Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia

Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Tuolta varaosa-auto:

http://www.mobile.de/Mercedes_Benz-S+42 ... NSR43.html

:ritsa:
No nyt se otti elämäntehtäväkseen ässän pelastamisen, olen liikuttunut. :shock: Kiitos. Alan huomenna selevitellä asiaa, ennenhän myö ostetaan ehjä auto tonnilla, kuin syttypoksi 700:lla? Jos sattus kone olemaan järissään, niin loppus se nokkajahtikin. :idea: Samanlainenhan se varmasti on, mutta kuuntelematta ja polkematta toivoa on. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuossa ilmotuksessa vissiin mainitaan erikseen että syttypoksi on viimesen päälle ehyt:

"Zündsteuergerät ist defekt, weshalb der Wagen nicht fahrbereit ist "

Minen ossaa saksaa. :lol:
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Das Zündsteuergerät ist defekt, weshalb der Wagen nicht fahrbereit ist (daher der günstige Preis für dieses elegante Fahrzeug

Juu 8) koko lause tarkoittaa että syttyboksi on priimakunnossa ja senvuoksi tämä ajokelvoton elekanttiauto on niin halpa kunon.
:roll:

Jawohl - alles gut
. . .
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

zyys kirjoitti: Das Zündsteuergerät ist defekt, weshalb der Wagen nicht fahrbereit ist (daher der günstige Preis für dieses elegante Fahrzeug

Juu 8) koko lause tarkoittaa että syttyboksi on priimakunnossa ja senvuoksi tämä ajokelvoton elekanttiauto on niin halpa kunon.
:roll:

Jawohl - alles gut
Nijotta onko se nyt ehjä vaiko ei? Yksinkertaistappa kielikuvaa ja vastaa vaikkapa "on kunnossa" tai "ei ole kunnossa." :lol: Ajokelvoton sytkäpoksin takia vaiko mitämitä? :shock:
Pikku Poika
Hanskakäsi-Edward
Viestit: 416
Liittynyt: 03.11.2006 17:47

Viesti Kirjoittaja Pikku Poika »

pittääkö ne hullua jännityksessä :shock:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei oo hinnankiroissa kasikone ässä.
En osaa saksaa minäkään( O.T.Räty sano:huono maa),mutta kun aattelee että nuo boxitkin nuin kalliita saksassa,niin kannattais varmaan ennen suomeen roudaamista pyytää Gyntheriltä kirjallisena ja kolmena kappaleena todistus sytkäpuolen toimivuudesta :D .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

HVM kirjoitti:
zyys kirjoitti: Das Zündsteuergerät ist defekt, weshalb der Wagen nicht fahrbereit ist (daher der günstige Preis für dieses elegante Fahrzeug

Juu 8) koko lause tarkoittaa että syttyboksi on priimakunnossa ja senvuoksi tämä ajokelvoton elekanttiauto on niin halpa kunon.
:roll:

Jawohl - alles gut
Nijotta onko se nyt ehjä vaiko ei? Yksinkertaistappa kielikuvaa ja vastaa vaikkapa "on kunnossa" tai "ei ole kunnossa." :lol: Ajokelvoton sytkäpoksin takia vaiko mitämitä? :shock:
Juuei, on se

:boing_boing:

:roll: :roll:

Älä nyt heti ryntää lentolippuja tilaamaan - tai hommaa ainakin ehjä sytkäboksi matkaan 8) .

Autossa on kaikki muu kunnossa myyjän mukaan mutta sytkäpoksista on toimintasavu karannu saksanmaan taivaalle missä se on edelleen.

