s202 -00 Projektin tynkää
s202 -00 Projektin tynkää
Noniin!
Muutamien tahojen toiveesta ajattelin nyt kuitenkin laittaa vähän juttua pikku projektista.
Allekirjoituksessa on lukenut muutaman viikon, jotta omistuksessa on taas c-farkku.
Auto oli kokenut keulasta pienen muodon muutoksen tuossa syksyllä, joten ostin sitten vakuutus yhtiöltä tuommosen iltapuhteen.
Kun noita tekniikka murheita saa ihmetellä ihan työn puolesta, niin harrastemielessä sitten joskus on kiva kalistella noita pelti töitä (ei ruostehommia ).
Auto on tullut saksanmaalta muutama vuosi sitten suomeen.
220cdi, automaatti, mustasisusta, ajettu 187tkm.
Varusteita löytyy c-malliksi aivan kohtuudella, mainittavimpia:
-radio-navigaattori
-nahkaruoria ja nuppia
-ortopedi istuin
-automaatti ilmastointi
-bose-audio, cd-vaihtaja
-Esprit selection paketti (16" alut, ilmastointi, ja häävimpi radio )
Lähtötilanne näytti tältä:
Vaurio näyttää pahemmalta kuin onkaan. Paljon ruuveilla kiinni olevaa osaa rikki. Vehon uusilla osilla ja tuntitaksoilla >>>> lunnaiksi
Pienen purkamisen ja vaurion kartoituksen jälkeen tilanne näyttää tältä:
Eli poikki palkki ja toiselle puolen vähän runkoaisan nokkaa mukaan pihalla olevasta purkuautosta, ei paha. Seuraavaksi koripenkkiin jossa saavat vedellä ensin ruttusilla osilla keulan mittoihinsa mittalaitteilla. Renkaat ovat kokoajan sojottaneet tietä pitkin, joten vauriot jäävät hyvin lyhyelle alueelle. Penkissä siihen tuli myös vahvistusta. Aisan nokka oli toiminut sulakkeena. Keula muotoon, ruttuset palkit pois ja uutta sovittamaan:
Uusi keula passasi hyvin aisan päihin. Liitokset tein eri kohtiin eri kantilla palkkia, koska se on tukevampi kuin että palkki leikattaisiin suoraan poikki ja uusi siihen puskusaumalla. Sitten kauheasti ruostesuojamömmöjä sisuksiin ja ruosteen estomaali päälle. Sitten alkaa kauhea sovittelu ja kokoa-pura hierominen. Kolariautoa tehdessä "sivulliset" syynäävät kaikkia saumoja ja rakoja suurennuslasilla ja mikrometrillä, vaikka ehjissäkin autoissa alkujaankin saumoissa on millien heittoja joka suuntaan (tai ainakin kaikissa mitä olen nyt katsonut sillä silmällä tuota tehdessä )
Seuraavaksi pintaosat sovitetaan, sisäosat maalataan ja pellit asennellaan paikoilleen. Sitten vielä takaluukun reunasta ruosteet pois hiekkapuhaltimella (yllätys ) Muutama paikka kittaillaan ja tehdään alustavia pohjia ja puretaan maalaria varten. Hiontavärit pintaan ja tekniikka puoli ajokuntoon (ilmanputsari, syyläri+ kennot keulaan).
Nyt auto on sitten maalarin hoidossa. Tänään oli koppa jo maalattuna kammiossa ja hyvältä näytti. Puskurit ja helmat vielä...
Muutamien tahojen toiveesta ajattelin nyt kuitenkin laittaa vähän juttua pikku projektista.
Allekirjoituksessa on lukenut muutaman viikon, jotta omistuksessa on taas c-farkku.
Auto oli kokenut keulasta pienen muodon muutoksen tuossa syksyllä, joten ostin sitten vakuutus yhtiöltä tuommosen iltapuhteen.
Kun noita tekniikka murheita saa ihmetellä ihan työn puolesta, niin harrastemielessä sitten joskus on kiva kalistella noita pelti töitä (ei ruostehommia ).
Auto on tullut saksanmaalta muutama vuosi sitten suomeen.
220cdi, automaatti, mustasisusta, ajettu 187tkm.
