Mittarin valoja ei pala. Polttimot ehjät.
Mittarin valoja ei pala. Polttimot ehjät.
Missä vois olla vika kun mittaristossa ei pala kaikki varoitusvalot, mutta polttimot on ehjät?
Lataus, jääh.nesteen, molemmat jarruvikavalot ei pala. Kun laittaa virrat päälle.
Jäähdytin nesteen valo ei pala edes moottorin käydessä ja paisuntasäiliön ollessa tyhjä. Anturille kuitenkin tulee virta.
Mittaristonpohjasta KUVA Huomaa, ei ole mittarin vaijeria.
Mihinkä nastaan pitäis tulla noiden vikavikavalojen virta? Että tuleekö virta edes mittaristolle asti vai jääkö se johonki matkalle...
Mitä tua valkoinen teksti vois tarkottaa? KUVA
Lataus, jääh.nesteen, molemmat jarruvikavalot ei pala. Kun laittaa virrat päälle.
Jäähdytin nesteen valo ei pala edes moottorin käydessä ja paisuntasäiliön ollessa tyhjä. Anturille kuitenkin tulee virta.
Mittaristonpohjasta KUVA Huomaa, ei ole mittarin vaijeria.
Mihinkä nastaan pitäis tulla noiden vikavikavalojen virta? Että tuleekö virta edes mittaristolle asti vai jääkö se johonki matkalle...
Mitä tua valkoinen teksti vois tarkottaa? KUVA
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tuosta mittaristosta sen verran, että se luku siellä tarkoittaa paljonko mittaristosta on kelattu kilometrejä pois. Sulla näyttäs äkkiä katottuna olevan siellä luku, 104, mutta mielestäni se näyttää kyllä enemmän 404:ltä. Luonnollisesti kyse on tuhansista kilometreistä.
Tämä lukukäytäntö näyttää olevan melko tavallinen tapa merkata puuttuvat kilometrit, en tiedä onko näillä ruuvaajilla joko oma "ammattijaosto" vai minkä takia puuttuvat kilometrit merkataan.
No, joka tapuksessa jos sulta puuttuu 404 tuhatta kilometriä, niin sanon vaan että BUHAHAA
(Olen myös kuullut ja omin silmin nähnyt, että noita valkosella kirjoitettuja lukuja on siellä täällä autossa, esim. alasuojan kun ottaa mittariston alta pois, paljastuu todennäköisesti uusia lukuja. Jonkun teorian mukaan ne olisivat jotain "kokoonpano-ohjeita" että työntekijät ovat osanneet oikean kokoamisjärjestyksen tms, mutta mielestäni ruuvausteoria on uskottavampi )
Toiseen ongelmaan, miksi valot ei pala, en ole henk. koht. törmännyt, mutta siellä mittariston takana on kuulemma joku sulake, joka kärvähtäessään aiheuttaa valojen sammumisen. Viisammaat kertokoot enemmän.
Tämä lukukäytäntö näyttää olevan melko tavallinen tapa merkata puuttuvat kilometrit, en tiedä onko näillä ruuvaajilla joko oma "ammattijaosto" vai minkä takia puuttuvat kilometrit merkataan.
No, joka tapuksessa jos sulta puuttuu 404 tuhatta kilometriä, niin sanon vaan että BUHAHAA
(Olen myös kuullut ja omin silmin nähnyt, että noita valkosella kirjoitettuja lukuja on siellä täällä autossa, esim. alasuojan kun ottaa mittariston alta pois, paljastuu todennäköisesti uusia lukuja. Jonkun teorian mukaan ne olisivat jotain "kokoonpano-ohjeita" että työntekijät ovat osanneet oikean kokoamisjärjestyksen tms, mutta mielestäni ruuvausteoria on uskottavampi )
Toiseen ongelmaan, miksi valot ei pala, en ole henk. koht. törmännyt, mutta siellä mittariston takana on kuulemma joku sulake, joka kärvähtäessään aiheuttaa valojen sammumisen. Viisammaat kertokoot enemmän.
Kein siknatuur
Sampo N. kirjoitti: No, joka tapuksessa jos sulta puuttuu 404 tuhatta kilometriä, niin sanon vaan että BUHAHAA
Toiseen ongelmaan, miksi valot ei pala, en ole henk. koht. törmännyt, mutta siellä mittariston takana on kuulemma joku sulake, joka kärvähtäessään aiheuttaa valojen sammumisen. Viisammaat kertokoot enemmän.