Verstehen Sie ?
. . .
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Assii vilipitön, kiitoksii tsyys. :D

Laittaa kyllä väkisinkin miettimään auton ostoa tämä tonni ja rahti autosta / 700 + kulut poksista. :roll: En kai mie niin nuija oo jotta poksin noista valihen? :shock: Loppuruato paaliin, poksi irti. Tahikka sitten myyn sen palasina ja en älyä säästää siitä mitään omaa tarvettani varten. :roll:
jarmo65
Viestit: 109
Liittynyt: 05.11.2005 18:27
Paikkakunta: itäuusimaa

Viesti Kirjoittaja jarmo65 »

Bosch 0227100001b 85 eur sytytyksenohjausyksikkö .
Fusti oy 010-2390200
katsoin varaosahaku.fi jos vaikka kävisi. :?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jarmo65 kirjoitti:Bosch 0227100001b 85 eur sytytyksenohjausyksikkö .
Fusti oy 010-2390200
katsoin varaosahaku.fi jos vaikka kävisi. :?
Tää taitaapi ollak sitä wanhempoo mallia, jossa ei piisaa pinnit. Ei kuvia olis? :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Marde2 kirjoitti:Noitten laatikkojen ongelmahan on se lokasuojaa vasten oleva tahnamatto, joka vuosien varrella kovettuu eikä johda enää lämpöä pois boksista. Puhumattakaan siitä, että sinne väliin kehittyis ruostetta. Seurauksena on että boksi 'keittää' itsensä hengiltä. Yleensä lakkaa toimimasta kuin seinään heittäen. Tosin joskus saattaa oireilla esim ampumalla ja aivastelemalla kun sytty menee pieleen. Sitten toimii taas kunnes menee hiljaiseksi kokonaan. Sisällä olevaa piiriä on tehty viimeksi vuonna yks- ja kaks eli noiden korjausfirmojen suolainen hinta varmaan osittain johtuu siitä että ne joutuu tekemään töitä tosissaan niiden osien löytämisessä... ehkä jopa pienissä sarjoissa tekevät ja ohjelmoivat niitä uudelleen.
Irrottelin joutessani boksin. Alla on tosiaankin tahnamatto, tai nykyisellään jauhomatto. :( Päällisin puolin boksi ei ole kärynneen näköinen, eikä haise ainakaan tupakkamiehen nenään levylle unohtuneelle popkornikattilalle. :roll:

Mitenkähän jos noita ruuveja avaa? Onko sisällä "Jack in the box?" Kuva Kuva :eec:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

osaiskohan mjo3003330 vai miten ne numerot meni auttaa :?:
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Oliskohan Boschin huollossa joku mahdollisuus testata tuota boksia? Tällä hetkellähän ei oo varmasti vikapaikka tiedossa. Jos ajattelit vanhaa boksia korjauttaa jossain puljussa ulkomailla niin sitten älä avaa, se taitaa olla ehtona niillä firmoilla. Tosin se korjaus varmaan todellisuudessa maksaa sen 600 - 700 euroa eli sama hinta mikä noilla kunnostetuilla bokseilla näyttää tuolla netissä olevan.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti:osaiskohan mjo3003330 vai miten ne numerot meni auttaa :?:
Ilikeisit sie kysästä? :oops: Mie en oikein tiijä ilikeiskö? :shock: Tuossahan ois toisaalta rako päästä ansioille jos sepitys onnistuu. :idea:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ei muuta kuin Megaruuttaa tilailemaan. Ei pitäisi oleman erityisen vaikea homma saada toimimaan. Harrastehenkeä asennus vaatii, vanhat anturit sun muut hilppeet voinet käyttää sellaisinaan. :idea:

Lopuilla rahoilla voit vaikka 8) ...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti:Ei muuta kuin Megaruuttaa tilailemaan. Ei pitäisi oleman erityisen vaikea homma saada toimimaan. Harrastehenkeä asennus vaatii, vanhat anturit sun muut hilppeet voinet käyttää sellaisinaan. :idea:

Lopuilla rahoilla voit vaikka 8) ...
Marde2: Joensuussa olisi kyllä possin huolto, siellä vois kävästä. :idea:

Sitten mekaruuttaan: Jaa sekö loihtii kipinänkin? Minoon kuvitellu, jotta "squirt" tarkottaa mäl...bensan lentämistä. :shock:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

