Viesti-Ladan huoltopaikat ja muu mahdollinen tuki

Kaikkea Lada -viestiin liittyvää
Avatar
katjalaine
Viestit: 31
Liittynyt: 06.11.2006 21:48

Viesti Kirjoittaja katjalaine »

HVM kirjoitti:
Makemyday kirjoitti:Hyvät Meseläiset, tämähän on levinnyt sellaisiin mittasuhteisiin että sitä ei pieni ihminen edes tajua :)

Nyt peräänkuulutan apua HVM:lle!! Löytyykö foorumilta "täyspäiväistä" sihteeriapua kun mieheltä menee niin paljon aikaan hienon asian hoitamisessa ja tuon yrittäjän pitäisi pitää leivässä myös perheensä.
Oho! Kiitoksia! :D

Sydänlasten ja -aikuisten toiminnanjohtaja on jo ollut projektissa korvaamattomana apuna, mutta "lisämiehityskään" ei toki olisi pahitteeksi. Joudun itse olemaan tämän iltapäivän ja illan tavoittamattomissa, sama koskee huomista päivää. Talkoisiin saa ilmoittautua, jos omaa näkemystä projektien vetämisestä tai hyväntekeväisyystyöstä. :wink:
Parhaani yritän 8)
Vaikka sitten siinä sihteerin ominaisuudessa ja valjastaa koko henkilökunnankin tarkoitukseen, jos se sitä edellyttää. Onneksi vuorokaudessa on tunteja kuitenkin se 24... :shock:

Mutta niinhän se menee - silloin se on taottava kun rauta on kuuma... :twisted:

Tj kiittää ja kumartaa koko mese.fi yhteisön väkeä! Hyvä tästä tulee!
Mika-75
Viestit: 6
Liittynyt: 02.11.2006 23:40
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

Salmi kirjoitti:
HVM kirjoitti:Kännykkä-idea on enemmän kuin hyvä, seuranta jopa parempi. Meiltä ei puutu nyt muuta kuin jalo mesenaatti joka asian hoitaa. :wink:

Mitenkäs Kokkolan korkeuksien huollot, tai Pohjois-Pohjanmaa? Vilkaistaanko voimansiirron voiteita, lähinnä onko niitä? :idea:

Ladaan on lupailtu Tornion korkeuksilla uutta akkua, kiitokset. :D

Edit: korjattu typo
Jos vain saahan auto Jari_w123:sen työmaalle nosturille, vaihetaan öljyt myös laatikkoon ja perään.

Pikku Poika vois kyllä toimia nosturina, ja roikottaa lataa tunnin tai pari :roll: Saatas liemet vaihettua, ja asennusjuomaa :beerhug: kuluis palijo vähemmän ko Pikku Poika joutus pitää enimmän osan aikaa latasta molemmilla käsillä kiinni :lol:

Mitäs öljyä latan laatikkoon ja perään kuuluu laittaa :?: 80w-90 :?:
öljyn täytyy olla GL-5 luokituksen mukaista... HVM käy katsomassa lada-kerhon sivuilta pojille ohjeet asiasta ettei Lada mene rikki väärästä öljystä
Mika-75
Viestit: 6
Liittynyt: 02.11.2006 23:40
Paikkakunta: Nokia

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

HVM kirjoitti:
jarski kirjoitti:
HVM kirjoitti: Oujee! :halm:
Tulikohan luvattua liikoja :huh:
Kysyin tänään paikallisesta varaosaliikkeestä vaijeria, mutta niillä oli vaan johonkin pikkukoneella oleviin kansanmalleihin tarjolla vaijeria, ei kuulemma saa tarvikkeena 1600:een enää :nocando:
Katsotaan miten käy , täytyy kysellä vielä, jos jostain löytyisi.
Lada-miehet apuja? Loota on sama, mittari on sama - mikä erottaa vaikkapa 1300S:n ja 1600S:n vaijeria toisistaan? :shock: Vai onko 1600SL se ongelma? Mersussa SEL tekee elämän astetta hankalammaksi jos vertaa SE:hen. :evil: :lol:
Tässä olisi Motonetin tiedot mittarin vaijerista...
NOPEUSMITTARIN VAIJERI/ANTURI LADA TAKAVETOISET
Ei automaattivaihteisiin, ellei toisin sanota!
1200/2104 (108cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3042 6.90
1300/2105 (104cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3045 7.40
1500/1600 (96cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3043 6.39
Avatar
Tonde79
Viestit: 200
Liittynyt: 24.7.2006 18:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Tonde79 »

Mika-75 kirjoitti:Tässä olisi Motonetin tiedot mittarin vaijerista...
NOPEUSMITTARIN VAIJERI/ANTURI LADA TAKAVETOISET
Ei automaattivaihteisiin, ellei toisin sanota!
1200/2104 (108cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3042 6.90
1300/2105 (104cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3045 7.40
1500/1600 (96cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3043 6.39
Tosi paljon OT:/ mutta pakko kysyä,onko joku nähnyt automaattivaihteista ladaa?? :shock:
Nissan Sunny 1.3 L -88 ajossa/myynnissäkin
Rellu Laguna break 1.6 16V -98, 2.0 -95, 2.0 -96
Rellu Laguna 1.6 16V -01, 2.0 -95, 2.0 aut. -96
MB W124 300D aut. -88 osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 -64 jokkikseen
ja muutama muu :D
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Re: ..

