Miten särkeä opel asCONA 1.6s vm. 1984?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Miten särkeä opel asCONA 1.6s vm. 1984?

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

elikkä homma menee näin:
sain papaltani asconan hävitettäväksi,ihan toimiva (kaiketi).
vähän kuppaa löytyy ja ei ole ajettu 2 vuoteen, opelilla ajettu varmaan reilun 300 000km. todellista ajomäärää ei tiedä koska mittarissa on vain "kymppejä" eli kymppitonni mittari.
tästä syystä en alkanut millekkään vaan ajattelin että mitä jos tämän todellakin hajoittas ihan vaan ajamalla, omalla pihalla (kilpiä ei ole).
nyt tänään kokeiltiin ihan suoraan vaan käymään ja nastalautaan ,mitään ei hajonnut! vaikka kuinka kaveri antoi kaikkensa-> video
Aikasemmalla viikolla kun kilvet oli niin ajoin tuolla "isolla tiellä" 2vaihteella nappilaudassa kyllästymiseen asti 115km/h mut ei hajonnut?
nyt kysynki että miten saan tuon rikki, pitääkö öljyt imeä pois?
kone on sopivan väljä ja jos jako hyppää venttiilit ei osu vaikka tahtoiskin.
nyt tarvisin apua näin ihmeelliseltä tuntuvaan asiaan.
tuota ei periaatteessa voi ajaa mihinkään puuhun yms koska turvavyö on vähän hutera kiinnitykseltään (ruostetta pohjassa) ja ketään ei laiteta loukkaantumis vaaraan.
Mitä jos laittaa liotinpesuainetta koneeseen? vettä öljyn sekaan?
tarkoitus olis hajoittaa pelkästään kone että sen vois hinata paalaamoon.
mitä tehdään??..
muuten paalaamo saa opelin jossa toimiva kone.. ja tämähän ei ole ollenkaan hyvä asia.
ps. toimiihan video?? (kestää hetken ladata) kylmä kone vähän pätkii alussa.. heheh
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Eikös valkaisuaine öljyn seassa tuhoa koneen aika tehokkaasti :roll:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Vedet pois koneesta, 1.silmässä ja kaasu pohjassa, kyllä se siitä :D
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Se puuhun ajo muuten onnistuu ilman pilottiakin. :wink: Annas kun mää kerron, nimittäin lyöt opeliksin tulille :arrow: jumitat kuasun jotennii pohjaan, vaikka vaijeri solmuun kone huoneesta. :arrow: Varaat noin puolentoista metrin kepakon :arrow: Istut autoon, hetkeksi... :arrow: Kytkin pohjaan, samalla mallaat kepakon siihen.. :arrow: Vaihde sisään.. :arrow: Tässä vaiheessa pidetään huoli että kytkin pysyy pohjassa, tilanne voi tuntua hektiseltä, ottaen huomioon "ladatun aseen" jonka kone hakkaa rajoittajaa vasten. :shock: :arrow: Turvallinen poistuminen autosta, katso ettei takin helma ole kiini karmin lukkotapissa. :arrow: Kytkin vapaaksi... Ja se on siinä. :lol: 8)
Tietenkin pelimies voi lyödä vaihteen raakanakin sisään, edellyttäen että sen saa turvallisesti nuijittua karahkalla, tai narun pätkällä... Ainii, ja sopiva paikka kannattaa valita, espoolaisella omakotitaloalueella en päästäisi ooppelia vapaaksi. Paras paikka lienee muutamasata metriä pitkä pelto, jonka päässä on kiviraunio. Tietenkin aina parempi, jos kiviraunion takaa löytyy vielä järvi. :lol:
BMW 318d -09
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

sitten unohtu vielä tämäkin: ihmettelyä??
eli tuo laturin remmi on pyörähtänyt ?? aivan varmasti oli vielä kun akku vaihdettiin niin remmi oli oikein päin paikoillaan..
onkohan jakoremmikin vaihtanut puoluetta :?:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No tuommosestahan pitää ottaa kaikki ilo irti.Jos hirveä rallin ajo pihassa ei onnistu/ei tuota tulosta voidaan siirtyä tuhovaiheeseen.Kumiahan sillä voisi polttaa sen minkä jaksaa,ja jos ei siitäkään hajoa niin sitten poltetaan kytkin.Vitonen silmään ja kierrokset tappiin,hitaasti luistattamalla saa hyvät savut irti 8)