Varusteita löytyy c-malliksi aivan kohtuudella, mainittavimpia:
-radio-navigaattori
-nahkaruoria ja nuppia
-ortopedi istuin
-automaatti ilmastointi
-bose-audio, cd-vaihtaja
-Esprit selection paketti (16" alut, ilmastointi, ja häävimpi radio )
Lähtötilanne näytti tältä:
Vaurio näyttää pahemmalta kuin onkaan. Paljon ruuveilla kiinni olevaa osaa rikki. Vehon uusilla osilla ja tuntitaksoilla >>>> lunnaiksi
Pienen purkamisen ja vaurion kartoituksen jälkeen tilanne näyttää tältä:
Eli poikki palkki ja toiselle puolen vähän runkoaisan nokkaa mukaan pihalla olevasta purkuautosta, ei paha. Seuraavaksi koripenkkiin jossa saavat vedellä ensin ruttusilla osilla keulan mittoihinsa mittalaitteilla. Renkaat ovat kokoajan sojottaneet tietä pitkin, joten vauriot jäävät hyvin lyhyelle alueelle. Penkissä siihen tuli myös vahvistusta. Aisan nokka oli toiminut sulakkeena. Keula muotoon, ruttuset palkit pois ja uutta sovittamaan:
Uusi keula passasi hyvin aisan päihin. Liitokset tein eri kohtiin eri kantilla palkkia, koska se on tukevampi kuin että palkki leikattaisiin suoraan poikki ja uusi siihen puskusaumalla. Sitten kauheasti ruostesuojamömmöjä sisuksiin ja ruosteen estomaali päälle. Sitten alkaa kauhea sovittelu ja kokoa-pura hierominen. Kolariautoa tehdessä "sivulliset" syynäävät kaikkia saumoja ja rakoja suurennuslasilla ja mikrometrillä, vaikka ehjissäkin autoissa alkujaankin saumoissa on millien heittoja joka suuntaan (tai ainakin kaikissa mitä olen nyt katsonut sillä silmällä tuota tehdessä )
Seuraavaksi pintaosat sovitetaan, sisäosat maalataan ja pellit asennellaan paikoilleen. Sitten vielä takaluukun reunasta ruosteet pois hiekkapuhaltimella (yllätys ) Muutama paikka kittaillaan ja tehdään alustavia pohjia ja puretaan maalaria varten. Hiontavärit pintaan ja tekniikka puoli ajokuntoon (ilmanputsari, syyläri+ kennot keulaan).
Nyt auto on sitten maalarin hoidossa. Tänään oli koppa jo maalattuna kammiossa ja hyvältä näytti. Puskurit ja helmat vielä...
Ilmeisesti airbagit oli säilynyt ehjänä? Ois kyllä luullu jo poksahtavan tommosessa mällissä. Käsittääkseni kojelauta menee uusiksi, jos bagit laukeaa?
Tostahan tulee ihan hyvä peli vielä. Joskus olen tutkinut noita AVK:n sivuja, mutta pyyntihinnat on monesti ehjän käytetyn hinnoissa. Tarjouksillahan ne kuitenkin ilmeisesti oikeasti myydään.
Tostahan tulee ihan hyvä peli vielä. Joskus olen tutkinut noita AVK:n sivuja, mutta pyyntihinnat on monesti ehjän käytetyn hinnoissa. Tarjouksillahan ne kuitenkin ilmeisesti oikeasti myydään.
Joo kyllä bägit on ehjät eikä vikamuistissa mitään semmosta hämminkiä. Ois kyllä jääny ostamatta. Tuo oli pökätty Traktorin perään. Pysäys ollut lievä koska on ollut vain "nopeusero".
Pyynnit on tosiaan joskus "hieman" pitkänä, eikä tämäkään ilman tullut Mutta harrastuksia ei lasketa!
Keulaan menee osaa aika rajusti, kun on kennoa ja lauhdutinta yht. 4kpl ja flektiä ym. muovin silppua. Onneksi lähes kaikki osat löytyi vähän ajetuista samanlaisista purkuautoista, vaikka aika hintavia silti Tuleepahan ainakin hyvä. Voi sitten vaikka puhtaalla omalla tunnolla myydä jos joskus jotakuta kiinnostaa Tosin mammalle tuota nyt ois tarkoitus tehä, mutta saa nähä.... väykky vielä kaivelee tuolla alitajunnassa....
Pyynnit on tosiaan joskus "hieman" pitkänä, eikä tämäkään ilman tullut Mutta harrastuksia ei lasketa!
