jackhammer kirjoitti:no niin nyt olen ollut yhteydessä paikallisiin kosseihin..
ja on noussut yksi kysymys yli muiden..
jos me keretään hakea lada torniosta Rovaniemelle ,niin kuka hakee sen täältä?? ettei lada jää tänne
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
koko talveksi, se ei varmaan ole tarkoitus..
kos:n kyydillä joku pääsis huomenna aamusella tornioon.. vinkk vink
jos lada jää rovaniemelle niin mitä järkeä on sitä tänne hakea jos porukalla on kiinnostus lopahtanut ladaa kohtaan?
tässä muutamia ajatuksia, kirjoitettuna ihan miten sattuu mut varmaan joku ymmärtää??
ja voiko lada olla torniossa pidempää jos ei huomenna energia riitä sen hakuun?
terv.jaakko
ps. privalla saa numeroni jos on tarvis
No voihan halavattu... Eikö Ladalle löydy kuljettajia Rovaniemeltä ylöspäin?
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Roi - Sodankylä ois 130 km ja passeli etappi jollekin "hyväntekijälle" ja sitten Sodankylästä Ivaloon 160 km ei senkään pitäisi ihan tolkuton matka olla käydä Lada heittämässä ylöspäin.
Mulla on matkaa pelkästään Ladaa hakemaan Ivaloon 170 km, eli 340 km mutkin ja toinen samanmoinen reissu tulee kun sitten palautan Ladan takaisin Ivaloon.
Ja kartasta tarkistettuna kotoa Nordkappiin ja takaisin tulee edestakaisin matkaa n. 700 km.
Tuolla Nordkapin reissulla on muuten 7 km pitkä tunneli, joka menee meren alitse mantereelta Magerröyan saarelle. Tunneli menee alimmillaan 212 metriä merenpinnan alapuolella ja tunnelimaksu on autolta ja kuljettajalta 140,- NOK suuntaansa. Ylimääräisestä matkustajasta menee tunnelimaksua 40,- NOK suuntaansa. (NOK / Euro 8.2620 / 1 )
Koittakaahan poijjaat saaha Lada liikkeelle. Ei kait se voi niin vaikeaa olla, että Rovaniemelle jää seisomaan.
![nocando :nocando:](./images/smilies/102.gif)
Vai pitääkö minun tulla se sieltä asti hakemaan...
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tai yksi vaihtoehto ois tietysti pyytää "virka-apua" muilta harrastekerhoilta
Kyllähän mulla on sitten joulukuussa siellä käyntiä, jos sitä ei aiemmin sieltä tänne saada. Pitää vissiin tulla Eskelisellä Rovaniemelle ja ajella Ladalla sitten se reissu loppuun.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Mihin ne muuten katosivat ne koilliskairan tyypit? Eikös Ladan pitänyt jossain välissä käydä Kemijärvellä, Sallassa, Pelkosenniemellä ja jopa Savukoskellakin? Kun kerran auto ei ehtinyt tänne tälle viikolle, ei sillä sitten enää niin hoppua ole. Hyvin ehtisi kiertää tuon itäkairan kautta tänne. Sieltähän se on helppo heittää Sodankylään, josta on enää pari poronkusemaa Ivaloon.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)