Se parhaiten nauraa... jolla on vahvinlääkitys...
Ei kai sieltä nyt 400tkm oo ruuvattu kehrääki ku pieni kissinpentu...
Niin ja ei sieltä kaikki valot ole pimeenä. Ne neljä (4) varoitus valoa vain...
Sulaketta en kyllä nähny, vaikka yritin kattoa...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Se sulake palaessaan sammuttaa mittarintausta, valokytkimen, lämmityslaitteen ja ilmasuuttimienvalot. Onko se mittarivalojen himmennin kunnossa, monesti siitä sulaa se pinnin tinaus irti?
BTW, onnistuin tänään polttamaan mittariston piirilevyltä yhden folion, se sulake ei palanut, mutta mittariston taustavalot ei pelaa. Juotoshommia ja johdonpätkiä
BTW, onnistuin tänään polttamaan mittariston piirilevyltä yhden folion, se sulake ei palanut, mutta mittariston taustavalot ei pelaa. Juotoshommia ja johdonpätkiä
Juh, eli sulake pitäs lähteä ihan pyöräyttämällä irti. Itse korjailin viikon päivät sitten aikaisemmin kadonneita valoja ja uusi sulake mittariston taakse olikin jo hankittu valmiiksi. Vaan eipäs sulakkeen vaihto auttanut. Oli tuosta sulakkeen alapuolella olevan valkoisen "laatikon" päällä kulkevista johteista toinen murtunut poikki. Kolvaten ja taas valot pelaa. Ei varmaankaan tässä tapauksessa ole apua tästä, mutta kunhan aikani kuluksi satuilin...
EIJJJ...Mittariston sulake kun palaa niin ei toimi mittariston valot,muut kojetaulun kyllä palavat.Jos taas mittariston valot palaa ja muut ei, löytyy sulakerasiasta olevasta sulakkeesta vika.Jos taas mikään ei pala on todennäköisin syy himmentimen irtoaminen.jiipee kirjoitti:Se sulake palaessaan sammuttaa mittarintausta, valokytkimen, lämmityslaitteen ja ilmasuuttimienvalot. Onko se mittarivalojen himmennin kunnossa, monesti siitä sulaa se pinnin tinaus irti?
Tuossa tapauksessa villi veikkaus olisi että joku folio on poikki piirilevyltä..mutta siis vain veikkaus
Purkasin äsken mittariston. Kaikki näytti ihan ehjältä.
Liittimelle 6,8,9 tulee virta kun laittaa virratpäälle. Liitin 6 on yhteydessä kakkiin muihin valoihin paitsi laturin. Ja 8 ja 9 on yhteydessä laturin valoon.
Ja tarkemmin ku funtsin niin laturin ja jäähdynnesteen vajaus valo on pimeinä. Mitenkä noiden anturien toimivuuden sais mitattua?
Liittimelle 6,8,9 tulee virta kun laittaa virratpäälle. Liitin 6 on yhteydessä kakkiin muihin valoihin paitsi laturin. Ja 8 ja 9 on yhteydessä laturin valoon.
Ja tarkemmin ku funtsin niin laturin ja jäähdynnesteen vajaus valo on pimeinä. Mitenkä noiden anturien toimivuuden sais mitattua?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jäähdytysnesteen anturin saat ainakin testattua, kun otat sen irti ja mittaat kulkeeko virta sieltä läpi. Se anturihan on vain sellainen pampula, joka liikkuu nesteen pinnan mukana ja kytkee kosketusta parin kosketuspinnan välillä. Selviää kyllä, jos viitsit ottaa irti. Tosin, jos et viitsi irrottaa, niin siellä pitäisi olla kontakti päällä, kun nestettä on tarpeeksi ja päin vastoin.
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Niinpä muuten onkin, kun tarkemmin tuota kaaviota tutkinAM kirjoitti:EIJJJ...Mittariston sulake kun palaa niin ei toimi mittariston valot,muut kojetaulun kyllä palavat.Jos taas mittariston valot palaa ja muut ei, löytyy sulakerasiasta olevasta sulakkeesta vika.Jos taas mikään ei pala on todennäköisin syy himmentimen irtoaminen.jiipee kirjoitti:Se sulake palaessaan sammuttaa mittarintausta, valokytkimen, lämmityslaitteen ja ilmasuuttimienvalot. Onko se mittarivalojen himmennin kunnossa, monesti siitä sulaa se pinnin tinaus irti?
