
Kesällä ainakin kylmää riitti, eli ilmastoinnin pitäisi olla siltä osin kunnossa

Mulla on manuilmastoinnissa erikseen se kuivaus-asento. Sen kun laittaa päälle niin sisääntulevasta ilmasta poistetaan kosteuttaJarno.V kirjoitti:Siis tuo "kuivain" kuivattaa ilmastoinnin kiertoa, eli imee kosteuden kylmäaineesta, ei se sisäilmaa kuivata.
Jos on nollakeli niin tuskinpa ilmastointi juuri käy päällä.
Miksikä sinä Buickia oikein epäiletJarno.V kirjoitti: Tosiaan jos on jokin huurteenpoisto ym. asento jossa ilmastointi ensin jäähdyttää ilmaa ja sitten lämppäri lämmittää niin silloinhan se kuivattaa sitä. Mutta tuossa epäilen ettei sellaista ole.
Pappi kirjoitti:Ylipaine venttiilit on ne ritilät takapuskurin alla, joiden kautta matkustamon "ylipaineistettu" ilma kulkee pois... Löytyy ainakin volvon kontista. Se on semmonen ritilä, jossa on kumilärpäkkeet estämässä ilman ja kosteuden tulon konttiin päin. Molemmilla sivuilla omansa.
Juu, tuo oli mielessä itselläkin, mutta ei minusta haise eikä vie nestettä... Mutta pitääpä vielä sekin kertaalleen tarkistaa ja aamulla haistella vähän tarkemmin..jny kirjoitti:yks juttu tuli mieleen,nimittäin nestevuoto lämppärin letkusta(auton sisällä),sitten on kyllä lasit aina huurussa tosin jäähdytysnesteen hajun pystyy tunnistamaan.näin kävi mun toisessa mersussa.
...ja tästä johtuen on saattanut kastua myös raitisilmasuodatin, riippuen sen sijainnista...mikäli sellainen ko. pelissä on?Jarno.V kirjoitti:Niin ja muuten näin syksyllä suosittu vika on lehtien ym. paskan tukkimat vedenpoistoreiät lämppärinkoteloista.
Juu, täytyypä tuo suodatinkin tarkistaa. Tässä on pari päivää testailtu.. Pelkällä tuulilasin huurteenpoistolla ja puhallin täysillä tuulilasi pysyy huurteettomana, mutta meinaa edelleen sivulasit aavistuksen verran huurtua. Takasivulasit ovatkin sitten täysin huurteessaTomaatti II kirjoitti:...ja tästä johtuen on saattanut kastua myös raitisilmasuodatin, riippuen sen sijainnista...mikäli sellainen ko. pelissä on?Jarno.V kirjoitti:Niin ja muuten näin syksyllä suosittu vika on lehtien ym. paskan tukkimat vedenpoistoreiät lämppärinkoteloista.
Sen vaihto voi muutenkin olla yksi ratkaisu, vaikka varsinainen vedenpaisumus ei sitä olisikaan kohdannut.
Esim. V70 Volvossa on todettu sen poistamisen kokonaan talveksi helpottavan kummasti tätä huurtumista. Volvossa se on juuri aika alttiissa paikassa kostuakseen.