Nokka-pokkaa - kuka tahtoo pataan?
Nokka-pokkaa - kuka tahtoo pataan?
Nyt tehhäään homma kerralla seleväks. Tähän kyselyyn on pakko vastata jos on joku seuraavista:
-Nainen
-Tiileri
-Mersutohtori
-Mulukku
-Lakitok
Comprende?
Edelliseen nokka-kyselyyn vastaamaton ressukka oli tipassa 8v, verta jouduttiin antamaan lisää noin 27000 litraa. Jos vastaaminen ei maista, ovelle tulee tämän näköinen jätkä:
AUTS!
Uhkaukseen lienee siis syytä syhtautua vakavasti?
Oma mielipiteeni on, että minun on haettava Ari66 helikopterilla kuvaamaan nokkaa, mutta laitan jokusen kuvan siitäkin huolimatta esiin:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1519.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... 1523-1.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... 1522-1.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1525.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1523.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1522.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1521.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1518.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1516.jpg
Joku kuvista taisi olla ihan selkeäkin, muistaakseni. Väitän kirkkain silmin, että nokat ovat kunnossa, tai ainakaan niissä ei ole mitään käsin koskeeltavaa kulumaa. Naarmua löytyy, mutta ei mitään monttua keskeltä akselin eroottisinta osaa, nokkaa. Keinuja ei pääse onanoimaan irrottamatta nokkia, joten niissä olevista montuista minulla ei ole kuin sairaita kuvitelmia. Nokka on kapeampi kuin keinut, joten mahdollista on, että kulumat eivät ole sirkkelikäden sormin hirottavissa. Sanokaapas te viisaat miten on? Korostan edelleenkin, että vaikeneminen tarkoittaa hiljaista hyväksyntää selkäsaunalle.
No? Aikaa minuutti.
-Nainen
-Tiileri
-Mersutohtori
-Mulukku
-Lakitok
Comprende?
Edelliseen nokka-kyselyyn vastaamaton ressukka oli tipassa 8v, verta jouduttiin antamaan lisää noin 27000 litraa. Jos vastaaminen ei maista, ovelle tulee tämän näköinen jätkä:
AUTS!
Uhkaukseen lienee siis syytä syhtautua vakavasti?
Oma mielipiteeni on, että minun on haettava Ari66 helikopterilla kuvaamaan nokkaa, mutta laitan jokusen kuvan siitäkin huolimatta esiin:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1519.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... 1523-1.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... 1522-1.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1525.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1523.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1522.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1521.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1518.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1516.jpg
Joku kuvista taisi olla ihan selkeäkin, muistaakseni. Väitän kirkkain silmin, että nokat ovat kunnossa, tai ainakaan niissä ei ole mitään käsin koskeeltavaa kulumaa. Naarmua löytyy, mutta ei mitään monttua keskeltä akselin eroottisinta osaa, nokkaa. Keinuja ei pääse onanoimaan irrottamatta nokkia, joten niissä olevista montuista minulla ei ole kuin sairaita kuvitelmia. Nokka on kapeampi kuin keinut, joten mahdollista on, että kulumat eivät ole sirkkelikäden sormin hirottavissa. Sanokaapas te viisaat miten on? Korostan edelleenkin, että vaikeneminen tarkoittaa hiljaista hyväksyntää selkäsaunalle.
No? Aikaa minuutti.
Noooo... eipä noissa hirveitä jälkiä näy.
Naputteliko /rapisiko kone käydessä?
Jos ei niin mitäpä noita vaihtamaan. Muistaa vaan putsata öljyputkien reiät, ja laittaa uudet öljyputkien kumekset. Niin ja olikos tuossa koneessa venttiilivälyksen "esisäätöä" Jos säätää arvot oikeaksi ja laittaa uudet hydraulinostimet.
Älä nyt kuitenkaan enempää konetta pura ennenkuin saat sen käymään.
Vikaa voi olla vaikeampi hakea kun puolimoottoria on käytetty tallin lattialla ja eikä käy...
Naputteliko /rapisiko kone käydessä?
Jos ei niin mitäpä noita vaihtamaan. Muistaa vaan putsata öljyputkien reiät, ja laittaa uudet öljyputkien kumekset. Niin ja olikos tuossa koneessa venttiilivälyksen "esisäätöä" Jos säätää arvot oikeaksi ja laittaa uudet hydraulinostimet.