Koneen tuohoamiseen kannattaa kehitellä joku kivan sirahduksen pitävä tekniikka.Hienoa olisi kun saisi viriteltyä paineilmaa kaasariin,joku 8bar riittäisi hienosti kierrokset tapissa :lol: Ongelmana vai se ettei sellaista ilmantuottoa lykkäävääkompuraa löydy jokapojalta :? Toinen olisi kun saisi tiputeltua jotain pieniä esineitä kaasarin läpi,kierrokset tapissa tottakai.Kiviä,hiekkaa,pieniä muttereita :wink: lähellä ei vaan kannata välttämättä olla.Starttipilotti täysillä kierroksilla voisi myös aiheuttaa jotain kivaa,eipä ole tullut muuten testattua :shock:

Öljyjen ja vesien tyhjentäminen tuhoaa koneen varmasti,mutta ei useinkaan aiheuta maata järisyttävää koneen tuhoa,vaan hitaan hyytymisen...korkeintaan kiva reikä tule lohkoon :cry:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

meinasin juurikin ehdottaa tuota starttipilottia tai nestekaasua täysillä kierroksilla koneeseen. Jo luulis koneen parkasevan viimoset henkäykset. Nestekaasua käytettäessä kannattaa varmaankin pitää pullo vähän kauempana autosta öh ooppelista varmuuten välttämiseks :twisted:
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

AM kirjoitti:.....Starttipilotti täysillä kierroksilla voisi myös aiheuttaa jotain kivaa,eipä ole tullut muuten testattua :shock:....
Tää on muuten jo idea isolla IILLÄ.. :idea: Miten olisi vaikka 25:n metrin kela paksua puutarha letkua ja sen kautta syöttäisi sen pilotin, perään vaikka paineilmaa jotta pullo varmasti menisi imuun. :roll: Näin äkkipiätä arveltuna voisi muuten olla paukku. :shock:
:twisted: Pitäsköhän kokeilla jollain koneella... :twisted: :lol:
BMW 318d -09
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

no niin nyt aletaan puhua, startti pilottia vaan niin johan alkaa tapahtua..
onneksi tallissa on monen sukupolven varastot.. ei niitä ole tarvittu sen jälkeen kun siirryttiin mesen mailmaan joten hukkaan menevät jollei huomenna kokeile.
pitää vaan laittaa jokin letku jota pitkin suihkuttaa..
on vaan vähän ilkeä olla lähellä kun kone huutaa pitkää tikkua, ja itellä on starttipilotti pullo kädessä suihkuttamassa kaasarista suoraan sisään.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

jackhammer kirjoitti: pitää vaan laittaa jokin letku jota pitkin suihkuttaa..
on vaan vähän ilkeä olla lähellä kun kone huutaa pitkää tikkua, ja itellä on starttipilotti pullo kädessä suihkuttamassa kaasarista suoraan sisään.
Kyllä,ehdottomasti,sieltä voi tulla jotain melko lujaakin ulos :lol: Mites,eihän tuollaisissa mitään kierrosten rajoittajaa ole,vai onko?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

jossen pahasti väärin muista niin pyörijässä oli joku jousikuormitteinen luisti joka katkas sytyn kun oli kierroksia tarpeeks. Tarvikepyörijöissä ei ollut tota ominaisuutta niin kaasari ja venttiilit rajotti ton laulun sit
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

en usko, ei se ainakaan sykää pätki kuten tuosta videosta voi todeta..
vitsi kun olis kiekkamittari...
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

jackhammer kirjoitti:vitsi kun olis kiekkamittari...

Äkkiäkös sinne jonkun halvan mittarin virittelee :wink: Sitten vain sen verran johtoa että saa sen pilotin testausvaiheessa kameran kuvaan :twisted:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

AM kirjoitti:
Öljyjen ja vesien tyhjentäminen tuhoaa koneen varmasti,mutta ei useinkaan aiheuta maata järisyttävää koneen tuhoa,vaan hitaan hyytymisen...korkeintaan kiva reikä tule lohkoon :cry:
Tulipa tässä mieleen kun muutama vuosi siten tuhottiin kaverin C kadetin kone. Nesteet pois ja kepillä kaasu pohjaa... 8min se huusi kierrokset tapissa. Sitten vähän hyytyi... kohta innostui kahta kauheammin.. ilmeisesti kk.laakerit sulasi.

