M102 230 naputtaa taas

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

M102 230 naputtaa taas

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Avataanpa peli aivan ihmeellisellä kysymyksellä. Appiäijän 230 TE:n kones piti pientä naputusta vedättäessä. Kävi ilmi, notta autoa oli ajeltu 95-bensalla. Kun tankattiin 98-plaatua, naputus lakkasi. Nyt about 2000 km jälkeen naputus on palannut. Tuntuu päälliisin puolin, että se tulee vain yhdestä kohtaa - osapuilleen keskeltä kantta.
Mikäs voisi olla ropleemin olemus? Yksi nostaja kipiä? Ihmetyttää vain, että bensanvaihdolla napina herkesi, mutta tuli takaisin. Vinkkiä jos saisi, ennen kuin potilasta aletaan avata :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

Kävin yhtä semmosta koeajamassa mikä piti samanlaista melua, niin siitä oli nokka kulunut vain keskeltä kantta suurinpiirtein :shock: Jäi sitten ostamatta sen takia.
HVM

Re: M102 230 naputtaa taas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:Avataanpa peli aivan ihmeellisellä kysymyksellä. Appiäijän 230 TE:n kones piti pientä naputusta vedättäessä. Kävi ilmi, notta autoa oli ajeltu 95-bensalla. Kun tankattiin 98-plaatua, naputus lakkasi. Nyt about 2000 km jälkeen naputus on palannut. Tuntuu päälliisin puolin, että se tulee vain yhdestä kohtaa - osapuilleen keskeltä kantta.
Mikäs voisi olla ropleemin olemus? Yksi nostaja kipiä? Ihmetyttää vain, että bensanvaihdolla napina herkesi, mutta tuli takaisin. Vinkkiä jos saisi, ennen kuin potilasta aletaan avata :shock:
Olisko kakkamuru nostimessa? Forte? :roll:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mikäs soli se vehkehe syntymävuosi???
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lucky-Dog kirjoitti:Mikäs soli se vehkehe syntymävuosi???
Oli 1988 ja kilsoja n. 350.000, öljyt vaihdettu kympin välein uudesta asti.
Ei savuta ja vetää kunniallisesti, maitti tien päällä n. 8,3 litraa. Olisko noukkavaivaanen... tyhjäkynti ei tosin vaella :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
E300TD
Mersumekaanikko
Viestit: 24
Liittynyt: 29.9.2005 11:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Joskus olen muistaakseni kuullut, että sytytyksen säädöllä olisi korjattu vastaavanlainen vika... :shock: Mitäs öljyä sielä vatkaimessa sitten on käytetty? Kuuluuko ääni myös tyhjäkäynnillä? Entä kylmänä? Kuumana?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mobil RF näyttää olevan huoltokirjassa ainakin viimeisten 200 tkm ajalta. Tyhjäkäynnillä naputtelee aivan aavistuksen, vedettäessä sitten enemmän. Kylmänä kalistaa enemmän, lämpöisenä vaimenee. Tasakaasulla kun päästää tien päällä, niin ei naputa ollenkaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tarpeeksi paha nokkavika naputtaa kokoajan.....-88 vm:ssä voi olla viallinen.....koppa auki ja kurkistus....pyörittelee konetta, että nakee kaikkien kunnon. Jos on ok niin nostimet vaihtoon :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lucky-Dog kirjoitti: .....koppa auki ja kurkistus... :lol:
Kaljakoppa taitaa aueta... :lol: ei siinä mittään, täytyy nykästä kotelo auki ja tutkia tilanne. Venokopan tiiviste kaiketi pitää ostaa varalle uusi, jos meinaa tutkimuksen jälkeen peräti ajella :shock: Vai onko nuilla taipumus mennä kelevottomiks yhdellä kurkistuksella :?:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Riippuu siitä koska on viimeksi vaihdettu...eli hommaa varuuksi.
Kopan takaasilaitos kannattaa olla tarkkana notta se tiiviste pysyy tiloollansa :roll: :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Termos,

Miltä noiden kunnossa olevien nokkien pitäisi näyttää.? Tai vastaavasti, miltäköhän näyttävät vaihdon tarpeessa olevan akselin nokat?

Otin muutaman kuvan omasta nokastani, kun avasin kopan maalausta ja tiivisteeen vaihtoa varten. Joitakin hassuja syöpymiä näytti olevan. Mielipiteitä otetaan vastaan.

1. imu
1. pako
2. imu
3. pako I
3. pako II
4. imu I
4. imu II
4. pako
Yleiskuva
Lähikuva


t.
R.
Lucky-Dog kirjoitti:Tarpeeksi paha nokkavika naputtaa kokoajan.....-88 vm:ssä voi olla viallinen.....koppa auki ja kurkistus....pyörittelee konetta, että nakee kaikkien kunnon. Jos on ok niin nostimet vaihtoon :lol: :lol:
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kunnossa oleva on kiiltävä, sileä...lähes kuin peili.

