w220 aurinkolipan ongelmat
w220 aurinkolipan ongelmat
Kuten kaikki tietää on w220 varmaankin mersun muovisin ja kiinalaisittain suunnitelluin ja valmistetuin auto ikinä.
Aurinkolippa ei oikein meinaa pysyä asennoissaan ja peilin luukku retkottaa miten sattuu.
Syynä itse lipan osalta että lipan akselin kevennysviisteeseen vastaava metallijousi lienee meltopeltiä ennemmin kuin jousta tai ainakin se oli antanut periksi. Ohuella lattapäämeisselillä taivuttelin tapin reijästä peltiklipsuja ja se auttoi.
Peilin luukku sensijaan on ihan vitsi. Sen lukitsee kaksi U muotoista pikkuklipsiä joka painettu millisen muovikehyksen reunaan kiinni ja murtuu palasiksi siitä jo varmaan klipsiä tehtaalla asentaessa alkaa murtuma.
Tästä oli vissiin japsi jo tutkineet vikaa kun toisen pään klipsi puuttui ja muovipalasiakaan ei löytynyt lipan sisältä tarpeeksi ja alareunan kiinnitysklipsi oli murtunut ja liimattu jo ennestään mutta ihmeen hyvin liimattu. Kokeilin silti liimailla syanoakrylaattigeelillä palaset paikalleen ja jotenkuten pysyivät mutta jousen painaminen paikkaansa mursi liimauksen. Liimaus uusiksi ja poraamaan 0,8mm poralla reikää ja liimasin sinne reikään noin 10mm pitkät poran terän varren palaset niin kesti painaa klipsin takaisin. Tosin täysin toimivaa ei tullut kun joutuu kädellä auttamaan kannen ylös asti että peilin valo syttyy ja laskemaan otteen hitaasti ettei valo sammu. Kytkimen sakaraan piti liimata millin muovilirpake paksunnokseksi (sekin oli poikki ja löytyi lipan sisältä) jotta mikrokytkin toimi.
Kun toinen klipsi puuttui ei jaksanut puuttua maaliongelmaan joka sekään ei pysy kiinni muovissa. W220 on vähän kuin itse tehty, sisustan osia maalattu ja päällystetty teeseitse menetelmillä. Tosin alkuperäiskuntoiseksi tekeminen siltä osin helppoa
Kinkit myy kopiota kehyksestä noin 25-35eur. Alkuperäinen on jotain 60-100eur. Mersu suunnitellut paskan osan ja myy sitä yhtä samaa paskaa osaa 10x hinnalla tuotantokustannuksesta.
Kaikki käytetyt purkuosat aurinkolipoista on paskasilla käsillä purettu ja tuhrittu ja toisekseen ne muoviosat on niissä paskana. Aurinkolippa maksaa jitain 200eur ja siinä lienee se luukkukin silloin. Purkuosa jossa minä hetkenä tahansa murtuva tai yleensä jo murtunut luukun reuna maksaa sitten "täydellisenä" satasen. No, pian on bensa-auton osille kysyntä noin 1 % eli museoautot. Siihen loppuu sekin rosvous
Aurinkolippa ei oikein meinaa pysyä asennoissaan ja peilin luukku retkottaa miten sattuu.
Syynä itse lipan osalta että lipan akselin kevennysviisteeseen vastaava metallijousi lienee meltopeltiä ennemmin kuin jousta tai ainakin se oli antanut periksi. Ohuella lattapäämeisselillä taivuttelin tapin reijästä peltiklipsuja ja se auttoi.
Peilin luukku sensijaan on ihan vitsi. Sen lukitsee kaksi U muotoista pikkuklipsiä joka painettu millisen muovikehyksen reunaan kiinni ja murtuu palasiksi siitä jo varmaan klipsiä tehtaalla asentaessa alkaa murtuma.
Tästä oli vissiin japsi jo tutkineet vikaa kun toisen pään klipsi puuttui ja muovipalasiakaan ei löytynyt lipan sisältä tarpeeksi ja alareunan kiinnitysklipsi oli murtunut ja liimattu jo ennestään mutta ihmeen hyvin liimattu. Kokeilin silti liimailla syanoakrylaattigeelillä palaset paikalleen ja jotenkuten pysyivät mutta jousen painaminen paikkaansa mursi liimauksen. Liimaus uusiksi ja poraamaan 0,8mm poralla reikää ja liimasin sinne reikään noin 10mm pitkät poran terän varren palaset niin kesti painaa klipsin takaisin. Tosin täysin toimivaa ei tullut kun joutuu kädellä auttamaan kannen ylös asti että peilin valo syttyy ja laskemaan otteen hitaasti ettei valo sammu. Kytkimen sakaraan piti liimata millin muovilirpake paksunnokseksi (sekin oli poikki ja löytyi lipan sisältä) jotta mikrokytkin toimi.
