W123 kosteusongelmaa.
W123 kosteusongelmaa.
Kosteus tulee sisälle ikävästi kovalla sateella ja kyselisinkin, auttaisikohan konepellin sisäilmanottojen peittäminen jollain muovilla. Siten että ilmanotto tulisi tuulilasilta päin, kun siinä on kova paine ajon aikana.
Pohjassa ei ole reikiä ja tiivisteet ovat myös kuosissa.
Muilla kosteusongelmia?
Nyt tuli ostettua biltemasta kosteudenpoistaja.
Pohjassa ei ole reikiä ja tiivisteet ovat myös kuosissa.
Muilla kosteusongelmia?
Nyt tuli ostettua biltemasta kosteudenpoistaja.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Re: W123 kosteusongelmaa.
Ei auta. Sulla on tulipellissä reikä, tai sisälokasuojan kiinnitysruuvi ei ole paikoillaan tulipellissä josta ainakin omassa tuli vesi sisään. Lasin tiivisteistä ei pääse käytännössä vuotamaan, lasin alla on sellainen kerääjä amme josta vesi valuu tulipeltiä myöten pois eikä tule sisätiloihin. Sama homma takalasissa se kaiuttimien kotelo on tiivistevuotoa varten, siellon tutit pohjassa mistä sitten vesi valuu aikaan pois jos vuotaa.Sami R kirjoitti:Kosteus tulee sisälle ikävästi kovalla sateella ja kyselisinkin, auttaisikohan konepellin sisäilmanottojen peittäminen jollain muovilla. Siten että ilmanotto tulisi tuulilasilta päin, kun siinä on kova paine ajon aikana.
Pohjassa ei ole reikiä ja tiivisteet ovat myös kuosissa.
Muilla kosteusongelmia?
Nyt tuli ostettua biltemasta kosteudenpoistaja.
Olis jossain kertomusta käpyvoorumin puolella, siellon kuvatkin mitä otin oman vuotaessa sisään sateella/pesussa.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Tosiaan konepellin jousten korinpuolen päissä on monasti haperoa josta vuotaa,samoin tuulilasin tiivisteistä vuotaa helposti ellei ole kunnolla massaa laitettu jos/kun lasi on vaihdettu,jos lasin ja tiivisteen välistä vuotaa näkyy alareunassa kumissa sisäpuolella valkoiset valumajäljet.Jos korin ja tiivisteen välistä vuotaa sekin paljastuu helposti kun työnnät ja kuljetat edestakaisin lasin ympäri imukykyistä paperia jos paperi kostuu vika on löytynyt
Monesti vanhoissa autoissa kannattaa katella myös kaikki konehuoneesta sisään tulevat johtojen läpiviennit sieltä voi löytyä monenlaista viritystä joita pitkin vesi tulee sisään
Monesti vanhoissa autoissa kannattaa katella myös kaikki konehuoneesta sisään tulevat johtojen läpiviennit sieltä voi löytyä monenlaista viritystä joita pitkin vesi tulee sisään
Ei sitä reikää nää vaikka kone on pois, piilossa sisälokarin suojissa...Sami R kirjoitti:Ei ole kyllä reikää näkynyt tulipellissä, vasta motinvaihon aikana tuon tarkistin. Ei siellä mitään reikää muutenkaan, luulen että "amme" ei vain tyhjene? Mun mielestä tuo vesi tulee lämppärin kautta sisään... Voin olla väärässä, mutta katson nyt nuo paikat.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Apparin puoleinen sisälokari oli mulla irti hitsatessa, siellä ei ollut mitään ylimääräistä. Läpiviennit tuli tarkistettua myös. Nuo vedenpoistoreiät voivat olla hyvinkin tukossa, mutta katellaan. Lokareiden reiät avasin ja putsasin maalauksen yhteydessä. Paljon on siis kohteita vielä käytävä läpi.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Itsellä vuoti etu ja takalasin tiiviste niin rajusti, että vedet tuli reilusti sisään. No oli sieltä alta sitten kadonnut peltiäkin ihan kunnolla. Eteen tuulilasin alle saa Veholta sen koko pitkän pellin. Sillä siitä saa kuin uuden. Mutta, kun ajaa vesisateella ilman sitä ilmanottoritilöiden keskellä olevaa peltiä niin tulee reilusti vettä lämppärin puhaltimelle. Aivan kuin olisi siipirataslaivassa ja höry nousee mootorin kastuessa... Ilmeisesti saranakoteloiden pohjat pitäisi tilkitä pellillä umpeen, koska sieltä jostain taitaa vielä vettä tulla. Kellään vinkkejä miten sinne niin ahtaaseen paikkaan pääsee hitsaamaan? Etulokarit pois ja leikata se pelti siitä pois tieltä ja sitten pelti lopuksi takaisin vai miten?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!