Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia
Tässäpä kuvia potilaasta:
Tässä kuvassa kaikki liittimet ovat paikallaan:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1455.jpg
Tässä on nypitty pois irrotettavassa osassa olevat liittimet:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1456.jpg
Tässä kuvassa on nypitty pois kaikki liittimet, alipaineletku ja sulake:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1457.jpg
Ps. Mikä tuota ruskeata väriä tekee? Kuppa ei ole oikea vastaus, alimmaninen kuva todistaa sen. Mie oon nero ottamaan kuvia?
Tässä kuvassa kaikki liittimet ovat paikallaan:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1455.jpg
Tässä on nypitty pois irrotettavassa osassa olevat liittimet:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1456.jpg
Tässä kuvassa on nypitty pois kaikki liittimet, alipaineletku ja sulake:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1457.jpg
Ps. Mikä tuota ruskeata väriä tekee? Kuppa ei ole oikea vastaus, alimmaninen kuva todistaa sen. Mie oon nero ottamaan kuvia?
Ainiin. Alimmaisessa kuvassa näkyy oletettu vikapesäke, mutta se ei ole siinä (haetussa) osassa joka halkeaa pois torxit irrottamalla. Suosittelen kaikille bensakoneen omistajille liittimien puhdistamista, hapettumat ne sen kipinän ovat navasta toiseen johtaneet. Kuvassa ei enää näy harmaata "salamaa" joka oli napojen välillä, ennätin pyyhkiä sen pois kun irrotin liittimen ensimmäistä kertaa.
Mutta onko tuo "kantaosa" missä roolissa tässä hommassa? Onko päällimmäinen boksi ainoa paikka joka voi tässä rikkoontua? Voiko vika olla kantaosassa?
Mutta onko tuo "kantaosa" missä roolissa tässä hommassa? Onko päällimmäinen boksi ainoa paikka joka voi tässä rikkoontua? Voiko vika olla kantaosassa?
HÖH. Et sitten tutkinu puolaa ettei vaan vika ois siinä?
Meinaan vaan kun mulla kärähti 190E:stä puola niin se kans halvaantui täydestä laukasta kerralla ja nykimättä.
hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrOOOOOOOOOOooo...viuviuviuviuviuviu.......viuviuviuviuviuviuviuviu..... Ja hinaukseen.
Vikaa muuten haettiin jonkin aikaa Ennenkuin hoksattiin että prkl PUOLA.
Meinaan vaan kun mulla kärähti 190E:stä puola niin se kans halvaantui täydestä laukasta kerralla ja nykimättä.
hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrOOOOOOOOOOooo...viuviuviuviuviuviu.......viuviuviuviuviuviuviuviu..... Ja hinaukseen.
Vikaa muuten haettiin jonkin aikaa Ennenkuin hoksattiin että prkl PUOLA.
Puolaa ei ole testattu, samoin ei bensapuoltakaan. Kalleimmasta perinteisesti alotellaan, ei tule niin pahoja pettymyksiä. Tänään ei viitsinyt pihamaalla alkaa hämärissä sepittämään, mutta huomenna katellaan nuo Mikko Alatalo -fanien ( ) esittämät kohteet. (Kiitokset näkemyksistä, itse tulee monesti tuijotettua kalleimpaan osaan)
Pahasti vaan silmään vaikuttaa että vika on tuossa sytty-yksikössä. Nenä ei mahu väliin, ei saa impattua haiseeko se ratiolle. Huomenna on päivä uus, uusin kujein ja virkein mielin remontille - jos vaan joutaa.
Pahasti vaan silmään vaikuttaa että vika on tuossa sytty-yksikössä. Nenä ei mahu väliin, ei saa impattua haiseeko se ratiolle. Huomenna on päivä uus, uusin kujein ja virkein mielin remontille - jos vaan joutaa.
Eukolla on sängyn alla puntari, miula 3e:n Savenmaa-yleismittari, ootko varma että en polta loppuautoa jos mittailen niillä? Eli en osaa mitata boksia, luulen, pinnejä on MILJOONA.Mika.T kirjoitti:Kyllähän se sais varmaan puolalta mitattua että tuleeko sinne signaalia kun starttailee...
Jos ei niin vika on varmastikkin tuossa syttöpoksissa. Tahi virranjakajassa.
