190E 1.8 Ei puhalla lämmintä.
190E 1.8 Ei puhalla lämmintä.
No ni... Oman kulkineen sain pelaamaan niin seuraava potilas odottelee tallissa.
Eli auto on -93 190E 1.8
Ongelma on sellainen että ei puhalla ajossa ollenkaan sisälle lämmintä.
Tyhjäkäynnillä paikoillaan puhaltaa kuskin puolelle vaivalloisesti haaleaa. Pelkääjän puoli pysyy kylmänä. Ajoon lähtiessä kuskin puolikin kylmenee heti.
Tänään käytin varuiksi vesipumpun pois. Siivet oli kiinni ja siistit.
Samaten tutkin alipaineella toimivan vesiventtiilin toiminnan. Toimii... Samaten vaijereilla liikkuvat ilmaläpät toimii ja menevät kiinni (sulkee raitisilman) kun lämmönsäätö nupit kääntää kuumalle...
Koneen lämmöt pysyy nätisti 85asteessa. Eikä kerää painetta paisariin normaalia lämpölaajenemisesta johtuvaa enempää. Eikä myöskään paisarissa tapahdu mitään kuplimisia.
Vesi vain ei kierrä.
Eli auto on -93 190E 1.8
Ongelma on sellainen että ei puhalla ajossa ollenkaan sisälle lämmintä.
Tyhjäkäynnillä paikoillaan puhaltaa kuskin puolelle vaivalloisesti haaleaa. Pelkääjän puoli pysyy kylmänä. Ajoon lähtiessä kuskin puolikin kylmenee heti.
Tänään käytin varuiksi vesipumpun pois. Siivet oli kiinni ja siistit.
Samaten tutkin alipaineella toimivan vesiventtiilin toiminnan. Toimii... Samaten vaijereilla liikkuvat ilmaläpät toimii ja menevät kiinni (sulkee raitisilman) kun lämmönsäätö nupit kääntää kuumalle...
Koneen lämmöt pysyy nätisti 85asteessa. Eikä kerää painetta paisariin normaalia lämpölaajenemisesta johtuvaa enempää. Eikä myöskään paisarissa tapahdu mitään kuplimisia.
Vesi vain ei kierrä.
Viimeksi muokannut Mika.T, 05.11.2006 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ompas unohtunut päivitellä tätäkin juttua...
Hommasin autoon ehjän kennon ja touhuilin pari iltaa tallissa kennoa vaihtaen.
Kylläpä alkoi tenavassakin tarjeta.
Vanha kenno oli aivan tukossa. Hyvä että sai puhallettua ilmaa läpi. Jotain hiekan tapaista sontaa sieltä tuli kun heilutteli kennoa.
Jäähdytysnesteet oli kuitenki ihan terveen näköiset. Eikä nesteiden seassa astiaan tullut mitään roskia.
Uusi kenno oli huomattavasti keveämpikin kuin vanha.
Uusi kenno paikoilleen ja alkoi puhallella todella kuumaa ilmaa.
Hommasin autoon ehjän kennon ja touhuilin pari iltaa tallissa kennoa vaihtaen.
Kylläpä alkoi tenavassakin tarjeta.
Vanha kenno oli aivan tukossa. Hyvä että sai puhallettua ilmaa läpi. Jotain hiekan tapaista sontaa sieltä tuli kun heilutteli kennoa.
Jäähdytysnesteet oli kuitenki ihan terveen näköiset. Eikä nesteiden seassa astiaan tullut mitään roskia.
Uusi kenno oli huomattavasti keveämpikin kuin vanha.
Uusi kenno paikoilleen ja alkoi puhallella todella kuumaa ilmaa.
Rok, rok. Hyvä homma.
Hmm. Näkisiköhän sen kennon moottoritilan puolelta, jos purkaisi puhaltimet poispoikkeen. Saisi selville, onko kennosto täynnä koivuntöhnää.
t.
