Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia

Vastaa Viestiin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dry kirjoitti:Vanhan voorumin puolelta löytyi tällanen:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

mutta taidan olla myöhässä :cry:
Siinä mielessä olet, että olen jo asioinut Urkin kanssa. Agenttini vaanivat kaikkialla. 8)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

HVM kirjoitti:
dry kirjoitti:Vanhan voorumin puolelta löytyi tällanen:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

mutta taidan olla myöhässä :cry:
Siinä mielessä olet, että olen jo asioinut Urkin kanssa. Agenttini vaanivat kaikkialla. 8)
Cool 8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ainiin, tässä uusi puola ja vieressä sulassa sovussa "Melsun" korruptoimat jousenaluskumit:

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1590.jpg

Puolassa ei lue puola vaan Slovenia, eli se siitä myytistä saksalaisesta laadusta. :shock: Lootassa on numeron perässä teksti "8SE", sli kasin puola taitaa olla erilainen kuin muissa... :roll: Ja onhan se sitä jo varaosanumeron perusteellakin.

Jotta silleen. Nyt odotellaan sitten sitä sytkäboksia. :idea:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mutta eikös sulla pitäs olla puola, jossa lukee "8SEL"? Uskaltaako tuota lyhyttä puolaa käyttää? :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Mutta eikös sulla pitäs olla puola, jossa lukee "8SEL"? Uskaltaako tuota lyhyttä puolaa käyttää? :shock:
Käyttöohjeissa luki, että napoja voi jatkaa jenkatangolla, nou hätä. :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Voi pojat ja Immonen. :shock:

Mittailin piruuttani uutta puolaa, siinä kun lukee "trassistorized" :shock:

Ensiöpuoli näyttää ääretöntä, toisiopuoli 12KOhmia. :shock: Mikan entisessä nämä arvot ovat ensiöpuoli 6Ohm ja toisiopuoli 9Kohm. :shock:

Mieli tekisi koettaa syttyykö lossi uudella ehkä oikeanlaisella puolalla, olisiko tuo kutoskoneen puola ollut sytkäboksin mielestä sopimaton? :shock:

Nouseeko puolasta ketunhäntä jos testaan sitä mahdollisesti hajallisella boksilla? Kiinnostaa kovin, kertokaapas viisaat? :shock:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei KAI. :lol:

Yksi asia mikä ton puolan voi rikkoa, on jatkuva varausvirta (jota rikkinäinen syttypoksi saattaa tuupata). Eli älä pidä virtaa päällä kuin hetki kerrallaan.... Ja menee siinä ehkä minuutin verran että savut lähtee. :wink:

Toinen hajottava tekijä on oikosuluku, mutta onhan sulla kuitenkin jakaja ja tulupat johtoineen siellä kiinni, eli tämä voidaan sulkea pois laskuista.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HVM kirjoitti:"trassistorized" :shock:

Ensiöpuoli näyttää ääretöntä.
Kokeileppa mitata se ensiöpuoli niin että mittaa mittarin johdot molemmin päin...

Eli eka mittarin lussa puolan lussaa... ja sitten niin että mittarin lussa puolan miinukseen...

mittarin miinusjohto tietenki siihe vappaaksi jäävään ensiön nappaan. :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:
HVM kirjoitti:"transistorized" :shock:

Ensiöpuoli näyttää ääretöntä.
Kokeileppa mitata se ensiöpuoli niin että mittaa mittarin johdot molemmin päin...

Eli eka mittarin lussa puolan lussaa... ja sitten niin että mittarin lussa puolan miinukseen...

mittarin miinusjohto tietenki siihe vappaaksi jäävään ensiön nappaan. :D
Sivonen: Kaikki sytkäpuolen rojut on paikallaan kuten ajossa.

Mika: Samaa tulosta näyttää, siis mittaan kummin päin vaan.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyt on sitten uusi boksi täällä. Liittimet on kuten todettua erilaiset kuin entisessä, osaisikos joku kertoa mikä napa kytketään mihinkin? :shock:

Tässä on siis alareunassa 2 x neli-pinnisiä liittimiä, entisessä luku 4 korvataan kerralla kasilla. :shock: Jotain hajua asiasta on, mutta napajärjestys on epäselvä. Ohops, tästähän muuten puuttuu 1kpl 3-pinninenkin liitin . :shock: :lol:

Pinnit:

1
2
3
4

Ja toinen liitin:

15
16
31
TD




Mitäs nyt? :shock:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Vaihtokone tahi vara-osa auto

http://www.blocket.se/vi/10137950.htm?ca=5_s
Viimeksi muokannut Harju, 16.1.2007 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

HVM kirjoitti:
Ja toinen liitin:

15
16
31
TD
No niin,kerrankin pääsen jossain asiassa pätemään tiedolla. Tuo toisen liittimen "TD" pinni kertoo että tuo toinen boksi on turbodieselistä :ope:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