Kyllä tuloo surku katellessa tommosia pirkuleen kallita muovirasioita... Viritä siihe katkojan kärjet?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Löysitkö sittenkin terapia-auton lähempää kuin uskalsit edes toivoa?HVM kirjoitti:Irkissä jo kyselin kaasaria, imusarjaa, katkojankärkiä ja Kekkosta, huonoin tuloksin.eki kirjoitti:Kyllä tuloo surku katellessa tommosia pirkuleen kallita muovirasioita... Viritä siihe katkojan kärjet?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Niin -kolleegani avohoidossa- taisi päästä nyt käymään.jusamb kirjoitti:Löysitkö sittenkin terapia-auton lähempää kuin uskalsit edes toivoa?HVM kirjoitti:Irkissä jo kyselin kaasaria, imusarjaa, katkojankärkiä ja Kekkosta, huonoin tuloksin.eki kirjoitti:Kyllä tuloo surku katellessa tommosia pirkuleen kallita muovirasioita... Viritä siihe katkojan kärjet?
Myönnetään, että pölynen on. Tältä sen pitäisi näyttää :jens kirjoitti:olinko huomaavinani jonkinmoista likaa konehuoneessa
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0642.jpg
Anteeksiantamatonta saamattomuutta, lupaan pestä pannuhuoneen heti kun saan herätetyä tuon siivilän henkiin.
Salamakuvassa näkyy varjokohdissa ns. vallitsevaa valoa - toisinsanoen autotallin tai katulampun valoa joka on eri väristä kuin salamavalo. Salamavalohan on melko lähellä päivänvaloa (n. 5500-6500 kelviniä) kun taas esim halogeenivalo on tähän verrattuna "lämmintä" (n. 3200-3800 Kelviniä). Oma lukunsa on sitten hehkulamput (2800 K tai alle) ja loisteputkivalot jotka ovat päivänvaloon verrattuina vihreitäHVM kirjoitti:Ps. Mikä tuota ruskeata väriä tekee? Kuppa ei ole oikea vastaus, alimmaninen kuva todistaa sen. Mie oon nero ottamaan kuvia?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kas. No olihan miula taskulamppu suussa, kyllä.dry kirjoitti:Salamakuvassa näkyy varjokohdissa ns. vallitsevaa valoa - toisinsanoen autotallin tai katulampun valoa joka on eri väristä kuin salamavalo. Salamavalohan on melko lähellä päivänvaloa (n. 5500-6500 kelviniä) kun taas esim halogeenivalo on tähän verrattuna "lämmintä" (n. 3200-3800 Kelviniä). Oma lukunsa on sitten hehkulamput (2800 K tai alle) ja loisteputkivalot jotka ovat päivänvaloon verrattuina vihreitäHVM kirjoitti:Ps. Mikä tuota ruskeata väriä tekee? Kuppa ei ole oikea vastaus, alimmaninen kuva todistaa sen. Mie oon nero ottamaan kuvia?
Syttöboxia ei tässä mittailtaisikaan (olipa hankala sana)HVM kirjoitti:Eukolla on sängyn alla puntari, miula 3e:n Savenmaa-yleismittari, ootko varma että en polta loppuautoa jos mittailen niillä? Eli en osaa mitata boksia, luulen, pinnejä on MILJOONA.Mika.T kirjoitti:Kyllähän se sais varmaan puolalta mitattua että tuleeko sinne signaalia kun starttailee...
Jos ei niin vika on varmastikkin tuossa syttöpoksissa. Tahi virranjakajassa.
Siinä puolassa ei ole kuin kaksinapaa + puolanjohto, joka menee virran jakajalle. Ne kyllä onnistuu mitata sillä perus yleismittarillakin.
Puolasta ne "ohuet" johdot irti (riittää kun irrottaa toisen) ja mittaat mittarin "ohmi" asennolla näistä "tyhjistä" puolan navoista resistanssin. Saman voi tehdä vielä puolan miinusnavan ja puolanjohdon väliltä.
Pitänee illalla miettiä mitä sen mittarin pitäisikään näyttää.
Ja sitten vois myös mitata puolan johdot kiinni että tuleeko sinne "ohuisiin johtoihin" signaalia kun starttaa... Eli vaikka aluksi 200V jännitealueella. Ja sitten jos se ei näytä järkeviä lukemia niin 20V alueella. Vai mitenkä siinä mittarissa lie ne alueet.
