
X-pipe, mistä?
X-pipe, mistä?
Elikkäs kysymys kuuluu että mistä suomessa saa tälläisen liitos putken pakoputkeen, kun tällaiselle olisi tarvista, ja missä hinnat liikkuvat suomessa


BMW 535d //Täysitehoinen
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Eipä toi ole paha tehdä itekään...
Ota neljä 90-asteen mutkaa, katkaise kaksi puoliksi, niin saat neljä 45-asteista ja kaksi 90-asteista. Hitsaile niistä tommoset "vasen 45, oikea 90, vasen 45" kipaleet. Sitten "polvesta" siivu pois ja kikkareet yhteen. Päihin muhvit tai laipat ja valmista tuli.

Ota neljä 90-asteen mutkaa, katkaise kaksi puoliksi, niin saat neljä 45-asteista ja kaksi 90-asteista. Hitsaile niistä tommoset "vasen 45, oikea 90, vasen 45" kipaleet. Sitten "polvesta" siivu pois ja kikkareet yhteen. Päihin muhvit tai laipat ja valmista tuli.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

Tasoittaa vastapaineen. Eli jos tuosta nyt ottaa keskipöntön veke niin vääntöalue muuttuu ja todennäköisesti tehot putoaa jonkunverran, kun tuo m119 on juurikin vastapainekone, sama nyt tuollainen laittaa putkeen kun kerran joutuu uusimaan putkea, kun vaihtoehtona on suorat putket tai tuo siihen tilalle. Pitää tässä soitella ja jos ei ala löytymään niin pitää alkaa itse kötöstää. Saa nähdä minkä verran vaikuttaa ääniin kun nyt on jo kohtuu hyvät sävelet rosteriputkistossa
..tietenkää ees pikkulinnut pysy puussa ku ohi ajaa 


BMW 535d //Täysitehoinen
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Joskus nuorena miehenä värkättiin ameriikalaisiin kasikoneisiin ns. H-putki, piti olla sama vaikutus. Pakoputket yhdistettiin mahdollisimman lähellä pakosarjaa toisiinsa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Toinen vaihtoehto on sitten H-putki, löytyy omasta Kaminasta.
Jenkkilässä näistä on peistä taitettu paljonkin, tässä kiteytys:
Ainakin paljon helepompi tehä.
Jenkkilässä näistä on peistä taitettu paljonkin, tässä kiteytys:
Soundi voisi olla otollisempi H-putkella. Alavääntökin paranis.www.stangnet.com kirjoitti:As a general rule, H pipes allow for more low-end torque and slightly less Horse Power than X pipes do. Also, the sound note is quite different. The X pipe has a raspy sound while the H pipe is more “muscle car” sounding. As mentioned, the mid-pipe choice seems to a personal sound preference and most people who use chambered mufflers opt for the H pipe, while the straight through users tend to choose the X pipe. Typically, the X pipe/straight through muffler combination yields higher HP and lower torque than the H pipe/chambered muffler design.
Ainakin paljon helepompi tehä.
Pro HVM
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kleemanilla kun olin kouluttautumassa ja tuli MB:n SL :n putkistoa tutkailtua. No tuli siinä puheeksi tuo H -putkikin.Mika.T kirjoitti:
Omia kokemuksia ei ole ilman h-putkea mutta monet sanoneet että parantaa alavääntöä ja pehmentää ääniä.
Kleemannin asentajan Kennethin mielipide poistamisesta oli...
"If You take that of, it`s sound`s like fishing boat".... blub...blub..blub.

Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 19.1.2007 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi


BMW 535d //Täysitehoinen
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Tuo X-putki muuttaa ainakin ääniä paljon tasaisemmiksi noissa vanhoissa ameriikan veekaseissa. Kaverilla on tuommoinen isolohko-Challengerissa. Taisipa tehdä noin miten Sivonen sanoikin. Tehollista hyötyä saa jonkin verran ainakin jos on tehoihin nähden alimitoitetut putket. Näin olen ollut ymmärtävinäni ameriikan lehtien testeistä. Pääsee kaasut vitaamaan vähän niinku molempia putkia pitkin.
Summitilta voipi vähän kattella valmiita malleja ja hintahaarukkaa. Suomesta saa varmaan esimerkiksi Racersplacelta tai US-Partsilta
Summitilta voipi vähän kattella valmiita malleja ja hintahaarukkaa. Suomesta saa varmaan esimerkiksi Racersplacelta tai US-Partsilta
äänet tuossa on nyt suht kohdallaan, vaan varmaan ens kesän aikaan paranee viel hieman ku vähän väkertää
nyt on semmonen luputtava kasi ollu tyhjäkäynnillä mut ku kaasua polkasee niin murahtanu ihan kivasti. saa nyt nähä mimmoset tulee, kokeilemallahan se selvii

BMW 535d //Täysitehoinen
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Tässä tullaan taas tähän eli mistä loppupeleissä on kyse? Eli minusta parhaan pölinän jenkkeihin saa erillisillä putkilla. Sellainen mukava vähän epätasainen pölinä. 
Mutta sitten tuohon yhdistämiseen. Putkeen tulee kevyt alipaine jokakerta kun yhdestä pytystä tullut pakokaasu poistuu putkesta. Tämä alipaine parantaa seuraavan avautuvan pakoventtiilin virtausta imemällä pakokaasua putkeen. Jos putket on erillään niin tämä etu osittain häviää johtuen sytytysjärjestyksestä ja tästä syystä putket halutaan yhdistään. Tietenkin yhdistämismenetelmissä on sitten erikoulukuntia. Eikös nuo vastapaine-jutut ja pakoimpulssit ole noita kaksitahtisten murheita?

Mutta sitten tuohon yhdistämiseen. Putkeen tulee kevyt alipaine jokakerta kun yhdestä pytystä tullut pakokaasu poistuu putkesta. Tämä alipaine parantaa seuraavan avautuvan pakoventtiilin virtausta imemällä pakokaasua putkeen. Jos putket on erillään niin tämä etu osittain häviää johtuen sytytysjärjestyksestä ja tästä syystä putket halutaan yhdistään. Tietenkin yhdistämismenetelmissä on sitten erikoulukuntia. Eikös nuo vastapaine-jutut ja pakoimpulssit ole noita kaksitahtisten murheita?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka