Ratin irroitus ! Minkä kokoinen hylsä ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Ratin irroitus ! Minkä kokoinen hylsä ?

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Minkä kokoinen se kuuskolopultti on millä ratti on kiinni 80-lukulaisissa mersuissa :?:

Muija ryypänny taas kaikki rahat 8) ...joten ei ole varaa ostaa mitään isoa kuuskolohylsäsatsia , vaan Biltemasta laakista toivottavasti oikean kokoinen hintaan 3,95 :shock:

Hjelp me :help:
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Olikohan se nyt 10 millinen. Jos ei niin 12 :lol: .

Edit. joo kymppi se on koska 12 on zhigulin öljytulpan kuuskolo :roll:
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Mainiota :!: :D

Kiitos infosta !!!! :halm:

Näin ollen käyn hakemassa tämän http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3&ryhmaid= ja sitten pulttipyssyllä huuuurrrrrrr :!:
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jap, 10mm.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Voimahylsyä voi joskus tarvita juu siihen...
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Sivonen kirjoitti:Jap, 10mm.
Onko toi sama koko kuin niissä startin pulteissa? Muistaako joku?

Pitäis itsekkin kans irrottaa yks ratti ja muistaakseni ostin hylsymallisen kuusiokoloruuviavaimen n. 5vuotta sitten startin vaihtoa varten. Olis pirun hyvä jos edes nyt ei tarttis mennä kauppaan.

Ilmeisesti tässä on nyt keskusteltu W123:sista, eikös juu?
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Kipsu kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Jap, 10mm.
Onko toi sama koko kuin niissä startin pulteissa? Muistaako joku?

Pitäis itsekkin kans irrottaa yks ratti ja muistaakseni ostin hylsymallisen kuusiokoloruuviavaimen n. 5vuotta sitten startin vaihtoa varten. Olis pirun hyvä jos edes nyt ei tarttis mennä kauppaan.

Ilmeisesti tässä on nyt keskusteltu W123:sista, eikös juu?
No sehän selviää helpoiten varmaan kun katsot sitä hylsyavainta?? :lol:

Ite en muista että startit ois kiinni kuusiokoloilla mutta mun muisti onkin kuuluisa...
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

raul kirjoitti:No sehän selviää helpoiten varmaan kun katsot sitä hylsyavainta?? :lol:

Ite en muista että startit ois kiinni kuusiokoloilla mutta mun muisti onkin kuuluisa...
Sama vika.. sama vika. Ei tässä muuta oo kuin pieni laiskotus iskenyt joten en ole viitsinyt mennä penkomaan työkaluja.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä startti on kiinni kahdella 10mm kannalla olevalla kuusiokolo pultilla jos joku ei ole niitä vaihtanut toisenlaisiin.Näin ainakin w123 dieselissä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Minulla on tuossa uudemmassa W123:ssa ratti kiinni juurikin 10mm kannalla olevalla kuusiokolopultilla ja vanhemassa on ihan normaali mutteri. Se oli muistaakseni aika iso tuossa vanhemmassa. Minähän vuonna tuo kiinnitys muuttui?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ratti on sitten muuten yleensä j*esustiukassa kiinni booreillaan, suositeltavat irrotusvälineet:

-5m liikennemerkkiputkea.
-Leka.
-Polttoleikkausvehkeet.

Leikki sikseen. Varaudu siihen että ruori ei putoa syliin pultin irrottamisen jälkeen, voi olla töitä luvassa. :x
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Itse vaihdoin rattiliikeen pihassa ratin,ja olihan se aika kovassa tuossakin.Tosin ihan rengasavaimella irroitin..siis kuusiokolohylsy siinä kiinni.

Ja kun muut epäilivät ettei uskalla rattilukkoa vasten pulttia aukaista niin pakkohan se oli niin tehdä näytösluontoisesti :lol: "ei tämä mikään tojota ole" :lol: Ja onneksi kesti :oops: En suosittele kuitenkaan kokeilemaan...

Niin ja pooreillaan ei ollut yhtään kovassa :shock: Joistain autoista on kyllä saanut kiskoa aika kauankin irti.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jos se on pooreillaan tiukassa, niin kannattaa ehdottomasti ottaa kiinnityspultti kokonaan pois. Sen jälkeen istutaan kuskin penkillä ja kiskotaan rattia täpöllä kohti otsalohkoa. Kun irtoaa, niin sen ainakin huomaa. :ope:

Jostain Mazdasta otin ratin irti hakkaamalla sitä kirvaan hamaralla (toki pultin otin ensin pois ristikkoavaimella). Lähti heleposti. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Kyllä rattilukon pitäis tuollainen kestää...kuitenkaan lopuksi siinä ristikko aivaimessa ei vääntövartta ole yhtään enempää kun mersun omassa "pienen pienessä" ratissa :lol: ja itte oon aina hakkoottanu rattilukkoa vasten...koskaan ei oo rattilukkopettäny.Ja 5kpl oon alkup ratin vaihtanu poies...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Tuossa olis tämmönen tapaus tällä kertaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... n+irroitus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”