Tässä kannattaa varoa virranjakajalle menevää tulpanjohtoa. Siinä on parhaillaan noin 25000V jännite. Eli siis yleismittari sanoo kyllä sillä samalla hetkellä työsopimuksen irti kun kipinä lyö mittarin johtoon Siis jos se puola antaa kipunaa...
Ai niin.. Kerkesit vissiin antaa lähdöt sille syttöpoxille? Ei voi tuota jännitettä mitata ilman sitä.
Jees, minäkin aloitan nykyään aina kalleimmasta ja testeriin en vie enää ikuna.
On tullu niitä pettymyksiä, testeriin, vaihetaan jotain kallista....ei toimi, testeriin, ei näytä mitään....sähkökynä....ai tuo kallis pitää kanssa vaihtaa.
Loppuviimeksi sen toisen kalliin osan olisi voinut jättää vaihtamatta
Näin olisi säästynyt puolet kuluissa ja parhaimmillaan 2 ylimäärästä korjaamoreissua. Ja kun tämmöstä on käyny 4 kertaa samalla korjaamolla niin tästedes aloitan vaihtamalla suoraan sen kalleimman osan, se se on kumminkin ja muut pikkuhäikät saa odottaa vielä viikatemiestä kunnes hajoavat lopullisesti.
Tämän merkkikorjaamon tyyli on että jos flekti ei pyöri ja vie korjattavaksi niin ne soittaa että tässä on viallinen takapöntönkannake, vaihdetaanko. Muuten hyvä mutta kun se flekti jää korjaamatta.
Viime taistelussa maahantuojan kommentti oli että vie takaisin ja ne korjaa sitä niin kauan että se ko. vika tulee kuntoon, vaihtakoon sitten vaikka keulamerkin ja rekisterikilven valon väliltä kaiken, laskuttaa ne ei enää voi kun ovat alunperin diagnoosinsa tehneet ja vika ei korjaantunut vaan on jossain muualla.
On tullu niitä pettymyksiä, testeriin, vaihetaan jotain kallista....ei toimi, testeriin, ei näytä mitään....sähkökynä....ai tuo kallis pitää kanssa vaihtaa.
Loppuviimeksi sen toisen kalliin osan olisi voinut jättää vaihtamatta
Näin olisi säästynyt puolet kuluissa ja parhaimmillaan 2 ylimäärästä korjaamoreissua. Ja kun tämmöstä on käyny 4 kertaa samalla korjaamolla niin tästedes aloitan vaihtamalla suoraan sen kalleimman osan, se se on kumminkin ja muut pikkuhäikät saa odottaa vielä viikatemiestä kunnes hajoavat lopullisesti.
Tämän merkkikorjaamon tyyli on että jos flekti ei pyöri ja vie korjattavaksi niin ne soittaa että tässä on viallinen takapöntönkannake, vaihdetaanko. Muuten hyvä mutta kun se flekti jää korjaamatta.
Viime taistelussa maahantuojan kommentti oli että vie takaisin ja ne korjaa sitä niin kauan että se ko. vika tulee kuntoon, vaihtakoon sitten vaikka keulamerkin ja rekisterikilven valon väliltä kaiken, laskuttaa ne ei enää voi kun ovat alunperin diagnoosinsa tehneet ja vika ei korjaantunut vaan on jossain muualla.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Minkäslainen virranjakaja tuossa ässässä on vai onko ollenkaan?Onko jakajassa induktio vai hall anturi.Jos kyseessä on induktio anturi voidaan tehdä pikatesti jolla eliminoidaan anturivika tehdä seuraavasti:Otetaan jakajasta töpseli irti,kötystetään töpseliin kaksi johtoa ja otetaan valmiiksi 1,5 voltin patteri,sitten laitetaan virta päälle ja näpäytetään liittimen vihreää johtoa patterin miinusjohtoon plussan ollessa kiinni patterissa.Nyt pitäisi puolan johdosta esiintyä kipinä aina kun patterin miinus napaa näpäytetään johdolla.Hall anturi järjestelmissä voidaan pikatesti tehdä maadoittamalla nopeasti vihreä johto virranjakan liittimestä silloin pitäisi taas kipinöitä tulla puolanjohdosta.Kokeilut on sitten omalla vastuulla ja tuosta Hall järjestelmän testistä en ole aivan varma oliko se just noin.Järjestelmät erottaa siitä että induktio jakajassa on kaksi napaa ja Hall jakajassa kolme napaa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Halpa melkein sopiva osa?