Älä nyt kuitenkaan enempää konetta pura ennenkuin saat sen käymään.
Vikaa voi olla vaikeampi hakea kun puolimoottoria on käytetty tallin lattialla ja eikä käy...
Rapisee se. Jos laittas pelekät nostimet vaihtoon? Ja kumekset, kyllä.Mika.T kirjoitti:Noooo... eipä noissa hirveitä jälkiä näy.
Naputteliko /rapisiko kone käydessä?
Jos ei niin mitäpä noita vaihtamaan. Muistaa vaan laittaa uudet öljyputkien kumekset.
Älä nyt kuitenkaan enempää konetta pura ennenkuin saat sen käymään.
Vikaa voi olla vaikeampi hakea kun puolimoottoria on käytetty tallin lattialla ja eikä käy...
Enempää en pura, en, ja onhan tässä talavi aikaa ajaa Ladalla.
Mika onnellinen se saa syödä kinkkua ihan käyttämättä sitä tehosekottimen kautta, näistä muista neroista ei ole niin takeita.
Joojoo tuotanoinii tässä:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1521.jpg
näyttää ihan kuin nokka olisi kulunut ?
Saisiko tuosta parempaa kuvaa ?
Onko nokka sileä ja muoto molemminpuolin samanlaisen pyöreä ?
Kynnellä kokeillen ei rosoja ?
Reunat eivät korkeammat / terävät ?
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1521.jpg
näyttää ihan kuin nokka olisi kulunut ?
Saisiko tuosta parempaa kuvaa ?
Onko nokka sileä ja muoto molemminpuolin samanlaisen pyöreä ?
Kynnellä kokeillen ei rosoja ?
Reunat eivät korkeammat / terävät ?
Kah, meinasit siekii vielä omilla ikenilläs kinkut imeskellä.dealer kirjoitti:Joojoo tuotanoinii tässä:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1521.jpg
näyttää ihan kuin nokka olisi kulunut ?
Saisiko tuosta parempaa kuvaa ?
Onko nokka sileä ja muoto molemminpuolin samanlaisen pyöreä ?
Kynnellä kokeillen ei rosoja ?
Reunat eivät korkeammat / terävät ?
Paremmmankin kuvan saa, mutta se maksaa Copterlinen verran, kuten jo edellä totesin. Ei ole käsiä ja kalustoa kuvata.
Nokissa ei ole käsin havaittavia kulumisen merkkejä, poislukien nuo näkyvät naarmut. Reunat eivät ole edes kymppiä korkeammalla kuin nokan keskikohdat, sehän tässä nyt kummastuttaakin Taunus-miestä.
Keinut ovat siis niin leveät, että ne eivät voine syödä olaketta nokkaan. Nokka taas tuntuu kynteen symmetriselle, ei epäkeskolle kuten kulahtanut nokka. Paha selittää.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jooissakin kuvissa näkyi selkeitä naarmuja, nokkien päät näyttivät terveiltä. Jos tuosta meinaat buenon tehdä .....ja kaikesta päätellen meinaat....nokat ja keinut uusiksi.
Naarmut eittämättä rikkovat voiteluainepinnan ja kulumista tapahtuu keinuvivuissa ennen pitkään. Siinä vaiheessa kun pinnat ovat pahemmin naarmuuntuneet on kuluminen todella rivakkaa.....silloin jauhaa kyllä metalli metallia.
Noilla Sinun ajoillasi nuo voivat kestää pitkäänkin....mutta...muuttaa....jossain vaiheessa homma on kuitenkin edessä.
Uhkauksen vakavuuden sekä auton omistajan luonteenominaisuudet huomioon ottaen vaihtaisin ne uusiin kuten edellä totesin.
Tiileri saa olla erimieltä mun kans jos haluaa, soon isoompi
Naarmut eittämättä rikkovat voiteluainepinnan ja kulumista tapahtuu keinuvivuissa ennen pitkään. Siinä vaiheessa kun pinnat ovat pahemmin naarmuuntuneet on kuluminen todella rivakkaa.....silloin jauhaa kyllä metalli metallia.
Noilla Sinun ajoillasi nuo voivat kestää pitkäänkin....mutta...muuttaa....jossain vaiheessa homma on kuitenkin edessä.