Viesti Kirjoittaja raul »

Tonde79 kirjoitti:
Mika-75 kirjoitti:Tässä olisi Motonetin tiedot mittarin vaijerista...
NOPEUSMITTARIN VAIJERI/ANTURI LADA TAKAVETOISET
Ei automaattivaihteisiin, ellei toisin sanota!
1200/2104 (108cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3042 6.90
1300/2105 (104cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3045 7.40
1500/1600 (96cm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3043 6.39
Tosi paljon OT:/ mutta pakko kysyä,onko joku nähnyt automaattivaihteista ladaa?? :shock:
Ladaan sai BW(?):n automaagia, tosin ei Suomen markkinoilla, mutta esimerkiksi Kanadassa ja jenkeissä muistaakseni :wink:

GL-5 voikin olla ihan hyvä öljy 5-vaihteiseen, ei kokemusta, nelipykäläinen tykkää loogisesti GL-4:stä :P
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mittarinvaijerin hommaaminen olikin yllättävän vaikeaa...Edes osaset ei osannukaan kyseistä härpäkettä löytää vaa möivät eioota.No tilaamalla olisi saanut sitten 1600:sen vaijerin, mutta senkin sopivuus loppui taulukossa vuoteen 86.Olisiko sitten ollut oikea,tarina ei kerro.

Tutkimme asiaa huomenna hieman lisää.Ladahan saapui Pegan ohjastamana tänne alkuillasta.Lisää juttua tuonne toiseen topiciin kunhan saamme kuvat kehitettyä 8)
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Castrol saf-xj luulis perään välttävän.. 8)
Eikä askiin mene gl-4, ainakaan yleensä gl-5 sinne ei sais laittaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Jarno.V kirjoitti:Castrol saf-xj luulis perään välttävän.. 8)
Eikä askiin mene gl-4, ainakaan yleensä gl-5 sinne ei sais laittaa.
Mä olen laittanut 75/80 ja 80/90 perään ja laatikkoon, niinkun kuuluukin... Niitä ne on alkuperäiset neuvostoperäisetkin... Mutta eikös näillä ollutkin tämä GL-luokitus? Nimenomaan GL-4:sta käyttäneenä...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

raul kirjoitti:
Jarno.V kirjoitti:Castrol saf-xj luulis perään välttävän.. 8)
Eikä askiin mene gl-4, ainakaan yleensä gl-5 sinne ei sais laittaa.
Mä olen laittanut 75/80 ja 80/90 perään ja laatikkoon, niinkun kuuluukin... Niitä ne on alkuperäiset neuvostoperäisetkin... Mutta eikös näillä ollutkin tämä GL-luokitus? Nimenomaan GL-4:sta käyttäneenä...
OT: Harhaluuloista poiketen Api GL-5 ei ole Api GL-4:ää "parempaa", kyse on lähinnä voiteen "liukkaudesta." Jos GL-4 -suositeltuun lootaan tuupataan vitosta, tuloksena on varattua tuuttaavat vaihteet. Eli synkronointirenkailla ei ole kylliksi kitkaa jos käytetään liian liukasta öljyä - tai liian huonokitkaista öljyä, ihan miten vaan. :shock:

Tämä kommentti siis liittymättä yhtään mihinkään, kyllä te osaatte ne öljyt valkata. :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

GL 5:ssa on parempi paineensietokyky eli säilyttää kovemassa puristuksessa voiteluominaisuutensa. Jos sitä laitetaan esim. GL 4:sta vaativaan vaihdelaatikkoon se yksinkeratisesti voitelee liian hyvin ja synkronointi ei toimi / vaihteet rutisevat.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tosiaan jäi nopeusmittari korjaamatta, kun tuli äkkilähtö Seinäjoelle..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kajaanissa huolletaan ja pestään. :wink:

044 7626431
Jari Karjula
Avatar
JariK
Viestit: 246
Liittynyt: 22.3.2006 10:15
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

Anonymous kirjoitti:Kajaanissa huolletaan ja pestään. :wink:

044 7626431
Jari Karjula
Niinku minä siis olin tuossa..
612 Vario

WWW.KMAP.FI
Lada-Hande

Re: pullakahveet

Viesti Kirjoittaja Lada-Hande »

JukkaK kirjoitti:Surkeita noi ladat kun niitä pitää huoltaa kaiken aikaa. Kukaan ei ole luvannut kuskille huoltoa. Hierontaa tai pullakahveeta tai jopa ruokaa ja miks ei majootusta. En minäkään lupaa. Vai onko? Jos meni ohi.
Minä voin lada-kuskin niskan ja selän hieroa ilmatteeks, jos tänne päin auto joskus ehtii uudelleen... :)
Teetä tarjoan kans. Ruoanki, jos ruoka-aikaan onnistuu tulee.

T: Lada-Hande, Hyvinkää city
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lada on topic”