Miten särkeä opel asCONA 1.6s vm. 1984?
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Miten särkeä opel asCONA 1.6s vm. 1984?
elikkä homma menee näin:
sain papaltani asconan hävitettäväksi,ihan toimiva (kaiketi).
vähän kuppaa löytyy ja ei ole ajettu 2 vuoteen, opelilla ajettu varmaan reilun 300 000km. todellista ajomäärää ei tiedä koska mittarissa on vain "kymppejä" eli kymppitonni mittari.
tästä syystä en alkanut millekkään vaan ajattelin että mitä jos tämän todellakin hajoittas ihan vaan ajamalla, omalla pihalla (kilpiä ei ole).
nyt tänään kokeiltiin ihan suoraan vaan käymään ja nastalautaan ,mitään ei hajonnut! vaikka kuinka kaveri antoi kaikkensa-> video
Aikasemmalla viikolla kun kilvet oli niin ajoin tuolla "isolla tiellä" 2vaihteella nappilaudassa kyllästymiseen asti 115km/h mut ei hajonnut?
nyt kysynki että miten saan tuon rikki, pitääkö öljyt imeä pois?
kone on sopivan väljä ja jos jako hyppää venttiilit ei osu vaikka tahtoiskin.
nyt tarvisin apua näin ihmeelliseltä tuntuvaan asiaan.
tuota ei periaatteessa voi ajaa mihinkään puuhun yms koska turvavyö on vähän hutera kiinnitykseltään (ruostetta pohjassa) ja ketään ei laiteta loukkaantumis vaaraan.
Mitä jos laittaa liotinpesuainetta koneeseen? vettä öljyn sekaan?
tarkoitus olis hajoittaa pelkästään kone että sen vois hinata paalaamoon.
mitä tehdään??..
muuten paalaamo saa opelin jossa toimiva kone.. ja tämähän ei ole ollenkaan hyvä asia.
ps. toimiihan video?? (kestää hetken ladata) kylmä kone vähän pätkii alussa.. heheh
sain papaltani asconan hävitettäväksi,ihan toimiva (kaiketi).
vähän kuppaa löytyy ja ei ole ajettu 2 vuoteen, opelilla ajettu varmaan reilun 300 000km. todellista ajomäärää ei tiedä koska mittarissa on vain "kymppejä" eli kymppitonni mittari.
tästä syystä en alkanut millekkään vaan ajattelin että mitä jos tämän todellakin hajoittas ihan vaan ajamalla, omalla pihalla (kilpiä ei ole).
nyt tänään kokeiltiin ihan suoraan vaan käymään ja nastalautaan ,mitään ei hajonnut! vaikka kuinka kaveri antoi kaikkensa-> video
Aikasemmalla viikolla kun kilvet oli niin ajoin tuolla "isolla tiellä" 2vaihteella nappilaudassa kyllästymiseen asti 115km/h mut ei hajonnut?
nyt kysynki että miten saan tuon rikki, pitääkö öljyt imeä pois?
kone on sopivan väljä ja jos jako hyppää venttiilit ei osu vaikka tahtoiskin.
nyt tarvisin apua näin ihmeelliseltä tuntuvaan asiaan.
tuota ei periaatteessa voi ajaa mihinkään puuhun yms koska turvavyö on vähän hutera kiinnitykseltään (ruostetta pohjassa) ja ketään ei laiteta loukkaantumis vaaraan.
Mitä jos laittaa liotinpesuainetta koneeseen? vettä öljyn sekaan?
tarkoitus olis hajoittaa pelkästään kone että sen vois hinata paalaamoon.
mitä tehdään??..
muuten paalaamo saa opelin jossa toimiva kone.. ja tämähän ei ole ollenkaan hyvä asia.
ps. toimiihan video?? (kestää hetken ladata) kylmä kone vähän pätkii alussa.. heheh
Se puuhun ajo muuten onnistuu ilman pilottiakin. Annas kun mää kerron, nimittäin lyöt opeliksin tulille jumitat kuasun jotennii pohjaan, vaikka vaijeri solmuun kone huoneesta. Varaat noin puolentoista metrin kepakon Istut autoon, hetkeksi... Kytkin pohjaan, samalla mallaat kepakon siihen.. Vaihde sisään.. Tässä vaiheessa pidetään huoli että kytkin pysyy pohjassa, tilanne voi tuntua hektiseltä, ottaen huomioon "ladatun aseen" jonka kone hakkaa rajoittajaa vasten. Turvallinen poistuminen autosta, katso ettei takin helma ole kiini karmin lukkotapissa. Kytkin vapaaksi... Ja se on siinä.
