w220 imuovista
w220 imuovista
ässä miehet hoi!. Alako tuossa kun tutkiskelin tuota laitosta ihimetyttämään onko lie tässä ollenkaan tuota toimintoa, kaikissahan näissä ei vissiin ole imuovia tai jos tässä on ne niin ei ainakaan pelaa. Kysymys kuuluiski että mistäs sen erottaa onko toiminto kyseisessä mallissa vai ei?. On alakupään w220. Peräluukkua kyllä imee nii että tiivisteet natisee ja hurahtelee se tyroksilaatikko sielä kuskin puolen hattuhyllyn alla. Oviaku aukoo niin jostain moottoritilasta rapsetta kuuluu vissiin jostaki releestä.
On vielä sen verran uus tuttavuus tämä malli mutta eiköhän se tutummaksi tule tuossa ajan saatossa.
On vielä sen verran uus tuttavuus tämä malli mutta eiköhän se tutummaksi tule tuossa ajan saatossa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kiitoksia, selevespähän tuoki. Täälä palijon on tuon korimallin ruosteitten kans painittu niin pitihän se alakaa tutkimaan ku kaikkia ei lähellekkään näe ennen ku vähän purkaa. Otin kuskin puolen muoviheleman irti ja takaa sisälokarin. Tätä on varmaan palijon pelastanu ku ei ole suomi auto eikä niin suolan kans ollu tekemisissä. Ainuat paikat missä vähän oli norijan romia oli tunkin nostokumien ympäriltä missä maali kupruili otin ne pistehiekkapuhaltimella pois ja por 15 aineella käsittelin koko helman ja sisäpuolelle ruosteenestoa pitkällä letkulla. Löyty tuolta kuskin puolen takalokarin sisältä semmonen pyöriä purkki mihin menee kaks letkua ei oo hajuakaan mikä virka sillä purkilla on. Olisko jollain tietoa?
Tuossa muutama kuva.




ruosteenesto ainettaki näyttää olevan ja lisää laitetaan ku keritään.
Ja lisääki puretaan tässä talaven mittaan ku Mersu ei ole ajossa ennen ku keväällä seuraavan kerran.
Tuossa muutama kuva.




