Help Help !! Sähkövikoja muutama
Help Help !! Sähkövikoja muutama
Eli josko saisi hieman vinkkejä korjaamiseksi jos löytyypi , tak tak
Vika 1
Kun pläjäyttää pitkät päälle , niin sammuu etuvalot tyystin
Eli , onko pitkät/pätkät vaihtava rele mennyt juntturaan Vai vaihtaako niitä valoja yleensä joku rele . EN MÄ TIEDÄ PERKELE ! Jos oletatte näin , niin mistä se löytyy 80-lukulaisissa
Vika 2
Hanttimiehenpuolen penkinlämmitin reistailee Eli , kun starttaa auton eli virrat tulee päälle , niin penkinlämmitin pomppaa heti päälle ja itse istuimesta alkaa kuulua melkoinen surina . Sitten kun se aikansa on surissut niin kytkin näyttää enää vain sitä yhtä valoa että lämmitys olisi puolella teholla , ja sitten sen pystyy katkaisijasta sammuttamaan kokonaan Ihme touhuu...
Apuuva pliiis
Vika 1
Kun pläjäyttää pitkät päälle , niin sammuu etuvalot tyystin
Eli , onko pitkät/pätkät vaihtava rele mennyt juntturaan Vai vaihtaako niitä valoja yleensä joku rele . EN MÄ TIEDÄ PERKELE ! Jos oletatte näin , niin mistä se löytyy 80-lukulaisissa
Vika 2
Hanttimiehenpuolen penkinlämmitin reistailee Eli , kun starttaa auton eli virrat tulee päälle , niin penkinlämmitin pomppaa heti päälle ja itse istuimesta alkaa kuulua melkoinen surina . Sitten kun se aikansa on surissut niin kytkin näyttää enää vain sitä yhtä valoa että lämmitys olisi puolella teholla , ja sitten sen pystyy katkaisijasta sammuttamaan kokonaan Ihme touhuu...
Apuuva pliiis
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mortonki,
ajovaloissa ei pitäisi olla releitä, jos niitä ei ole jälkikäteen sinne laitettu. Ykköskohdassa suuntaisin syyttävän katseen monitoimiviikseen. Kokeile inansa hemputella viikseä, aika, hapettumat ja erityisesti kulumat saattavat tehdä tällaistakin. Itsellä hävisi pyyhkijöiden I-nopeus vähän samasta syystä. Jos ei ole vaikutusta, niin seuraavaksi sitten ropaamaan ajovalokatkaisijaa ja etsimään eri asentovariaatiot, joilla ilmiö joko ilmenee tai sitten ei.
Penkkihommassa voisi rele temppuilla tai sitten todennäköisemmin itse katkaisin. Omassa meni niin päin, että kuskin rahista katosi ykkösasento kokonaan. Mutta jos penkissä surisee, niin ovatko siellä vastukset jotenkin sikin sokin??
ajovaloissa ei pitäisi olla releitä, jos niitä ei ole jälkikäteen sinne laitettu. Ykköskohdassa suuntaisin syyttävän katseen monitoimiviikseen. Kokeile inansa hemputella viikseä, aika, hapettumat ja erityisesti kulumat saattavat tehdä tällaistakin. Itsellä hävisi pyyhkijöiden I-nopeus vähän samasta syystä. Jos ei ole vaikutusta, niin seuraavaksi sitten ropaamaan ajovalokatkaisijaa ja etsimään eri asentovariaatiot, joilla ilmiö joko ilmenee tai sitten ei.
Penkkihommassa voisi rele temppuilla tai sitten todennäköisemmin itse katkaisin. Omassa meni niin päin, että kuskin rahista katosi ykkösasento kokonaan. Mutta jos penkissä surisee, niin ovatko siellä vastukset jotenkin sikin sokin??
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Juu auto on 560SEC / w123 3.0D eli kv-härpätin kun sitä tuossa udeltiin .
Noihin Kaapon vastauksiin .
Ennen kuin ne "pitkät" lopetti toimintansa niin viimemetreillä ne vaihtui sillen kuin hidastetusta filmistä . ...ikäänkuin pitkät plompsahti päälle . Pitää tutkia .