Tietenkin pelimies voi lyödä vaihteen raakanakin sisään, edellyttäen että sen saa turvallisesti nuijittua karahkalla, tai narun pätkällä... Ainii, ja sopiva paikka kannattaa valita, espoolaisella omakotitaloalueella en päästäisi ooppelia vapaaksi. Paras paikka lienee muutamasata metriä pitkä pelto, jonka päässä on kiviraunio. Tietenkin aina parempi, jos kiviraunion takaa löytyy vielä järvi.
Tietenkin pelimies voi lyödä vaihteen raakanakin sisään, edellyttäen että sen saa turvallisesti nuijittua karahkalla, tai narun pätkällä... Ainii, ja sopiva paikka kannattaa valita, espoolaisella omakotitaloalueella en päästäisi ooppelia vapaaksi. Paras paikka lienee muutamasata metriä pitkä pelto, jonka päässä on kiviraunio. Tietenkin aina parempi, jos kiviraunion takaa löytyy vielä järvi.
BMW 318d -09
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
sitten unohtu vielä tämäkin: ihmettelyä??
eli tuo laturin remmi on pyörähtänyt ?? aivan varmasti oli vielä kun akku vaihdettiin niin remmi oli oikein päin paikoillaan..
onkohan jakoremmikin vaihtanut puoluetta
eli tuo laturin remmi on pyörähtänyt ?? aivan varmasti oli vielä kun akku vaihdettiin niin remmi oli oikein päin paikoillaan..
onkohan jakoremmikin vaihtanut puoluetta
No tuommosestahan pitää ottaa kaikki ilo irti.Jos hirveä rallin ajo pihassa ei onnistu/ei tuota tulosta voidaan siirtyä tuhovaiheeseen.Kumiahan sillä voisi polttaa sen minkä jaksaa,ja jos ei siitäkään hajoa niin sitten poltetaan kytkin.Vitonen silmään ja kierrokset tappiin,hitaasti luistattamalla saa hyvät savut irti
Koneen tuohoamiseen kannattaa kehitellä joku kivan sirahduksen pitävä tekniikka.Hienoa olisi kun saisi viriteltyä paineilmaa kaasariin,joku 8bar riittäisi hienosti kierrokset tapissa Ongelmana vai se ettei sellaista ilmantuottoa lykkäävääkompuraa löydy jokapojalta Toinen olisi kun saisi tiputeltua jotain pieniä esineitä kaasarin läpi,kierrokset tapissa tottakai.Kiviä,hiekkaa,pieniä muttereita lähellä ei vaan kannata välttämättä olla.Starttipilotti täysillä kierroksilla voisi myös aiheuttaa jotain kivaa,eipä ole tullut muuten testattua
Öljyjen ja vesien tyhjentäminen tuhoaa koneen varmasti,mutta ei useinkaan aiheuta maata järisyttävää koneen tuhoa,vaan hitaan hyytymisen...korkeintaan kiva reikä tule lohkoon
Koneen tuohoamiseen kannattaa kehitellä joku kivan sirahduksen pitävä tekniikka.Hienoa olisi kun saisi viriteltyä paineilmaa kaasariin,joku 8bar riittäisi hienosti kierrokset tapissa Ongelmana vai se ettei sellaista ilmantuottoa lykkäävääkompuraa löydy jokapojalta Toinen olisi kun saisi tiputeltua jotain pieniä esineitä kaasarin läpi,kierrokset tapissa tottakai.Kiviä,hiekkaa,pieniä muttereita lähellä ei vaan kannata välttämättä olla.Starttipilotti täysillä kierroksilla voisi myös aiheuttaa jotain kivaa,eipä ole tullut muuten testattua
Öljyjen ja vesien tyhjentäminen tuhoaa koneen varmasti,mutta ei useinkaan aiheuta maata järisyttävää koneen tuhoa,vaan hitaan hyytymisen...korkeintaan kiva reikä tule lohkoon
Tää on muuten jo idea isolla IILLÄ.. Miten olisi vaikka 25:n metrin kela paksua puutarha letkua ja sen kautta syöttäisi sen pilotin, perään vaikka paineilmaa jotta pullo varmasti menisi imuun. Näin äkkipiätä arveltuna voisi muuten olla paukku.AM kirjoitti:.....Starttipilotti täysillä kierroksilla voisi myös aiheuttaa jotain kivaa,eipä ole tullut muuten testattua ....