ruosteenesto ainettaki näyttää olevan ja lisää laitetaan ku keritään.
Ja lisääki puretaan tässä talaven mittaan ku Mersu ei ole ajossa ennen ku keväällä seuraavan kerran.
Onnittelut noin ruosteettomasta ässävanhuksesta. Nyt vaan kunnon kotelosuojaus ja nuo sisälokarien kourut erikoiskäsittelyyn, niin ei tarvii ruosteen kanssa vähään aikaan pulata.
Tuolta mun euroopan halvin W220 topikista näkee aika hyvin paikat, joihin kannattaa suojauksessa panostaa.
Siellä koteloiden sisällä on vaikka minkälaisia äänen etenemistä estäviä vaahtomuovi ja kumivaloksia. Siksi kannattaa kaikista reijistä suihkia kotelosuojaa sisään ja aina niin pitkälle ja eri suuntiin kuin onnistuu. Esim helmakotelo on B-pilarin kohdalta suljettu ja takalokarin kaari on sisältä tukossa about sen kylkilistan yläpuolelta. Takakaarien sisällä on kumi/vaahtomuovivalos, jonka saa pois kun takakontin verhoilut poistaa. Muutoin sieltä sisälokareiden tulpista ei saa oikeen mitään menemään sisään.
Ovien alareunoissa olevien listojen reunoista kannattaa kotelosuojaa imeyttää listan ja pellin väliin. Niin ruosteeton autosi näyttää olevan, ettei niitä varmaan kannata irrottaa, kun tuppaavat irrottaessa menemään mutkalle.
Niin ja etulokareiden takana on sellaiset muoviin käärityt äänieristeet, jotka suomen olosuhteissa aiheuttavat aikamoista ruostumista. Ne saa pois kun irrottaa muoviset sisäloksut.
Mistä päin maailmaa autosi on?
Minunkin on ihan ulkomailta, mutta mutta...
Tuolta mun euroopan halvin W220 topikista näkee aika hyvin paikat, joihin kannattaa suojauksessa panostaa.
Siellä koteloiden sisällä on vaikka minkälaisia äänen etenemistä estäviä vaahtomuovi ja kumivaloksia. Siksi kannattaa kaikista reijistä suihkia kotelosuojaa sisään ja aina niin pitkälle ja eri suuntiin kuin onnistuu. Esim helmakotelo on B-pilarin kohdalta suljettu ja takalokarin kaari on sisältä tukossa about sen kylkilistan yläpuolelta. Takakaarien sisällä on kumi/vaahtomuovivalos, jonka saa pois kun takakontin verhoilut poistaa. Muutoin sieltä sisälokareiden tulpista ei saa oikeen mitään menemään sisään.
Ovien alareunoissa olevien listojen reunoista kannattaa kotelosuojaa imeyttää listan ja pellin väliin. Niin ruosteeton autosi näyttää olevan, ettei niitä varmaan kannata irrottaa, kun tuppaavat irrottaessa menemään mutkalle.
Niin ja etulokareiden takana on sellaiset muoviin käärityt äänieristeet, jotka suomen olosuhteissa aiheuttavat aikamoista ruostumista. Ne saa pois kun irrottaa muoviset sisäloksut.
Mistä päin maailmaa autosi on?
Minunkin on ihan ulkomailta, mutta mutta...
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Kiitoksia. Joo tuota sinun topikkia oon lukenu hyvinki tarkalla silmällä ennen ässän ostoa tämän mallin osto ollu mielessä jo vois sanoa että vuosikausia mutta kriteerit täyttävää ei ole sattunu kohalle etupäässä tuo korin kunto on minun kohalle sattuneissa yksilöissä ollu oston esteenä tekniikka ei niinkään pelota Mersussa kun kuitenki niillä on tullu jo ajettua vissiin joku kakskymmentä vuotta.
Lähtökohtahan tämän ikäsissä Mersuissa on että on olemassa vähäruosteisia ja sitten niitä hirviän ruostuneita ja loput siltä väliltä ruosteetonta ei ole olemassakaan. Joo tuota kotelosuojaa on jo tullu suihkittua jonku verran löysin nuo toppauksetki jotka äänen kulkua estelee tuskin nuilla niin isoa merkitystä siihen on mutta ruostumisen takia ne kyllä pois pitää repiä.
Tähän mennessä tämän yksilön korin kunto on kyllä ollu positiivinen yllätys meinaan nuista kohista mistä joutuu jotain purkamaan että näkee mitä on syöny.
Ne oven alalistat on jo käytetty irti koska oli jo meleko vahava epäilys että jotain sielä on kummiski sanomista yleensä tuolta listan alta maali lähtee hilseilemään ja niinhän se oli kahessa ovessa tehenykki mutta niijen korjaus oli heleppo homma vein auton luottomaalarille ja vetästiin listojen alle uudet maalit ja asiaan kuuluvat myrkyt. Listojen irrotuksessa auttaa kummasti lämpöpuhallin vissiin niissä joku liima tai vastaava tökötti.
Tämäkin yksilö oli myynnissä autoliikkeessä ja oli ollu jo jonku kuukauden ennen kuin huomasin koko ilmoitusta.
Staari kannattaa olla helepottaa ostopäätöstä.
Tämä on tuotu Saksasta v. 2010 Rovaniemelle josta sen löysin tuossa kesällä.
Lähtökohtahan tämän ikäsissä Mersuissa on että on olemassa vähäruosteisia ja sitten niitä hirviän ruostuneita ja loput siltä väliltä ruosteetonta ei ole olemassakaan. Joo tuota kotelosuojaa on jo tullu suihkittua jonku verran löysin nuo toppauksetki jotka äänen kulkua estelee tuskin nuilla niin isoa merkitystä siihen on mutta ruostumisen takia ne kyllä pois pitää repiä.
Tähän mennessä tämän yksilön korin kunto on kyllä ollu positiivinen yllätys meinaan nuista kohista mistä joutuu jotain purkamaan että näkee mitä on syöny.
Ne oven alalistat on jo käytetty irti koska oli jo meleko vahava epäilys että jotain sielä on kummiski sanomista yleensä tuolta listan alta maali lähtee hilseilemään ja niinhän se oli kahessa ovessa tehenykki mutta niijen korjaus oli heleppo homma vein auton luottomaalarille ja vetästiin listojen alle uudet maalit ja asiaan kuuluvat myrkyt. Listojen irrotuksessa auttaa kummasti lämpöpuhallin vissiin niissä joku liima tai vastaava tökötti.
Tämäkin yksilö oli myynnissä autoliikkeessä ja oli ollu jo jonku kuukauden ennen kuin huomasin koko ilmoitusta.
Staari kannattaa olla helepottaa ostopäätöstä.
Tämä on tuotu Saksasta v. 2010 Rovaniemelle josta sen löysin tuossa kesällä.
Taas tullut uus termi automaalimaanAinuat paikat missä vähän oli norijan romia


ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei tuo nyt mikään niin kovin uusi olecmeli kirjoitti:Taas tullut uus termi automaalimaanAinuat paikat missä vähän oli norijan romiaMistä lienee johtuvan tämä kaunis nimitys ferroksidille? Tuolla offipalstallakin alkanut viliseen kyseinen ssynonyymi
(suhteelista sekin)
täällä päin se on ollut käytössä viimevuosituhannella

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mutta mistä se tulee? Norjassa autot ruostuu nopeasti sään takia vai onko norjalainen rauta huonoa. Autokanta kai siellä suht.uutta.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Puskuri on kiinni vielä ylhäältä, samoista kohdin kuin alhaalta löytämäsi lipareet.
Takakontin takaseinän muovin ja tiivisteen kun otat pois, näet syntyneestä raosta pultin kannat.
Siellä muovin alla on myös mutterit, jotka pitää irrottaa, eli takapuskurista tulee pultit suoraan takakontin takaseinän läpi sisälle.
Koita tästä selvää saada
Takakontin takaseinän muovin ja tiivisteen kun otat pois, näet syntyneestä raosta pultin kannat.
Siellä muovin alla on myös mutterit, jotka pitää irrottaa, eli takapuskurista tulee pultit suoraan takakontin takaseinän läpi sisälle.
Koita tästä selvää saada

® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Joo lähti irti, olivat ryökäleet piilottaneet tuonne kontin puolelle ne kaks pulttia huovan alle siihen lamppujen viereen.

samaan syssyyn roiskautin kontin sisäpuolen kotelosuojalla.

helemasta tuli tuommonen sillä porrilla ihimeen siliä pinta vaikka pensselillä vetastu. Tuohan jää tuommoseksi ei muutaku muovi päälle. Kovat on lupaukset tuolla aineella luulis että pysyy korroosio loitolla.

tästä sai sisäpuolen helmaan kotelosuojaa ja nostokumien reijistä altapäin heleposti.


samaan syssyyn roiskautin kontin sisäpuolen kotelosuojalla.

helemasta tuli tuommonen sillä porrilla ihimeen siliä pinta vaikka pensselillä vetastu. Tuohan jää tuommoseksi ei muutaku muovi päälle. Kovat on lupaukset tuolla aineella luulis että pysyy korroosio loitolla.

tästä sai sisäpuolen helmaan kotelosuojaa ja nostokumien reijistä altapäin heleposti.

näillä kujeilla koitettiin jatkaa Mersun ovien ikää. Kiveniskuteippi joka kohtaan mistä lista ottaa peltiin kiini eli ei pitäs tapahtua hiertymää joka rikkoo maalin.


Oven karmeihin vois tuota kans laittaa siihen mistä tiiviste hinkkaa. Nuita tiivisteitä vissiin vois yritellä pehmentää, olisko vinkkiä miten? tuntuvat olevan aika kovat koppurat.