Pari minuuttia se vielä huusi varmaan lähemmäs 10000rpm. ja sitten syttyi konehuone tuleen. :D Sammui varmaan kun tulpanjohdot sulasi konehuoneesta. :shock:

Sammutettin se ja aukastiin pelti.. Moottorin päältä oli kaikki johdot palaneet niin että vain säikeet oli jäljellä. Startinkin virtajohto oli sulanut koneen lämmöstä. :D Alumiininen kaasutinkin oli lämmennyt niin että oli painutut vinoon. :D
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

saako tuota videota? tuolta ekasta postauksesta?
mitä tarkalleen ottaen startti pilootti pitää sisällään?
lähinnä että kuinka lähellä "asutusta" voi testin tehdä?
jottei naapurien ikkunat ole minun haravoitavissa iltapäivällä, kun tuota luntakin on.. ei taida lehtipuhaltimella lasin sirut kadota pihamailta:?:

Hyvä kun töissä kerroin että nyt särjetään asconan kone..
oli ukot ihan että wtf?? mitä järkeä oli eka kyssäri..
miksi ei, yleensä kaikki yrittää säästää koneita yms ,mutta nyt on mahis särkeä ja murskaamo maksaa viel tuosta vaikka kone olis kilon kappaleissa...
eli mielestöni hyvä kauppa
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Kyllä video toimii :wink:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Mika.T kirjoitti:
AM kirjoitti:
Öljyjen ja vesien tyhjentäminen tuhoaa koneen varmasti,mutta ei useinkaan aiheuta maata järisyttävää koneen tuhoa,vaan hitaan hyytymisen...korkeintaan kiva reikä tule lohkoon :cry:
Tulipa tässä mieleen kun muutama vuosi siten tuhottiin kaverin C kadetin kone. Nesteet pois ja kepillä kaasu pohjaa... 8min se huusi kierrokset tapissa. Sitten vähän hyytyi... kohta innostui kahta kauheammin.. ilmeisesti kk.laakerit sulasi.

Pari minuuttia se vielä huusi varmaan lähemmäs 10000rpm. ja sitten syttyi konehuone tuleen. :D Sammui varmaan kun tulpanjohdot sulasi konehuoneesta. :shock:

Sammutettin se ja aukastiin pelti.. Moottorin päältä oli kaikki johdot palaneet niin että vain säikeet oli jäljellä. Startinkin virtajohto oli sulanut koneen lämmöstä. :D Alumiininen kaasutinkin oli lämmennyt niin että oli painutut vinoon. :D
8) c kasetin "tökkelitankokone" on luja peli..
BMW E31 V12
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Kokeileppa vaihtaa bensa Nitrometaaniin :twisted:
Vähän kallista ainetta, mutta ei tarvi kuin 1l niin
jo on kumma jos ei hajoa. Samaran kone ei ainakaan kestänyt.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Taitaa olla tyyppivika tuo koneen palaminen/räjähtäminen... :lol:

Kymmenisen minuuttia meni tuossa koneessa, eli malttia tarvitaan.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Leka kaasupolkimelle, niin kyllä antautuu ennenpitkää. Tosin huonolla tuurilla hyytyy vain, eikä sirahda kunnolla :(
Niin teki vanha kunnon nuppistartti OM615, kun aikansa huuti. Mutta voi sitä mustan savun määrää, siinä jää superturbotkin hopealle 8) Pihassa oli halkaisialtaan 2metrin aivan pikimusta läntti. :D

Vaihteistoa voi sorvailla joutessaan, kokeilla ilman kytkintä huutaako varattua :idea:

Puuhun voi myös luisuttaa :idea: Ei kannata muute sitte testata heti 80:n vauhdista, n. 30:n vauhdistakin täräyttää jo iha v...sti :pappa:

Pisteosia kannattaa myös irroitella. Sopivan pitkä hinausliina tarvitaan siihen. Sitten ooppeli puun juurelle parkkiin, toinen pää liinasta puuhun ja toinen vaikkapa takaluukun ympäri. Sitten revitetään pois puun juurelta :D
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Tuosta pilotista tuli mieleeni, jotta mahtaakohan sen yhden pullon suuttimesta tulla tarpeeksi tavaraa, läpät levällään soittavalle koneelle?

Mutta eikai siinä ole kuin suunnittelukysymyksiä, tekee tellingin johon vaikka viitisen pilottipulloa laittaa suihkimaan yhtäaikaa... :roll: :lol:

Yksi äkkinäinen voisi olla kanssa, tosin tuskin aiheuttaa kuin lohkon pamahtamisen muttta kuitenkin... Kone käynnissä hanat auki, ja lurauttaa kerralla ämpärillisen vettä sen kitusiin...

Joku palamaton astia sitten tuon vehkeen alle, jos alatten paukuttelemaan... Helpompi siivota. :wink:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
jamku
TV:stä tuttu
Viestit: 74
Liittynyt: 06.11.2005 21:16
Paikkakunta: Karstula

Re: ..

