Skoda 120LS 1978 ?
Skoda 120LS 1978 ?
Mitä jos ostaa päräyttäis tuommoisen vanhan takatuuppari Skodan?
Mitä tuossa mallissa on ns. akilleen kantapäänä?
Ajettavuus ei kuulema ole ääritilanteissa paras mahdollinen. Onko jotain muuta huonoa?
Mitä tuossa mallissa on ns. akilleen kantapäänä?
Ajettavuus ei kuulema ole ääritilanteissa paras mahdollinen. Onko jotain muuta huonoa?
Onhan tuo kuulemma melko haasteellinen ajettava talviliukkailla Vetoakselit on nivelletty vain toisesta päästään joten ne saattaa mennä huonolla tiellä katkipoikki jos innostuu kovin röykyttämään. Jäähdytysjärjestelmä pitkine vesiletkuineen on myös noita skodan akilleen kantapäitä, ilma pitää saada huolellisesti pois tai muuten varsinkin kesähelteellä kansipahvi on lujilla. Hyvin hoidettuna kestää kyllä siinä missä muutkin.
Jos hinta ja kunto sopivassa suhteessa niin osta ihmeessä pois, hyväkuntoiset yksilöt alkaa olla jo harvinaista herkkua..
Jos hinta ja kunto sopivassa suhteessa niin osta ihmeessä pois, hyväkuntoiset yksilöt alkaa olla jo harvinaista herkkua..
Volvo 144 -71
Missäs se olikaan se Skoda-foorumi? Ei muistu näin äkkiseltään... Siellähän noiden kanssa on varmaan pelattu...
Edit:
Skoda tuning-sivusto
Suomen Skoda-kerho
Edit:
Skoda tuning-sivusto
Suomen Skoda-kerho
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Itse asiassa jos sattuu Kajaanin seutuvilla joutilas 120 skoda olemaan, niin olisin siitä kiinnostunut.
Naapurin mummolle korjailin aikanaan sen skodaa. Mittarissa oli hulppeat 70tkm. Kuskinpenkki oli jo tosin puhki kulunut. Muuten auto oli aivan kuin uusi. Kylmäkäynnistysominaisuudet olivat surkeat. Ryyppy ei toimi siinä vehkeessä kunnolla. Se ei kurista tarpeeksi kaasutinta, joten jo kesäkelillä homma lähtee käyntiin armottomalla kaasun pumppamisella ja jatkuu liikkeellelähdön yhteydessä kenguruloikilla. Noihin kilometreihin siitä meni bensapumppu ja startti.
Hintaa oli ollut aikanaan vuonna 87 huikeat 27tmk. Viisivaihteisena olisi maksanut kuulema 1500mk enemmän. Aika halpaa, kun muistaa mitä 200D tuolloin maksoi. Skodan kilometrit tulivat kuitenkin hiljattain täyteen moottorin rikkouduttua pari vuotta sitten lapinreissulla. Lopusta lienee huolehtinut kuusakoski.
Naapurin mummolle korjailin aikanaan sen skodaa. Mittarissa oli hulppeat 70tkm. Kuskinpenkki oli jo tosin puhki kulunut. Muuten auto oli aivan kuin uusi. Kylmäkäynnistysominaisuudet olivat surkeat. Ryyppy ei toimi siinä vehkeessä kunnolla. Se ei kurista tarpeeksi kaasutinta, joten jo kesäkelillä homma lähtee käyntiin armottomalla kaasun pumppamisella ja jatkuu liikkeellelähdön yhteydessä kenguruloikilla. Noihin kilometreihin siitä meni bensapumppu ja startti.
Hintaa oli ollut aikanaan vuonna 87 huikeat 27tmk. Viisivaihteisena olisi maksanut kuulema 1500mk enemmän. Aika halpaa, kun muistaa mitä 200D tuolloin maksoi. Skodan kilometrit tulivat kuitenkin hiljattain täyteen moottorin rikkouduttua pari vuotta sitten lapinreissulla. Lopusta lienee huolehtinut kuusakoski.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ongelmia on jo mainittukin, mutta mainitaan nyt erityisesti se sivutuuliherkkyys, jos sillä nyt on tässä tapauksessa merkitystä? Kansipahvi on arka paikka, samaten ryyppy. Kaasari taitaa muuten olla sama Alipaine-Ikov kuin Ladassakin, mutta jotenkin pilattuna versiona?
Yhden tuollaisen olen onnistunut sytyttämään 130Km/h vauhdissa tuleen, melko traumaatiinen kokemus.
Autossa on tyyliä ja luonnetta yllinkyllin, ja sehän on se tärkein seikka kun autoa valitaan.
Yhden tuollaisen olen onnistunut sytyttämään 130Km/h vauhdissa tuleen, melko traumaatiinen kokemus.
Autossa on tyyliä ja luonnetta yllinkyllin, ja sehän on se tärkein seikka kun autoa valitaan.
Koneet ei tahdo kestää.
Suurimpana syynä jäähdytys.
Noita taka potkuja on tuhottu, ihan mielettömästi.
Esim. suht, koht lujan 5-v. laatikon vuoksi.
Joka tietysti saa helpolla upotettua takamoottori tekniikan autoihin.
Myös jokkiksessa käytetty.
Lohko, ö-pohja alumiinia, joten moottoritkin ovat kelvanneet romu-miehille.