kliks
Huh, taisi olla foorumin pisin linkki tähän mennessä, levitti ruudun ainaki 2m leveäksi . Lyhentelin vähäsen, Melitos
kliks
Huh, taisi olla foorumin pisin linkki tähän mennessä, levitti ruudun ainaki 2m leveäksi . Lyhentelin vähäsen, Melitos
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Doddih!
Täällä on aivan sama vika kuin kaverilla. 420 SEC jätti tielle, mitään ei ilmottanut, kone vaan hyytyi. Alla on aivan uusi laturi, joten siitä sen ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Startti pyörii ja bensapumput pumppaavat, joten loogisesti voisi ajatella, että kipinää ei tule. En ole vielä ehtinyt tekemään oikeastaan mitään muuta kuin pyörittelemään konetta startilla loputtomasti... Seuraavaksi varmaan olisi hyvä tuon puolan kimppuun käydä.
Mikäli löytyy muita hyviä ehdotuksia, otetaan vastaan...
Täällä on aivan sama vika kuin kaverilla. 420 SEC jätti tielle, mitään ei ilmottanut, kone vaan hyytyi. Alla on aivan uusi laturi, joten siitä sen ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Startti pyörii ja bensapumput pumppaavat, joten loogisesti voisi ajatella, että kipinää ei tule. En ole vielä ehtinyt tekemään oikeastaan mitään muuta kuin pyörittelemään konetta startilla loputtomasti... Seuraavaksi varmaan olisi hyvä tuon puolan kimppuun käydä.
Mikäli löytyy muita hyviä ehdotuksia, otetaan vastaan...
Tervetuloa Meselle Aleksi.Aleksi A. kirjoitti:Doddih!
Täällä on aivan sama vika kuin kaverilla. 420 SEC jätti tielle, mitään ei ilmottanut, kone vaan hyytyi. Alla on aivan uusi laturi, joten siitä sen ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Startti pyörii ja bensapumput pumppaavat, joten loogisesti voisi ajatella, että kipinää ei tule. En ole vielä ehtinyt tekemään oikeastaan mitään muuta kuin pyörittelemään konetta startilla loputtomasti... Seuraavaksi varmaan olisi hyvä tuon puolan kimppuun käydä.
Mikäli löytyy muita hyviä ehdotuksia, otetaan vastaan...
Vaihtakaamme tietoja sitä mukaan kun kerkeämme tutkia autoja. Itse en ole vielä ennättänyt paneutumaan probleemaan, mutta pahoin pelkään, että sytkäboksista on päässeet savut karkuun.
No ilmanputsari pois ja lautasen päälle liraus bensaa samalla kuin toinen starttaa,näkee helposti turhia ruuvailematta onko kipinä vai bensa hukassa.Jos hörnähtää käyntiin niin Jettihän se vain temppuilee.Jos ei niin kaippa sitten kipinät on hukassa.Aleksi A. kirjoitti:
Mikäli löytyy muita hyviä ehdotuksia, otetaan vastaan...
Kiitos!HVM kirjoitti: Tervetuloa Meselle Aleksi.
Vaihtakaamme tietoja sitä mukaan kun kerkeämme tutkia autoja. Itse en ole vielä ennättänyt paneutumaan probleemaan, mutta pahoin pelkään, että sytkäboksista on päässeet savut karkuun.
Ihan tuntui kuin olisi kotiin tullut kun tänne löysin.
Jep. Tämän vinkin kuulin jostain muualtakin. Lisäksi ehdotettiin ECUa, mutta boxilla ei tämän mukaan tunnu olevan mitään tekemistä sytytyksen kanssa (?!?!).Jani kirjoitti: Tuossa halvaantuu sytytys kokonaan myös, jos vauhtipyörällä oleva nopeusanturi ei anna signaalia Rolling Eyes
Eli se yksinäinen liitin boksin yläkulmassa.
Saattaa vain olla vaikea mitata tarkemmin jos ei ole oskilloskooppia tallissa.