Oven karmeihin vois tuota kans laittaa siihen mistä tiiviste hinkkaa. Nuita tiivisteitä vissiin vois yritellä pehmentää, olisko vinkkiä miten? tuntuvat olevan aika kovat koppurat.
Mulla on vaan noita 16 tuumasia. Mielessä on mullakin ollut kokeilla isompaa vannetta ja matalampaa rengasta, mutta koeajoin kerran 221 koppasta ässää, jossa semmoiset oli ja sen ikävästi kuskin penkiltä huomasi. 17 tuumaset on varmasti vielä ihan hyvät, koska sellaisilla ässä on mielestäni faceliftinä toimitettu ja itsekin olen semmoista kokeillut, enkä mitään moitittavaa huomannut.
Justiinsa toisessa topikissa oli ETstä juttua ja totta on, että vakiorenkaat jäävät todella syvälle, mutta kun rengasta tuodaan ulos päin alkaa kivet lentelemään auton kylkiin. Roiskeläpät auttanevat siihen pulmaan.
Minulla ei ole oikeasti mitään kokemusta aiheesta, kun kaikki 3 vannesatsiani ovat samanlaisia mitoiltaan, eli en voi vertailla
Justiinsa toisessa topikissa oli ETstä juttua ja totta on, että vakiorenkaat jäävät todella syvälle, mutta kun rengasta tuodaan ulos päin alkaa kivet lentelemään auton kylkiin. Roiskeläpät auttanevat siihen pulmaan.
Minulla ei ole oikeasti mitään kokemusta aiheesta, kun kaikki 3 vannesatsiani ovat samanlaisia mitoiltaan, eli en voi vertailla

® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Sanoisin että kaikki vanteet mitä näihin on alkuperäisenä saanut, toimii hyvin....jopa siedettävästi 18" alkuperäisillä lisävaruste vanteilla
mulla on talvivanteinä alkuperäiset 17x7,5" (et:tä en muista, mutta levittää kuitenkin ulos enempi kuin perinteiset 16") ja hyvät on kyydit...edellisessä oli ne peltivanteen näköiset 16" joita ei tosiaan kurkistamatta edes näkynyt pyöräaukoista, mutta en osaa kyllä näiden välillä kauheasti eroa sanomaan (toki nykyisessä on kesävanteet 19" niin se vähän sekoittaa muistikuvaa
)
Kuvatus noista talvivanteista


mulla on talvivanteinä alkuperäiset 17x7,5" (et:tä en muista, mutta levittää kuitenkin ulos enempi kuin perinteiset 16") ja hyvät on kyydit...edellisessä oli ne peltivanteen näköiset 16" joita ei tosiaan kurkistamatta edes näkynyt pyöräaukoista, mutta en osaa kyllä näiden välillä kauheasti eroa sanomaan (toki nykyisessä on kesävanteet 19" niin se vähän sekoittaa muistikuvaa

