Turvatyynyn "laukeaminen"...
Turvatyynyn "laukeaminen"...
Viime tiistaina saimme vieremän paloasemalla näytteen siitä, miten 90 litrainen airbag poksahtaa. Linkistä video. Ollaan sitten varovaisia turvatyynyjen kanssa. Tuo tyyny laukaistiin 1.5 voltin sormiparistolla
http://personal.inet.fi/yhdistys/vierem ... /tyyny.avi
http://personal.inet.fi/yhdistys/vierem ... /tyyny.avi
Joo kannattaa olla varovainen, kaverilla poksahti ässästä (w126) bäkki silmille kesken kaupunkiajon, onneksi oli penkki oikeaoppisesti gti-asennossa ja hidas vauhti niin selvis pelkällä naaman punotuksella...
Kaveri noitu sen jälkeen että ooppeli näyttää olevan tämäkin mersu kun tuommosia vikoja ja aiko laittaa ralliratin jokaiseen autoon tästä lähtien
Oli ratin takaa ne kosketinpinnat jotenki syltänny ja laukassu pussin.
Kaveri noitu sen jälkeen että ooppeli näyttää olevan tämäkin mersu kun tuommosia vikoja ja aiko laittaa ralliratin jokaiseen autoon tästä lähtien
Oli ratin takaa ne kosketinpinnat jotenki syltänny ja laukassu pussin.
Re: Turvatyynyn "laukeaminen"...
No ei paljoa tarvinnut.Mielenkiinnolla odottelen kun alkaa ensimmäiset airbägilliset "kansanautot" poksahtelemaan.Pappi kirjoitti: Tuo tyyny laukaistiin 1.5 voltin sormiparistolla
kuinkas sitä ennen, koleana kevät aamuna, räjähtikö silloin vectrasta bägi kun se kieri sielä mettässä. ?ZeZeR^ kirjoitti:Eräänä kauniina yönä poksahti ex C:stä molmmat tyynyt.
Oli aika hyväänen savu autos sisällä.
Empä siitä pamauksen äänenvoimakkuudesta niin tiä, ku paukahti muutenki aika lujaa!
Mutta nopeita olivat, ei voi ku kehua.
mulla olis sellainen muistikuva että se jäi toimimattomaksi.
Pitääkin muuten muistaa ottaa räjähtänyt bägi vaikka seuraavaan miittiin pällisteltäväksi. Aukeaa varmaan paremmin se periaate kun sen näkee livenä. Parempi tutustua etukäteen että ei tarvi ainakaan tahallaan lähteä kokeilemaan.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Oliko hopea väriltään ja bensiiniainetoiminnen pää moottori ajoneuvossaZeZeR^ kirjoitti:Eräänä kauniina yönä poksahti ex C:stä molmmat tyynyt.
Oli aika hyväänen savu autos sisällä.
Empä siitä pamauksen äänenvoimakkuudesta niin tiä, ku paukahti muutenki aika lujaa!
Mutta nopeita olivat, ei voi ku kehua.
Irti oleva bägi ei ainakaan posahda itekseen, koska navat on aina oikosulussa kun töpseli irti. Sähkö ei kierrä suljetussa piirissä
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Itseänikin joskus mietityttää nämä bägit. Varsinkin silloin, kun ajelin sellaisella ruotsalaisella laitteella. Miten olisi käynyt, jos kaikki 9:n bägiä olisivat lauenneet "pikku autossa" yht aikaa.
Ceessä ei onneksi ole kuin kuusi bägiä. Ceen sähköt tuntuvat myös psykoloogisesti kypsemmiltä.
Jostain syystä tulee kuitenkin käytettyä turvavyötä aika kiltisti. Turvavöistä puheenollen, eikös nuissa vöissäkin ole jotkut paukut? Rusentaako ne kylen posahtaessaan.
Ceessä ei onneksi ole kuin kuusi bägiä. Ceen sähköt tuntuvat myös psykoloogisesti kypsemmiltä.
Jostain syystä tulee kuitenkin käytettyä turvavyötä aika kiltisti. Turvavöistä puheenollen, eikös nuissa vöissäkin ole jotkut paukut? Rusentaako ne kylen posahtaessaan.