Vastuksen voipi ainakin mitata, pitäis olla 680-1200Ω.
Jep, on oma systeeminsä tuo sytytys, vaikka osin samoja antureita seuraakin.Aleksi A. kirjoitti:Kiitos!HVM kirjoitti: Tervetuloa Meselle Aleksi.
Vaihtakaamme tietoja sitä mukaan kun kerkeämme tutkia autoja. Itse en ole vielä ennättänyt paneutumaan probleemaan, mutta pahoin pelkään, että sytkäboksista on päässeet savut karkuun.
Ihan tuntui kuin olisi kotiin tullut kun tänne löysin.
Jep. Tämän vinkin kuulin jostain muualtakin. Lisäksi ehdotettiin ECUa, mutta boxilla ei tämän mukaan tunnu olevan mitään tekemistä sytytyksen kanssa (?!?!).Jani kirjoitti: Tuossa halvaantuu sytytys kokonaan myös, jos vauhtipyörällä oleva nopeusanturi ei anna signaalia Rolling Eyes
Eli se yksinäinen liitin boksin yläkulmassa.
Saattaa vain olla vaikea mitata tarkemmin jos ei ole oskilloskooppia tallissa.
Vastuksen voipi ainakin mitata, pitäis olla 680-1200Ω.
No bensa haisee ja pumput hurisee, joten ainakain tavaraa koneelle virtaa. Että hieman epäilen kipinää.. kerron lisää kun pääsen auton kimppuun paremmin.AM kirjoitti: No ilmanputsari pois ja lautasen päälle liraus bensaa samalla kuin toinen starttaa,näkee helposti turhia ruuvailematta onko kipinä vai bensa hukassa.Jos hörnähtää käyntiin niin Jettihän se vain temppuilee.Jos ei niin kaippa sitten kipinät on hukassa.
Zum Teufel! Kipinää tulee mutta kone ei kuitenkaan käy!
Nyt on vihdoin päästy vähän pidemmälle SECin kanssa.. Sen verran on selvinnyt, että itse asiassa kipinää kylläkin tulee. Ja oikein iloisesti. Ja tulipa vielä vahingossa testattua, että järjestelmä futaa aivan niinkuin pitääkin: jos vauhtipyörän anturilta ei tule tietoa, ei tule kipinääkään...
Että olisi mahdollisesti vähän isompi ongelma, bensapuolelta kun tota tavaraa löytyy hiukka enemmän. Lautaselle en ole vielä uskaltanut mennä nesteitä liruttelemaan.. muita hyviä ehdotuksia otetaan vastaan?! Pumput siis edelleen pumppaavat ja jos kauan konetta pyörittelee niin rupeaa nenäänkin tuntumaan, että kyllä ainakin jossain neste kiertää. Mitään lätäköitä tms. ei ole myöskään ilmestenyt, joten vuotoa ei pitäisi olla. Itse veikkaisinkin todennäköisesti, että Jetin boksi on sanonut sopimuksen irti.
Olisikohan kenelläkään tässä Helsingin seudulla 420:stä, josta voisi vähän lainailla boksia niin näkisi onko se siitä vai jostain muusta, ennen kuin lähtee uutta hankkimaan??
Nykyinen laatikko näyttää tältä:
Ja tuostahan käy ilmi myös tarvittavat varaosanumerot jne..
Että olisi mahdollisesti vähän isompi ongelma, bensapuolelta kun tota tavaraa löytyy hiukka enemmän. Lautaselle en ole vielä uskaltanut mennä nesteitä liruttelemaan.. muita hyviä ehdotuksia otetaan vastaan?! Pumput siis edelleen pumppaavat ja jos kauan konetta pyörittelee niin rupeaa nenäänkin tuntumaan, että kyllä ainakin jossain neste kiertää. Mitään lätäköitä tms. ei ole myöskään ilmestenyt, joten vuotoa ei pitäisi olla. Itse veikkaisinkin todennäköisesti, että Jetin boksi on sanonut sopimuksen irti.
Olisikohan kenelläkään tässä Helsingin seudulla 420:stä, josta voisi vähän lainailla boksia niin näkisi onko se siitä vai jostain muusta, ennen kuin lähtee uutta hankkimaan??
Nykyinen laatikko näyttää tältä:
Ja tuostahan käy ilmi myös tarvittavat varaosanumerot jne..