ymmärinsinkö oikeinAri66 kirjoitti: W124:llä
Tuntuu aika vikurilta tai miten sen sanoisi.... äkkinäiseltä
124 vikuri/äkkinäinen koitappa saman ikäluokan 300 sarjan bemaria/201 mbeetä
Otan osaa, miljoona kilometriä menty pelkän ajotaidon varassa saamatta kokea miten paljon paremmat nastarenkaat olisivat liukkailla keleillä.Totean vain, että kohta on miljoona kitkoilla takana ja lisää kerääntyy koko ajan
Ja olosuhteet tosiaan ovat kaikenlaisia niin tyhjänä, kuin välillä iso asuntovaunu perässä.
Ehkä tämä kitka/nastakeskustelu onkin enemmän ajotaitokeskustelua
Tosin... nyt kun ensimmäistä kertaa on enemmälti kokemusta W124:llä ajamisesta, niin se lienee auto johon ehkä ei kitka sopisi
Tuntuu aika vikurilta tai miten sen sanoisi.... äkkinäiseltä esim. väykkyyn verrattuna, johon taas kitkat istuvat kuin nenä päähän.
Mutta niin istui golffeihin, saabeihin, kuin 740 -volvoonkin.
Näinhän se taitaa ollaAri66 kirjoitti:Hyvä ideav6sa kirjoitti:Tuota noin...näyttää flame hiipuvan. Jos puhaltaisi taas edes vähän...
Minun mielipiteenihän tietää useimmat, joten se siitä.
Totean vain, että kohta on miljoona kitkoilla takana ja lisää kolareita kerääntyy koko ajan
Ehkä tämä kitka/nastakeskustelu onkin enemmän ajotaitokeskustelua
.
Jos 124 tuntuu vikurilta niin sitten on kyllä jotain pielessä.Sehän on rauhallisuuden perikuva,sätkän ehtii vääntämään ennenkuin luisuun lähdön jälkeen tarttee korjailla mihinkään suuntaan...Ari66 kirjoitti:
Ehkä tämä kitka/nastakeskustelu onkin enemmän ajotaitokeskustelua
Tosin... nyt kun ensimmäistä kertaa on enemmälti kokemusta W124:llä ajamisesta, niin se lienee auto johon ehkä ei kitka sopisi
Tuntuu aika vikurilta tai miten sen sanoisi....
Ja tämäkin väittely vielä Jos nyt pakko laittaa huonommat johonkin päähän ja ajatellaan pelkkää ajettavuutta niin ehdottomasti huonommat taakse.Siis näissä isoissa takavetoisissa,pikkukinnereissä ja etuvetoisissa voi mennä toisinkin päinHarju kirjoitti: ja vielä takana kyllä taakse kuuluu aina paremmat renkaat
kyllä tämänkin väittely vielä !AM kirjoitti:Ja tämäkin väittely vielä Jos nyt pakko laittaa huonommat johonkin päähän ja ajatellaan pelkkää ajettavuutta niin ehdottomasti huonommat taakse.Siis näissä isoissa takavetoisissa,pikkukinnereissä ja etuvetoisissa voi mennä toisinkin päinHarju kirjoitti: ja vielä takana kyllä taakse kuuluu aina paremmat renkaat
Olet kyllä väärässä. Ajoharjoitteluradalla kävimme viimeviikolla Ladaa ja omia autoja ajamassa ja kyllä siellä tuli selväksi että huonot takarenkaat on varsinainen pommi isossa takavetoisessa autossa. Auto pyörähti väistökokeessa niin nopeasti että kuski ei kerennyt tehdä mitään. Joten olen sitä mieltä kuten ajoharjoitteluradan omistajakin että aina paremmat renkaat taakse.AM kirjoitti:Ja tämäkin väittely vielä Jos nyt pakko laittaa huonommat johonkin päähän ja ajatellaan pelkkää ajettavuutta niin ehdottomasti huonommat taakse.Siis näissä isoissa takavetoisissa,pikkukinnereissä ja etuvetoisissa voi mennä toisinkin päinHarju kirjoitti: ja vielä takana kyllä taakse kuuluu aina paremmat renkaat
Enkä ole,tai ainakaan en sitä ihan helpolla tunnustaMeissenkeri kirjoitti:
Olet kyllä väärässä.