:ttu:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

AM kirjoitti: No niin,kerrankin pääsen jossain asiassa pätemään tiedolla. Tuo toisen liittimen "TD" pinni kertoo että tuo toinen boksi on turbodieselistä :ope:
Ja päteminen lirahti ikävä kyllä reisille. Jos ja kun kyseessä on Mersun boksi, se on ilmiselvästi farkkudieselistä ilman turboa. Tarkkuutta pojat, kun autatte miestä mäessä - ettei tule vääriä kytkentöjä :shock: .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
HVM kirjoitti:Tässä on siis alareunassa 2 x neli-pinnisiä liittimiä, entisessä luku 4 korvataan kerralla kasilla. :shock: Jotain hajua asiasta on, mutta napajärjestys on epäselvä. Ohops, tästähän muuten puuttuu 1kpl 3-pinninenkin liitin . :shock: :lol:
Jos menee vähänkään samoin, kuin M103:ssa ja M102:ssa, niin pitäisi hyvin pitkälti mennä näin.

Pinnit:

1 Lämpöanturi (vi-mu)
2 Kaasuläpän kytkin (tyhmäkäynti) (ru-ke)
3 Vertailuvastus (ennakonsäätö) (mu-ke)
4 tyhjä

Ja toinen liitin:

15 Virta (pu-va / pu-mu)
16 Puolalta (musta)
31 maa (ruskea)
TD kierroslukutieto ulos (vi-ke)

Onko sulla tietoa, minkä auton boksi tuo oikeasti on? Jostain vanhasta ässästä? Vanhan 420 ässän kytkis on tässä.

Sitten on eri asia, mitä tuossa alkuperäisessä boksissa on ne "ylimääräiset" johdot. Yhdessä 1990 mallin 300 E:ssä näyttää olevan suurin piirtein saman verran liittimiä ja nastoja kuin tuossa alkuperäisessä boksissa (8+8+3+koaksiaali+referenssivastus). Koputussensorit, vaihteiston ylikuormitussensorit yms voinee hyvin jättää huomiotta mutta tuossa boksissa näyttää olevan myös jutteluyhteys KE:n suihkuboksille ja tätä ei tuossa vanhemmassa boksissa ole. Oliko se sinun uusi boksi tämän näköinen?

Jos haluat sen 300 E:n kytkentäkaavion vaikka spostitse, niin pistä vaikka yv:tä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

BOT[Mistä se roisto kaivaa näitä kuvia ja diagrammeja :shock: ]EOT
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dry kirjoitti:BOT[Mistä se roisto kaivaa näitä kuvia ja diagrammeja :shock: ]EOT
Nettihän on turhaa tietoa pullollaan. :D Nyt on vaan tuo kaiken tiedon mekka eli Braingears ajettu alas. :( Onneksi sain sieltä jotain talteen. Liekö Kaapolla tai kellään ässämiehellä tallessa 126:n tiedostoja? Ainakin 124:n tiedoissa oli myös kytkentäkaaviot.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Roisto kirjoitti: Liekö Kaapolla tai kellään ässämiehellä tallessa 126:n tiedostoja? Ainakin 124:n tiedoissa oli myös kytkentäkaaviot.
t.
Risto
Arviolta joku toistasataa aanelosta on tulosteina ulostettu BG:ltä aikoinaan. Enpä muista mitä kaikkea siellä on, mutta aika tavalla kuitenkin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Löytyiköhän syy tuohon yhden liittimen omituiseen väriin...

Kuva

Onko tietoa, missä vaiheessa on tuon liittimen o-rengastiiviste irronnut? Jos siitä pääsee vettä sisään... :(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Harju kirjoitti:Vaihtokone tahi vara-osa auto

http://www.blocket.se/vi/10137950.htm?ca=5_s
Kaveri on tullut järkiinsä ja haluaa vaihtaa ässän Volvon :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Roisto kirjoitti:
dry kirjoitti:BOT[Mistä se roisto kaivaa näitä kuvia ja diagrammeja :shock: ]EOT
Nettihän on turhaa tietoa pullollaan. :D Nyt on vaan tuo kaiken tiedon mekka eli Braingears ajettu alas. :( Onneksi sain sieltä jotain talteen. Liekö Kaapolla tai kellään ässämiehellä tallessa 126:n tiedostoja? Ainakin 124:n tiedoissa oli myös kytkentäkaaviot.

t.
Risto
Ai BG on ajettu alas :shock: :shock:
... :idea: ...

...hmmm... :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto: Syy liittimen väriin lie juurikin tuo rengastamasi o-rengas. :? Vettä väärään paikkaan ja.... :(

Uusi boksi on tämän näköinen:

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1596.jpg

Ollut kiinni vissiinkin vanhemmassa viissatasessa. Eli ei käy? :twisted:

Saksasta on tulossa toinenkin toosa, numeroa en enää muista. :?