HVM kirjoitti:Sitten mekaruuttaan: Jaa sekö loihtii kipinänkin? Minoon kuvitellu, jotta "squirt" tarkottaa mäl...bensan lentämistä. :shock:
Saa sen syttyäkin ohjaamaan :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jani kirjoitti:
HVM kirjoitti:Sitten mekaruuttaan: Jaa sekö loihtii kipinänkin? Minoon kuvitellu, jotta "squirt" tarkottaa mäl...bensan lentämistä. :shock:
Saa sen syttyäkin ohjaamaan :roll:
No miten käytännössä? Pitääkö K-jetti riipiä huuthiiteen ja laittaa jotkut muut suuttimet ja... :shock: Ei taida olla minun juttuni, lie iiso savotta. :roll: Ja sitten kun oon vielä mopilisti. :shock:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

HVM kirjoitti:No miten käytännössä? Pitääkö K-jetti riipiä huuthiiteen ja laittaa jotkut muut suuttimet ja... :shock: Ei taida olla minun juttuni, lie iiso savotta. :roll: Ja sitten kun oon vielä mopilisti. :shock:
K-jetti saa jäädä niille sijoilleen, niinkuin kaikki toimintakuntoiset anturatkin. Helpommillaan taitaa vaihdettavaksi jäädä vain se god damn boksi. Ja voihan senkin jättää paikoilleen ja piilottaa sen uuden mustan lootan muualle. Jokaikisen anturin mittaustulokset vaan on kalibroitava uuden boksin ymmärtämään muotoon, ja muuta pientä.

Mutta ne säästetyt satalappuset motivoinevat kummasti... :evil: Megasquirtinhan taitaa rakentaa halvimmillaan muutamalla kympillä jos yhtään kolvi kädessä pysyy. Finsquirt-foorumilla kauppaavat valmiita koteloituja bokseja parilla satasella... 8)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Minähän omaani kötöstin megaruutan ohjaamaan aluksi pelkkää sytkää. Kyllä mää sen voin sullekin rakentaa. Toimintatakuu on... Mikä se on? :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

HVM kirjoitti:
Mitenkähän jos noita ruuveja avaa? Onko sisällä "Jack in the box?" Kuva Kuva :eec:
Koita, koita! :niinpaniin: Minäkin koitin aikoinani :ttu: ihan vaan sillä että onko muidenkin boxeissa yhtä hyvät liimat kuin omassani oli -> ei auennut edes kirveellä ja sitten kun aukes niin kaikki oli jo myöhäistä (tai noh, olihan se jo hajalla valmiiksikin) jo ovat sitten varmaan hämäysmielessä laittaneet ne torxit siihen päälle! ainut mahdollinen suunta on (minun mielestäni) TAKAAPÄIN :wink: Tuostahan olin jo näköjään kirjoittanut tämän topicin ekalla sivullakin :deku:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Aleksi A.
Viestit: 12
Liittynyt: 08.11.2006 0:09
Paikkakunta: Helsinki

*poks*

Viesti Kirjoittaja Aleksi A. »

Jaaha. Ei ole näköjään pojilla ollut joulun pyhinä muuta tekemistä kuin istua koneen edessä tai maata auton alla... :shock: :lol:

No eipä siinä.. ihan hyviä vaihtoehtoja molemmat...

Itsekin pääsin sen verran taas ässän kimppuun, että nyt ollaan ihan ulalla. Lautasen päälle kaadoin bentziiniä ja kun kerran kipunaa tulee todistetusti jopa kahdelle tulpalle niin voisi olettaa että se siitä edes lupailisi jotain, mutta ei niin ei... Onkohan tuo minun boksi sitten sillä mallilla sekaisin, että antaa virtaa ihan miten sattuu? Eihän se kai kauheesti käy jos kipuna tulee aivan väärässä vaiheessa... :evil:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tai sitten ei jaksa kipunoida kuin vapaassa ilmassa. Koneessa kun seos on puristettu yli 10bar paineeseen vaaditaan tehokkaampi kipuna jotta jaksaa iskeä kärkivälin yli ja sytyttää seoksen.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Melitos kirjoitti:Tai sitten ei jaksa kipunoida kuin vapaassa ilmassa. Koneessa kun seos on puristettu yli 10bar paineeseen vaaditaan tehokkaampi kipuna jotta jaksaa iskeä kärkivälin yli ja sytyttää seoksen.
Olen kiinnostunut, voiko olla näin?
Kerro Melitos. :!:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kyllä se on ihan mahdollista. Tosiaan kipinän iskemiseen normaalissa maapallon ilmakehässä tarvitaan vähemmän jännitettä, kuin yli 10bar paineeseen puristetussa ilma-bensiiniseoksessa jollainen ympäristö siis tuolla palotilassa sytytyshetkellä on.