...juu ja se voi tosiaan olla joku vastus oikkari systeemi siinä jakkarassa . Nimittäin huomasin just että kattoluukku on hieman tiputellut ja penkki aivan perkeleen märkä sisältä . Pinnasta sitä nyt ei silleen huomaa kun on nahkajakkara . Talliin ja propellit päälle ...
Noihin Kaapon vastauksiin .
Ennen kuin ne "pitkät" lopetti toimintansa niin viimemetreillä ne vaihtui sillen kuin hidastetusta filmistä . ...ikäänkuin pitkät plompsahti päälle . Pitää tutkia .
...juu ja se voi tosiaan olla joku vastus oikkari systeemi siinä jakkarassa . Nimittäin huomasin just että kattoluukku on hieman tiputellut ja penkki aivan perkeleen märkä sisältä . Pinnasta sitä nyt ei silleen huomaa kun on nahkajakkara . Talliin ja propellit päälle ...
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Komppaan Kaapon viiksiarvausta. Ajovalokatkaisijalla ei ole mitään tekemistä valojen vaihdon kanssa vaan virtaska valuu vaihtoviikselle yhtä johtoa pitkin. Tieten jos joku tosiaan on itse tehnyt jotain relehommia...
Voisiko vesi olla valunut sinne lämppärin katkaisijaankin? Jos otat katkaisijan irti, juriseeko vielä? Jos katkaisija on juuttunut kakkosasentoon, niin se lätkäisee heti täydet virrat päälle. Ajastin sitten näppää pienempää kehiin. Mitä tapahtuu, jos tuon ykkösvaiheen kytkeytymisen jälkeen kokeilee laittaa sen taas kakkoselle? Tekeekö mitään? Jurina ei kyllä tuota välttämättä selitä, jos se rele ei sitten ole esim. penkin alla. Joissain malleissa on vissiin ollut niinkin. Miltä vuodelta tuo kori / sisusta on?
t.
Risto
Voisiko vesi olla valunut sinne lämppärin katkaisijaankin? Jos otat katkaisijan irti, juriseeko vielä? Jos katkaisija on juuttunut kakkosasentoon, niin se lätkäisee heti täydet virrat päälle. Ajastin sitten näppää pienempää kehiin. Mitä tapahtuu, jos tuon ykkösvaiheen kytkeytymisen jälkeen kokeilee laittaa sen taas kakkoselle? Tekeekö mitään? Jurina ei kyllä tuota välttämättä selitä, jos se rele ei sitten ole esim. penkin alla. Joissain malleissa on vissiin ollut niinkin. Miltä vuodelta tuo kori / sisusta on?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Eihän se "perskarvakäristimen" katkaisija voi olla jumittunut siihen kakkosasentoon , koska sitten kun surina on lakannut ja palaa katkaisijassa vaan se yksi valo , niin silloin siitä saa katkaistua lämmityksen ihan kokonaan pois normaalisti .
Eikö niin
Eikö niin
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Öö. Tuohan ei ole semmoinen katkaisija, joka jää päälle, kun sitä painetaan, vaan sillä vain annetaan komento boksille, joka kytkee releellä virran. Ykkösasentokin sammuu jossain vaiheessa ihan issekseen.Boogie kirjoitti:Eihän se "perskarvakäristimen" katkaisija voi olla jumittunut siihen kakkosasentoon , koska sitten kun surina on lakannut ja palaa katkaisijassa vaan se yksi valo , niin silloin siitä saa katkaistua lämmityksen ihan kokonaan pois normaalisti .
En tietenkään itse ole kokeillut, kun en ole tullut pidettyä katkaisijaa pohjassa varttituntia. Eli jos boksi ottaa käskyksi vain lyhyen pulssin katkaisijalta, niin sen juuttuminen pohjaan ei välttämättä estä boksin muuta toimintaa.
Tekeekö vehke mitään, jos vian ollessa päällä yrittää vaihtaa lämmitystä ykköselle?
Kyseessä on siis ilmeisesti 126-kori? Mikä vuosimalli?