Kiitos napojen tiedoista, pitää vielä yrittää saada varmuus asiaa. :idea:
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

jusamb kirjoitti: Kaveri on mennyt sekaisin kun haluaa vaihtaa ässän Volvoon :D
Kerrankin "Jusamb" puhuu asiaa 8)
124.023
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Mulla olis ylimääräinen meka jos napostelee. Tämä yksilö on ns. turtanan 103-100 tai joku sinneppäin. Levyllä on normaaliin verrattuna tuplatriplana liitäntöjä mm. nakutustunnistin, inkkari ekg-käyrän kanttiaaltomuunnin, pakokaasulämpötila anturi ja ulospäin on ainakin kiljoona ruuviliitintä. Megan lisäksihän toki tarttisi myös esim. HALL sytytykselle tarkoitetun syttyvahvistimen millä voi ohojata pualaa.


Tuosta kun sais kaavio kuvat mitä toi alkuperäinen musta möltti tekee missäkin tilanteessa+ennakkokartat, niin tuohonhan vois teettää jollain ohojelmapualolaasella lopputyöna AVR kontrollerin. Siihen sais sitten iisisti liittää normaalin 10 euron sytty vahvistimen ja motorolan paineanturin. Kontrollerin vois mm. muurata alkuperäisestä poksista otettuun kipsivalokseen hartsilla ja maalata mattamustalla mastonilla. Saattaa tosin olla että kivanrajoitus ecut vaatii ihmismielen käsittämättömissä olevia signaaleita toimiakseen. Kontrollerin vois mm. muurata alkuperäisestä poksista otettuun kipsivalokseen hartsilla ja maalata mattamustalla mastonilla.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tiiton projekti kuulostaa "hieman" haasteelliselta, etenkin tuo lopun kipsiivalu-maston -osuus. :lol:

Taitaa olla tilanne nyt se, että tämä boksi ei autoon sovi, tämä on K-jettiin, ei KE-jettiin. :(

No, odotamme postia Saksasta, siinä boksissa pitäisi olla ne puuttuvat pinnit bensapuolelle. :?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

HVM kirjoitti:Taitaa olla tilanne nyt se, että tämä boksi ei autoon sovi, tämä on K-jettiin, ei KE-jettiin. :(

No, odotamme postia Saksasta, siinä boksissa pitäisi olla ne puuttuvat pinnit bensapuolelle. :?
Todennäköisesti tuokin on KE-jettiin mutta johonkin samanikäiseen kuin oma pirssi. Omassakin on KE ja samainen elektroninen sytytys mutta ilman ruiskun ja sytytysboksin jutteluyhteyttä. K-jetin aikana taisi olla vielä perinteinen virranjakaja ennakonsäätimineen. Liekö ASR:n, koputussensorin tai jonkun muun takia tuossa sinun autossa noin monipuolinen(mutkainen) järjestelmä. :D

Sullahan on tunnetusti pitkät hermot, joten toivottavasti sopeva boksi löytyy pian. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Onko edelläolevat viestit tulkittava siten, että boksihomma ei em. eväillä onnistunutkaan. Laitoin tuon boxin kyselyn MB Klubista jäihin, kun HVM ilmoitti tuossa ylempänä intoa täynnä, että homma on hoidossa. Quis on, aikuisten oikeesti :shock:

Kuva
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Juhana H.
Viestit: 424
Liittynyt: 30.9.2005 2:41
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhana H. »

HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto kirjoitti: Todennäköisesti tuokin on KE-jettiin mutta johonkin samanikäiseen kuin oma pirssi. Omassakin on KE ja samainen elektroninen sytytys mutta ilman ruiskun ja sytytysboksin jutteluyhteyttä. K-jetin aikana taisi olla vielä perinteinen virranjakaja ennakonsäätimineen. Liekö ASR:n, koputussensorin tai jonkun muun takia tuossa sinun autossa noin monipuolinen(mutkainen) järjestelmä. :D

Sullahan on tunnetusti pitkät hermot, joten toivottavasti sopeva boksi löytyy pian. :D

t.
Risto
Kaapo: Venttaillaan ensin mitä n*zi-ba*tard lähettää, vaiko mitään. Maksettu sille on ainakin. :shock:

Roisto: Tämä nyt ihmetelty toosa on väittämän mukaan -87 420:stä, eli silloinhan se on käsittääkseni kuitenkin KE-jetistä... :roll: Kummallista tässä on se, että oikeasta ylänurkasta puuttuu kolminapainen litin - voi tulla pieniä sijoitusongelmia tuon alkuperäisen piuhaviidakon kanssa? :x

Juhana: Minisika tilattu. :idea:

Menen postilaatikolle odottamaan saksanpakettia :idea: :arrow:

(On hyvät hermot, onon... :evil: :lol: )
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Oliko muuten tästä alkuperäisestä setupista sähkökuvaa diki muodos netis?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”