Kun toinen klipsi puuttui ei jaksanut puuttua maaliongelmaan joka sekään ei pysy kiinni muovissa. W220 on vähän kuin itse tehty, sisustan osia maalattu ja päällystetty teeseitse menetelmillä. Tosin alkuperäiskuntoiseksi tekeminen siltä osin helppoa
Kinkit myy kopiota kehyksestä noin 25-35eur. Alkuperäinen on jotain 60-100eur. Mersu suunnitellut paskan osan ja myy sitä yhtä samaa paskaa osaa 10x hinnalla tuotantokustannuksesta.
Kaikki käytetyt purkuosat aurinkolipoista on paskasilla käsillä purettu ja tuhrittu ja toisekseen ne muoviosat on niissä paskana. Aurinkolippa maksaa jitain 200eur ja siinä lienee se luukkukin silloin. Purkuosa jossa minä hetkenä tahansa murtuva tai yleensä jo murtunut luukun reuna maksaa sitten "täydellisenä" satasen. No, pian on bensa-auton osille kysyntä noin 1 % eli museoautot. Siihen loppuu sekin rosvous
- Liitteet
-
- 20220809_023325.jpg (172.17 KiB) Katsottu 4935 kertaa
-
- 20220809_023228.jpg (219.26 KiB) Katsottu 4935 kertaa
-
- 20220809_023213.jpg (274.36 KiB) Katsottu 4935 kertaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
Mielenkiintoinen topikki... Ihan vaan siitäkin syystä että Andorran reissulla ainut parisuhderiita kulminoitui juurikin tuohon apparin puolen aurinkolipan meikkipeilin läpän akselitappiin. Loputulema oli se että mimmi lupasi maksaa uuden osan. Nyt kun tätä luin, tuli fiilis että ehkä olin hieman liian jyrkkä vaateissani.
221 ja 216:ssa on tuo muovikehys samalla 220-alkuisella varaosanumerolla. Lienee siis sama osa vaikka lippa itsessään on eri.
Kysymys... Onko itse peili helposti irroitettavissa? Uudet kun myydään ilman peiliä.
221 ja 216:ssa on tuo muovikehys samalla 220-alkuisella varaosanumerolla. Lienee siis sama osa vaikka lippa itsessään on eri.
Kysymys... Onko itse peili helposti irroitettavissa? Uudet kun myydään ilman peiliä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
R129:ssa on yhtä lapsellisen oloiset meikkipeilin läpät. Saa olla tosi varovainen aukaistessaan. En muista enää millaiset läpät oli W140:ssa. Mutta ainakin R129:ssa (faceliftissä) huomaa sen että Mersulla on alkanut säästölinja, nuo läpät ja taustapeili joka on niin heppoinen että tuntuu että jää käteen. Samallahan ne jätti ovikoteloista keskuslukkopumput pois ja hanskalokerosta valon. Valon reikä vielä silti löytyy. Vaikka muuten onkin vielä kunnolla rakennettu auto.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
Voi ihmettä, mersu käyttää uudemmissa siis samaa osaa joka w220 todettu täysin sudeksi.Mou kirjoitti: ↑12.8.2022 7:14 Mielenkiintoinen topikki... Ihan vaan siitäkin syystä että Andorran reissulla ainut parisuhderiita kulminoitui juurikin tuohon apparin puolen aurinkolipan meikkipeilin läpän akselitappiin. Loputulema oli se että mimmi lupasi maksaa uuden osan. Nyt kun tätä luin, tuli fiilis että ehkä olin hieman liian jyrkkä vaateissani.
221 ja 216:ssa on tuo muovikehys samalla 220-alkuisella varaosanumerolla. Lienee siis sama osa vaikka lippa itsessään on eri.
Kysymys... Onko itse peili helposti irroitettavissa? Uudet kun myydään ilman peiliä.
Toi keshys maksoi originalteilessä joskus 40-50eur nyt suljettu 4.10 asti ja ebayssä 85-90eur. Siinä on vain kehys ja luukku. Peilit on itse läpässä kiinni.
Jos ton korjaa, niin kannattaa ottaa varovasti kehys pois ettei mene pidikkeet paskaksi. Ohessa kuva teurastetusta w220 prefacelift aurinkoläpästä jossa alareunan toinen kiinnitysklipsi näyttää olevan poikki. Tota ei voi aukaista ellei leikkaa alareunan saumaa partaterällä yms auki.
Jos ois uus kehys niin ehkä poraisin siihen noita tappeja estämääm klipsin kohdalta halkeamisen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
Ai se peili on tossa reuhkassa kiinni... Noh katsotaan saako noita Baldilta. Löysin jopa varaosanumeron suomenkieliselle tarrallekki.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
Baldilla oli ässään luukku jotain 70-80.
Löyty tommonen paikka:
http://www.original-teile-shop.de/a/mer ... _innen.htm
Tää on vissiin eri kuin käyttämäni originalparts.de/original-teile.de.
Oiskohan siellä kartanlukijankin versiota? Mulla toi 7G16 on värikoodi tossa lopussa.
Joku tarvikekansi löyty kanssa jossa onkin peilikin. Varmaan sitävarten että jos alkuperäinen peili rikki...