Pitäsköhän kokeilla jollain koneella...
BMW 318d -09
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
no niin nyt aletaan puhua, startti pilottia vaan niin johan alkaa tapahtua..
onneksi tallissa on monen sukupolven varastot.. ei niitä ole tarvittu sen jälkeen kun siirryttiin mesen mailmaan joten hukkaan menevät jollei huomenna kokeile.
pitää vaan laittaa jokin letku jota pitkin suihkuttaa..
on vaan vähän ilkeä olla lähellä kun kone huutaa pitkää tikkua, ja itellä on starttipilotti pullo kädessä suihkuttamassa kaasarista suoraan sisään.
onneksi tallissa on monen sukupolven varastot.. ei niitä ole tarvittu sen jälkeen kun siirryttiin mesen mailmaan joten hukkaan menevät jollei huomenna kokeile.
pitää vaan laittaa jokin letku jota pitkin suihkuttaa..
on vaan vähän ilkeä olla lähellä kun kone huutaa pitkää tikkua, ja itellä on starttipilotti pullo kädessä suihkuttamassa kaasarista suoraan sisään.
Kyllä,ehdottomasti,sieltä voi tulla jotain melko lujaakin ulos Mites,eihän tuollaisissa mitään kierrosten rajoittajaa ole,vai onko?jackhammer kirjoitti: pitää vaan laittaa jokin letku jota pitkin suihkuttaa..
on vaan vähän ilkeä olla lähellä kun kone huutaa pitkää tikkua, ja itellä on starttipilotti pullo kädessä suihkuttamassa kaasarista suoraan sisään.
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tulipa tässä mieleen kun muutama vuosi siten tuhottiin kaverin C kadetin kone. Nesteet pois ja kepillä kaasu pohjaa... 8min se huusi kierrokset tapissa. Sitten vähän hyytyi... kohta innostui kahta kauheammin.. ilmeisesti kk.laakerit sulasi.AM kirjoitti:
Öljyjen ja vesien tyhjentäminen tuhoaa koneen varmasti,mutta ei useinkaan aiheuta maata järisyttävää koneen tuhoa,vaan hitaan hyytymisen...korkeintaan kiva reikä tule lohkoon
Pari minuuttia se vielä huusi varmaan lähemmäs 10000rpm. ja sitten syttyi konehuone tuleen. Sammui varmaan kun tulpanjohdot sulasi konehuoneesta.
Sammutettin se ja aukastiin pelti.. Moottorin päältä oli kaikki johdot palaneet niin että vain säikeet oli jäljellä. Startinkin virtajohto oli sulanut koneen lämmöstä. Alumiininen kaasutinkin oli lämmennyt niin että oli painutut vinoon.
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
saako tuota videota? tuolta ekasta postauksesta?
mitä tarkalleen ottaen startti pilootti pitää sisällään?
lähinnä että kuinka lähellä "asutusta" voi testin tehdä?
jottei naapurien ikkunat ole minun haravoitavissa iltapäivällä, kun tuota luntakin on.. ei taida lehtipuhaltimella lasin sirut kadota pihamailta:?:
Hyvä kun töissä kerroin että nyt särjetään asconan kone..
oli ukot ihan että wtf?? mitä järkeä oli eka kyssäri..
miksi ei, yleensä kaikki yrittää säästää koneita yms ,mutta nyt on mahis särkeä ja murskaamo maksaa viel tuosta vaikka kone olis kilon kappaleissa...
eli mielestöni hyvä kauppa
mitä tarkalleen ottaen startti pilootti pitää sisällään?
lähinnä että kuinka lähellä "asutusta" voi testin tehdä?
jottei naapurien ikkunat ole minun haravoitavissa iltapäivällä, kun tuota luntakin on.. ei taida lehtipuhaltimella lasin sirut kadota pihamailta:?:
Hyvä kun töissä kerroin että nyt särjetään asconan kone..
