BAS/ESP ohjauskulman tunnistin / VIKA SELVISI
BAS/ESP ohjauskulman tunnistin / VIKA SELVISI
MB W168, 2002 A210 ja antaa koodia C1140, ohjauskulman tunnistin. Kojelaudassa palaa BAS/ESP-valo.
Tuo valo sammuu kun auton käynnistää uudelleen mutta syttyy kun rattia kääntää "liian" tiukkaan. Välillä pystyy ajelemaan pitkiäkin matkoja ilman valon syttymistä, mutta kun syttyy, menee "limb"-moodiin ja kulkee max 50km/h.
Tuo vikakoodi luettu korjaamolla. Vaihdettu pari käytettyä tunnistinta mutta vika ei sillä häviä. Tarvitseeko tuo jonkun uudelleen ohjelmoinnin vai onko vain ollut huono tuuri noiden käytettyjen kanssa...
Uutta osaa ei taida nyt saada muuten kuin alkuperäisenä, tarvikemyyjät sanoo eioota.
Voiko tuossa olla joku muukin vialla kuin tuo tunnistin, ei viitsisi turhaan ostaa kallista uutta tunnistinta.
Tuo valo sammuu kun auton käynnistää uudelleen mutta syttyy kun rattia kääntää "liian" tiukkaan. Välillä pystyy ajelemaan pitkiäkin matkoja ilman valon syttymistä, mutta kun syttyy, menee "limb"-moodiin ja kulkee max 50km/h.
Tuo vikakoodi luettu korjaamolla. Vaihdettu pari käytettyä tunnistinta mutta vika ei sillä häviä. Tarvitseeko tuo jonkun uudelleen ohjelmoinnin vai onko vain ollut huono tuuri noiden käytettyjen kanssa...
Uutta osaa ei taida nyt saada muuten kuin alkuperäisenä, tarvikemyyjät sanoo eioota.
Voiko tuossa olla joku muukin vialla kuin tuo tunnistin, ei viitsisi turhaan ostaa kallista uutta tunnistinta.
Viimeksi muokannut fastback, 30.7.2019 8:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pari käytettyä voi olla rikkikin. Pitäisi taatusti ehjällä kokeilla tai vaihtaa se sun "rikki" oleva toiseen autoon ja katsoa antaako samat herjat. Starilla näkee reunasta reunaan asteluvut ja myös onko keskiasento oikeasti 0.fastback kirjoitti:dealer kirjoitti:Pitää nollata testerillä ellei kääntökulma ole nollassa kun ratti on suorassa. Onhan ratti kuitenkin ajaessa suorassa ?
Ratti suorassa ajettaessa ja kulmat säädetty ettei vika johdu niistä. Pitää yrittää käyttää testerillä tänään.
Aika tärkeä anturi kyseessä, kannattaa perata vika kunnolla.
Ajele kahdeksikkoa niin että ratti käy reunasta reunaan ja keskiasennossa ajele vähän matkaa suoraan - joskus auttaa. Toista. Jos ei auta niin testerihommiksi tosiaan menee.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: BAS/ESP ohjauskulman tunnistin
Noniin, tunnistin vaihdettu ja käyty resetoimassa/kalbroitavana. Ei hävinnyt vika/valo.
Antaa nyt vikakoodia P0600 kahteen kertaan ja lisäksi P0335...
Antaa nyt vikakoodia P0600 kahteen kertaan ja lisäksi P0335...
fastback kirjoitti:MB W168, 2002 A210 ja antaa koodia C1140, ohjauskulman tunnistin. Kojelaudassa palaa BAS/ESP-valo.
Tuo valo sammuu kun auton käynnistää uudelleen mutta syttyy kun rattia kääntää "liian" tiukkaan. Välillä pystyy ajelemaan pitkiäkin matkoja ilman valon syttymistä, mutta kun syttyy, menee "limb"-moodiin ja kulkee max 50km/h.
Tuo vikakoodi luettu korjaamolla. Vaihdettu pari käytettyä tunnistinta mutta vika ei sillä häviä. Tarvitseeko tuo jonkun uudelleen ohjelmoinnin vai onko vain ollut huono tuuri noiden käytettyjen kanssa...
Uutta osaa ei taida nyt saada muuten kuin alkuperäisenä, tarvikemyyjät sanoo eioota.
Voiko tuossa olla joku muukin vialla kuin tuo tunnistin, ei viitsisi turhaan ostaa kallista uutta tunnistinta.
Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.
Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.
Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....
Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.
Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....
dealer kirjoitti:No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
Mitattu uudelleen kaikki tunnistimelle tulevat jännitteet ja signaalit, kaikki ok. Tunnistimen ilmarako väärä, tunnistin toimii valolla ja tunnistimen väliin pääsi ylimääräistä valoa joka sotki toimintaa, ilmarako säädetty korokkeella => toimii.
fastback kirjoitti:Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.
Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.
Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....
dealer kirjoitti:No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
Hyvä esimerkki kuinka lopuksi kerrotaan miten asia tuli kuntoon, kiitos siitä.fastback kirjoitti:Mitattu uudelleen kaikki tunnistimelle tulevat jännitteet ja signaalit, kaikki ok. Tunnistimen ilmarako väärä, tunnistin toimii valolla ja tunnistimen väliin pääsi ylimääräistä valoa joka sotki toimintaa, ilmarako säädetty korokkeella => toimii.
fastback kirjoitti:Käytetty MB:N omalla testerillä ja edelleen herjaa samaa, eli asentotunnistin sökö, testattu samalla noita aiemmin ostettuja ja sama homma niissäkin.
Nooh tilatttu siten alkuperäisosa 550€ ja ullatus ullatus, herjaa edelleen samaa asentotunnistinta. No tätä uutta osaa ei tietenkään korjaamo veloittanut eikä mitään koko työstä.
Nyt sitten ensiviikolla uusi aika ja tutkivat johdotuksia yms. Palataan kun uutta ilmaantuu....
dealer kirjoitti:No mitä nuo vikakoodit on suomeksi ? Mitä tarkastukset kertoo niistä eteenpäin ?
Ilmaraon synty jäi vielä mysteeriksi...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 22.1.2022 15:41
Re: BAS/ESP ohjauskulman tunnistin / VIKA SELVISI
Tähän olisi kiva vielä saada hieman lisätietoja, että miten tuota ilmarakoa oikein säädetään?
Itsellä myös W168 A140 vm. - 02:ssa sama ongelma ja Starin näytöllä herjaa myöskin vikakoodia C1140-016 eli N49 (ohjauskulma-anturi).
Tähän mennessä kolme käytettyä anturia tullut tilattua suht edullisesti Saksasta ja Liettuasta mutta kaikki olleet ns. rikkinäisiä.
En tahtoisi uskoa, että kaikki niistä olisi valmiiksi rikki mutta autoni alkuperäiseen ohjauskulma-anturiin verrattuna tuo ilmarako näissä ulkomailta saapuneissa antureissa on arviota noin 2-3mm kun taas autoni alkuperäisessä se on melkeinpä nolla milliä.
Itsellä myös W168 A140 vm. - 02:ssa sama ongelma ja Starin näytöllä herjaa myöskin vikakoodia C1140-016 eli N49 (ohjauskulma-anturi).
Tähän mennessä kolme käytettyä anturia tullut tilattua suht edullisesti Saksasta ja Liettuasta mutta kaikki olleet ns. rikkinäisiä.
En tahtoisi uskoa, että kaikki niistä olisi valmiiksi rikki mutta autoni alkuperäiseen ohjauskulma-anturiin verrattuna tuo ilmarako näissä ulkomailta saapuneissa antureissa on arviota noin 2-3mm kun taas autoni alkuperäisessä se on melkeinpä nolla milliä.