Mulla on siitä kummasti kulunut, että nyt laitoin taakse jo toiselle talvelle samat renkaat. Sen sijaan eturenkaat ovat paljon pahemmin kuluneet, ennenkaikkea nastat kuluneet piikeiksi ja osa katkennut. Kyseessä HKPL2. Ja reilusti annan kenkää talvella, mutta ilmeisesti rajut jarrutukset kuitenkin kuluttavat pahemmin kuin reilu sutiminen vaikka ABSit onkinJarno.V kirjoitti:Joka vuosi talvirenkaat kun vaihtaa edestä taakse niin ei kerkeä niin suurta kulumiseroa tulla ja kaikki kuluu tasaisesti. Autosta riippumatta.
Tietty jos ajaa 60tkm talvessa niin eri asia.
No joo,mikseipä näin jos mersussa olisi sama teho/painosuhde.Eli mersuun noin 2500 heppaa ja on/off kaasu niin tulos on sitten ihan vertailukelpoinen Jotenkin en vaan osaa kuvitella tilannetta miten mersu salamannopeasti heittää ympäri ettei ehdi mitään tekemään..mutta näinhän moni on jo sanonut...Harju kirjoitti:hyvä tapa testata tätä parempien renkaiden sijoittelua on:
radio-ohjattava auto etu/taka/neliveto ei väliä teippiä takarenkaiden päälle jotta saadaan vähän liukkautta takapyörille koittakaapas mitä eikö oikeen ajo luonnistu
Lievästi aliohjaava on kaikkein loogisin, rauhallisin ja turvallisin, herrasmiesmäisin. Korostan kuitenkin sanaa lievästi. Talvella auto ei saa olla äkkinäinen vikuroiva ori.AM kirjoitti:Periaatteena nyt vain väitän sitä että yliohjaava auto on helpompi hallita kuin aliohjaava.
Joo-o.....Suomi 24 voisi olla taas oikea osoite joillekin kirjoittelijoille?Jos ei enää muuta keksitä niin pitää mennä henkilökohtaisuuksiin...Ihan miten vain.Itse en siihen jaksa alkaa,kuin ehkä joskus huumorilla höystettynä.Hemingway kirjoitti:AM kirjoitti: Hurja mies, yliohjaava auto ja takana huonot renkaat. Taidat olla taas yksi niitä kuskien kuskia, jotka aina ennättää oikaista luisun ennenkuin se edes alkaa.
renkailla kuin renkailla painetaan, ylväästi ja lujaa. Niin kauan ainakin, kunnes jotakin sattuu.
Ärsyttää sellaiset kirjoitukset, joista heijastaa oman ajotaidon pelastava vaikutus tilanteessa kuin tilanteessa.Ajoharjoitteluradalle ammatilaisten seuraan kuuntelemaan ja oppimaan, ja ennenkaikkea kokemaan.
AM kirjoitti: Jotenkin en vaan osaa kuvitella tilannetta miten mersu salamannopeasti heittää ympäri ettei ehdi mitään tekemään..mutta näinhän moni on jo sanonut...
Halusin vain tuoda selvästi esille sen, että kirjoituksistasi kuultaa läpi, että olet keskivertoa parempi auton käsittelijä. Varmasti oletkin. Mutta asiantuntijoiden mukaan omasta mielestään taitavat ja huolettomat kuljettajat ovat rattijuoppojen jälkeen toiseksi vaarallisin kuljettajaryhmä.AM kirjoitti:Jos perä irtoaa niin silti eturenkaat ohjaavat ja mennään siihen suuntaan mihin ne näyttää.Jotenkin tuntuu omituiselle että ei ehtisi mitään tekemään Rolling Eyes
En menisi tekstejäni kuitenkaan Suomi24-tasoisiksi luokittelemaan. Henkilökohtaisuuksiin?AM kirjoitti:Joo-o.....Suomi 24 voisi olla taas oikea osoite joillekin kirjoittelijoille?Jos ei enää muuta keksitä niin pitää mennä henkilökohtaisuuksiin...Ihan miten vain.Itse en siihen jaksa alkaa,kuin ehkä joskus huumorilla höystettynä.
Muutama vuosi sitten jouduin tuohon hirvi-tilanteeseen ja vaikka luulin olevani myös se "kuskien kuski" on mielipide nykyisin se "paremmat taakse" jos renkaissa on oleellinen ero.Täytyy muistaa, että tarkoituksellinen luisuttelu on täysin eri asia, kuin se,että äkillisesti täytyy väistää hirveä, lasta, vastaantulevaa autoa tms , ja sen seurauksena auto lähtee luisuun. Silloin ehkä kaipaa niitä parempia taakse.