ASD:n testaus pistokkeen välähdykset?
ASD:n testaus pistokkeen välähdykset?
Mitäs kuusi (6) välähdystä tarkoittaakaan asd:n testauksessa?
Jotain kallista tod.näk.
Ensin palaa luiston kolmio ja abs merkkivalo. Nopeyden ylittyessä 60 km/h sammuu kolmio ja asd valo jää palamaan.
Ja se kolmio sammuu ajossa aina kun painaa jarrua, eikä pala jos auto seisoo tyhjäkäynnillä.
Kun yhdistin ne 1 ja 5 navat niin se antoi 6 välähdystä. Ja kuitaten väläytti yhtä vilausta ja jäi pimeäksi.... kunnes lähtee ajoon taas.
Että sellsta onkelmaa.
Jotain kallista tod.näk.
Ensin palaa luiston kolmio ja abs merkkivalo. Nopeyden ylittyessä 60 km/h sammuu kolmio ja asd valo jää palamaan.
Ja se kolmio sammuu ajossa aina kun painaa jarrua, eikä pala jos auto seisoo tyhjäkäynnillä.
Kun yhdistin ne 1 ja 5 navat niin se antoi 6 välähdystä. Ja kuitaten väläytti yhtä vilausta ja jäi pimeäksi.... kunnes lähtee ajoon taas.
Että sellsta onkelmaa.
Jos taka-akselin nopeusanturissa vika, niin multa löytyypi yksi ylimääräinen ABS-anturi Kannattaa varmaan ekana tsekata kuitenkin liitokset ym. Toimiikos ABSit kuitenkin normaalisti?Rässi66 kirjoitti:Kuusi väläystä on yhtäkuin:
"Rear axle speed sensor or wheel speed sensor from ABS control unit."
Mikämikä? Taka-aksilan noppeusanturi mykkänäkö?
Ja/tai ABS-aivo ei kerro eturenkaista vauhtia?
Ompa nopia foorumi. Välähdyksessä tulee vastauksia.
Tarttee mennä penkomaan takapenkin alle.
Tarkoitin sitä, että onko foorumilla kaikkien välähdysten tulkitsemiseen tietoa. Niin kuin kaksi välähdystä= ??? kolme=XXX jne.
Haulla en sellaista löytänyt.
Helpottaisi kun olisi printattuna jossain hanskalokerossa koko lista. Ei meinaan taida olla viimeinen kerta kun täytyy testailla niitä.
Tarttee mennä penkomaan takapenkin alle.
Tarkoitin sitä, että onko foorumilla kaikkien välähdysten tulkitsemiseen tietoa. Niin kuin kaksi välähdystä= ??? kolme=XXX jne.
Haulla en sellaista löytänyt.
Helpottaisi kun olisi printattuna jossain hanskalokerossa koko lista. Ei meinaan taida olla viimeinen kerta kun täytyy testailla niitä.
Mersufoorumilta tämän joskus nappasin ja tulostin:rujoapina kirjoitti: Tarkoitin sitä, että onko foorumilla kaikkien välähdysten tulkitsemiseen tietoa. Niin kuin kaksi välähdystä= ??? kolme=XXX jne.
Haulla en sellaista löytänyt.
Koodi: Valitse kaikki
ASD Automatic locking differential
Fault codes (poles: 1 Ground / 5 ASD diagnostic)
1= No fault found
2= Adaptive damping system control module
3= Stop lamp switch
4= Left front axle vehicle speed sensor signal
5= Right front axle vehicle speed sensor signal
6= Rear speed sensor signal
7= No speed signal from any sensor, missing ground
8= Adaptive damping system valve or stop lamp switch
Itsellä on tuo 8 vilkahdusta ollut jo pari vuotta, mutta kun vika ei ollut jarruvalokytkimessä, niin on jäänyt tuo venttiili tsekkaamatta, kun en jaksa takapenkkiä ja verhoiluja irrotella
Tuossa muuten myös juttua aiheesta:
viewtopic.php?p=21651
taidanpa illalla naputella Mekkaan
Hetivissiin eikä tarvi lainata muilta foorumeilta.Tarkoitin sitä, että onko foorumilla kaikkien välähdysten tulkitsemiseen tietoa.
1 = ei vikaa
2 = ASD-ohjainyksikkö viallinen
3 = Jarruvalokytkin; ASD-kytkentätoiminto viallinen
4 = Pyörintänopeusanturi etu vasen
5 = Pyörintänopeusanturi etu oikea
6 = Pyörintänopeusanturi taka
7 = Kaikki 3 pyörintänopeusanturia
8 = Magneettiventtiili tai jarruvalokytkin; jarruvalon kytkentä
Naputtele veppe mekkaan.
Tämä loistavaa. Tajusin kyllä jo rässin selityksestä mutta tämä taulukko on juuri se mitä toivoinkin.
Nyt on tarkistettu vastusmittarilla etupään liitinten vastukset. Repsikan puolella oli n. 800 ohm. ja kuskin puolella 1018 ohm.
Takana löysin sieltä keskuslukon vierestä kaksi johtoa jotka tuli pohjan läpi. Toinen isompi ja toinen pienempi.
Kummatkin jotka tuli pohjasta läpi näytti melkein vastustonta, eli n. 1 ohmin vastusta. Ja se isompi liitin, joka meni sinne takapenkin taakse näytti takapenkin takaa n. 700 ohm. vastusta.
