Kävin ostaan uuden venttiilin KL-varaosista, satasen maksoi mutta nyt kulkee! kilon paikkeilla käy parhaimmillaan ja plussalla pysyy aina. Marsu villiintyi täysin!
Otin irti EGR-magn.venttiilille alipainepumpulta tulevan letkun ja tulppasin, ei vaikuta mitään kulkuun eikä ahtoihin. Tietokone ei tiedä, että alipainetta ei tule venttiilille enää. Pysyy kone puhtaana.
Kiitoksia kauheasti Aakkoselle hyvistä ohjeista! Toivottavasti tästä sekoilusta on apua muillekin, KL:ssä sanottiin, että niitä venttiileitä myydään usein. Sama venttiili on B ja C-malleissa!
170cdi turbo takkuilee
Yes, kippis ja kulaus otteluvoitolle
Voi olla, että egr:stä seuraa vikatilaa viimeistään jos MAF:fin joudut uusimaan.
mene ja tiedä?
Minä tein alumiini pellistä laipan sinne pakorööriin egr-venttiilin alle, johon porasin reiän jota suurensin kunnes vikatilat loppui 6mm.
no uusimpa maffin, olipa jatkuvasti vikatilassa, nyt on reikä 9mm.
Siitä imusarjan putsauksesta.
Ei se mikään kauhean kinkkinen homma ole irroitus ja kasaushan on vain pulttien pyörittelyä.
Mutta se karsta on himo tiukassa.
sitten kun tuo imusarjan kanavat ovat S-mutkalla, niin on hankalaa.
Kun olis semmoinen vaijeri, jossa ois teräsharjaa (niinko pulloharjassa)
Kanavan halkaisija oli muistaakseni 28mm. Mulla oli kauttaaltaan 1.5mm;n kerros karstaa.
Sarjan ja kannen väli tiivisteet on kumia, niitä se tarvii uusia ellei rikkoonnu.
Sitten kannen imukanavat on varsin pitkät ja kaarevat, niistä kaivelin karstaa siten että, laitoin pölynimurin letkun päähän (noin 15mm:n paksuisen) muoviletkun pätkän ja tämän työnsin imukanavaan imemään
pasut pois kun niitä kaivelin puukolla ja ruuvarilla.
Hiukan oli pelonsekaiset tunteen eka startilla, että onkohan mimmoiset kökköset päässy männän päälle.
Ennen ko: remppaa ajattelin, että tuohan on helppo estää, pyörittää vaan konetta aina niin että imuventtiilit on kiinni. joopa joo, arvaa vaan näkyykö ne venttiilit sieltä imukanavasta
Hyvää kesää
Voi olla, että egr:stä seuraa vikatilaa viimeistään jos MAF:fin joudut uusimaan.
mene ja tiedä?
Minä tein alumiini pellistä laipan sinne pakorööriin egr-venttiilin alle, johon porasin reiän jota suurensin kunnes vikatilat loppui 6mm.
no uusimpa maffin, olipa jatkuvasti vikatilassa, nyt on reikä 9mm.
Siitä imusarjan putsauksesta.
Ei se mikään kauhean kinkkinen homma ole irroitus ja kasaushan on vain pulttien pyörittelyä.
Mutta se karsta on himo tiukassa.
sitten kun tuo imusarjan kanavat ovat S-mutkalla, niin on hankalaa.
Kun olis semmoinen vaijeri, jossa ois teräsharjaa (niinko pulloharjassa)
Kanavan halkaisija oli muistaakseni 28mm. Mulla oli kauttaaltaan 1.5mm;n kerros karstaa.
Sarjan ja kannen väli tiivisteet on kumia, niitä se tarvii uusia ellei rikkoonnu.
Sitten kannen imukanavat on varsin pitkät ja kaarevat, niistä kaivelin karstaa siten että, laitoin pölynimurin letkun päähän (noin 15mm:n paksuisen) muoviletkun pätkän ja tämän työnsin imukanavaan imemään
pasut pois kun niitä kaivelin puukolla ja ruuvarilla.
Hiukan oli pelonsekaiset tunteen eka startilla, että onkohan mimmoiset kökköset päässy männän päälle.
Ennen ko: remppaa ajattelin, että tuohan on helppo estää, pyörittää vaan konetta aina niin että imuventtiilit on kiinni. joopa joo, arvaa vaan näkyykö ne venttiilit sieltä imukanavasta
Hyvää kesää