oli ukot ihan että wtf?? mitä järkeä oli eka kyssäri..
miksi ei, yleensä kaikki yrittää säästää koneita yms ,mutta nyt on mahis särkeä ja murskaamo maksaa viel tuosta vaikka kone olis kilon kappaleissa...
eli mielestöni hyvä kauppa
c kasetin "tökkelitankokone" on luja peli..Mika.T kirjoitti:Tulipa tässä mieleen kun muutama vuosi siten tuhottiin kaverin C kadetin kone. Nesteet pois ja kepillä kaasu pohjaa... 8min se huusi kierrokset tapissa. Sitten vähän hyytyi... kohta innostui kahta kauheammin.. ilmeisesti kk.laakerit sulasi.AM kirjoitti:
Öljyjen ja vesien tyhjentäminen tuhoaa koneen varmasti,mutta ei useinkaan aiheuta maata järisyttävää koneen tuhoa,vaan hitaan hyytymisen...korkeintaan kiva reikä tule lohkoon
Pari minuuttia se vielä huusi varmaan lähemmäs 10000rpm. ja sitten syttyi konehuone tuleen. Sammui varmaan kun tulpanjohdot sulasi konehuoneesta.
Sammutettin se ja aukastiin pelti.. Moottorin päältä oli kaikki johdot palaneet niin että vain säikeet oli jäljellä. Startinkin virtajohto oli sulanut koneen lämmöstä. Alumiininen kaasutinkin oli lämmennyt niin että oli painutut vinoon.
BMW E31 V12
Taitaa olla tyyppivika tuo koneen palaminen/räjähtäminen...
Kymmenisen minuuttia meni tuossa koneessa, eli malttia tarvitaan.
Kymmenisen minuuttia meni tuossa koneessa, eli malttia tarvitaan.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
..
Leka kaasupolkimelle, niin kyllä antautuu ennenpitkää. Tosin huonolla tuurilla hyytyy vain, eikä sirahda kunnolla
Niin teki vanha kunnon nuppistartti OM615, kun aikansa huuti. Mutta voi sitä mustan savun määrää, siinä jää superturbotkin hopealle Pihassa oli halkaisialtaan 2metrin aivan pikimusta läntti.
Vaihteistoa voi sorvailla joutessaan, kokeilla ilman kytkintä huutaako varattua
Puuhun voi myös luisuttaa Ei kannata muute sitte testata heti 80:n vauhdista, n. 30:n vauhdistakin täräyttää jo iha v...sti
Pisteosia kannattaa myös irroitella. Sopivan pitkä hinausliina tarvitaan siihen. Sitten ooppeli puun juurelle parkkiin, toinen pää liinasta puuhun ja toinen vaikkapa takaluukun ympäri. Sitten revitetään pois puun juurelta
Niin teki vanha kunnon nuppistartti OM615, kun aikansa huuti. Mutta voi sitä mustan savun määrää, siinä jää superturbotkin hopealle Pihassa oli halkaisialtaan 2metrin aivan pikimusta läntti.
Vaihteistoa voi sorvailla joutessaan, kokeilla ilman kytkintä huutaako varattua
Puuhun voi myös luisuttaa Ei kannata muute sitte testata heti 80:n vauhdista, n. 30:n vauhdistakin täräyttää jo iha v...sti
Pisteosia kannattaa myös irroitella. Sopivan pitkä hinausliina tarvitaan siihen. Sitten ooppeli puun juurelle parkkiin, toinen pää liinasta puuhun ja toinen vaikkapa takaluukun ympäri. Sitten revitetään pois puun juurelta
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Tuosta pilotista tuli mieleeni, jotta mahtaakohan sen yhden pullon suuttimesta tulla tarpeeksi tavaraa, läpät levällään soittavalle koneelle?
Mutta eikai siinä ole kuin suunnittelukysymyksiä, tekee tellingin johon vaikka viitisen pilottipulloa laittaa suihkimaan yhtäaikaa...
Yksi äkkinäinen voisi olla kanssa, tosin tuskin aiheuttaa kuin lohkon pamahtamisen muttta kuitenkin... Kone käynnissä hanat auki, ja lurauttaa kerralla ämpärillisen vettä sen kitusiin...
