Vaan mikä on totuus ? Kannattaako noudattaa piiiiitkiä öljynvaihtovälejä ?
Itse otan aiheeseen kantaa parilla valokuvalla, kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tästä. Ja tästä.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Mutta kun ei olekkaan vaihdettuaudimies kirjoitti:Se on normaalia ,että 30tkm aikana ne öljyt on jo vaihdettu?
Ainakin V.A.G tuotteet kuluttaa sen .
Ihan mielenkiintoista mutta kyllä nyt juttusi kaipaisi varmennuksen että onko käytetty "long life"-öljyjä ja jos on niin mitä.dealer kirjoitti:Nykyään autonvalmistajat kilpailevat kenen tuotteita tarvitsee käyttää vähiten huollossa - onhan mukavaa ostaa ja omistaa auto jota ei tarvitse ensimmäisen 100000 kilometrin matkalla käyttää öljynvaihdossa kuin kerran-pari.
Vaan mikä on totuus ? Kannattaako noudattaa piiiiitkiä öljynvaihtovälejä ?
Itse otan aiheeseen kantaa parilla valokuvalla, kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.![]()
Tästä. Ja tästä.
Ei mitään tietoa.Ihan mielenkiintoista mutta kyllä nyt juttusi kaipaisi varmennuksen että onko käytetty "long life"-öljyjä ja jos on niin mitä.
Ei ole vedet ja öljyt sekaisin. Eikä öljynpaineita.Ei pari propagandakuvaa vakuuta, vedet ja öljyt sekaisin? Vaihtoväli pysyy 23 000 km:ssä
No jokatapauksessa ainakin puolet sähköhiluista kettuilee jo ihan kympillä tuolloin joten eipä se haittaa vaikka mottikin leikkaa kiinni. Eipähän tarvi kirota joka viikko CAN-väylien ja OBD-juttujen kanssa, puhumattakaan abs esp älybokseista, moottorinohjausbokseista ja laatikonohjausbokseista.JuMu S kirjoitti:Tämä vaan vahvistaa sitä vankkumatonta teoriaa, että noiden ultrahyperlonglifehuolto-ohjelmien ykkösmissiona on varmistaa se, että näitä nykyautoja ei enää reilun kymmenen vuoden päästä uusien vielä ihmeellisempien autojen myyntiä hidastamassa teillämme liiku.![]()
...puhumattakaan siitä kun, vuonna 2016 naapurin Ilpon uunituore passatti on saanut tietokoneviruksen venäjän tullistaMelitos kirjoitti:No jokatapauksessa ainakin puolet sähköhiluista kettuilee jo ihan kympillä tuolloin joten eipä se haittaa vaikka mottikin leikkaa kiinni. Eipähän tarvi kirota joka viikko CAN-väylien ja OBD-juttujen kanssa, puhumattakaan abs esp älybokseista, moottorinohjausbokseista ja laatikonohjausbokseista.JuMu S kirjoitti:Tämä vaan vahvistaa sitä vankkumatonta teoriaa, että noiden ultrahyperlonglifehuolto-ohjelmien ykkösmissiona on varmistaa se, että näitä nykyautoja ei enää reilun kymmenen vuoden päästä uusien vielä ihmeellisempien autojen myyntiä hidastamassa teillämme liiku.![]()
No jokainen tekee omalle autolleen niinkuin tykkää, sehän on selvä.pekkavee kirjoitti:Mielenkiintoista olisi tietää, onko pitkillä öljynvaihto väleillä ja ekan viestin kuvilla jotain tekemistä keskenään?
Jos taas ajatellaan öljynvaihtoja pelkkien ajokilometrien valossa, niin nykyiset longlife vaihtovälit on aivan liian usein ajatellen nykyöljyjen ominaisuuksien säilymistä. Jo joskus muinoin muistaakseni Express-busseissa testattiin synteettisiä öljyjä, eikä niissä 50 tkm:n ajon jälkeen ollut minkäänlaista vaihtotarvetta. Eli aivan turhaa touhua vaihdella öljyjä useammin kuin tarvis, öljy loppuu maailmasta ja hukutaan jäteöljyyn.
Siihen taas en ota kantaa, miten autoja käytetään, ajetaan liian lyhyttä matkaa tai viallisilla termostaateilla, jotta kone käy kylmänä. Tai autoa altistetaan suurille lömpötilaeroille (Suomessa onnistuu suht helposti) Silloin saattaa löytyäkin "mielenkiintoisia" löydöksiä koneen sisältä. Mutta eikös loglife-järjestelmä tavallaan huolehdi tästäkin? Jos kilometrejä tulee vähänlaisesti, niin kerran vuodessa järjestelmä ohjaa huoltoon kumminkin.