Pienijarruisen s500 jarruosien hankinnan pulma
Pienijarruisen s500 jarruosien hankinnan pulma
Juu, tossa onkin tosiaan edessä pienet halkaisijaltaan 312mm ja 28mm paksut levyt. Muissa s500 on ollut 330mm x 32mm levyt (A220 421 08 12).
No, sellaisia pieniä levyjä tarjotaan ebayssa kyllä esim bremboa (09 8127.11 vastaa A220 421 09 12).
Tämäkin piti huomata kun oli purettu ja ei vaan mahdu 32mm levy satulaan...
No, levyjä siis saa.
Mutta pala menee ihmettelyksi. EPC sanoo A006 420 32 20.
Tolla kun ebayssa hakee niin alkaa tulla kaikkea mahdollista jota väitetään vastaavan kyseistä numeroa mutta, s500 ei näy listoissa, loppuu 350 kohille ja joitain 203 220cdi paloja kanssa tuolla numerolla tyrkytetään...
Onkos tolle A006 420 32 20 korvaavia numeroita joita voisi kokeilla haun onnistumiseksi.
Löysin Brembon P50 053 väitteen että vastaisi tota A006 420 32 20 mutta en näihin oikein luota.
Brembo lienee nuo jarrut mersulle väsännyt tohon. Kysäisin oikein brembolta muttei vastausta ole kuulunut ja tuskin kuuluukaan kun englanniksi kyselin.
Minkä mittaiset palat tossa pitäis olla... En nyt kerkeä paloja irroittamaan ja mittaamaan.
Palat on jo finaalissa, kohta mennään rautapaloilla jos ei löydy paloille selvyyttä pikkuhiuljaa.
No, sellaisia pieniä levyjä tarjotaan ebayssa kyllä esim bremboa (09 8127.11 vastaa A220 421 09 12).
Tämäkin piti huomata kun oli purettu ja ei vaan mahdu 32mm levy satulaan...
No, levyjä siis saa.
Mutta pala menee ihmettelyksi. EPC sanoo A006 420 32 20.
Tolla kun ebayssa hakee niin alkaa tulla kaikkea mahdollista jota väitetään vastaavan kyseistä numeroa mutta, s500 ei näy listoissa, loppuu 350 kohille ja joitain 203 220cdi paloja kanssa tuolla numerolla tyrkytetään...
Onkos tolle A006 420 32 20 korvaavia numeroita joita voisi kokeilla haun onnistumiseksi.
Löysin Brembon P50 053 väitteen että vastaisi tota A006 420 32 20 mutta en näihin oikein luota.
Brembo lienee nuo jarrut mersulle väsännyt tohon. Kysäisin oikein brembolta muttei vastausta ole kuulunut ja tuskin kuuluukaan kun englanniksi kyselin.
Minkä mittaiset palat tossa pitäis olla... En nyt kerkeä paloja irroittamaan ja mittaamaan.
Palat on jo finaalissa, kohta mennään rautapaloilla jos ei löydy paloille selvyyttä pikkuhiuljaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Pienijarruisen s500 jarruosien hankinnan pulma
Ei nyt varsinaisesti mitään sanottavaa tuohon palahommaan, mutta omakohtainen kokemus muutaman viikon takaa, kun piti ässään etupalat vaihtaa (oikeapuoli meni raudalle, kun siellä ei ole tunnistinta) ja ei muuta kuin auto nosturille ja jo aikapäiviä hyllyyn ostetut palat hollille...muutaman minuutin juttu piti olla, kun on niillä kätevillä brembon käyttämillä tikuilla palat kiinni eikä tarvi satulaa irroitellaAK47 kirjoitti:...Palat on jo finaalissa, kohta mennään rautapaloilla jos ei löydy paloille selvyyttä pikkuhiuljaa.
