Nokka-pokkaa - kuka tahtoo pataan?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
HVM

Nokka-pokkaa - kuka tahtoo pataan?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyt tehhäään homma kerralla seleväks. :idea: Tähän kyselyyn on pakko vastata jos on joku seuraavista:

-Nainen

-Tiileri

-Mersutohtori

-Mulukku

-Lakitok

Comprende? :idea:

Edelliseen nokka-kyselyyn vastaamaton ressukka oli tipassa 8v, verta jouduttiin antamaan lisää noin 27000 litraa. Jos vastaaminen ei maista, ovelle tulee tämän näköinen jätkä:


AUTS!

Uhkaukseen lienee siis syytä syhtautua vakavasti? :evil:

Oma mielipiteeni on, että minun on haettava Ari66 helikopterilla kuvaamaan nokkaa, mutta laitan jokusen kuvan siitäkin huolimatta esiin:

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1519.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... 1523-1.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... 1522-1.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1525.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1523.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1522.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1521.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1518.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1516.jpg

Joku kuvista taisi olla ihan selkeäkin, muistaakseni. Väitän kirkkain silmin, että nokat ovat kunnossa, tai ainakaan niissä ei ole mitään käsin koskeeltavaa kulumaa. Naarmua löytyy, mutta ei mitään monttua keskeltä akselin eroottisinta osaa, nokkaa. :idea: Keinuja ei pääse onanoimaan irrottamatta nokkia, joten niissä olevista montuista minulla ei ole kuin sairaita kuvitelmia. Nokka on kapeampi kuin keinut, joten mahdollista on, että kulumat eivät ole sirkkelikäden sormin hirottavissa. Sanokaapas te viisaat miten on? Korostan edelleenkin, että vaikeneminen tarkoittaa hiljaista hyväksyntää selkäsaunalle. :evil:

No? Aikaa minuutti. :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

hetki :shock:
wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:hetki :shock:
Nyt alakaa olla jo kiire. :protest:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Noooo... eipä noissa hirveitä jälkiä näy.

Naputteliko /rapisiko kone käydessä?

Jos ei niin mitäpä noita vaihtamaan. :D Muistaa vaan putsata öljyputkien reiät, ja laittaa uudet öljyputkien kumekset. Niin ja olikos tuossa koneessa venttiilivälyksen "esisäätöä" Jos säätää arvot oikeaksi ja laittaa uudet hydraulinostimet. :shock:

Älä nyt kuitenkaan enempää konetta pura ennenkuin saat sen käymään.

Vikaa voi olla vaikeampi hakea kun puolimoottoria on käytetty tallin lattialla ja eikä käy... :shock:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Vaikka ei pakko olekkaan niin vastaan silti.

Ihan hyviltähän nuo näyttää :!:

Kun en tiiä taustoja niin onko jotain onkelmaa vai miksi tiirailet nokkia?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:Noooo... eipä noissa hirveitä jälkiä näy.

Naputteliko /rapisiko kone käydessä?

Jos ei niin mitäpä noita vaihtamaan. :D Muistaa vaan laittaa uudet öljyputkien kumekset.

Älä nyt kuitenkaan enempää konetta pura ennenkuin saat sen käymään.

Vikaa voi olla vaikeampi hakea kun puolimoottoria on käytetty tallin lattialla ja eikä käy... :shock:
Rapisee se. :( Jos laittas pelekät nostimet vaihtoon? :idea: Ja kumekset, kyllä.

Enempää en pura, en, ja onhan tässä talavi aikaa ajaa Ladalla. 8)

Mika onnellinen se saa syödä kinkkua ihan käyttämättä sitä tehosekottimen kautta, näistä muista neroista ei ole niin takeita. :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joojoo :roll: tuotanoinii tässä:

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1521.jpg

näyttää ihan kuin nokka olisi kulunut ?

Saisiko tuosta parempaa kuvaa ? :?

Onko nokka sileä ja muoto molemminpuolin samanlaisen pyöreä ?
Kynnellä kokeillen ei rosoja ?
Reunat eivät korkeammat / terävät ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Joojoo :roll: tuotanoinii tässä:

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1521.jpg

näyttää ihan kuin nokka olisi kulunut ?

