Voi että mä sanon!
Aloinpa tässä iltapuhteeksi ohimennen vaihtamaan ässään etupaloja, kun on sen verran simppeli perushomma, että ei saisi varttia kauempaa tuhlaantua aikaa....mutta paskat!
Eihän siitä ole kuin 4-5vuotta kun viimeksi kirosin samaa hommaa ja silloin selvisin voittajana, mutta nyt ei oikein enää tunnu pääsevän niskanpäälle niistä tapeista joilla palat lukittu satulaan (siis nelimäntä satulat ja semmoset 5-6mm tapit läpi lyömällä)
Ensin jollain mikälie käteen sattunut perus tuurna, josta tuli ensilyönnillä Z. Sitten hakemaan oikein hieno kallis DIN-luokiteltu huipputuurna, mutta ei niin ei...kieroon meni lopulta sekin vaikka kaikki maailman liuottimetkin ehdin jo satulaan ruiskia hommaa helpottamaan. Että onko tuohon joku Mercedes-Benz erikoistyökalu nro: 2206723872A? Vai millä te muut noita jämähtäneitä tappeja irroittelette??
Tuurnan paksuus kun on jotain luokkaa 3mm niin ei sillä oikein saa iskua uppoamaan ja tarvis olla joku vahvempi jööti rungoltaan ja ihan kärjessä muutaman millin pitkä kevennys jolla saisi huitaistua ison lekan kanssa ensinytkähdyksen ja sitten perustuurnalla taputella lopunmatkaa, mutta onko niitä? ..vai yritänkö jälleen liian vaikeasti?
Sinne se jäi raato nosturille ja tulin kotiin kaffille...katotaan huomenna
W220 etusatulaan palanvaihtoa
W220 etusatulaan palanvaihtoa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No niin...olisihan tämä tosiaan pitänyt itsekkin tajuta, kun kerran tommosesta lyhkäisestä piikistä jo itekkin höpötinepk kirjoitti:Anna laikkaa tuurnalle että siitä tosiaan tulee vain nysä , sitten kestää moskalla lyödä ilman että taipuu.
Eli huomenna hankintamatkalle ja kourallinen tuurnia mukaan
Ja Sakarille... tätä jo ehdin hikoilla, että saako noista satuloista enää kelvollista, kun on ihan yhtäpuuta koko tikut, että mistä ratkeaa kun kunnon moskalla kopauttaa! Eikös siellä sisäreunassa ole tapissa joku klunssi päässä ja taitaa minun tuurilla lähteä pala satulaakin sen klunssin mukana...lämpö kävi myös mielessä ja itseasiassa olisin jo antanutkin, mutta kun en yhtäkkiä taas löytänyt mihin joku onnistunut hukkaamaan isot happi/asettipullot Saattaa kyllä tosiaan mäntien tiivisteet ottaa itseensä, on ne tapit niin jumissa, ja oliko peräti jotkut bakeliittimännätkin, että tulisiko lämmitettyä nekin pilalle
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Joo siis siel on sellanen jousisokka vaan siellä tapin päässä. Uskomattoman lujaa osaa jäädä kiinni vähänkään vanhemmissa autoissa. Poratakaan ei pysty sieltä kun se tappi on sen verta kovempaa materiaalia kun mitä tuo satula..
Tai pystyy toki! Mutta hankala silleen paikoillaan porata niin että menis suoraan. Mut kyllä nyt todennäkösesti lähtee sillä isolla tuurnalla ja kunnon lekalla. Ja jollei lähe ni sit se irtoo sieltä lohjenneen satulan kera:D
Tai pystyy toki! Mutta hankala silleen paikoillaan porata niin että menis suoraan. Mut kyllä nyt todennäkösesti lähtee sillä isolla tuurnalla ja kunnon lekalla. Ja jollei lähe ni sit se irtoo sieltä lohjenneen satulan kera:D