lämmöt kateissa

Vastaa Viestiin
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

lämmöt kateissa

Viesti Kirjoittaja lowmans »

eli nyt on varsinainen dilema käsillä. mikä se mahtaa olla se oikea moottorin lämpötila w124 230 itsellä mittari näyttää noin 80 mutta tuntuu että olis hieman liian kylmä? oisko laitettu diisselin termari bensa-autoon?!
Pietu
Mersutohtori
Viestit: 36
Liittynyt: 02.10.2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Vaikuttaa juuri oikeelta lämpötilalta,aavistuksen mielummin yli 80.
230TE vm.86 Koirankoppi
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

juu juu muttakun on aavistuksen alle.. eli jos temari ois 87 niin normi olis about 85?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lowmans kirjoitti:juu juu muttakun on aavistuksen alle.. eli jos temari ois 87 niin normi olis about 85?
Mittariston merkinnät menee suunnilleen näin:

80 | 120

Keskellä oleva viiva on 100 astetta. 80 ja " | " viivan keskiväliltä 0,33 mm alaspäin on ok. jos termari pelittää. :D
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

eli tästä vois vetää johtopäätöksen että käypi kylmänä kun mittari nousee hädintuskin 80? aaapuva siis vaihanko sen termarin vai en!?
IP
Viestit: 19
Liittynyt: 10.1.2006 10:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

Vaihda pois vaan. Itse vaihdoin eilen omaan M102:seeni uuden 87-asteisen termarin, kun lämmöt nousivat vain vaivoin yli 80 asteen viivan. Uudella termarilla viisari on noin 1,5 viisarin leveyttä yli 80 asteen viivan siten, että 8-numerosta näkyy aavistus viisarin yläpuolelta. Bensa-kakkosnelosiin on kaiken lisäksi helppo vaihtaa termari, kun nestettä tarvitsee poistaa vain reilu litra, koska termari sijaitsee paljon ylempänä kuin esimerkiksi 200D:ssä.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

IP kirjoitti:Vaihda pois vaan. Itse vaihdoin eilen omaan M102:seeni uuden 87-asteisen termarin, kun lämmöt nousivat vain vaivoin yli 80 asteen viivan. Uudella termarilla viisari on noin 1,5 viisarin leveyttä yli 80 asteen viivan siten, että 8-numerosta näkyy aavistus viisarin yläpuolelta. Bensa-kakkosnelosiin on kaiken lisäksi helppo vaihtaa termari, kun nestettä tarvitsee poistaa vain reilu litra, koska termari sijaitsee paljon ylempänä kuin esimerkiksi 200D:ssä.
Tähän ei ole mitään lisättävää. :D Kannattaa se vaihtaa, saattaa vaikuttaa hieman kulutukseenkin, etenkin talvella. Viisi astetta vähemmän lämppärin kennolla on mahottoman paljon vähemmän komentosillalla. :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”