Saisiko tuosta parempaa kuvaa ? :?

Onko nokka sileä ja muoto molemminpuolin samanlaisen pyöreä ?
Kynnellä kokeillen ei rosoja ?
Reunat eivät korkeammat / terävät ?
Kah, meinasit siekii vielä omilla ikenilläs kinkut imeskellä. :D

Paremmmankin kuvan saa, mutta se maksaa Copterlinen verran, kuten jo edellä totesin. Ei ole käsiä ja kalustoa kuvata. :(

Nokissa ei ole käsin havaittavia kulumisen merkkejä, poislukien nuo näkyvät naarmut. Reunat eivät ole edes kymppiä korkeammalla kuin nokan keskikohdat, sehän tässä nyt kummastuttaakin Taunus-miestä. :?

Keinut ovat siis niin leveät, että ne eivät voine syödä olaketta nokkaan. :roll: Nokka taas tuntuu kynteen symmetriselle, ei epäkeskolle kuten kulahtanut nokka. Paha selittää. :roll:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jooissakin kuvissa näkyi selkeitä naarmuja, nokkien päät näyttivät terveiltä. Jos tuosta meinaat buenon tehdä .....ja kaikesta päätellen meinaat....nokat ja keinut uusiksi.

Naarmut eittämättä rikkovat voiteluainepinnan ja kulumista tapahtuu keinuvivuissa ennen pitkään. Siinä vaiheessa kun pinnat ovat pahemmin naarmuuntuneet on kuluminen todella rivakkaa.....silloin jauhaa kyllä metalli metallia.

Noilla Sinun ajoillasi nuo voivat kestää pitkäänkin....mutta...muuttaa....jossain vaiheessa homma on kuitenkin edessä.

Uhkauksen vakavuuden sekä auton omistajan luonteenominaisuudet huomioon ottaen vaihtaisin ne uusiin kuten edellä totesin.



Tiileri saa olla erimieltä mun kans jos haluaa, soon isoompi :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti: Tiileri saa olla erimieltä mun kans jos haluaa, soon isoompi :lol:
Kiitos vastauksesta, en lainaa sitä kokonaan koska se on liian hyvä ja pitkä. :D Mahtanet olla oikeassa nokkien suhteen, vaikkakaan ne eivät vielä vaihtoa vaille välttämättä ole.

Kuski se löytyy joka hevoselle, nyt aletaan kasaamaan porukkaa jolla pieksetään tiileri. :protest: Muuten menee tämä topikki liian asialliseksi. :protest:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

:eec: Anteeksi, meni shopatessa myöhempään kuin luulin. :escape:

Nokat ei valttämätä ole pilassa, ei ainakaan minun puusilimään siltä näytä.
Vieläkö se HVM löytäs kamerastaan sen makro-näppäimen, niin lähikuvissakin olisi tarkkuutta.
(Merkitty joskus kukan kuvalla) :wink:

Nyt ei passaa peesata äldeetä eikä tiileriä, joten kehitellään kopuramissi:

Mitens jos:
- ekaks hiotuttas nokat asiallisessa koneistamossa muotoihinsa ja siloiselle pinnalle
- tokaks sommittelis uudet keinut pakettiin

Vai onko nuissa nokissa joku zitanium-pinnoite uutena?
Vaikka perusympyrää joutus pienentäänkin, niin eikös sen saisi hydr. nostajilla konpensoitua?
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti: Mitens jos:
- ekaks hiotuttas nokat asiallisessa koneistamossa muotoihinsa ja siloiselle pinnalle
- tokaks sommittelis uudet keinut pakettiin

Vai onko nuissa nokissa joku zitanium-pinnoite uutena?
Vaikka perusympyrää joutus pienentäänkin, niin eikös sen saisi hydr. nostajilla konpensoitua?
Asiaa, et taida saada pataan, ainakaan heti. 8) Nokat vois käsitellä jos ois varmuus kestävyydestä. Pahimmillaanhan ne ei saa kuin pilattua - viittaan tässä mainitsemaasi zigubimbanium -käsittelyyn. :shock: keinujen suhteen pätenee sama juttu. :roll:

Sivonen: Kerro puolto nokkien ja keinujen huollolle, tai vietä joulu leukavedossa sairaalassa. :evil: Nyt loppuu pelleilyt, nyt aletaan pyörittämään autofoorumia. :evil:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

R-koneistus, tuola se sivonen muistaakseni 'pilautti' nokkansa.

