bmw 525 td/tds e34 vm. 92-96

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

bmw 525 td/tds e34 vm. 92-96

Viesti Kirjoittaja xr »

mieli piteitä ja kuinka kestää
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pumppu vikoja voi tulla koska on sähkö pumppu.Alustan nivelet väljistyy mutta kestää kuitenkin paremmin kuin nyky autoissa.Sähkö vikoja löytyy jonkin verran muttei mitään tyypillistä kohdetta.Sinuna jättäisin ostamatta tv BMW asentaja kokkolasta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
jpeltoma
Viestit: 21
Liittynyt: 19.6.2006 13:35

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ton BMW:n Pumppu on boschin jakaja kuten koko polttoainejärjestelmä, sama pumppu löytyy VW audi yms. Alustaan voi joutua uusiin osia, mutta E34:sen osat on ilmaisia, esim täydellinen etutukivarsi 30 eur...

Ei tossa mitään muuta tunnettua sähköhäikkää ole kuin mittaristo mistä häviää pikselit ajoittain.

Ajoltaan ton ikäinen BMW on vallan mainio, kun alusta pidetään kunnossa.
Toi sama moottori on myyty aikanaan lisenssillä Omegan nokalle. Tosin lastulla pudotettu tehoa. Tämä on se sama moottori josta opel huollossa sanotaan että kestävin moottori opelin nokalla....
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

jpeltoma kirjoitti:Ton BMW:n Pumppu on boschin jakaja kuten koko polttoainejärjestelmä, sama pumppu löytyy VW audi yms. Alustaan voi joutua uusiin osia, mutta E34:sen osat on ilmaisia, esim täydellinen etutukivarsi 30 eur...

Ei tossa mitään muuta tunnettua sähköhäikkää ole kuin mittaristo mistä häviää pikselit ajoittain.

Ajoltaan ton ikäinen BMW on vallan mainio, kun alusta pidetään kunnossa.
Toi sama moottori on myyty aikanaan lisenssillä Omegan nokalle. Tosin lastulla pudotettu tehoa. Tämä on se sama moottori josta opel huollossa sanotaan että kestävin moottori opelin nokalla....

ja on ajoltaan suhteellisen hiljainen ja tosiaan pumppu vikoja on ollut jonkun verran....ja kaverilla oli tuollainen niin ainakin isoilla vanteilla ja matalilla kumeilla vei niveliä etupäästä paljon melkein joka katsastukseen jotain esim alatukivarret sun muuta mut osathan on halpoja... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tarvikkeena niitä niveliä taitaa tosiaan saada halvemmalla kuin mitä meiltä merkkiliikkeestä.Tyypillinen oire tuossa pumpussa on huojahteleva käynti tai sammuilu kun automaatissa laittaa pykälän päälle.Manuaalienkin käynti saattaa joskus huojahdella liikkeelle lähdettäessä muttei niin pahoin kuin automaateissa.Alajärven Dieselhuolto on ainakin erikoistunut nuihin bemarin pumppu ongelmiin korjannut monta pumppua meillekkin.Mulla taitaa olla kyllä vähän turhan kriittinen asenne bemareita kohtaan kun niitä joutuu työkseen joka päivä ruuvaamaan tosin e34 alkaa jo olemaan merkkikorjaamolla harvinaisempi korjattava.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Bemarin kutosen humppaus esim risteykseen tullessa ja kaupunki ajossa on tuttu olen joskus ollut kokolassa sellaisella kuskina ja hermot meinas mennä oli vielä bensan laatikolla ja dieselin perällä niin välitykset mallia aavikko kun loikkari vitonen... orkineeli dieselissä suora....ja auto kesti säälimätöntä ajoa melko hyvin ja kelas bensan lootalla 240km/h joskus oli ajettu oikei lujaa...syöttöä huijattiin jollain poksilla ja ahtoja oli 1.4bar vakio turbolla eikä se etes hajonnut.....cooleri oli kyllä mallia scania... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