Keulaan menee osaa aika rajusti, kun on kennoa ja lauhdutinta yht. 4kpl ja flektiä ym. muovin silppua. Onneksi lähes kaikki osat löytyi vähän ajetuista samanlaisista purkuautoista, vaikka aika hintavia silti Tuleepahan ainakin hyvä. Voi sitten vaikka puhtaalla omalla tunnolla myydä jos joskus jotakuta kiinnostaa Tosin mammalle tuota nyt ois tarkoitus tehä, mutta saa nähä.... väykky vielä kaivelee tuolla alitajunnassa....
Ja Rässille tässä vaiheessa julkinen kiitos asiantuntevasta "agenttitoiminnasta" jo projektin alkutaipaleella!!
Lahjaksi voisin kaavailla molempien projektien jälkeen pientä nissan lahjoitusta. Edellyttäen tietysti että se mätänee ensin vähintään samaan kuntoon kuin tuo nykyinen. Ois saman värinenki Tai sitten lahjaksi armahdan sen verran että en tee tuota lahjoitusta
Lahjaksi voisin kaavailla molempien projektien jälkeen pientä nissan lahjoitusta. Edellyttäen tietysti että se mätänee ensin vähintään samaan kuntoon kuin tuo nykyinen. Ois saman värinenki Tai sitten lahjaksi armahdan sen verran että en tee tuota lahjoitusta
Kovin rujolta näyttää Mersu kuvissa joissa se on suoraan kolarin jäljiltä, mutta tässäkin asiantuntija(t) näki(vät) että autosta saa kolaroimattoman veroisen kunhan vaihtelee tarpeeksi osia keulaan.
Kävin nimittäin tuota katsomassa siinä vaiheessa kun Aki oli purkanut hajonnutta osaa pois, ja on helppo olla samaa mieltä tästä:
Kävin nimittäin tuota katsomassa siinä vaiheessa kun Aki oli purkanut hajonnutta osaa pois, ja on helppo olla samaa mieltä tästä:
Tuleepahan ainakin hyvä.
Joo.
Se on niin kolarikohtaista mihin päin osat sojottaa. Saa aika tarkkaan aina katsoa pyörien asennot ja tutkia vauriokohdan ennen ostopäätöstä.
Muutenkin arveluttaa sellaiset joissa tälli on kohdistunut ohjaamoon, että miten käy jos siihen vaihdetaan osia. Miten käy seuraavassa kolarissa Ei tee mieli päästää mammaa tytön kanssa semmosella liikenteeseen.
Vaikka pisteillähän nuo on kasattu tehtaallakin. Kunnolla tehden saa ihan turvallisen ja kunnollisen siitäkin.
Keulakolarit menee vaan niin herkästi lunnaiksi, koska samalla menee paljon irto osaa rikki. Peräkolari ois paljon nätimpi siinä mielessä tehdä, kun käsitellään vaan isoja pintapeltejä.
Se on niin kolarikohtaista mihin päin osat sojottaa. Saa aika tarkkaan aina katsoa pyörien asennot ja tutkia vauriokohdan ennen ostopäätöstä.
Muutenkin arveluttaa sellaiset joissa tälli on kohdistunut ohjaamoon, että miten käy jos siihen vaihdetaan osia. Miten käy seuraavassa kolarissa Ei tee mieli päästää mammaa tytön kanssa semmosella liikenteeseen.
Vaikka pisteillähän nuo on kasattu tehtaallakin. Kunnolla tehden saa ihan turvallisen ja kunnollisen siitäkin.
Keulakolarit menee vaan niin herkästi lunnaiksi, koska samalla menee paljon irto osaa rikki. Peräkolari ois paljon nätimpi siinä mielessä tehdä, kun käsitellään vaan isoja pintapeltejä.
Asiallista jälkeä. Tuo näytti vielä suhteessa helpolta työltä. Ei ole ilmeisesti vielä nuin "vanhassa" autossa mitään erikoisia ohjeita esim runkopalkin vaihtoon. Nykyautoissahan suurlujuusteräksiset palkkirakenteet pitää melkein aina vaihtaa kokonaan ja hitsaukseenkin on monesti erikoisohjeet. Hyvä tapa kuitenkin tuo että runkopalkkia ei ole sahattu suoraan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Joo.
Ei noissa ole vielä mitään ehtoa "uutta koritekniikkaa" jne. Vaikka kyllä kait noissakin on jo käytetty ohjaamon palkeissa suurlujuus teräksiä
Auto tuli tänään maalarilta... komeaa.... ja ihanan kallista Parempi mitä moni "ehjä auto" .
Kuvia yritän ottaa lisää huomenna jos ehdin/ muistan.