Ja näyttää muuten nuo nokat aika pitkälti samalta kuin oman kiesin 'puolimoottorissa' se yksi ja ainokainen nokka. Tosin vakiojuttuhan on noilla nostajilla on että pikeentyy eikä kuula sulje enään nostajaa joten vuotaa tyhjäksi(eikä myöhemmin piä enään käydessäkään öljyjä sisällä), oikia seppä jos olet niin voit avata ne nostajat ja putsata. Halavempi tapa. Tutun mukaan ne nostajat lähtee auki suht helepolla(itsehän en ole perehtynyt kummemmin nostajien aukomiseen).

No tiedä sitten, vois kyllä tunkioija kaikki mersut jorpakkoon. Taino ois mersulla ainesta kyllä 'vuostuhannen turhake' tittelin saajaksi, kun ei nuilla ajaakkaan voi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Nenät uusiksi vaan jos ei ole kapitaalista pulaa...
Läimäset saman tien vähän pirteemmät tilalle. 8)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

eki kirjoitti:Nenät uusiksi vaan jos ei ole kapitaalista pulaa...
Läimäset saman tien vähän pirteemmät tilalle. 8)
Ei oo kapitaalista pulaa ei, Suomenpankki painaa lisää kun entiset hupenee. :shock: :lol: No kuvittelen laittavani tuon koneen iskuun noin tonnilla, tai sitten vaihan romun tatsuniin. :evil: Aika kummallista muuten, kun wanhan miljoonan auto ei kestä sitä mitä korolla. :twisted:

No, pidetään ässää esi-väyrysenä. :idea:

Se on muuten ihan ja varma, että tuo rottelo viisastelee nyt väärälle miehelle, kuntoon se laitetaan maksakoon vaikka 12e. :evil: Olen erittäin huono häviämään, enkä aio opiskella alaa nytkään. :idea:

Palikat ostaisin vaikka heti, jos joku kertoisi mistä. :?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hiljastapa on. :evil: Foorumin naiset ja tietäjät tahtovat nauttia kinkkunsa pillillä? :evil:

Nyt vielä yksi mahdollisuus viettää joulu ehjin leegoin:

Nokkaketju antaa löysää nokkapyörällä noin millin-kaksi. Kone on startin jäljiltä, en ole pyöritellyt sitä erikseen. Onko riimu virunut/ vaihdettu jo kertaalleen? Kommentteja kiitos, muuten menee leegot nieluun. :evil:

Muistutus:

images/avatars/13199200054556e4bc2dd1b.jpg
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nokkaketjun kuluneisuus selviää parhaiten katsomalla onko ajoitus merkit kohdallaan.Jos merkit ei ole kohdallaan niin uus ketju.Omassa uudessa koneessa ketju ei nouse nokkapyörän hampailta vaikka kuinka nyppii joten semmonen sen varmaan sitten pitää olla.RTO tuonnista kannattaa kysellä niitä nokkia jos meinaat ne uusia.Kannattaa kysyä puhelimeen erästä Matti Yrjölää kun kauppoja alat tekemään jos hän saa hommattua mun projekti vaihteistoon (vm noin 72) uusia osia niin on kumma jos ei veekasin nokkia löydy.Niin ja kuvista vielä sen verran että kyllä siellä lievää naarmua näyttäis olevan mutta itse vaihtotarpeeseen en sen kummemmin puutu koska nokat pitäis nähä ihan livenä samalla kynnellä kokeillen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jari_w123 kirjoitti:Nokkaketjun kuluneisuus selviää parhaiten katsomalla onko ajoitus merkit kohdallaan.Jos merkit ei ole kohdallaan niin uus ketju.Omassa uudessa koneessa ketju ei nouse nokkapyörän hampailta vaikka kuinka nyppii joten semmonen sen varmaan sitten pitää olla.RTO tuonnista kannattaa kysellä niitä nokkia jos meinaat ne uusia.Kannattaa kysyä puhelimeen erästä Matti Yrjölää kun kauppoja alat tekemään jos hän saa hommattua mun projekti vaihteistoon (vm noin 72) uusia osia niin on kumma jos ei veekasin nokkia löydy.Niin ja kuvista vielä sen verran että kyllä siellä lievää naarmua näyttäis olevan mutta itse vaihtotarpeeseen en sen kummemmin puutu koska nokat pitäis nähä ihan livenä samalla kynnellä kokeillen.
Oiva kommentti. Jari saanee syödä kinkun ihan tekohampaillaan, tohtorin ei tarvinne turvautua nokkamukiin tai pilliin. :D Katellaan nyt miten saan hillittyä tuota Serkeitä? Nokat lienee tosiaan sama uusia nyt samoin tein kun venttiilikopat on avattu, uudet kopan tiivisteet maksaa kuitenkin varmaan vitosen? :x Eli ei tehä turhaa työtä, tehhään kerralla kuntoon :idea:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuo on kyllä hyvä periaate,ei muuta ku hilut tilaukseen ja motti kasaan uusilla osilla niin ei tarvi availla sitä myöhemmin uudestaan ja voivotella kun tuli taas säästettyä.Tuli muuten tienattua palkka omasta koneremontista tänään kun kävin matkahuollosta hakemassa vaihteiston osia.Jätin 300D:n käyntiin matkahuollon lastauslaiturin eteen,kun tulin talosta ulos kuulin kun kaksi bussikuskia juttelivat laiturin edessä ja toinen sanoi "kylläpä muuten käy hienosti tuo mersu".Hymyilin itsekseni ja ajoin pois.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo. R-Koneistuksessa teetin nokat omaan rönttääni. Sinne vaan lähetät ja sanot jotta 290/285 astetta ja nostoa puoltoista milliä lisää jos onnistuu. Jos ei, niin millillä on pärjättävä. Samointein ne keinut sinne hiottavaksi, tai voihan ne ostaa uudetkin. Puhelimessa roikkuva setä kertoo, onnistuuko.

Näillä ohjeilla ei alakierroksien nuhaisuutta korjata, mutta tyhjästä on paha nyhjästä (vanh.viid.san.lask.) joten parannetaan sitten sitä ylärekisteriä.

Mulla on muistaakseni 285/275 asteiset nokat, ja vetää alakierroksillakin hienosti. Sulla on isompi kone, joten kärsii laittaa vielä ronskimmat nenät.

Milläköhän kierroksilla lie rajotin tommosessa käsi-koneessa? Jossain 7000rpm paikkeilla kai? Hyvä.


Sitten voit aikas kuluksi rakennella imusarjankin. Laipat kansiin ja imuputket sillai hienosti. Laita kädet (tai siis sormet) ristiin, mutta älä purista niitä nyrkkiin. Kuvittele että kämmenet on kannet ja sormet imusarjan runnerit (=röörit, suom.huom.). Sormenpäihin asennetaan ne kaasarit. Neljä kappaletta 45mm veepereitä.

Sitten teet vielä peltisarjat niin alkaa olla nokka-akselidilemma ratkottu. :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Joosivonenseeipetä. :shock: :lol:

Menee muuten tämä nokka-asia wakawaan mietintään. :idea:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

HVM kirjoitti:Joosivonenseeipetä. :shock: :lol:

Menee muuten tämä nokka-asia wakawaan mietintään. :idea:
= peltisarja, kromatut sivuputket ja jäähtyvän metallin rapinaa koneen sammutuksen jälkeen 8)