Yleensä nokka kuluu etu tai taakapäästä. Riippuen siitä kummasta päästä turkkilainen on sitä pitänyt kun se on tehnyt öljykarkaisun sille. :shock: :shock:

Selekee tapaus vaihtoon nokka ja keinut.

Kakkosen imu oli sellanen tyypillinen kulunut....muut kuvat vähän epäselviä. Oudon näköisiä syöpymiä näkyy...
Toi lähikuvan nokka näytti olevan ok ja vielä oikeassa paikassa :lol: :lol:

Tarpeeksi kulunut nokka voi tehdä semmosenkin tempun, että on kansiremppa edessä :roll: Kun se nokan pää on kulunut suoraksi ja keinuvipu pyrkii sitä seuraamaan voipi tapahtua seuraavaa;

- hydr.vent. nostin (tai tasain) tempasee ittensä pitkälle juuri tässä suorassa kohdassa
- ei palaudu takaisin kulmakohdass tai muuten....eli painaa venttiilin liian pitkälle...>>>> poks venttiili ja mäntä ottavat mittaa toisistaan :evil: :twisted:


Meleko monta tälläista tullut vastaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vastatkoon viisaammatkin, mutta meikäläisen absoluuttinen nokkanenä sanoo että valamista tavaraa. :shock:
Pietu
Mersutohtori
Viestit: 36
Liittynyt: 02.10.2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Pietu »

On mielestäni täysin valmis verkonpainoksi toi nokka.
Mitähän siellä yläkerrassa oikeen on kiertänykkään,tuskin öljyä,jotain kehnoo tervaa jos sitäkään.Tommonen musta paksu paska ei kuulu sinne seinämille,mulla on täysin puhtaana metallipinta joka puolelta kun just kattelin ite samoja paikkoja.

Ja omahan on 230te vm.86
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Pietu kirjoitti:On mielestäni täysin valmis verkonpainoksi toi nokka.
Mitähän siellä yläkerrassa oikeen on kiertänykkään,tuskin öljyä,jotain kehnoo tervaa jos sitäkään.Tommonen musta paksu paska ei kuulu sinne seinämille,mulla on täysin puhtaana metallipinta joka puolelta kun just kattelin ite samoja paikkoja.

Ja omahan on 230te vm.86
Noinhan se on normaalisti :shock: :shock: :shock:
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 04.10.2005 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
Lucky-Dog kirjoitti:Selekee tapaus vaihtoon nokka ja keinut.

Kakkosen imu oli sellanen tyypillinen kulunut....muut kuvat vähän epäselviä. Oudon näköisiä syöpymiä näkyy...
Joskus on saksalainen varmaan ajanut liian pitkillä öljynvaihtoväleillä. Sinällään jännä homma, että kolmisen vuotta sitten on edellinen omistaja tehnyt tuohon koneeseen kahden tonnin remontin (porattu, uudet männät, renkaat, laakerit yms.). Liekö tullut budjetin reunaehdot täyteen, kun ei tuota yläkertaa ole pistettu uuteen uskoon vai liekö asentaja katsonut sen olevan tarpeeksi hyvässä kunnossa. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Niijjoo,

Jos tuommoista remonttia suunnittelee, niin oliko M102:ssa tuossa öljyputkessa joitain osia, jotka kannattaa vaihtaa, jos sen käyttää irti? Meinaan, että voipi tiivisteet tms. olla aika koppurat, jos ei oo koskaan vaihdettu.

t.
Ristp
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Pietu
Mersutohtori
Viestit: 36
Liittynyt: 02.10.2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Pietu »

kas huomasin tossa 1 rivisen ketjun,mulla on taas 86vm. jossa 2 rivinen mutta tiedän että kone on vaihdettu jo saksan maalla kai 87,koska oli melkeen uutena poksahtanu paskaks.
millos ne ketjut vaihtukaan?
230TE vm.86 Koirankoppi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Öljyputkessa ei ole tiivisteitä...voi puhallella liuottimen kanssa puhtaaksi.

2 -rivinen ketju tuli <-89> ja samalla muistaakseni vaihtui nokka ja keinut paremmiksi. Paremmissa keinuissa on erillinen liukupinta juotettu keinuvivun runkoon kiinni...vanhemmissa se on ns. yhtäpuuta :shock: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Lucky-Dog kirjoitti: 2 -rivinen ketju tuli <-89>
:shock:
Mulla oli purussa 300ce -91 jossa 1 rivinen ketku ja 190e 2.0 -87 jossa 2-rivinen :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jube kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti: 2 -rivinen ketju tuli <-89>
:shock:
Mulla oli purussa 300ce -91 jossa 1 rivinen ketku ja 190e 2.0 -87 jossa 2-rivinen :roll:
M103:ssa on yksrivinen kai aina :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”