Öljyvuoto moottorin öljypinnan tasoanturin juuresta.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Chrispe
Viestit: 71
Liittynyt: 09.9.2006 5:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Öljyvuoto moottorin öljypinnan tasoanturin juuresta.

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Asensin eilen apusimpukan korjaussarjan ja kirrasin simpukkaa n.1/6 kierroksen ja siinä touhutessani huomasin öljypohjan olevan öljystä märkä. Öljy näytti valuneen öljypohjan tasoanturin juuresta ja kyseistä liitintä irroittaessani huomasin että anturi on ihan "horo". Se kääntyi pesässään liki 45-astetta kun kevyesti taittoi, onko tämä normaalia :?:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

On. Se liittimen urospuoli on sellainen pyöreä tappi niin kuin urospuolen pitääkin olla.
Avatar
Chrispe
Viestit: 71
Liittynyt: 09.9.2006 5:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Hmmm... Nyt ei ymmärrä... Siis kun liittimen irroittaa niin anturin kuuluukin pyöriä siinä öljypohjan kyljessä.?? Aika erikoista etten sanoisi.!!
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

kävin just tarkastamassa irto öljypohjasta että anturi on kiinteä eikä käänny mihinkään.

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Eeei.. ku se liitin pyörii kyllä siinä anturissa. Anturihan on öljypohjan kyljessä kahdella pultilla kiinni ja se ei kyllä pyöri minnekkään.
Avatar
Chrispe
Viestit: 71
Liittynyt: 09.9.2006 5:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Kiitos vastauksestasi! Täytynee vielä selvitellä onko anturi kiinni omilla kierteillä vai sillä laipalla joka on kiinni 10mm kannalla olevilla pulteilla. Ja tuleeko uuden anturin mukana mitä osia. Olisiko tuo anturisi muuten tarvittaessa kaupan.??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Anturi on se koko näkyvä mötikkä joka on kiinni kahdella pienellä ruuvilla.
Tiivisteenä O-rengas.
Avatar
Chrispe
Viestit: 71
Liittynyt: 09.9.2006 5:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Eli koko "mötikkä" vaihtoon. Mahtaakohan saada uusia muualta kun Veholta. Ei meinaan Motonetin eikä KL:n hinnastot tunteneet kyseistä anturia.

Erikoista kyllä että ylipäätään pitää vielä öljyt koneessa kun se anturi on meinaan irti siitä rungosta, tai ainakin se taittuu siinä.

YV:nä vois tarjota käytettyä jos löytyy ylimääräinen nurkista.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Öljypinta taitaa olla siinä ja siinä, vaikka tikussa olisi ylärajassakin. Se anturi on siellä ö-pohjan sisällä ja se sopii juuri ja juuri tulemaan ulos siitä rei'ästä. Olisiko reed-kytkimellä toteutettu vempele.
Avatar
Chrispe
Viestit: 71
Liittynyt: 09.9.2006 5:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

[quote="Jiitek"]Öljypinta taitaa olla siinä ja siinä, vaikka tikussa olisi ylärajassakin. Se anturi on siellä ö-pohjan sisällä ja se sopii juuri ja juuri tulemaan ulos siitä rei'ästä. Olisiko reed-kytkimellä toteutettu vempele.[/quote]

Eli tarkoitatko että siellä on paljonkin "tavaraa" öljypohjan sisäpuolella?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Chrispe kirjoitti:Eli tarkoitatko että siellä on paljonkin "tavaraa" öljypohjan sisäpuolella?
Hökötys on pitkälti tämän näköinen, jos sitä tarkoitat.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Chrispe
Viestit: 71
Liittynyt: 09.9.2006 5:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Tuhannet kiitokset kuvasta! Tämä selvensi paljon asiaa!

Eli tuo muovinen liitin-osa näyttäisi minulla olevan irtipoikki. Jostain kumman syystä liittimeen tuleva johtokin on kyllä melko kireä joten syyn liittimen vaurioitumiseen epäilen olevan siinä.

Täytynee alkaa suunnitella anturin vaihtoa. Aluksi mietin että vaihdan sen vasta seuraavan öljynvaihdon yhteydessä mutta sepä taitaa tosiaan olla öljypinnan yläpuolella tuo reikä öljypohjassa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Anturi löytyy toki myös KL varastosta.
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

dealer kirjoitti:Anturi löytyy toki myös KL varastosta.
Motonetistä saa aivan vääränlaisen anturin, vaikkakin varaosissa on tälläinen anturi.
KL-varaosista oikean. :roll: :roll:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Hiaceen samaa asiaa ajava, samantyyppinen anturi maksoin melkein kolmesataa. :shock: :shock: Teki jo mieli alkaa tekemään ite.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Täältä löytyy käytetty anturi :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”