Siis aikaa ennen pellin-jaskan hinnan nousua.
Tietysti idea pelastaa muutama on jo wanha.
Ei kai niitä siltikään liika ole.
Suurimpana syynä jäähdytys.
Noita taka potkuja on tuhottu, ihan mielettömästi.
Esim. suht, koht lujan 5-v. laatikon vuoksi.
Joka tietysti saa helpolla upotettua takamoottori tekniikan autoihin.
Myös jokkiksessa käytetty.
Lohko, ö-pohja alumiinia, joten moottoritkin ovat kelvanneet romu-miehille.
Siis aikaa ennen pellin-jaskan hinnan nousua.
Tietysti idea pelastaa muutama on jo wanha.
Ei kai niitä siltikään liika ole.
Veljeni rakensi Oulunsaloon talon ja yritti rakentamisen jälkeen myydä 120 LS Scodillacia, ( ei Cadillac) ( raksa-auto) ei onnistunut. Pani ilmoituksen Kalevaan; myydään talvirenkaat, kaupan päälle hyvä Skoda. Tuli soittoja, mutta vain renkaat kiinnostivat, veljeni kertoi ettei myy renkaita ilman skeidaa, nohh, kaupat tuli 400 mummoa
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Skoda 120LS 1978 ?
En tuosta kehittyneemmästä ja uudemmasta tiedä, mutta korimallia vanhemmalla ja 15 pienempikoneisella opettelin ajamaan. Sillä väkkärällä laskettiin sellaisessakin suossa menemään, minne serkun isä upposi massey fergusonillaan.Kipsu kirjoitti:Mitä jos ostaa päräyttäis tuommoisen vanhan takatuuppari Skodan?
Mitä tuossa mallissa on ns. akilleen kantapäänä?
Ajettavuus ei kuulema ole ääritilanteissa paras mahdollinen. Onko jotain muuta huonoa?
Se ruoska kaadettiin.. käännettiin pyörilleen ja runnottiin naapurin ropsipino nurin.. keitti ja täytettiin.. kiitos syttyjärjestelmän ja kaasarin(Jikov), syttyi ja sammutettiin.. loppupelissään sitä konetta ei saatu hajotettua edes ajamalla ykkösellä kaasu pohjassa kunnes keitti ja leikkasi kiinni, se paska lähti jäähdyttyään taas nöyrästi käyntiin.
Laatikosta hävisi kakkonen aikojen saatossa, mutta ainakaan 2 vuotta sitten kesällä moottori ei ollut jumissa 9 vuoden seisomisen jälkeenkään, kun olin kipannut aikoinaan öljyä sylintereihin tulpanreijistä.
Edit: Myydään kestotestattu hyvä -71 skoda 105...
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Onko tuota turbonakinMeissenkeri kirjoitti:Tuo on hieno Onko tämä se turbomalli?®ÐÐ kirjoitti:hyvin tuommonen 130 Coupe Rabitti -89 ainakin tallissa kestää seisoa..
matka-ajossa aika erikoinen Lahti-Kiuruvesi väli oli jännä kokemus
Ihan perus vapari, toistaiseksi
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Käsittääkseni Suomessa maahantuoja turbotti joitakin kappaleita. Taitaisi löytyä juttua jostain vanhasta TM:stä tai Tuulilasista. Pitää joskus kaivella lehtipinoja.®ÐÐ kirjoitti:Onko tuota turbonakinMeissenkeri kirjoitti:Tuo on hieno Onko tämä se turbomalli?®ÐÐ kirjoitti:hyvin tuommonen 130 Coupe Rabitti -89 ainakin tallissa kestää seisoa..
matka-ajossa aika erikoinen Lahti-Kiuruvesi väli oli jännä kokemus
Ihan perus vapari, toistaiseksi
Siellä on voitelukuppi, joka täytetään vesipumppuvaseliinilla. Voitelukuppia pyöräytetään kierros tai pari säännöllisin väliajoin. Kun kuppi on kierretty pohjaan, se täytetään uudelleen ja sama homma jatkuu.Ruoja kirjoitti:eikös vesipumpun juuressa ole rasvanippa, johon pitää työntää vaseliinia 1000 km:n välein??
Skodan kestävyyden kannalta ensisijaisen tärkeä on säännöllinen huolto erityisvaatimuksineen. Eli em. vesipumpun voitelu, olkatappien rasvaus, kytkimen vapaaliikkeen säätö, jäähdytinnestenmäärän oikea taso & seossuhde sekä huollellinen puhtaanapitäminen. Näillä eväillä olen itse ajanut vm -89 Skoda superia yli 200 tkm ilman kansiongelmia sekä kytkinremppaa. Vaimon sisko ajoi samalla vekottimella jälkeeni vielä reilusti yli 100 tkm, mutta unohti säännöllisen pesun, joten mätäni lopulta hänen käsiin...
tässä osoite, jossa tutkitaan kotan kestävyyttä
http://www.vord.net/friends/skoda/bigtank.wmv
toivottavasti tuo toimii.(linkki siis)
Vähän myöhässä tämä testisessio lienee, tosin.
http://www.vord.net/friends/skoda/bigtank.wmv
toivottavasti tuo toimii.(linkki siis)
Vähän myöhässä tämä testisessio lienee, tosin.