BMW 318d -09
Kyllä sen huomaa kun esikiristimet ottaa "kiinni". Eihän näistä pitäisi olla ongelmaa. Kuitenkin, meille on teroitettu koulutuksissa seuraavaa. "Laukeamattoman turvatyynyn ja potilaan väliin ei saa mennä, ennenkuin tyynyt on varmistettu". Siinä on pelastajan ja potilaan henki heikossa kun tyyny poksahtaa kriittisellä hetkellä.
Meillä on käytössä välineistö, jolla tyynyt voidaan varmistaa. Ongelmaksi muodostuu vänkärin tyyny ja sivutyynyt, niitä kun on vaikeampi varmistella. Ratin tyyny saadaan huputettua hyvin, mutta sekin on rattikohtaista.
Oma hauskuutensa on sitten auton leikkely, mikäli tyynyt eivät ole lauenneet. Joutuu miettimään, mistä autoa uskaltaa leikata pelastusvälineillä.
Pistää mietteliääksi.
Meillä on käytössä välineistö, jolla tyynyt voidaan varmistaa. Ongelmaksi muodostuu vänkärin tyyny ja sivutyynyt, niitä kun on vaikeampi varmistella. Ratin tyyny saadaan huputettua hyvin, mutta sekin on rattikohtaista.
Oma hauskuutensa on sitten auton leikkely, mikäli tyynyt eivät ole lauenneet. Joutuu miettimään, mistä autoa uskaltaa leikata pelastusvälineillä.
Pistää mietteliääksi.
ei, se oli musta c280. joka sai iskun kuljettajan puolen etunurkkaan, edellis kesänä, oli avk:lla muistaakseni myynnissä elo-syyskuussa.Aki P kirjoitti:Oliko hopea väriltään ja bensiiniainetoiminnen pää moottori ajoneuvossaZeZeR^ kirjoitti:Eräänä kauniina yönä poksahti ex C:stä molmmat tyynyt.
Oli aika hyväänen savu autos sisällä.
Empä siitä pamauksen äänenvoimakkuudesta niin tiä, ku paukahti muutenki aika lujaa!
Mutta nopeita olivat, ei voi ku kehua.
Irti oleva bägi ei ainakaan posahda itekseen, koska navat on aina oikosulussa kun töpseli irti. Sähkö ei kierrä suljetussa piirissä
Pussi on kerran tullut silmille apukuskin paikalla istuessani törmäyksessä,jossa molempien osapuolten autot menivät lunastukseen.
Sitä ei ennätä nähdä eikä tajuta. Herätessäni/havahduttuani veltto pussi roikkui sylissä. Silmälasit olivat yhä päässä,vääntyneinä tosin. Jos ajossa yhtäkkiä silmille hyppäävät,niin metsään menee..
Naama ei ollut kuitenkaan millään tavalla arka,enkä istunut mitenkään erityisen takana. Oikein toimiessaan ovat oivallisia turvavälineitä.
Sitä ei ennätä nähdä eikä tajuta. Herätessäni/havahduttuani veltto pussi roikkui sylissä. Silmälasit olivat yhä päässä,vääntyneinä tosin. Jos ajossa yhtäkkiä silmille hyppäävät,niin metsään menee..
Naama ei ollut kuitenkaan millään tavalla arka,enkä istunut mitenkään erityisen takana. Oikein toimiessaan ovat oivallisia turvavälineitä.
124.023
Turvatyynyt ei oo itelle tullu tutuks, kaverin veljineen pelastivat. T-Sportin tuuttasivat tutussa mutkassa pihalle. Normaalisti kovempaa, nyt mentiin hiljempaa "kyllä se kääntyy" asenteella.
30cm ohi siirtolohkareesta, puolmetrii puusta, pysähty kyljelleen kannon päälle 20cm huti takapenkillä istuneen isoveljen kallosta. Joskus niitä enkeleitä on paikoillaan. Yhtä tyynyä lukuunottamatta olivat kaikki olleet toiminnassa ja oikeasti pelastanu. Kuvat veti hiljaseks, ei ollu hetkeen tarvetta painella kaasua.
30cm ohi siirtolohkareesta, puolmetrii puusta, pysähty kyljelleen kannon päälle 20cm huti takapenkillä istuneen isoveljen kallosta. Joskus niitä enkeleitä on paikoillaan. Yhtä tyynyä lukuunottamatta olivat kaikki olleet toiminnassa ja oikeasti pelastanu. Kuvat veti hiljaseks, ei ollu hetkeen tarvetta painella kaasua.