farkkuväyryseen madallussarja

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Jallu
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2006 13:04

farkkuväyryseen madallussarja

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Elikkäs suht tuoreena 220 farmari väyrysen omistajana (ja se hemmetin classic tietysti :roll: ) kiinnostaisi saada tuota alustaa hieman matalammaksi/jäykemmäksi. Autossani on ilmeisesti takana automaattinen korkeudensäätö joten voiko ko. mallia madaltaa siten että paketti toimii kuten joku gynther on saksanmaalla viisaudessaan sen suunnitellut :?:
heikha-1
Viestit: 9
Liittynyt: 15.8.2006 23:21
Paikkakunta: KAJAANI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heikha-1 »

Älä helvetissä laita madallussarjaa, sen jälkeen auto on täysin p...eestä, meinaan jos meinaat Suomen teillä ja parkkipaikoilla ajella. Etupää on turpeessa jatkuvasti ja puskuri meinaa taipua alle. Kaikki kuopat ja näkyvät töyssyt pitää kiertää tai ajaa kävelyvauhtia. Vaihtaisin välittömästi normaalikorkuiseen, jos se olisi helposti tehtävissä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kummankin ongelma ratkesi alle kymmenessä minuutissa. :shock:

Varaatte ajan korjaamolle ja vaihdatatte jouset keskenään; kumpikin on tyytyväinen eikä maksa paljon.
Jousien vaihtohan on erinomaisen helppo toimenpide. :wink:
heikha-1
Viestit: 9
Liittynyt: 15.8.2006 23:21
Paikkakunta: KAJAANI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heikha-1 »

Ei kai se ihan noin mene? Ainakin etuiskarissa ulosjousto tuosta normaali korkeudesta on enää vain pari senttiä, takana enemmän. Lisäksi ei taida tuo ajovalojen korkeussäätö ja takapään korkeussäätö toimia ilman lisätoimenpiteitä. Olenko vainoharhainen? tai muuen väärässä. Nääs jos tuo homma menee pelkällä jousien vaihdolla, teretulemast Kajjaaniin, minulla on 2 lämmintä autotallia ja kasapäin avaimia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kai se ihan noin mene? Ainakin etuiskarissa ulosjousto tuosta normaali korkeudesta on enää vain pari senttiä, takana enemmän. Lisäksi ei taida tuo ajovalojen korkeussäätö ja takapään korkeussäätö toimia ilman lisätoimenpiteitä.
No joo ... tietysti autojen pitää olla molempien farkut ja samanlaisella / painoisella moottorilla.
Useinhan on niin että Classic-malliin on laitettu madallusjousisarja vakioiskareille, silloin tavan jouset voi tietysti vaihtaa takaisin iskareista piittaamatta.
Tasonsäätö pitää säätää madalluksen / korotuksen jälkeen.
Jallu
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2006 13:04

Viesti Kirjoittaja Jallu »

dealer kirjoitti: ..Tasonsäätö pitää säätää madalluksen / korotuksen jälkeen.
Kuinkas tuo tasonsäätö sitten tapahtuu, suosiolla pajalle vai onnistuuko itse omassa tallissa ilman erityistyökaluja?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuinkas tuo tasonsäätö sitten tapahtuu
Kertokaapas jotka olette vastikään madaltaneet farkkumersua. :idea:
Amazon123GT
Viestit: 23
Liittynyt: 25.4.2006 14:28

tasonsäätöventtiili

Viesti Kirjoittaja Amazon123GT »

Takakallistuksen vakaajasta lähtee käyttövipu korkeudensäätöventtiilille.

Venttiilin käyttövivun pituutta voi venyttää säätökohdasta.

Mitä pitempi käyttövipu sen korkeammalle se sitä perää pumppaa.

Siittä vain vipua lyhentämään kunnes perän laskeminen loppuu ja sitten ihan vähän takaisin.

Mulla taisi olla niin, että säätövälyksestä kun tönärillä mittasi niin noin 14mm "säätövälillä" iskarin korekussäätövara oli minimissä ja kun 2 mm tankoa pidensi niin perä nousi noin 2 cm. Tämä siis samoilla jousilla.

Ei ole mikään neuvo, mutta kokeilemalla sen hoksaa...
soikka
Viestit: 26
Liittynyt: 13.7.2006 10:47
Paikkakunta: kotka

kiekot kans

Viesti Kirjoittaja soikka »

Omaan 220CDI:hin /Classic on tollanen madallussarja laitettu, ja kannattaa tosiaan sitten varautua pulttaamaan alle isompaa kiekkoa. 18 tuumaisilla auto sekä näyttää että toimii kuten vissiin on ajateltu. 15 tuumaisilla voi talvisin aurata teitä, keula on niin matalalla. Perän tasonsäätö on ennallaan ,ei ole menoa haitannut.
Jallu
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2006 13:04

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Minkä kokoista rengastusta sulla on niissä 18" vanteissa ja sekin tietysti kiinnostaa että mikä alustasarja sulla on?
Pari kaveria on vinkannut että paras (ja ilmeisesti toimivin) madallus on kun alle heittää Avantgarden jouset jotka madaltavat noin 20mm
soikka
Viestit: 26
Liittynyt: 13.7.2006 10:47
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja soikka »

Väykyssä on intrax alustasarja Autotek:sta, tiputtaa 40 mm (ainakin tietojen mukaan, tuntui kyllä hurjalle). Kiekot on TSW, renkaat kokoa 235/45/18. Hyvin mahtuu pyörimään, ja perän säätöön tosiaan ei ole koskettu. Menee kuin juna eikä noilla kuoki tietä mennessään.
Jallu
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2006 13:04

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Sellainen kymysys vielä jos joku osaa ulkomuistista vastata että menevätkö sedan mallin eemelin avantgarden jouset "heittämällä" -00 farkku eemelin alle ja kulkeeko farkku sen jälkeen pers maassa ja nokka pystyssä niinku naapurin emäntä vaikka tuossa mersussa onkin se korkeudensäätö shydeemi..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”