Audimiehen ehdotuskaan ei ole ihan pöljä, jos auto on ollut vedenkerääjänä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mä muistan silloin kun stereoita asensin ja oli kaikki penkit pois ym ym niin kyllä siellä lattialla oli jotain boxeja juu . Eli ne varmaan ui siellä ja aiheuttaa tuskat .
Pitääpä kuivailla ekana ja sitten katsoa onko viat vielä tallella .
...niin kaikki tuo penkki osasto on w126 SEC mallia -89 . Ei w123 korista ole kuin kone ja loota , jarrut ym ym ym tekniikan puolta . Tai niin , jarrutkin on osanumeroiltaan samat molemmissa kärryissä pitkälti .
Pitääpä kuivailla ekana ja sitten katsoa onko viat vielä tallella .
...niin kaikki tuo penkki osasto on w126 SEC mallia -89 . Ei w123 korista ole kuin kone ja loota , jarrut ym ym ym tekniikan puolta . Tai niin , jarrutkin on osanumeroiltaan samat molemmissa kärryissä pitkälti .
Viimeksi muokannut Boogie, 30.11.2006 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Niin muttahan "kanta-auto" on ilmeisesti W123 ,jok aon saanut piritysruiskeen?Boogie kirjoitti:Mä muistan silloin kun stereoita asensin ja oli kaikki penkit pois ym ym niin kyllä siellä lattialla oli jotain boxeja juu . Eli ne varmaan ui siellä ja aiheuttaa tuskat .
Pitääpä kuivailla ekana ja sitten katsoa onko viat vielä tallella .
...niin kaikki tuo penkki osasto on w126 mallia . Ei w123 korista ole kuin kone ja loota , jarrut ym ym ym tekniikan puolta . Tai niin , jarrutkin on osanumeroiltaan samat molemmissa kärryissä pitkälti .
Siksi tarjosin noita releitä sinne jalkatilaan? Meinaan 7 vuotta kun viimeksi tutkin semmoista? Irroita piuhat ja kokeile? Jos kauan olleet upoksissa niin pääsee kolvaushommiin...
big jopo
Roisto Risto ! Olit väärässä
...nimittäin on sillä ajovalokatkaisijalla jotain yhteyttä tähän keissiin Katsos kun ehtoolla pistin pitkät päälle kun tuolla ajelin ja taas mentiin pimeessä ( no oli sumarit päällä juu ) ja siinä samalla aloin roplata ajovalokatkaisijaa hieman suuntaan jos toiseen eessuntaassun ja pitkät pamahti päälle ja nyt taas kaikki toimii niinkuin kuuluukin !
Mahtavaa !
...vielä kun saisi sen jakkaran kuivaks ja pääsisi tuosta toisestakin tuskasta eroon .
...nimittäin on sillä ajovalokatkaisijalla jotain yhteyttä tähän keissiin Katsos kun ehtoolla pistin pitkät päälle kun tuolla ajelin ja taas mentiin pimeessä ( no oli sumarit päällä juu ) ja siinä samalla aloin roplata ajovalokatkaisijaa hieman suuntaan jos toiseen eessuntaassun ja pitkät pamahti päälle ja nyt taas kaikki toimii niinkuin kuuluukin !
Mahtavaa !
...vielä kun saisi sen jakkaran kuivaks ja pääsisi tuosta toisestakin tuskasta eroon .
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Jaa'a. Kait se täytyy uskoa. Eli ajovalokatkaisija ei kestä pitkien valojen vaatimaa lisävirtaa. Muuta selitystä tuohon ei oikein ole. Hyvä että kuitenkin selvisi. Eli se vaihtoon.Boogie kirjoitti:...nimittäin on sillä ajovalokatkaisijalla jotain yhteyttä tähän keissiin Katsos kun ehtoolla pistin pitkät päälle kun tuolla ajelin ja taas mentiin pimeässä
Voi myös olla toinen vaihtoehto. Viiksessä on kontaktivikaa mutta kun valokatkaisinta renkkaa, pääsee virta "lyömään" läpi huonosta kontaktista. Tutki nyt kuitenkin molemmat vehkeet ihan mittarilla eli mihin asti sähkö tulee, kun pitkät ei pala.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)