Keula ylempänä
Keula ylempänä
Entinen omistaja on vaihtanut Mersuuni jouset sekä eteen että taakse jokin aika sitten (ainakin kuiteista päätellen). Perä näyttää olevan about sillä korkeudella kuin muissakin, mutta keula on kuin maasturin keula. Kuittien mukaan etujouset on 250:stä ja kun minun auto on 200D, niin oliskohan liian jäykät jouset livahtanut paikalleen? Pää miltei mahtuu renkaan ja lokasuojan välistä sisään.
Luin viestiketjuista juttua jostain "kumeista", joilla tuota korkeutta voi hieman hienosäätää. Puhetta oli jostain ykkösestä neloseen (?) olevista lukuarvoistakin. Valistakaapas tuoretta Mersuilijaa, missä nämä kumit oikein on ja miten tunnistan mitkä kumit mulla on siellä paikallaan?
Luin viestiketjuista juttua jostain "kumeista", joilla tuota korkeutta voi hieman hienosäätää. Puhetta oli jostain ykkösestä neloseen (?) olevista lukuarvoistakin. Valistakaapas tuoretta Mersuilijaa, missä nämä kumit oikein on ja miten tunnistan mitkä kumit mulla on siellä paikallaan?
Jahas, tämä valaisi jo hiukan asiaa. Pitänee tutkia kun kerkii.
Onkos jousen irti nappaaminen miten hankala operaatio? Mulla on sellaiset Anttilasta 15 vuotta sitten ostetut perusmallin puristimet, jossa on kierretanko ja koukut jotka liikkuu lähemmäs toisiaan tankoa pyörittämällä. Onnistuuko jousen irrotus niillä vai tarviiko jotain erikoistyökaluja? Ja näkyykö nuo nypyt yleensä paikallaan ollessa vai pitääkö käyttää jousi+kumi irti?
Onkos jousen irti nappaaminen miten hankala operaatio? Mulla on sellaiset Anttilasta 15 vuotta sitten ostetut perusmallin puristimet, jossa on kierretanko ja koukut jotka liikkuu lähemmäs toisiaan tankoa pyörittämällä. Onnistuuko jousen irrotus niillä vai tarviiko jotain erikoistyökaluja? Ja näkyykö nuo nypyt yleensä paikallaan ollessa vai pitääkö käyttää jousi+kumi irti?
Nypyt näkee jousen ollessa paikallaan.Jakke kirjoitti: Onkos jousen irti nappaaminen miten hankala operaatio? Mulla on sellaiset Anttilasta 15 vuotta sitten ostetut perusmallin puristimet, jossa on kierretanko ja koukut jotka liilluu lähemmäs toisiaan tankoa pyörittämällä. Onnistuuko jousen irrotus niillä vai tarviiko jotain erikoistyökaluja? Ja näkyykö nuo nypyt yleensä paikallaan ollessa vai pitääkö käyttää jousi+kumi irti?
Jousen irroituksen yrittämisestä noilla työkaluilla on seurauksena välitön hengenvaara/kuolema
ÄLÄ SIIS MISSÄÄN TAPAUKSESSA KOKEILE
Jouset saa irti oikealla mb-jousipuristimella joka laitetaan jousen sisälle.
Maksaa liki toniin
Jos tuollaisen saat lainaan niin voit tehdä homman turvallisesti.
Jouset saa irti myös toisella tavalla mielestäni turvallisesti eikä puristinta välttämättä edes tarvita mutta vaatii hieman purkutöitä enkä ota vastuuta siitä onko se turvallista vai ei, mutta itse olen ko. menetelmällä jousia irrotellut...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kiitoksia varoituksesta!Jube kirjoitti:
Jousen irroituksen yrittämisestä noilla työkaluilla on seurauksena välitön hengenvaara/kuolema
ÄLÄ SIIS MISSÄÄN TAPAUKSESSA KOKEILE
Noista kumeista vielä: Miten paljon eri kumeilla on eroa paksuudessa? Eli jos siellä on vaikka neloset ja ne vaihtaa kakkosiin, niin about kuinka paljon korkeus muuttuu?
Kumeilla voi vaikuttaa korkeuteen joku 15-30mm noin...Jakke kirjoitti: Noista kumeista vielä: Miten paljon eri kumeilla on eroa paksuudessa? Eli jos siellä on vaikka neloset ja ne vaihtaa kakkosiin, niin about kuinka paljon korkeus muuttuu?
Olikohan paksuudet 8-28mm tai sinnepäin.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Joo varmaan onnistuupi.... Tai jos vähentäis vähän ilmanpaineita eturenkaistaJ.T.S kirjoitti:Eikös tää madallus onnistu ihan vaan lämmittämällä sitä jousta paikallaan ollessa kaasuhitsillä.
Edit; ainii, mie en sitten vastoo mistään, ainakaan tästä ideasta.
w124 200D -86
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Itsellä samanlainen ongelma...
Oliskohan kenelläkään vinkkejä pk-seudun korjaamoista jotka tekevät noita jousen vaihtoja...??
Itse mitä olen kysellyt niin harvassa on MB-puristimet.
Ja noista kumeista itsellä nelosen kumit edessä ja takana. Tarkoitus olisi vaihtaa nuo kakkosen jotka lienee "perus-/oletuskumit"
Oliskohan kenelläkään vinkkejä pk-seudun korjaamoista jotka tekevät noita jousen vaihtoja...??
Itse mitä olen kysellyt niin harvassa on MB-puristimet.
Ja noista kumeista itsellä nelosen kumit edessä ja takana. Tarkoitus olisi vaihtaa nuo kakkosen jotka lienee "perus-/oletuskumit"
200T W124 -86
Ootko kysyny Kahvimaan Autosta?Vane kirjoitti:Oliskohan kenelläkään vinkkejä pk-seudun korjaamoista jotka tekevät noita jousen vaihtoja...??
Itse mitä olen kysellyt niin harvassa on MB-puristimet...
Kotikallionkuja 11,
03100 Nummela
Puh. 019-335322
Osaavat kaverit ja mielestäni hyvä hinta/laatu -suhde.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kiitos vinkistä... pitää soitelladry kirjoitti:Ootko kysyny Kahvimaan Autosta?Vane kirjoitti:Oliskohan kenelläkään vinkkejä pk-seudun korjaamoista jotka tekevät noita jousen vaihtoja...??
Itse mitä olen kysellyt niin harvassa on MB-puristimet...
Kotikallionkuja 11,
03100 Nummela
Puh. 019-335322
Osaavat kaverit ja mielestäni hyvä hinta/laatu -suhde.
200T W124 -86