no kaikesta huolimatta farkku tds on nyt pihassa
aika iloisesti kulkee +39hv lastun sain vielä mukaan pitää joskus kokella sitäkin
hyvät on varusteet jos yleensä mersuun vertaa
melkein vois sanoa jotta jos mersussa on sisävalo niin on saksan tuonti :lol:
Viimeksi muokannut xr, 27.10.2006 1:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onnittelut hienon auton johdosta. Voimaa on ja ominaisuuksia (525 tds). Äänieristys hyvä. Ominaisuuksiltaan aikansa paras diesel, kuten oli jo E28 korissa oleva 115 hv:n ilman välijäähdytintä vuodelta 82. Koneen kestävyys ei liene ihan mersun tasoa, mutta kyllä mersun turbodieseleissäkin kannen saa rikki (W124, kun ei ole edes välijäähdytintä) ja onhan MB:ssäkin oma pumppuongelmansa( 220 D). Kun käytetyn ostaa niin aina siihen riski liittyy kilometreistä, huolloista ja ajotavoista entisillä omistajalla ei voi olla useinkaan tietoa.
Eli voit ajaa huolettomia kilometrejä paljonkin tai sitten saat kaikki ongelmat niskaasi-ihan niinkuin voi käydä mersullakin. Jos autosi on automaatti niin se on hienotoiminen mutta sen kestävyys riippuu kovasti käytöstä.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Noitahan on viilattu ihan vastusvirityksellä joka huijjaa syötön määrän suuremmaksi. Tosin kannen saa halki vakionakin, mutta vastuksella helpommin.

Btcf-foorumilta löydät kaiken tarpeellisen infon.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

xr5t kirjoitti:no kaikesta huolimatta farkku tds on nyt pihassa
aika iloisesti kulkee +39hv lastun sain vielä mukaan pitää joskus kokella sitäkin
hyvät on varusteet jos yleensä mersuun vertaa
melkein vois sanoa jotta jos mersussa on sisävalo niin on saksan tuonti :lol:

väli aika tietoa (jos jotain sattuu kinnostamaan)

ensimmäisellä viikolla hajosi vesipumpusta siivet (on kuulemma tyyppi vika) vanha pumppu oli vuosimallia 93 ja kilometriä 351tkm
toista kymppiä on nyt ajettu ei muuta uusittu
suuttimien paluu linjojen lähdöt vuotavat hiukan(suuttimen runko osa) :shock:
keski kulutus noilla kilometreillä 6,4
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Onnea Bmw:lle! (sitä tarvitaan 8) )
xr5t kirjoitti:+39hv lastun sain vielä mukaan pitää joskus kokella
En usko noihin lastuihin, ennen kuin itse pääsen todistamaan penkin ääressä nousseen tehon.. Liian monta lastutestiä lukeneena ja pettyneenä...
124.023
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten lie teholupausten kanssa, mutta pelkällä evryllä irtoaa BMW:stä sangen tuntuvasti lisätehoa eikä maksa euroa enempää jos itse viitsii asentaa.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Hemingway kirjoitti:En usko noihin lastuihin, ennen kuin itse pääsen todistamaan penkin ääressä nousseen tehon.. Liian monta lastutestiä lukeneena ja pettyneenä...
Kyllä ne dieseleissä ja turboissa toimii. Dieseleissä vaikutus on sama kuin vanhasta mekaanisesta laitteesta vääntäisi pumpusta syöttöä lisää. Bensaturboissa lastulla voidaan nostaa ahtopaineita joten voidaan lisätä polttoaineensyöttöäkin.

Vaparibensassa ei moottorin imemää ilmamäärää voida lisätä lastulla joten ainoa hyöty on pienoinen seoksen rikastaminen ja sytkäennakon lisäys. Vaikuttaa lähinnä keskikierroksilla kasvaneeseen vääntöön. Kovin tapauskohtaista kyllä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”