Hain sopivan ja entuudesta viisastuneena vahvistetun/lyhennetyn tuurnan ja vähän isompi moska toiseen käteen, ja kunnon isku tuurnan päähän...PLOPS! Tuli kerrasta entinen satula Se saakelin kiinnitystikku oli hirttänyt niin kovaa sisäreunastaan, jossa "klunssi" jolla lukittuu satulaan että tikku nyrjähti keskeltä 45° kulmaan ja samassa rytäkässä satulasta katosi koko ulompi korva ja sisäpääkin murtiolla....eli kertalyönnillä täystuho ja homma seis
Liettuasta löytyi edullisesti facelift cdi:n satula
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: Pienijarruisen s500 jarruosien hankinnan pulma
No, voi kehveli.piippu kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti mitään sanottavaa tuohon palahommaan, mutta omakohtainen kokemus muutaman viikon takaa, kun piti ässään etupalat vaihtaa (oikeapuoli meni raudalle, kun siellä ei ole tunnistinta) ja ei muuta kuin auto nosturille ja jo aikapäiviä hyllyyn ostetut palat hollille...muutaman minuutin juttu piti olla, kun on niillä kätevillä brembon käyttämillä tikuilla palat kiinni eikä tarvi satulaa irroitellaAK47 kirjoitti:...Palat on jo finaalissa, kohta mennään rautapaloilla jos ei löydy paloille selvyyttä pikkuhiuljaa.
Hain sopivan ja entuudesta viisastuneena vahvistetun/lyhennetyn tuurnan ja vähän isompi moska toiseen käteen, ja kunnon isku tuurnan päähän...PLOPS! Tuli kerrasta entinen satula Se saakelin kiinnitystikku oli hirttänyt niin kovaa sisäreunastaan, jossa "klunssi" jolla lukittuu satulaan että tikku nyrjähti keskeltä 45° kulmaan ja samassa rytäkässä satulasta katosi koko ulompi korva ja sisäpääkin murtiolla....eli kertalyönnillä täystuho ja homma seis
Liettuasta löytyi edullisesti facelift cdi:n satula
Tossa kerkesin purkaa tosiaan toisen puolen kokonaan ja tapit lähti nätisti pois kyllä.
Ainahan se jossain se vastus täytyy olla.... Väärät osat, väärin asennettu, hajoaa purkaessa, joku osa puuttuu/häviää/unohtuu....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
EPC ei antanut runkonumerolla kuin ton A006 420 32 20racer123 kirjoitti:Löytyiskö noilla muilla EPC:n antamilla numeroilla paremmin?
A0044200520
A0044209020
A0064201220
Tää on japanialaisten hylkäämä feislifti, päästöt 280g tms eli vähempi kuin euromallissa. oli rajoitettu 210kmh jne.
Eli jarrutkin taitaa olla pienemmät kuin euromalleissa. Tai sit toi jarrun pieni koko tullut fl mukana???
Pakko kai mitata minkä kokoset ne jarrupalat on ja tilata koon perusteella...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
racer123 kirjoitti:Mulla taas näytti nuo mainitsemani 3 osanumeroa vaihtokelpoisiksi tuon sun laittaman numeron kanssa. Toki mittaaminen on se varmin keino.
Oiskohan niin että palat osommissa ja pienemmissa kuitenkin samankokoiset...
Eroahan ei ole paljoa 312/330 ja paksuus ei tässä vaikuta muuta kuin aikakestoa lämmön suhteen.
No, katselin uudestaan niin niinhän se on että tolla 3220 numerolla krvattu ne vanhemmat numerot. Eli pitää googlata niilläkin...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Palat oli muistaakseni saman kokoiset isoilla ja pienillä levyillä.AK47 kirjoitti:racer123 kirjoitti:Mulla taas näytti nuo mainitsemani 3 osanumeroa vaihtokelpoisiksi tuon sun laittaman numeron kanssa. Toki mittaaminen on se varmin keino.
Oiskohan niin että palat osommissa ja pienemmissa kuitenkin samankokoiset...
Eroahan ei ole paljoa 312/330 ja paksuus ei tässä vaikuta muuta kuin aikakestoa lämmön suhteen.
No, katselin uudestaan niin niinhän se on että tolla 3220 numerolla krvattu ne vanhemmat numerot. Eli pitää googlata niilläkin...
Nyt vuorossa takajarrut. Nekin n 300mm ja 11mm paksut eli näyttäisi autossa olevan 350 jarrut.. s500 eurojarrut on takana jäähdytetyt.
Tässä valossa oudoksuttaa esim jarrujen vaatimus muutoskatsastuksessa kun tehdas voi muutella markkina-alueilla näin. Tässähän siis määräisi huippunopeus tai sen rajoitin jarrujen koon eikä teho....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.