Uhkauksen vakavuuden sekä auton omistajan luonteenominaisuudet huomioon ottaen vaihtaisin ne uusiin kuten edellä totesin.
Tiileri saa olla erimieltä mun kans jos haluaa, soon isoompi
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kiitos vastauksesta, en lainaa sitä kokonaan koska se on liian hyvä ja pitkä. Mahtanet olla oikeassa nokkien suhteen, vaikkakaan ne eivät vielä vaihtoa vaille välttämättä ole.Lucky-Dog kirjoitti: Tiileri saa olla erimieltä mun kans jos haluaa, soon isoompi
Kuski se löytyy joka hevoselle, nyt aletaan kasaamaan porukkaa jolla pieksetään tiileri. Muuten menee tämä topikki liian asialliseksi.
Anteeksi, meni shopatessa myöhempään kuin luulin.
Nokat ei valttämätä ole pilassa, ei ainakaan minun puusilimään siltä näytä.
Vieläkö se HVM löytäs kamerastaan sen makro-näppäimen, niin lähikuvissakin olisi tarkkuutta.
(Merkitty joskus kukan kuvalla)
Nyt ei passaa peesata äldeetä eikä tiileriä, joten kehitellään kopuramissi:
Mitens jos:
- ekaks hiotuttas nokat asiallisessa koneistamossa muotoihinsa ja siloiselle pinnalle
- tokaks sommittelis uudet keinut pakettiin
Vai onko nuissa nokissa joku zitanium-pinnoite uutena?
Vaikka perusympyrää joutus pienentäänkin, niin eikös sen saisi hydr. nostajilla konpensoitua?
Nokat ei valttämätä ole pilassa, ei ainakaan minun puusilimään siltä näytä.
Vieläkö se HVM löytäs kamerastaan sen makro-näppäimen, niin lähikuvissakin olisi tarkkuutta.
(Merkitty joskus kukan kuvalla)
Nyt ei passaa peesata äldeetä eikä tiileriä, joten kehitellään kopuramissi:
Mitens jos:
- ekaks hiotuttas nokat asiallisessa koneistamossa muotoihinsa ja siloiselle pinnalle
- tokaks sommittelis uudet keinut pakettiin
Vai onko nuissa nokissa joku zitanium-pinnoite uutena?
Vaikka perusympyrää joutus pienentäänkin, niin eikös sen saisi hydr. nostajilla konpensoitua?
Pro HVM
Asiaa, et taida saada pataan, ainakaan heti. Nokat vois käsitellä jos ois varmuus kestävyydestä. Pahimmillaanhan ne ei saa kuin pilattua - viittaan tässä mainitsemaasi zigubimbanium -käsittelyyn. keinujen suhteen pätenee sama juttu.Rässi66 kirjoitti: Mitens jos:
- ekaks hiotuttas nokat asiallisessa koneistamossa muotoihinsa ja siloiselle pinnalle
- tokaks sommittelis uudet keinut pakettiin
Vai onko nuissa nokissa joku zitanium-pinnoite uutena?
Vaikka perusympyrää joutus pienentäänkin, niin eikös sen saisi hydr. nostajilla konpensoitua?
Sivonen: Kerro puolto nokkien ja keinujen huollolle, tai vietä joulu leukavedossa sairaalassa. Nyt loppuu pelleilyt, nyt aletaan pyörittämään autofoorumia.
R-koneistus, tuola se sivonen muistaakseni 'pilautti' nokkansa.
Ja näyttää muuten nuo nokat aika pitkälti samalta kuin oman kiesin 'puolimoottorissa' se yksi ja ainokainen nokka. Tosin vakiojuttuhan on noilla nostajilla on että pikeentyy eikä kuula sulje enään nostajaa joten vuotaa tyhjäksi(eikä myöhemmin piä enään käydessäkään öljyjä sisällä), oikia seppä jos olet niin voit avata ne nostajat ja putsata. Halavempi tapa. Tutun mukaan ne nostajat lähtee auki suht helepolla(itsehän en ole perehtynyt kummemmin nostajien aukomiseen).
No tiedä sitten, vois kyllä tunkioija kaikki mersut jorpakkoon. Taino ois mersulla ainesta kyllä 'vuostuhannen turhake' tittelin saajaksi, kun ei nuilla ajaakkaan voi.