Kävin katsomassa yhtä purkuässää - entistä mustalaisten omistamaa, niin peilit oli aurinkosuojissa hakattu paskaksi ja penkki teurastettu puukolla
Samanlaisia peilejä ebayssä ja myydään hyväkuntoisena tai hyväkuntoisen hinnalla. Se peilin vaihto on vähän hankalampi homma. Näytti kuvien mukaan olevan liimalla kakspuolisella teipillä kiinni. Vaatii varmaan lipan halkaisun kuten tossa kuvassa ylempänä...
Ja sit ne tuhannet vaaleat sisustan osat jotka purettu tervatuilla näpeillä... Ennemmin ostaa uusen lipan 200 hintaan kun jonkun sotketun peilivikaisen jossa varmaan saranassa jo halkeaman alku 100-150 hinnalla. Mistä noi purkutyypit oikein saa elantonsa. Ei kai kukaan nyt tommoista paskaa osta?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
Hetkinen... Mistä tuo kuva on peräisin? Omasta kamerasta vai internetseistä? Nyt kun tarkemmin katsoi, niin tuo läppähän on ihan erilainen kuin omassa autossa.AK47 kirjoitti: ↑15.8.2022 15:40 Ohessa kuva teurastetusta w220 prefacelift aurinkoläpästä jossa alareunan toinen kiinnitysklipsi näyttää olevan poikki. Tota ei voi aukaista ellei leikkaa alareunan saumaa partaterällä yms auki.
c_parts_3e0df2fc1fd9105abbe9592481f56df8453c9a76.jpg
Jos ois uus kehys niin ehkä poraisin siihen noita tappeja estämääm klipsin kohdalta halkeamisen.
Tässä on sellanen mistä itse haaveilen ja Baldille laitoinkin kyselyä. Näyttäisi peili tulevan mukana.
https://www.ebay.com/itm/353377967446
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
Toi kuva jossa teurastettu koko läppä auki on netistä. Prefacelift kyseessä. Faceliftissä joku muovipidikelipare lisäksi siinä kehyksen reunassa vissiin sakkolappuja varten.Mou kirjoitti: ↑10.9.2022 12:30Hetkinen... Mistä tuo kuva on peräisin? Omasta kamerasta vai internetseistä? Nyt kun tarkemmin katsoi, niin tuo läppähän on ihan erilainen kuin omassa autossa.AK47 kirjoitti: ↑15.8.2022 15:40 Ohessa kuva teurastetusta w220 prefacelift aurinkoläpästä jossa alareunan toinen kiinnitysklipsi näyttää olevan poikki. Tota ei voi aukaista ellei leikkaa alareunan saumaa partaterällä yms auki.
c_parts_3e0df2fc1fd9105abbe9592481f56df8453c9a76.jpg
Jos ois uus kehys niin ehkä poraisin siihen noita tappeja estämääm klipsin kohdalta halkeamisen.
Tässä on sellanen mistä itse haaveilen ja Baldille laitoinkin kyselyä. Näyttäisi peili tulevan mukana.
https://www.ebay.com/itm/353377967446
Kehys on irto-osa ja peilit on siinä keskiosassa kiinni w220 malleissa. Uudemmat ja coupet on lippa vissiin lyhyempi ja pikkuisen eri kokoinen ulkomitoilta. Toivottavasti niissä toi luukkuosa vahvempi. Voi olla ettei coupessa ole kuin yksi peili. Ässässähän se toinen peili liukuu pois edestä ja alla on oikein suurennuslasipeili tarkoille huulipunan laittajille.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
Joo ei mulla ole kuin yksi peili. Se on varmaan mietitty että kun auton jakaa tuo kiinteä kokomittainen keskikonsoli, niin sitä on vaike kallistella yli ja alas, niin ei sotkeennu huulipunat.AK47 kirjoitti: ↑10.9.2022 12:56 Uudemmat ja coupet on lippa vissiin lyhyempi ja pikkuisen eri kokoinen ulkomitoilta. Toivottavasti niissä toi luukkuosa vahvempi. Voi olla ettei coupessa ole kuin yksi peili. Ässässähän se toinen peili liukuu pois edestä ja alla on oikein suurennuslasipeili tarkoille huulipunan laittajille.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: w220 aurinkolipan ongelmat
Kaikkeen ne nahkahousut onkin miettinny valmiiksi säästönuukailuissaanMou kirjoitti: ↑10.9.2022 13:19Joo ei mulla ole kuin yksi peili. Se on varmaan mietitty että kun auton jakaa tuo kiinteä kokomittainen keskikonsoli, niin sitä on vaike kallistella yli ja alas, niin ei sotkeennu huulipunat.AK47 kirjoitti: ↑10.9.2022 12:56 Uudemmat ja coupet on lippa vissiin lyhyempi ja pikkuisen eri kokoinen ulkomitoilta. Toivottavasti niissä toi luukkuosa vahvempi. Voi olla ettei coupessa ole kuin yksi peili. Ässässähän se toinen peili liukuu pois edestä ja alla on oikein suurennuslasipeili tarkoille huulipunan laittajille.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.