Tuossa tapauksessa villi veikkaus olisi että joku folio on poikki piirilevyltä..mutta siis vain veikkaus
Mulla paloi tapaturmaisesti pari foliota mittarin takaa piirilevyltä, eipä siinä muuta kun tinailin hyppyjohdot
Kirjoitinpa sitten tuon aikaisemman juttuni väärin,jonkunlainen ajatuskatkos (taas)
Eli uudestaan...Jos mittariston takana oleva sulake kärähtää mittarin valot TOIMII,mutta keskikonsolin jne. valot eivät toimi.Jos taas pelkästään mittariston valot sammuvat löytyy vika tod.näköisesti sulakerasian sulakkeesta.Jos taas kaikki sammuu niin todennäköisesti vika himmentimessä,tai sen juotoksissa.
Eli uudestaan...Jos mittariston takana oleva sulake kärähtää mittarin valot TOIMII,mutta keskikonsolin jne. valot eivät toimi.Jos taas pelkästään mittariston valot sammuvat löytyy vika tod.näköisesti sulakerasian sulakkeesta.Jos taas kaikki sammuu niin todennäköisesti vika himmentimessä,tai sen juotoksissa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
jiipee kirjoitti: Niinpä muuten onkin, kun tarkemmin tuota kaaviota tutkin
....the truth is out there.....AM kirjoitti: Kirjoitinpa sitten tuon aikaisemman juttuni väärin,jonkunlainen ajatuskatkos (taas)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Heh....voipi olla niinkin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Se mittarin takana oleva sulake kun kärähtää, niin mittarivalot ei palaAM kirjoitti: Kirjoitinpa sitten tuon aikaisemman juttuni väärin,jonkunlainen ajatuskatkos (taas)
Eli uudestaan...Jos mittariston takana oleva sulake kärähtää mittarin valot TOIMII,mutta keskikonsolin jne. valot eivät toimi.Jos taas pelkästään mittariston valot sammuvat löytyy vika tod.näköisesti sulakerasian sulakkeesta.Jos taas kaikki sammuu niin todennäköisesti vika himmentimessä,tai sen juotoksissa.
Ainakin näin minä asian pähkäilin, kun tuota mittaristoo viikonloppuna rassailin. Ei ihan vähässä kummassa näy se sulake palavan, ennemmin palaa levyltä folioita ainakin tuossa meikäläisen tapauksessa
Hö,mulla taas nuo valot käyttäytyy niinkuin tuolla aiemmin sanoin.onkohan noissa jotain vuosimallieroja...jiipee kirjoitti: Se mittarin takana oleva sulake kun kärähtää, niin mittarivalot ei pala
Ainakin näin minä asian pähkäilin, kun tuota mittaristoo viikonloppuna rassailin. Ei ihan vähässä kummassa näy se sulake palavan, ennemmin palaa levyltä folioita ainakin tuossa meikäläisen tapauksessa
No voi kerpele, nyt se lykkäs mulle ton saman ongelman.AkiVaa kirjoitti:Juh, eli sulake pitäs lähteä ihan pyöräyttämällä irti. Itse korjailin viikon päivät sitten aikaisemmin kadonneita valoja ja uusi sulake mittariston taakse olikin jo hankittu valmiiksi. Vaan eipäs sulakkeen vaihto auttanut. Oli tuosta sulakkeen alapuolella olevan valkoisen "laatikon" päällä kulkevista johteista toinen murtunut poikki. Kolvaten ja taas valot pelaa. Ei varmaankaan tässä tapauksessa ole apua tästä, mutta kunhan aikani kuluksi satuilin...
Kun läksin eilen tulemaan landelta himaan niin kaik ol pimeenä, mittaristo ja keskikonsoli + ilmaritilöiden valot
Kiva ruveta tossa ulkosalla pimeessä irrottelee mittaristoo
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Mulla hävis eilen sekä mittariston, että kojelaudan nappuloiden valot. Tänään nykäisin mittariston irti ja totesin ettei -86 mallissa näköjään ole sitä täällä mainittua "punaista sulaketta". Irrotin mittariston piirilevyn huomasin että siitä pyöreältä liittimeltä himmentimelle menevä folio oli kärähtänyt poikki. Otin piuhan pätkän ja juotin sen katkenneen kohdan yli ja hoplaa, sekä mittariston että kojelaudan valot alkoi toimimaan