Ja näyttää muuten nuo nokat aika pitkälti samalta kuin oman kiesin 'puolimoottorissa' se yksi ja ainokainen nokka. Tosin vakiojuttuhan on noilla nostajilla on että pikeentyy eikä kuula sulje enään nostajaa joten vuotaa tyhjäksi(eikä myöhemmin piä enään käydessäkään öljyjä sisällä), oikia seppä jos olet niin voit avata ne nostajat ja putsata. Halavempi tapa. Tutun mukaan ne nostajat lähtee auki suht helepolla(itsehän en ole perehtynyt kummemmin nostajien aukomiseen).
No tiedä sitten, vois kyllä tunkioija kaikki mersut jorpakkoon. Taino ois mersulla ainesta kyllä 'vuostuhannen turhake' tittelin saajaksi, kun ei nuilla ajaakkaan voi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Nenät uusiksi vaan jos ei ole kapitaalista pulaa...
Läimäset saman tien vähän pirteemmät tilalle.
Läimäset saman tien vähän pirteemmät tilalle.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Ei oo kapitaalista pulaa ei, Suomenpankki painaa lisää kun entiset hupenee. No kuvittelen laittavani tuon koneen iskuun noin tonnilla, tai sitten vaihan romun tatsuniin. Aika kummallista muuten, kun wanhan miljoonan auto ei kestä sitä mitä korolla.eki kirjoitti:Nenät uusiksi vaan jos ei ole kapitaalista pulaa...
Läimäset saman tien vähän pirteemmät tilalle.
No, pidetään ässää esi-väyrysenä.
Se on muuten ihan ja varma, että tuo rottelo viisastelee nyt väärälle miehelle, kuntoon se laitetaan maksakoon vaikka 12e. Olen erittäin huono häviämään, enkä aio opiskella alaa nytkään.
Palikat ostaisin vaikka heti, jos joku kertoisi mistä.
Hiljastapa on. Foorumin naiset ja tietäjät tahtovat nauttia kinkkunsa pillillä?
Nyt vielä yksi mahdollisuus viettää joulu ehjin leegoin:
Nokkaketju antaa löysää nokkapyörällä noin millin-kaksi. Kone on startin jäljiltä, en ole pyöritellyt sitä erikseen. Onko riimu virunut/ vaihdettu jo kertaalleen? Kommentteja kiitos, muuten menee leegot nieluun.
Muistutus:
images/avatars/13199200054556e4bc2dd1b.jpg
Nyt vielä yksi mahdollisuus viettää joulu ehjin leegoin:
Nokkaketju antaa löysää nokkapyörällä noin millin-kaksi. Kone on startin jäljiltä, en ole pyöritellyt sitä erikseen. Onko riimu virunut/ vaihdettu jo kertaalleen? Kommentteja kiitos, muuten menee leegot nieluun.
Muistutus:
images/avatars/13199200054556e4bc2dd1b.jpg
Nokkaketjun kuluneisuus selviää parhaiten katsomalla onko ajoitus merkit kohdallaan.Jos merkit ei ole kohdallaan niin uus ketju.Omassa uudessa koneessa ketju ei nouse nokkapyörän hampailta vaikka kuinka nyppii joten semmonen sen varmaan sitten pitää olla.RTO tuonnista kannattaa kysellä niitä nokkia jos meinaat ne uusia.Kannattaa kysyä puhelimeen erästä Matti Yrjölää kun kauppoja alat tekemään jos hän saa hommattua mun projekti vaihteistoon (vm noin 72) uusia osia niin on kumma jos ei veekasin nokkia löydy.Niin ja kuvista vielä sen verran että kyllä siellä lievää naarmua näyttäis olevan mutta itse vaihtotarpeeseen en sen kummemmin puutu koska nokat pitäis nähä ihan livenä samalla kynnellä kokeillen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Oiva kommentti. Jari saanee syödä kinkun ihan tekohampaillaan, tohtorin ei tarvinne turvautua nokkamukiin tai pilliin. Katellaan nyt miten saan hillittyä tuota Serkeitä? Nokat lienee tosiaan sama uusia nyt samoin tein kun venttiilikopat on avattu, uudet kopan tiivisteet maksaa kuitenkin varmaan vitosen? Eli ei tehä turhaa työtä, tehhään kerralla kuntoonjari_w123 kirjoitti:Nokkaketjun kuluneisuus selviää parhaiten katsomalla onko ajoitus merkit kohdallaan.Jos merkit ei ole kohdallaan niin uus ketju.Omassa uudessa koneessa ketju ei nouse nokkapyörän hampailta vaikka kuinka nyppii joten semmonen sen varmaan sitten pitää olla.RTO tuonnista kannattaa kysellä niitä nokkia jos meinaat ne uusia.Kannattaa kysyä puhelimeen erästä Matti Yrjölää kun kauppoja alat tekemään jos hän saa hommattua mun projekti vaihteistoon (vm noin 72) uusia osia niin on kumma jos ei veekasin nokkia löydy.Niin ja kuvista vielä sen verran että kyllä siellä lievää naarmua näyttäis olevan mutta itse vaihtotarpeeseen en sen kummemmin puutu koska nokat pitäis nähä ihan livenä samalla kynnellä kokeillen.
