Tuulilasin pyyhin lakkoilee
Tuulilasin pyyhin lakkoilee
Vaihdoin tuossa juuri uudet sulat niin iloa ei pitkään riittänyt.
Nyt tekee lakkoilua pyyhin. Pyyhkii 8-20 kertaa ja sitten pysähtyy johonkin kohtaan. Tämän tekee joka kerta nyt.
Voi olla sattuma että vaihdon ajankohtaan tuli uusi ominaisuus mutta voi olla että syy siinäkin.
Ennen oli vastaavaa mutta saattoi tehdä sitä vain kerran kuussa tyylillä tai harvemmin.
Kun käyttää pyyhkijän nopeus-säädön 0 kohdassa ja kääntää taas jonkun nopeuden päälle niin taas pelaa.
Mikäs näissä yleensä hajoaa. Voiko korjata?
Aiemmin katselin muistaakseni starilla ja siellä oli vanha herja jostain pyyhkijään liittyen. Tarkemmin en muista, joku raja-aevo ylittynyt tms se tais olla. Pitää katsella testerillä kun kerkeää löytyykö vastaavaa koodia tms.
Nyt tekee lakkoilua pyyhin. Pyyhkii 8-20 kertaa ja sitten pysähtyy johonkin kohtaan. Tämän tekee joka kerta nyt.
Voi olla sattuma että vaihdon ajankohtaan tuli uusi ominaisuus mutta voi olla että syy siinäkin.
Ennen oli vastaavaa mutta saattoi tehdä sitä vain kerran kuussa tyylillä tai harvemmin.
Kun käyttää pyyhkijän nopeus-säädön 0 kohdassa ja kääntää taas jonkun nopeuden päälle niin taas pelaa.
Mikäs näissä yleensä hajoaa. Voiko korjata?
Aiemmin katselin muistaakseni starilla ja siellä oli vanha herja jostain pyyhkijään liittyen. Tarkemmin en muista, joku raja-aevo ylittynyt tms se tais olla. Pitää katsella testerillä kun kerkeää löytyykö vastaavaa koodia tms.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Minullakin tekee tuota satunnaisesti sadetunnistin asennossa, kun pyyhkimien pitäisi pysähtyä hetkeksi tihkusateessa, niin "hyppää" pysähdyskohdan ohi ja pysähtyy sitten viiveellä puoliväliin lasia. Palautuu tosiaan käyttämällä 0-asennossa.
Itse päissäni pähkäillyt tuon johtuvan liasta moottorissa...siinä jossa pitäisi tunnistaa pysähdyskohta
Tuon huomaa minulla siitäkin, kun kertapyyhkäisyllä (pieni painallus viiksen päästä) pitäisi pysähtyä alkuasentoon, nytkähtää sulat ja lähtee uudelle kierrokselle. Muistaakseni tuo oli ihan avattavissa, kun joskus niitä käsissä hypistelin, mutta oli niin paskamainen saada sitä ikkunan alalistaa auki, että koittanut pärjätä vielä tuolla pätkivällä systeemillä

Itse päissäni pähkäillyt tuon johtuvan liasta moottorissa...siinä jossa pitäisi tunnistaa pysähdyskohta



..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Pitääpä katsoa tekeekö muissa asennoissa samaa. Google pikaisesti ei juurikaan asiaa selventänyt. Viittauksia moottorin purkamisen ja kontaktipintojen taivutuksiin tai moottoripaketin irroitus/asemointi tai starilla kalibrointiin näytti olevan. En kyllä muista että olisi starissa muuta kuin testi jossa saa eri nopeuksia päälle tai pois.piippu kirjoitti:Minullakin tekee tuota satunnaisesti sadetunnistin asennossa, kun pyyhkimien pitäisi pysähtyä hetkeksi tihkusateessa, niin "hyppää" pysähdyskohdan ohi ja pysähtyy sitten viiveellä puoliväliin lasia. Palautuu tosiaan käyttämällä 0-asennossa.
Itse päissäni pähkäillyt tuon johtuvan liasta moottorissa...siinä jossa pitäisi tunnistaa pysähdyskohtaTuon huomaa minulla siitäkin, kun kertapyyhkäisyllä (pieni painallus viiksen päästä) pitäisi pysähtyä alkuasentoon, nytkähtää sulat ja lähtee uudelle kierrokselle. Muistaakseni tuo oli ihan avattavissa, kun joskus niitä käsissä hypistelin, mutta oli niin paskamainen saada sitä ikkunan alalistaa auki, että koittanut pärjätä vielä tuolla pätkivällä systeemillä
![]()
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Siellä pyyhkimen moottorissa on sellaiset liukukontaktit mitkä antavat signaalin ääriasennosta ( tämä kaikki on hear sayta, en ole itse koskaan moottoria avannut) ja kun kontaktiliuska pääsee vähän irtoamaan 'kommutaattorista' niin moottori ei löydä päätyasentoaan. Jenkkifoorumilla ainakin on paljon jutttua, muistaakseni. 

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yleinen rakenne pyyhkijän moottoreissaMHe kirjoitti:Siellä pyyhkimen moottorissa on sellaiset liukukontaktit mitkä antavat signaalin ääriasennosta ( tämä kaikki on hear sayta, en ole itse koskaan moottoria avannut) ja kun kontaktiliuska pääsee vähän irtoamaan 'kommutaattorista' niin moottori ei löydä päätyasentoaan. Jenkkifoorumilla ainakin on paljon jutttua, muistaakseni.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No, tuontapainen oli 202 kyllä. En muista enää miksi piti purkaa, mutta arvaan ettei toiminut... Joten puretaan sitten tämäkin ja taivutellaan liuskojs tms.MHe kirjoitti:Siellä pyyhkimen moottorissa on sellaiset liukukontaktit mitkä antavat signaalin ääriasennosta ( tämä kaikki on hear sayta, en ole itse koskaan moottoria avannut) ja kun kontaktiliuska pääsee vähän irtoamaan 'kommutaattorista' niin moottori ei löydä päätyasentoaan. Jenkkifoorumilla ainakin on paljon jutttua, muistaakseni.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Otapa kuvat prosessista, omassa ässässä välillä jättää hieman liian ylös sulat.AK47 kirjoitti:No, tuontapainen oli 202 kyllä. En muista enää miksi piti purkaa, mutta arvaan ettei toiminut... Joten puretaan sitten tämäkin ja taivutellaan liuskojs tms.MHe kirjoitti:Siellä pyyhkimen moottorissa on sellaiset liukukontaktit mitkä antavat signaalin ääriasennosta ( tämä kaikki on hear sayta, en ole itse koskaan moottoria avannut) ja kun kontaktiliuska pääsee vähän irtoamaan 'kommutaattorista' niin moottori ei löydä päätyasentoaan. Jenkkifoorumilla ainakin on paljon jutttua, muistaakseni.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re:
Kas noin... Tämähän on jäänyt kommentoimatta. Purettiin pyyhkijämekanismi ja se lyhyt sektori siellä oli kipinöinyt itsensä tummaksi. Hiottiin vesihiomapaperilla kirkkaaksi ja rasvattiin ja takas kasaan ja on pelannut hyvän aikaa jo. Kontaktihäiriö siis.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.