Viesti Kirjoittaja jamku »

jarski kirjoitti: Pisteosia kannattaa myös irroitella. Sopivan pitkä hinausliina tarvitaan siihen. Sitten ooppeli puun juurelle parkkiin, toinen pää liinasta puuhun ja toinen vaikkapa takaluukun ympäri. Sitten revitetään pois puun juurelta :D
tästähän me voidaankin puhua ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä :D

haukisaabissa on pirun kovassa takaluukku.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ..

Viesti Kirjoittaja AM »

jamku kirjoitti:
tästähän me voidaankin puhua ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä :D

haukisaabissa on pirun kovassa takaluukku.
8) 8) Haukisaappi oli muutenkin kova pala.Ei hajonnut konekaan kunnolla,vaikka venttiilikopasta tungettin kone täyteen hiekkaa ja vettä :shock: Vesien pois kiehumisellakaan ei ollut muuta merkitystä kuin että ei höyrynnyt enää :?

Fiestahan oli aika paljon helpompi,ei kauaa kestänyt 8) Tosin se vain hyytyi ilman hienompia sirahduksia tai tulipaloja :? Tosin kyllähän se sitten taisi tultakin nähdä :lol:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kas jollain on sama ongelma, mulla lojuu kanssa takapihalla 1,6 ässä paskona. Siitä ei kanssa lähre henki millään konstilla, jos tuohon löytäis piikkipyörät ja painelis talvella jäälle :roll:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eki kirjoitti:
Yksi äkkinäinen voisi olla kanssa, tosin tuskin aiheuttaa kuin lohkon pamahtamisen muttta kuitenkin... Kone käynnissä hanat auki, ja lurauttaa kerralla ämpärillisen vettä sen kitusiin...

:mrgreen:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Boss kirjoitti:Kas jollain on sama ongelma, mulla lojuu kanssa takapihalla 1,6 ässä paskona. Siitä ei kanssa lähre henki millään konstilla, jos tuohon löytäis piikkipyörät ja painelis talvella jäälle :roll:
No siis tämähän on se ainoa oikea tapa. :idea:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jarno.V kirjoitti:
Boss kirjoitti:Kas jollain on sama ongelma, mulla lojuu kanssa takapihalla 1,6 ässä paskona. Siitä ei kanssa lähre henki millään konstilla, jos tuohon löytäis piikkipyörät ja painelis talvella jäälle :roll:
No siis tämähän on se ainoa oikea tapa. :idea:
Niihän se olis. Ei vaan ole tullu sopivia piikkipyöriä vastaan. Tai oishan noita mutta ei viiittis alkaa ettimään asconalle 15 tuuma vanteita, 13 tuumasia olis kasa kaikenlaisia mutta yritäppä nykypäivänä löytää käytettynä 13" piikkipyörä :ää:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Kimmo86
Viestit: 71
Liittynyt: 27.8.2006 18:36
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jarno.V kirjoitti:
Boss kirjoitti:Kas jollain on sama ongelma, mulla lojuu kanssa takapihalla 1,6 ässä paskona. Siitä ei kanssa lähre henki millään konstilla, jos tuohon löytäis piikkipyörät ja painelis talvella jäälle :roll:
No siis tämähän on se ainoa oikea tapa. :idea:


Niin.. Ajamalla se kuuluu hajottaa, jos on hajotakseen. Nuo hiekkaa koneeseen yms. sabotaasit on vähän sellaista tekemällä tehtyä, paljon hauskempaa on kaahata jäällä tuhatta ja sataa, oppii samalla hienoja autonkäsittely temppuja 8)

Auto tykkää kun sillä ajetaan.. :D
Volvo 144 -71
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Tuo eetteri täysillä kiertävään koneeseen olisi varmasti myös mielenkiintoinen. :roll: Aion tehdä tieteellistä tutkimustyötä, kunhan ensin päätän tarvitsenko vähiten -81 vuoden Kaaz-raivuria, brigsin 3:n hepan pysty-akseli moottoria, vai 6.5 hevosvoiman vaaka-akseli konetta. :roll: Vaaka-akselinen on huono, ollut kiini lumilingossa, tietäisi vaan saako siitä enää kalua. :roll: Ei käynnisty kunnolla, kolkattaa, savuttaa, ei pysy käynnissä.. Pysty-akselinen taas täristää hirvittävästi ja on pultattu ruohonleikkauskoneeseen, joita on nurkat täynnä. Toisaalta Kaazi joutaisi pois elävien kirjoista, kauhea laite. :shock:
Testi olisi tietysti miellyttävintä tehdä 4-T koneella, mutta en tiedä raaskiiko noista luopua. :roll: :idea: Kaaz. :D
BMW 318d -09
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”