Tuo on kyllä hyvä periaate,ei muuta ku hilut tilaukseen ja motti kasaan uusilla osilla niin ei tarvi availla sitä myöhemmin uudestaan ja voivotella kun tuli taas säästettyä.Tuli muuten tienattua palkka omasta koneremontista tänään kun kävin matkahuollosta hakemassa vaihteiston osia.Jätin 300D:n käyntiin matkahuollon lastauslaiturin eteen,kun tulin talosta ulos kuulin kun kaksi bussikuskia juttelivat laiturin edessä ja toinen sanoi "kylläpä muuten käy hienosti tuo mersu".Hymyilin itsekseni ja ajoin pois.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Joo. R-Koneistuksessa teetin nokat omaan rönttääni. Sinne vaan lähetät ja sanot jotta 290/285 astetta ja nostoa puoltoista milliä lisää jos onnistuu. Jos ei, niin millillä on pärjättävä. Samointein ne keinut sinne hiottavaksi, tai voihan ne ostaa uudetkin. Puhelimessa roikkuva setä kertoo, onnistuuko.
Näillä ohjeilla ei alakierroksien nuhaisuutta korjata, mutta tyhjästä on paha nyhjästä (vanh.viid.san.lask.) joten parannetaan sitten sitä ylärekisteriä.
Mulla on muistaakseni 285/275 asteiset nokat, ja vetää alakierroksillakin hienosti. Sulla on isompi kone, joten kärsii laittaa vielä ronskimmat nenät.
Milläköhän kierroksilla lie rajotin tommosessa käsi-koneessa? Jossain 7000rpm paikkeilla kai? Hyvä.
Sitten voit aikas kuluksi rakennella imusarjankin. Laipat kansiin ja imuputket sillai hienosti. Laita kädet (tai siis sormet) ristiin, mutta älä purista niitä nyrkkiin. Kuvittele että kämmenet on kannet ja sormet imusarjan runnerit (=röörit, suom.huom.). Sormenpäihin asennetaan ne kaasarit. Neljä kappaletta 45mm veepereitä.
Sitten teet vielä peltisarjat niin alkaa olla nokka-akselidilemma ratkottu.
Näillä ohjeilla ei alakierroksien nuhaisuutta korjata, mutta tyhjästä on paha nyhjästä (vanh.viid.san.lask.) joten parannetaan sitten sitä ylärekisteriä.
Mulla on muistaakseni 285/275 asteiset nokat, ja vetää alakierroksillakin hienosti. Sulla on isompi kone, joten kärsii laittaa vielä ronskimmat nenät.
Milläköhän kierroksilla lie rajotin tommosessa käsi-koneessa? Jossain 7000rpm paikkeilla kai? Hyvä.
Sitten voit aikas kuluksi rakennella imusarjankin. Laipat kansiin ja imuputket sillai hienosti. Laita kädet (tai siis sormet) ristiin, mutta älä purista niitä nyrkkiin. Kuvittele että kämmenet on kannet ja sormet imusarjan runnerit (=röörit, suom.huom.). Sormenpäihin asennetaan ne kaasarit. Neljä kappaletta 45mm veepereitä.
Sitten teet vielä peltisarjat niin alkaa olla nokka-akselidilemma ratkottu.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Rahojen painaminenkin kilpailutetaan, joten niitä voidaan saada vaikka PuolastaHVM kirjoitti:Ei oo kapitaalista pulaa ei, Suomenpankki painaa lisää kun entiset hupenee.
