C 36 AMG
C 36 AMG
Terve!
Olen tässä suunnitellut hankkivan MB C36 AMG:n. En tosin tiedä kuinka järkevä hankinta sellanen olis... Onko kenelläkään kokoemusta ko. auton varaosien hinnoista? Vois kuvitella niiden olevan pilvissä... Toinen asia mikä askarruttaa on automaattilaatikko. Kuinka kestävä se on? Onko siinä ollu vikoja. Mitkä ovat tuon AMG:n tyyppiviat? Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
Olen tässä suunnitellut hankkivan MB C36 AMG:n. En tosin tiedä kuinka järkevä hankinta sellanen olis... Onko kenelläkään kokoemusta ko. auton varaosien hinnoista? Vois kuvitella niiden olevan pilvissä... Toinen asia mikä askarruttaa on automaattilaatikko. Kuinka kestävä se on? Onko siinä ollu vikoja. Mitkä ovat tuon AMG:n tyyppiviat? Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
käyttäjä ZeZeR pystyy varmaankin kommentoimaan asiaa parenmin, mutta sen mitä olen sivusta seurannut (noin 1vuoden) niin eipä tuohon oo mitään vikaa/korjattavaa oukeen tullut. ja tämän hetken hinta taso alkaa olla jo suht asiakas ystävällinen noiden hinnat ei tuosta nyt enää romahda kovin alas, eli kovin korkealta tuossa ei enää voi pudota. osista kalleinmat lienee pakoputkisto, jarrusatulat vissiinkin olivat hinnakkaat. mutta paljon osaa on myös perus c-malleista ja c280 mallista.
automaattilootikkohan on nuossa ollut suht kestävä, yhtä vuosimallia lukuun ottamatta (oliko se 96 vai 97) ja eiköhän suomessa oo aika hyviä automaattiloota pajoja jos huollon tarvetta ilmenee.
kannattaa hommata, jos on suht hyvä kuntoinen (ruosteet) ja oikeassa hinnassa.
automaattilootikkohan on nuossa ollut suht kestävä, yhtä vuosimallia lukuun ottamatta (oliko se 96 vai 97) ja eiköhän suomessa oo aika hyviä automaattiloota pajoja jos huollon tarvetta ilmenee.
kannattaa hommata, jos on suht hyvä kuntoinen (ruosteet) ja oikeassa hinnassa.
putkistohan oli usienman tonnin, mutta kyllähän sen varmasti pystyy tekemään/teettämään paljon edullisemmin jossain metallipajassa.LC kirjoitti:Olen kuullut noista pakoputkien ja jarrusatuloiden hinnoista... Juu, hinnat ei kyllä päätä huimaa kun ottaa huomioon sen kuinka paljon auto on maksanu silloin kun tullut markkinoille! Pitänee siis laittaa AMG hakuseen...
ja kyllähän tuossa saa paljon autoa pikku rahalla.
joo putki on kokonaan rosteria ja ainakin mulla uudenveroinen eli ei sitä jatkuvasti tarvi uusia, katit varmaan joskus mutta tuskin siihenkään kannattaa alkuperäisiä harkita... ja jos sitä muuten kolhasee niin joku kyläseppä korjaa tigillämarkusm kirjoitti:putkistohan oli usienman tonnin, mutta kyllähän sen varmasti pystyy tekemään/teettämään paljon edullisemmin jossain metallipajassa.LC kirjoitti:Olen kuullut noista pakoputkien ja jarrusatuloiden hinnoista... Juu, hinnat ei kyllä päätä huimaa kun ottaa huomioon sen kuinka paljon auto on maksanu silloin kun tullut markkinoille! Pitänee siis laittaa AMG hakuseen...
Nyt ollaan asian ytimes.Muumi kirjoitti:Tiedä siitä järkevästä mutta oikeasti järkevissä autoissa ei ole mitään hauskaaLC kirjoitti:Jep jep. Eihän se sitten pahan hintanen oo. Tuo mersuhan alkaa kuulostaan kohta järki-valinnalta...
Taisin maksaa 60 euroa sisähaaroineen, mutta sen johdon vedin kabiiniin kyllä ite. meni siinä pari minuuttia, ku olireittiki selvä.
Itse omaan kysymykseeni vastaten: 5-vaihteinen automaattilaatikko tuli mukaan 08/1996. C36-mallin valmistus jatkui puoliväliin 1997. Eli autoa löytyy sähkölaatikolla.eerola kirjoitti:Milloin C36 AMG:hen tuli viisipykäläinen sähkövaihteisto? 08/1996 alkaenko? Vai poistuiko C36 AMG valmistuksesta samalla kohdalla kun sähkölaatikko tuli valmistukseen?
Olen ymmärtänyt alkupään sähkölaatikoissa olleen hiukan lastentautia, joten seuraaliuta lisäkysymyksä: Onko C36:n sähkölaatikko sama kuin C280:ssa? Vai onko C36-versio vahvempaa tekoa? Entä onko sen elektroniikka ja vaihto-ohjelma sama kuin C280:ssa? Eli onko siinä vastaavaa urheilulliseen autoon sopivaa hienoutta vaihdoissa, vaihteiden päällä pitämisissä ja lukituksissa kuin W203-korissa olevassa AMG Speedshift-laatikossa?
-T
joo siinä sähkölaatikossahan oli sellanen vika ettei se kestänyteerola kirjoitti:Itse omaan kysymykseeni vastaten: 5-vaihteinen automaattilaatikko tuli mukaan 08/1996. C36-mallin valmistus jatkui puoliväliin 1997. Eli autoa löytyy sähkölaatikolla.eerola kirjoitti:Milloin C36 AMG:hen tuli viisipykäläinen sähkövaihteisto? 08/1996 alkaenko? Vai poistuiko C36 AMG valmistuksesta samalla kohdalla kun sähkölaatikko tuli valmistukseen?
Olen ymmärtänyt alkupään sähkölaatikoissa olleen hiukan lastentautia, joten seuraaliuta lisäkysymyksä: Onko C36:n sähkölaatikko sama kuin C280:ssa? Vai onko C36-versio vahvempaa tekoa? Entä onko sen elektroniikka ja vaihto-ohjelma sama kuin C280:ssa? Eli onko siinä vastaavaa urheilulliseen autoon sopivaa hienoutta vaihdoissa, vaihteiden päällä pitämisissä ja lukituksissa kuin W203-korissa olevassa AMG Speedshift-laatikossa?
ja olen lukenut että c36 mallissa on erilainen automaattiloota kuin c280 mallissa, olen ollut molenpien kyytis, ja kyllä 36 vaihtaa erilailla kuin 280, huomattavasti paremmin. todella hienosti.