Vielä parina iltana kasausta ja se on siinä.
Kunnon myllytys, vahaus ja mammalle ajoon. Vai meneekö jo jouluksi "uuteen kotiin"????
Ei noissa ole vielä mitään ehtoa "uutta koritekniikkaa" jne. Vaikka kyllä kait noissakin on jo käytetty ohjaamon palkeissa suurlujuus teräksiä
Auto tuli tänään maalarilta... komeaa.... ja ihanan kallista Parempi mitä moni "ehjä auto" .
Kuvia yritän ottaa lisää huomenna jos ehdin/ muistan.
Vielä parina iltana kasausta ja se on siinä.
Kunnon myllytys, vahaus ja mammalle ajoon. Vai meneekö jo jouluksi "uuteen kotiin"????
Re: s202 -00 Projektin tynkää
Työkaveri oli ennen veholla peltiseppänä, kerran oli sattunut että "hieman" tarkempi asiakas oli rutannut 124:sen mersunsa aika pahasti. auton valmistuttua asiakas oli tullut tönärin kans mittailemaan saumoja hirviä mekkala päälle "EI TÄMÄ OO SINNEPÄINKÄÄN"Aki P kirjoitti: Kolariautoa tehdessä "sivulliset" syynäävät kaikkia saumoja ja rakoja suurennuslasilla ja mikrometrillä, vaikka ehjissäkin autoissa alkujaankin saumoissa on millien heittoja joka suuntaan (tai ainakin kaikissa mitä olen nyt katsonut sillä silmällä tuota tehdessä )
...
kaveri oli napannu hihasta kiinni ja vieny automyynnin puolelle "mittaile nuista uusista enstä ja tule sitten möykkäämään tuonne peltipuolelle" oli ollu hilijanen ja nöyrä mies sen jäläkeen
Tännään antovat kilvet ja koeajoa on ajettu koko ilta.
Hyvältä tuntuu ja voimaakin on yllättävästi tuolla 150hp ohjelmalla.
Kaikki tuntus pelaavan. Automaatti ilmastoinnilla on tuo lämpökin jotenkin tasaisempaa, tiedä sitte onko sillä mitään merkitystä.
Kaikin puolin makia peli
Pistin varsin nettiautoonki kuvat ja puhelin on pirissy kuumana
Saapa nähä onko autoa enää jouluna
Vaikka toisaalta: "Hevoseton mies on huoleton mies"
Hyvältä tuntuu ja voimaakin on yllättävästi tuolla 150hp ohjelmalla.
Kaikki tuntus pelaavan. Automaatti ilmastoinnilla on tuo lämpökin jotenkin tasaisempaa, tiedä sitte onko sillä mitään merkitystä.
Kaikin puolin makia peli
Pistin varsin nettiautoonki kuvat ja puhelin on pirissy kuumana
Saapa nähä onko autoa enää jouluna
Vaikka toisaalta: "Hevoseton mies on huoleton mies"
Vielä ne väittää että on vaikeita myydäAki P kirjoitti:Auto myyty ensimmäiselle soittajalle/ katsojalle
Yhtään ei oo jääny vielä myymättä...
Liekkö vika muissa "parametreissa" kuin merkissä jos ei mene kaupaksi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ensimmäisenä melkeen hökäsin että on kolaroitu jne... eli kaikki on ja pitää olla ostajalla tiedossa.BENZO kirjoitti:Eikä ostajaa häirinny edes kolarikorjaukset, kun ovat joskus yllättävän epäluuloisia
Voiko ton nopeemmin paljon enää edetä hä, siinä ei kauaa nokka tuhissu
Piti oikeastaan vähän toppuutella että kerkes itekki ajella ja todeta auton hyväksi ja valmiiksi. Ihan oikea auton kiertovauhti jos näitä työkseen möis
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Jep jep. Taitaa olla nyt niin, että Aki on vaan sumuttanut meitä. On ostanut kaksi autoa, toisen mällättynä ja toisen uutena. Sitten vaan esittelee täällä, että "korjasin tuossa auton" (Ja vielä osaakin noin hyvin kuin kuvasta näkyy )
No heh, kunhan kateellinen olen kun toiset pääsee tuollaisten parissa tekemään hommia . Hienosti korjattu ja kohtuutunneissakin vielä! En yhtään ihmettele, että auto meni nopeasti kaupaksi. Oisin voinut ostaa vaikka itelle jos olisi ollut pätäkkää ja tarvetta.
Kein siknatuur