Eikä pidetä! Kyllä väykyt ovat ihan oma mutaationsa mersun geeniperimässä. Älä vie väyryläisen viimeistä toivoa, että joskus sitten ässä. Vaikka vanhempikin.HVM kirjoitti: No kuvittelen laittavani tuon koneen iskuun noin tonnilla, tai sitten vaihan romun tatsuniin. Aika kummallista muuten, kun wanhan miljoonan auto ei kestä sitä mitä korolla.
No, pidetään ässää esi-väyrysenä.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Nyt unohtui äänimaisemasta pohjattomassa taskussa olevan käden aiheuttama verkkareiden kahina.heikki5 kirjoitti:= peltisarja, kromatut sivuputket ja jäähtyvän metallin rapinaa koneen sammutuksen jälkeenHVM kirjoitti:Joosivonenseeipetä.
Menee muuten tämä nokka-asia wakawaan mietintään.
Heikki
Pro HVM
Terve,
Koeta kestää. Lohdukkeeksi voisin sanoa, etteivät ässän sisuskalut näytä läheskään yhtä pahalta, kuin oman kotteron ex-nokkakeppi.
Nelonen, nelonen2, kolmonen, ykkönen, uusi ja vanha, lähikuva.
Kyllähän varmin ratkaisu on pistää yläpään hilppeet uusiksi. On toki eri asia, saako tuollakaan rempalla kaikkea kilkatusta pois. Kyllä omastakin kilinä vähän hiljeni, kun kepin, keinut ja nostimet vaihtoi mutta kyllä sieltä vielä jotain ylimääräistä kuuluu. Tai sitten ääni ei kuulukaan korvista vaan korvien välistä.
t.
Risto
PS.
Jännä juttu, että tuohon on vissiin jo kertaalleen vaihdettu ainakin keinut. Ainakin keinuissa oli semmoinen juottamalla kiinnitetty kulutuspala, joka uudemmissa on.
Koeta kestää. Lohdukkeeksi voisin sanoa, etteivät ässän sisuskalut näytä läheskään yhtä pahalta, kuin oman kotteron ex-nokkakeppi.
Nelonen, nelonen2, kolmonen, ykkönen, uusi ja vanha, lähikuva.
Kyllähän varmin ratkaisu on pistää yläpään hilppeet uusiksi. On toki eri asia, saako tuollakaan rempalla kaikkea kilkatusta pois. Kyllä omastakin kilinä vähän hiljeni, kun kepin, keinut ja nostimet vaihtoi mutta kyllä sieltä vielä jotain ylimääräistä kuuluu. Tai sitten ääni ei kuulukaan korvista vaan korvien välistä.
t.
Risto
PS.
Jännä juttu, että tuohon on vissiin jo kertaalleen vaihdettu ainakin keinut. Ainakin keinuissa oli semmoinen juottamalla kiinnitetty kulutuspala, joka uudemmissa on.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
http://img.photobucket.com/albums/v514/ ... /nokka.jpg
Kiitos lohdutuksesta
Ässän nenätannkgot eivät ole läheskään tuossa kunnossa, parissa pahkurassa on jokunen naarmu. Eikö nuo lie silti sama uusia jos uusia jostain löytyy. (Sopuhintaan)
Kiitos lohdutuksesta
Ässän nenätannkgot eivät ole läheskään tuossa kunnossa, parissa pahkurassa on jokunen naarmu. Eikö nuo lie silti sama uusia jos uusia jostain löytyy. (Sopuhintaan)
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
No ei niitä kannata yksitellen vaihtaa.Koko kansi kuntoon seetirenkaita ja ohjareita myöten,sitten kun aika on .Ja sitä saa tähänasti näkemän perusteella odottaa pitkän tovin. Kannattaahan ne kilkkeet tosin ostella pikku hiljaa kun paikalle sattuu sopivan hintaista tavaraa.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
Ja eikait ne tuosta enempää kulu, jos se ei enää käy ässä muutenkaan..cdi kirjoitti:No ei niitä kannata yksitellen vaihtaa.Koko kansi kuntoon seetirenkaita ja ohjareita myöten,sitten kun aika on .Ja sitä saa tähänasti näkemän perusteella odottaa pitkän tovin. Kannattaahan ne kilkkeet tosin ostella pikku hiljaa kun paikalle sattuu sopivan hintaista tavaraa.
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.