Muutamien tahojen toiveesta ajattelin nyt kuitenkin laittaa vähän juttua pikku projektista.
Allekirjoituksessa on lukenut muutaman viikon, jotta omistuksessa on taas c-farkku.
Auto oli kokenut keulasta pienen muodon muutoksen tuossa syksyllä, joten ostin sitten vakuutus yhtiöltä tuommosen iltapuhteen.
Kun noita tekniikka murheita saa ihmetellä ihan työn puolesta, niin harrastemielessä sitten joskus on kiva kalistella noita pelti töitä (ei ruostehommia
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Auto on tullut saksanmaalta muutama vuosi sitten suomeen.
220cdi, automaatti, mustasisusta, ajettu 187tkm.
Varusteita löytyy c-malliksi aivan kohtuudella, mainittavimpia:
-radio-navigaattori
-nahkaruoria ja nuppia
-ortopedi istuin
-automaatti ilmastointi
-bose-audio, cd-vaihtaja
-Esprit selection paketti (16" alut, ilmastointi, ja häävimpi radio
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Lähtötilanne näytti tältä:
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y22/akip/c-cdi/th_124-2469_IMG.jpg)
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y22/akip/c-cdi/th_124-2464_IMG.jpg)
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y22/akip/c-cdi/th_124-2463_IMG.jpg)
Vaurio näyttää pahemmalta kuin onkaan. Paljon ruuveilla kiinni olevaa osaa rikki. Vehon uusilla osilla ja tuntitaksoilla >>>> lunnaiksi
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Pienen purkamisen ja vaurion kartoituksen jälkeen tilanne näyttää tältä:
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y22/akip/c-cdi/th_124-2476_IMG.jpg)
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y22/akip/c-cdi/th_124-2475_IMG.jpg)
Eli poikki palkki ja toiselle puolen vähän runkoaisan nokkaa mukaan pihalla olevasta purkuautosta, ei paha. Seuraavaksi koripenkkiin jossa saavat vedellä ensin ruttusilla osilla keulan mittoihinsa mittalaitteilla. Renkaat ovat kokoajan sojottaneet tietä pitkin, joten vauriot jäävät hyvin lyhyelle alueelle. Penkissä siihen tuli myös vahvistusta. Aisan nokka oli toiminut sulakkeena. Keula muotoon, ruttuset palkit pois ja uutta sovittamaan:
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y22/akip/c-cdi/th_124-2492_IMG.jpg)
Uusi keula passasi hyvin aisan päihin. Liitokset tein eri kohtiin eri kantilla palkkia, koska se on tukevampi kuin että palkki leikattaisiin suoraan poikki ja uusi siihen puskusaumalla. Sitten kauheasti ruostesuojamömmöjä sisuksiin ja ruosteen estomaali päälle. Sitten alkaa kauhea sovittelu ja kokoa-pura hierominen. Kolariautoa tehdessä "sivulliset" syynäävät kaikkia saumoja ja rakoja suurennuslasilla ja mikrometrillä, vaikka ehjissäkin autoissa alkujaankin saumoissa on millien heittoja joka suuntaan (tai ainakin kaikissa mitä olen nyt katsonut sillä silmällä tuota tehdessä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y22/akip/c-cdi/th_124-2500_IMG.jpg)
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y22/akip/c-cdi/th_124-2495_IMG.jpg)
Seuraavaksi pintaosat sovitetaan, sisäosat maalataan ja pellit asennellaan paikoilleen. Sitten vielä takaluukun reunasta ruosteet pois hiekkapuhaltimella (yllätys
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt auto on sitten maalarin hoidossa. Tänään oli koppa jo maalattuna kammiossa ja hyvältä näytti. Puskurit ja helmat vielä...