Öljyreiän kohdalta lähtee laakeripinnoitetta irti ja öljynpaine pääsee karkaamaan.
![Kuva](http://i7.photobucket.com/albums/y271/luckya1/kklaakerit.jpg)
Tuossa em. tapauksessa siitä kun moottoria hiukan ryntäytti "naputteli" hiukan eli mäntä otti kattoon. Kampiakseli meni vielä hiomalla / ylikoon laakereilla.Malm kirjoitti:Miten tietää parhaiten että laakeri on mennyt ?
-Risto
ihan normaali autotarvike liikkeestä hain itte. en mee vannomaan että olenko motonetistä laakeria ostellutdieselpower kirjoitti:Mistä olette hommanneet noita kk-laakereita. Olis tarkotus vaihtaa, kun tehdään muutenkin moottorille isompi huolto.Veholla pirun kalliit ja motonet arveluttaa, vai onko jollain kokemuksia motonetin laakereista?
Tuohon tyylin kun remontin tekee kaikien osien kohdalta, niin eipä tarvinne kestoa miettiä. Kun työ on vielä pieteetillä tehty, huoltaa säännöllisesti, niin kestää aatusti saman kuin tehdas konekkin....ellei siten pidempään.jari_w123 kirjoitti:Omaan autooni laitoin koneremontin yhteydessä glyco merkkiset laakerit,samaa merkkiä kuin tehtaalta lähtien.Laakerit olivat hieman kalliimpia kuin esim.KL osista mutta sillä ei ole mitään väliä jos konetta ei tarvi koskaan avata laakereiden huonolaatuisuuden takia..
Miks vaihtaa noin usein kun niillä ajelee tuplasti tuon määrän todellisia kilometrejäJP74 kirjoitti:Vuosien saatossa on mullekin osunut useita veivinlaakerivikaisia koneita käsiin. Käytännössä kaikissa 500tkm ja enemmän ajetuissa koneissa alkaa oleen pientä murenemaa tuon reiän ympärillä, ainakin, mitä olen purkanut noiden turboharrasteiden takia. Vika syntyy pikku hiljaa.
Niimpä. Tää mersujen mittarin ruuvaus on niin yleistä, että ei noista todellisista kilometreistä ota pirukaan selvää. Jossain 700-800tkm kohdalla näkyy usein pettävän tältä kohtaa. Joku on päässy yli miljoonan...Petri K kirjoitti:Miks vaihtaa noin usein kun niillä ajelee tuplasti tuon määrän todellisia kilometrejäJP74 kirjoitti:Vuosien saatossa on mullekin osunut useita veivinlaakerivikaisia koneita käsiin. Käytännössä kaikissa 500tkm ja enemmän ajetuissa koneissa alkaa oleen pientä murenemaa tuon reiän ympärillä, ainakin, mitä olen purkanut noiden turboharrasteiden takia. Vika syntyy pikku hiljaa.