Risto
Pirskele olisipa talli, niin varmaan itsekin tuon tempun tekisin. Viime viikonloppuna teuhasin niiden puhdistusaineiden kanssa ja kertaalleen jäädytin syylärin (-17 °C ja vesi ei oikein mätsää ). Kyllä se nyt pikkuisen lämpimämpää taitaa puhaltaa mutta ei autossa vieläkään liikaa löylyä ole.Mika.T kirjoitti:Hommasin autoon ehjän kennon ja touhuilin pari iltaa tallissa kennoa vaihtaen.
Hmm. Näkisiköhän sen kennon moottoritilan puolelta, jos purkaisi puhaltimet poispoikkeen. Saisi selville, onko kennosto täynnä koivuntöhnää.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Empä nyt muista miten se oli... Muistaakseni ex farkusta tutkailin joskus sitä puhaltimen alapuoleista tilaa.. ei sielläl kennoa näkynyt.. Oli kyllä ilmastoitu malli...
Tässäkin ko. tenavassa lämppärin kenno oli päällepäin kuin uusi. Ei roskan roskaa missään.
Jos puhallin puhaltaa tehokkasti ilmaa autoon niin tuskin kenno on ulkopuolisesti tukossa roskista.
Tässäkin ko. tenavassa lämppärin kenno oli päällepäin kuin uusi. Ei roskan roskaa missään.
Jos puhallin puhaltaa tehokkasti ilmaa autoon niin tuskin kenno on ulkopuolisesti tukossa roskista.
Re: 190E 1.8 Ei puhalla lämmintä.
Aivan sama vika mulla, ja kenno on ilmeisesti mennyt tukkoon entisen omistajan toimesta.. (syylärisementtiä ja paljon)Mika.T kirjoitti:Ongelma on sellainen että ei puhalla ajossa ollenkaan sisälle lämmintä.
Tyhjäkäynnillä paikoillaan puhaltaa kuskin puolelle vaivalloisesti haaleaa. Pelkääjän puoli pysyy kylmänä. Ajoon lähtiessä kuskin puolikin kylmenee heti.
Onkohan mitään muuta keinoa kun vaihtaa kenno? (siis helpompaa)
Oon kuullut et etikkavettä kiertämään koneeseen..? Niihän esim kahvinkeittimetkin putsaillaan?
EDIT: Niin ja se vika on pelkästään siinä kennossa, viime talvena kun metsästettiin kissojen ja koirien kanssa et miksi kabiiniin jäätyy.
Mercedes Benz 190E 2.0 -90 Automatic, Kat.
On myös haaleeta sisääntuleva ilma, varsinkin eilen kun 25 pakkasta. Onko tuolla alipaineella toimivalla vesiventtiilillä väliä ottaako kokonaan pois ja laittaa putken letkujen väliin? Toinen vika kohde voisi olla tuo vebaston liitos, onkohan siinä joku venttiili joka ohjaa lämmityksessä veden kattilaan ja lämmitetyn takaisin lämppärille menevään letkuun, silloin kun lämmitin ei toiminnassa neste virtaa suoraa.
Voihan kennossa olla tuloskin, mutta sitä en Ensimmäiseksi epäile, kun viime talvena toiminut moitteetta.
Voihan kennossa olla tuloskin, mutta sitä en Ensimmäiseksi epäile, kun viime talvena toiminut moitteetta.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
En ottanut pois, mutta jätin alipaineletkun irti toistaiseksi, silloin venttiili on täysin auki. Irroitin myös webaston letkut ja välipalan, siinähän on vain pieni reikä nesteen suorakiertoon ja ilmeisesti normaalisti neste sitten kulkee webaston kautta, mutta ei vaikutusta lämpimyyteen. Vikakohteeksi siis tulee kenno, joko ulkopuolelta tukossa tai sisältä, voihan tietysti olla jotain läpissäkin. Uusi kenno tilaukseen ja sitten purkamaan kojelautaa.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97