Joskushan käy esimerkiksi niin, että kun bensamoottorisesta turboautosta nostaa ahtoja niin ei enää täyskaasulla jaksa iskeä vanhoilla sytkäpalikoilla kaikille tulpille kipinää ja auto alkaa nykimään.
I drive an Opel. What's your excuse?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Palataanko hetkeksi merenpinnan tasolle? :shock: Hyvä. :D

Tällaista on esitetty:

http://www.msdignition.com/
Tuo maahan www.racersplace.fi

Nyt tarviis vissiinkin löytää jostain ässän kytkentäkuvat/ kaaviot? Sais selville mitä kaikkea tuo mualimanlopuntoosa tekee. :shock: Siis tämä alkuperäinen...Taitaa tehdä sytkän eteen kaiken mahdollisen kun siihen menee alipaineletkukin? :roll:

Mitä mieltä muuten tuosta toosasta? Mitä tietoja se tarvitsee? Pitääkö siihen syöttää "sytkäkartta" ja mistäs semmonen? :shock:

Tuo maksaa vissiin 200-300e? Olis sitten viikon päästä tinattavissa kuntoon - toisin kuin tämä orkkis-toosa. On kuulemma täynnä jotain lakkaa joka pitää imeä pois miljoonan imurilla jnejne...eli Saksassa korjataan jos kerran. :(

Kommentteja?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Don kuote viisas mies:

Täytyy tietää onko virranjakajan alla induktiivinen tai hall anturi tyyppinen sensori se vaikuttaa boxin malliin.
Sitten loppu on sähköjen laittamista.
ASD on yhteydessä ruiskuboxiin.

Seuraavia johtoja tarvitaan:
-MSD yksikölle MAA, 12V hot when run
-MSD yksiköltä puolalle johdot 2kpl
-MSD yksiköltä johdot anturille 2kpl+1suojamaa
-kiekkamittarille johdot MSD yksiköltä 1kpl

Siinä ne on, ei sen vaikeempaa


Alkaa vaikuttaa melko hyvälle tuon MSD:n kanssa, taitaa saada teutonit pitää tunkkinsa. 8)

Eikös siellä virranjakajassa ole...mikä anturi? :shock: HALL?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Hall-anturilla olettaisin tuon ajoitus/pyörimisnopeustiedon boksille tuon ikäisessä autossa syntyvän. Mikä MSD:n boksi tarkkaan ottaen olikaan kyseessä? Omaan "kilpuriprojektiin" tuli aikanaan hommattua 6AL, jossa erona nee*erimalliin taisi olla säädettävä kierrosrajoitin.


Mukana tuli JENKEILLE laadittu asennusopas, jonka mukaan toimittaessa pitäisi keneltä tahansa lukutaitoiselta onnistua. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti:Hall-anturilla olettaisin tuon ajoitus/pyörimisnopeustiedon boksille tuon ikäisessä autossa syntyvän. Mikä MSD:n boksi tarkkaan ottaen olikaan kyseessä? Omaan "kilpuriprojektiin" tuli aikanaan hommattua 6AL, jossa erona nee*erimalliin taisi olla säädettävä kierrosrajoitin.


Mukana tuli JENKEILLE laadittu asennusopas, jonka mukaan toimittaessa pitäisi keneltä tahansa lukutaitoiselta onnistua. :lol:
Anturi ratkeaa kun roiskasen siitä kuvan ja lähetän gurulle. Niin, saa nähä onnistuuko asennus. :shock: Ainakin kokeillaan. :idea: Jos ei, niin sitten on stiikassa ens kesänä semmonen sytty että alta pois. 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”