Kuvatus noista talvivanteista

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Joo ehkä tuo 17 tuumaa vielä vois olla toimiva ratkasu. Ei kuiten viiti pilata autoa ulkönäön kustannuksella, onhan ne komeita nuo ässät isoilla vanteilla ja matalilla renkailla mutta saman se ässäki tekee ku muutki Mersut ajo ominaisuudet häviää saman tien ku siihen laitetaan isot vanteet ja matalat renkaat. Ootko tuon sun topikki rempan jälkeen tullu ässän kans toimeen en ole nyt katellu ootko lisäilly sinne mitään luin sitä kyllä ahkerasti ku oli hankinta ajan kohtanen. tätä minun kulkinetta oon tässä pitkin talvia käyny läpi mitä nyt töiltä on ehtiny ja sattunu innostusta piisaamaan. Kyllä vanhastaki autosta saa todella nätin ku sitä aikansa paapoo. Kori alakaa olla aika tarkasti läpikäyty tekniikassa en ole vielä löytäny mitään mainittavaa ei näytä olevan vuotoja ja kaikki pelaa niinku pitääki. Tuon jännitteen säätimen aattelin vaihtaa jo varuilta näyttäs olevan aika tarkka virroistasa tämä ässä ei kyllä vielä ole oikkuillu sen suhteen mitään mutta ei ollu niin kallis investointi tuo säädin että ei olis raskinu ostaa. On näköjään aika ahas paikka vaihtaa alta vissiin paras yrittää vaihtoa.
Eipä maalaamisen jälkeen ole ollut muuta kuin ajoa. Mitä nyt takaa vasemmalta absianturin vaihdoin. Faijahan sillä ajelee joka päivä ja ei ole ongelmista raportoinut. Tänään sen tuossa pihalla pesin, eikä ole ruostetta vielä pintaan mistään pukannut.
Ensi kesänä ajattelin pohjaa käydä hiekkapuhallus- ja maali-pyssyn kanssa läpi.
Ensi kesänä ajattelin pohjaa käydä hiekkapuhallus- ja maali-pyssyn kanssa läpi.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
mikä on tuossa 18 tuuman vanteessa et jos satut muistamaan? muutaman ässän tuossa oon nähäny missä tuo koko renkaana 245/45 18 mutta ei omistajaa kyseisellä autoille mailla halameilla että ois kysyny ajaako nuilla erkkikään vai onko näkökysymys.piippu kirjoitti:Sanoisin että kaikki vanteet mitä näihin on alkuperäisenä saanut, toimii hyvin....jopa siedettävästi 18" alkuperäisillä lisävaruste vanteilla![]()
mulla on talvivanteinä alkuperäiset 17x7,5" (et:tä en muista, mutta levittää kuitenkin ulos enempi kuin perinteiset 16") ja hyvät on kyydit...edellisessä oli ne peltivanteen näköiset 16" joita ei tosiaan kurkistamatta edes näkynyt pyöräaukoista, mutta en osaa kyllä näiden välillä kauheasti eroa sanomaan (toki nykyisessä on kesävanteet 19" niin se vähän sekoittaa muistikuvaa)
Kuvatus noista talvivanteista
Ässä on parempi ajaa vähän isommilla ja matalammilla renkailla, ei todellakaan huonone niinkuin pienemmissä koreissa. Mulla on talvirenkaina alkuperäiset 245/45/18 (ET44 tai 46) ja vakaampi se niillä on kun 16" alkuperäisillä.
Ei tosiaan ollut paha ajaa edes 245 20" / 285 /20".
CLK:ssa oli joskus 19" ja ne lähti siitä menemään samantein ja laitoin 17" alle. noissa pikkuautoissa vaikuttaa ihan erilailla, ässä on aika huoleton renkaiden suhteen.
Tossa rami:n ketjussa sitä juttua oli viimeksi:
viewtopic.php?t=28965&postdays=0&postor ... &start=780
Ei tosiaan ollut paha ajaa edes 245 20" / 285 /20".
CLK:ssa oli joskus 19" ja ne lähti siitä menemään samantein ja laitoin 17" alle. noissa pikkuautoissa vaikuttaa ihan erilailla, ässä on aika huoleton renkaiden suhteen.
Tossa rami:n ketjussa sitä juttua oli viimeksi:
viewtopic.php?t=28965&postdays=0&postor ... &start=780
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Ei minulla ole 18" vanteita....tuollaiset kuvan vanteet minulla on talvipyörissä ja ne on 17" ja taas kesävanteina on 19" (mutta en muista kyllä yhtään noiden 17" ET lukua....jos veikata pitäisi, niin jotain 35-40 väliltä?) ja taas tuolla aiemmalla "siedettävä jopa 18" vanteilla" kommentilla tarkoitin, että Ässää ei saa pilalle niillä vanteilla joita uutena on ollut tarjolla....V-M kirjoitti:mikä on tuossa 18 tuuman vanteessa et jos satut muistamaan? muutaman ässän tuossa oon nähäny missä tuo koko renkaana 245/45 18 mutta ei omistajaa kyseisellä autoille mailla halameilla että ois kysyny ajaako nuilla erkkikään vai onko näkökysymys.piippu kirjoitti:Sanoisin että kaikki vanteet mitä näihin on alkuperäisenä saanut, toimii hyvin....jopa siedettävästi 18" alkuperäisillä lisävaruste vanteilla![]()
mulla on talvivanteinä alkuperäiset 17x7,5" (et:tä en muista, mutta levittää kuitenkin ulos enempi kuin perinteiset 16") ja hyvät on kyydit...edellisessä oli ne peltivanteen näköiset 16" joita ei tosiaan kurkistamatta edes näkynyt pyöräaukoista, mutta en osaa kyllä näiden välillä kauheasti eroa sanomaan (toki nykyisessä on kesävanteet 19" niin se vähän sekoittaa muistikuvaa)
Kuvatus noista talvivanteista
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Lisäksi, edellisessä ässässä oli kesä ja talvirenkaina 17x8" ET 35 225/55. Ne näyttää vähän paremmilta, kun ei ihan niin syvälle jää. Ajoltaan oli hyvät, joskaan ei ihan yhtä vakaat, kun 245/45R18 rengastus.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)