Olisiko niin, että oli kumpi vaan niistä jotka tuli pohjan läpi, niin ne oli oikosessa, eli jos anturi on toisen perässä niin anturi on rikki?
Ellei se johto ole siellä toisella puolella, kuskin meinaan.
Ai niin, auto on sedan 300 D -87
Paljonko Veppe anturi maksaa jos ilmenee että on kaput?
Nyt on tarkistettu vastusmittarilla etupään liitinten vastukset. Repsikan puolella oli n. 800 ohm. ja kuskin puolella 1018 ohm.
Takana löysin sieltä keskuslukon vierestä kaksi johtoa jotka tuli pohjan läpi. Toinen isompi ja toinen pienempi.
Kummatkin jotka tuli pohjasta läpi näytti melkein vastustonta, eli n. 1 ohmin vastusta. Ja se isompi liitin, joka meni sinne takapenkin taakse näytti takapenkin takaa n. 700 ohm. vastusta.
Olisiko niin, että oli kumpi vaan niistä jotka tuli pohjan läpi, niin ne oli oikosessa, eli jos anturi on toisen perässä niin anturi on rikki?
Ellei se johto ole siellä toisella puolella, kuskin meinaan.
Ai niin, auto on sedan 300 D -87
Paljonko Veppe anturi maksaa jos ilmenee että on kaput?
Done.dealer kirjoitti: Naputtele veppe mekkaan.
ASD-järjestelmän vikadiagnostiikka
Kiitos dealer noista suomennoksista. Itsellä ei sitten millään tullut mieleen, että mikä venttiili se oli, mutta magneettiventtiilihän se tietysti
Naputtelin tuohon samaan ohjeeseen myös jarruvalokytkimen vaihto-ohjeen. Itse vaihdoin sen 1,5 vuotta sitten, joten aika lailla ulkomuistista kirjoitin, joten kannattaa jonkun viimeaikoina vaihtaneen tsekata ja tarvittaessa muokata vastamaan totuutta
Hyvä ohje, kiitos. Täsmensin paria kohtaa. Tiileri.
Do diid.
Taka-anturi on vaihdettu. vika ei parantunut... että silleen.
Onko jollakulla ollut muualla vikaa tällaisessa tapauksessa, vai onko ainoa mahdollisuus yhdistää laturin valo näihin valoihin ja sillä selvitä leimasta eteenpäin? Vai onko ABS valon palaminen katsastuksen hylkäyksen peruste???
Jos on johto jossain matkalla eteen poikki tms, niin taitaa olla mahoton homma tsekata koko matka.
Muuten menee mesen kanssa hyvin , kiitos kysymästä.
Taka-anturi on vaihdettu. vika ei parantunut... että silleen.
Onko jollakulla ollut muualla vikaa tällaisessa tapauksessa, vai onko ainoa mahdollisuus yhdistää laturin valo näihin valoihin ja sillä selvitä leimasta eteenpäin? Vai onko ABS valon palaminen katsastuksen hylkäyksen peruste???
Jos on johto jossain matkalla eteen poikki tms, niin taitaa olla mahoton homma tsekata koko matka.
Muuten menee mesen kanssa hyvin , kiitos kysymästä.
Ajossa meni sekaisin, eli ei ole vaihdettu perää eikä renkaita.
ASD valon kuittasin, mutta ennen sitä tarkistin lyhyellä hipaisulla että se kutos virhe oli se koodi. Vasta sitten kuittasin.
Kuulin tuossa että joskus ne abs paineyksikön, eli sen lampun takana olevan hässäkän muovikuoren alla olevat releet voi kanittaa.
Ja totta kai ne on tuttuun tyyliin mesen omia pyöreillä navoilla olevia releitä. Ei sitten millään tavallisia lattanavoilla.
Että silleen.
ASD valon kuittasin, mutta ennen sitä tarkistin lyhyellä hipaisulla että se kutos virhe oli se koodi. Vasta sitten kuittasin.
Kuulin tuossa että joskus ne abs paineyksikön, eli sen lampun takana olevan hässäkän muovikuoren alla olevat releet voi kanittaa.
Ja totta kai ne on tuttuun tyyliin mesen omia pyöreillä navoilla olevia releitä. Ei sitten millään tavallisia lattanavoilla.
Että silleen.
Toi vikakoodihan kertoi et vika joko taka-anturissa tai ABS-yksikön nopeusanturissa. Eli kokeilet toista yksikköä niin sillähän tuo selviää. Tällä foorumillahan oli jollain myynnissäkin tuollainen takavetoisen ABS-yksikkö.rujoapina kirjoitti:Suojarele on jo kokeiltu. Jos se on se punapäinen kahden sulakkeen höskä.
Onkohan noi välähdykset aina oikeassa.
Vaikkei tästä nyt tässä topicissa varsinaisesti kyse ollutkaan, niin tarkennettakoon, ettei perän vaihtaminen vaikuta, ainakaan ihan pienet välityksen vaihdot. Itsellä on vaihdettu 3.67->3.46 (vai olikohan jopa 3.27) eikä ABSit valittele..AM kirjoitti:Tuli vain mieleen että onkos autossa samankokoiset etu- ja takarenkaat?En tiedä edes vaikuttaisiko ihan noin...Eihän perää ole vaihdettu?Jos on eri välityksillä niin voisikohan se vaikuttaa..Arvailuja vain kun ei muutakaan keksi