Heikki :D
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

HVM kirjoitti:Ei oo kapitaalista pulaa ei, Suomenpankki painaa lisää kun entiset hupenee. :shock: :lol:
Rahojen painaminenkin kilpailutetaan, joten niitä voidaan saada vaikka Puolasta :shock:
HVM kirjoitti: No kuvittelen laittavani tuon koneen iskuun noin tonnilla, tai sitten vaihan romun tatsuniin. :evil: Aika kummallista muuten, kun wanhan miljoonan auto ei kestä sitä mitä korolla. :twisted:
No, pidetään ässää esi-väyrysenä. :idea:
:shout: Eikä pidetä! Kyllä väykyt ovat ihan oma mutaationsa mersun geeniperimässä. Älä vie väyryläisen viimeistä toivoa, että joskus sitten ässä. Vaikka vanhempikin. :roll: :roll:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No samahan tuo on missä ne niitä rahoja painaa, ei niitä tarvitse muut kuin ahnaat kapitalistit - herrasmiestan kesken pelataan vastapalveluksilla. 8)

Ja sitten itse asiaan:

Emme riistä väyryläisiltä heidän ainoata toivoaan - pitää 400K Mk autostaan maksaneilla olla vielä pieni oljenkorsi, kyllä. :shock:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

heikki5 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Joosivonenseeipetä. :shock: :lol:

Menee muuten tämä nokka-asia wakawaan mietintään. :idea:
= peltisarja, kromatut sivuputket ja jäähtyvän metallin rapinaa koneen sammutuksen jälkeen 8)

Heikki :D
Nyt unohtui äänimaisemasta pohjattomassa taskussa olevan käden aiheuttama verkkareiden kahina. :lol:
Pro HVM
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Koeta kestää. :( Lohdukkeeksi voisin sanoa, etteivät ässän sisuskalut näytä läheskään yhtä pahalta, kuin oman kotteron ex-nokkakeppi.

Nelonen, nelonen2, kolmonen, ykkönen, uusi ja vanha, lähikuva.

Kyllähän varmin ratkaisu on pistää yläpään hilppeet uusiksi. On toki eri asia, saako tuollakaan rempalla kaikkea kilkatusta pois. Kyllä omastakin kilinä vähän hiljeni, kun kepin, keinut ja nostimet vaihtoi mutta kyllä sieltä vielä jotain ylimääräistä kuuluu. :( Tai sitten ääni ei kuulukaan korvista vaan korvien välistä. :D

t.
Risto

PS.
Jännä juttu, että tuohon on vissiin jo kertaalleen vaihdettu ainakin keinut. Ainakin keinuissa oli semmoinen juottamalla kiinnitetty kulutuspala, joka uudemmissa on.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

http://img.photobucket.com/albums/v514/ ... /nokka.jpg

Kiitos lohdutuksesta :lol:

Ässän nenätannkgot eivät ole läheskään tuossa kunnossa, parissa pahkurassa on jokunen naarmu. Eikö nuo lie silti sama uusia jos uusia jostain löytyy. :roll: (Sopuhintaan)
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No ei niitä kannata yksitellen vaihtaa.Koko kansi kuntoon seetirenkaita ja ohjareita myöten,sitten kun aika on .Ja sitä saa tähänasti näkemän perusteella odottaa pitkän tovin. Kannattaahan ne kilkkeet tosin ostella pikku hiljaa kun paikalle sattuu sopivan hintaista tavaraa.:shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kunhan purat sen niin sieltä löytyy kulunut keinu joka rapisee :roll: :roll: Uudet kun ostat kaikki niin hyvä tulee :idea: :idea: Eläkä per..e viritä sitä ässää :roll: :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

cdi kirjoitti:No ei niitä kannata yksitellen vaihtaa.Koko kansi kuntoon seetirenkaita ja ohjareita myöten,sitten kun aika on .Ja sitä saa tähänasti näkemän perusteella odottaa pitkän tovin. Kannattaahan ne kilkkeet tosin ostella pikku hiljaa kun paikalle sattuu sopivan hintaista tavaraa.:shock:
Ja eikait ne tuosta enempää kulu, jos se ei enää käy ässä muutenkaan.. :nocando:
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”