Joku palamaton astia sitten tuon vehkeen alle, jos alatten paukuttelemaan... Helpompi siivota.
Mutta eikai siinä ole kuin suunnittelukysymyksiä, tekee tellingin johon vaikka viitisen pilottipulloa laittaa suihkimaan yhtäaikaa...
Yksi äkkinäinen voisi olla kanssa, tosin tuskin aiheuttaa kuin lohkon pamahtamisen muttta kuitenkin... Kone käynnissä hanat auki, ja lurauttaa kerralla ämpärillisen vettä sen kitusiin...
Joku palamaton astia sitten tuon vehkeen alle, jos alatten paukuttelemaan... Helpompi siivota.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Re: ..
tästähän me voidaankin puhua ihan kokemuksen syvällä rintaäänelläjarski kirjoitti: Pisteosia kannattaa myös irroitella. Sopivan pitkä hinausliina tarvitaan siihen. Sitten ooppeli puun juurelle parkkiin, toinen pää liinasta puuhun ja toinen vaikkapa takaluukun ympäri. Sitten revitetään pois puun juurelta
haukisaabissa on pirun kovassa takaluukku.
Re: ..
Haukisaappi oli muutenkin kova pala.Ei hajonnut konekaan kunnolla,vaikka venttiilikopasta tungettin kone täyteen hiekkaa ja vettä Vesien pois kiehumisellakaan ei ollut muuta merkitystä kuin että ei höyrynnyt enääjamku kirjoitti:
tästähän me voidaankin puhua ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä
haukisaabissa on pirun kovassa takaluukku.
Fiestahan oli aika paljon helpompi,ei kauaa kestänyt Tosin se vain hyytyi ilman hienompia sirahduksia tai tulipaloja Tosin kyllähän se sitten taisi tultakin nähdä
Niihän se olis. Ei vaan ole tullu sopivia piikkipyöriä vastaan. Tai oishan noita mutta ei viiittis alkaa ettimään asconalle 15 tuuma vanteita, 13 tuumasia olis kasa kaikenlaisia mutta yritäppä nykypäivänä löytää käytettynä 13" piikkipyöräJarno.V kirjoitti:No siis tämähän on se ainoa oikea tapa.Boss kirjoitti:Kas jollain on sama ongelma, mulla lojuu kanssa takapihalla 1,6 ässä paskona. Siitä ei kanssa lähre henki millään konstilla, jos tuohon löytäis piikkipyörät ja painelis talvella jäälle
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Jarno.V kirjoitti:No siis tämähän on se ainoa oikea tapa.Boss kirjoitti:Kas jollain on sama ongelma, mulla lojuu kanssa takapihalla 1,6 ässä paskona. Siitä ei kanssa lähre henki millään konstilla, jos tuohon löytäis piikkipyörät ja painelis talvella jäälle
Niin.. Ajamalla se kuuluu hajottaa, jos on hajotakseen. Nuo hiekkaa koneeseen yms. sabotaasit on vähän sellaista tekemällä tehtyä, paljon hauskempaa on kaahata jäällä tuhatta ja sataa, oppii samalla hienoja autonkäsittely temppuja
Auto tykkää kun sillä ajetaan..
Volvo 144 -71
Tuo eetteri täysillä kiertävään koneeseen olisi varmasti myös mielenkiintoinen. Aion tehdä tieteellistä tutkimustyötä, kunhan ensin päätän tarvitsenko vähiten -81 vuoden Kaaz-raivuria, brigsin 3:n hepan pysty-akseli moottoria, vai 6.5 hevosvoiman vaaka-akseli konetta. Vaaka-akselinen on huono, ollut kiini lumilingossa, tietäisi vaan saako siitä enää kalua. Ei käynnisty kunnolla, kolkattaa, savuttaa, ei pysy käynnissä.. Pysty-akselinen taas täristää hirvittävästi ja on pultattu ruohonleikkauskoneeseen, joita on nurkat täynnä. Toisaalta Kaazi joutaisi pois elävien kirjoista, kauhea laite.
Testi olisi tietysti miellyttävintä tehdä 4-T koneella, mutta en tiedä raaskiiko noista luopua. Kaaz.
Testi olisi tietysti miellyttävintä tehdä 4-T koneella, mutta en tiedä raaskiiko noista luopua. Kaaz.
BMW 318d -09