Ne vanteet on varmaan jollain ihmeellisellä krimppilaitteella kutistettu... Jotain jälkiähän niissä näkyi.
Tuo oranssi kumiosa on varmaan ns. pohjaanlyöntikumi tms.

Samaa pohdin itsekin konnansyöjien värkkäämän sontaläjän kanssa. Joku Pösön romu se oli ja vetonilviäisen kortonki peräti rikki. Uutta kortsua ei varaosina saa, osta koko keppi. Laatikko kun on niin lähellä niveltä, ettei sovi olemaan kun prässiliitos, ei siis mahdu mitään normaalisia rosterinippuside/klemmari-systeemejä, tms.Mika.T kirjoitti:(mietin itsekseni että miten ihmeessä nuo palkeen kiinnitysvanteet mahtaa saada paikoilleen kun niissä ei ole liitosta tai kiristystä)
Sinnehän oli tullu 15mm pitkä ja kympin pari syvä jälki jostain...AK47 kirjoitti:Tossa ois yksi s500 jossa kompuran painetestissä tuli maksimissaan jotain 10 bar. Pitäisi tulla jotain 14 minimissään että voisi sanoa ehjäksi.
No tänään kompura pois ja korjaus sarjasta männän tiivisterengas ja o rengas vaihdettiin.
Mutta ei se nyt tee edes sitä mitä ennen...
Pitää mittailla toi kompura että mitä se tuottaa. Voiko vika olla muualla kuin männänrenkaassa ja sylinterissä ja männän läppäventtiilissä ?
Siinä kompurassa näyttäisi olevan semmoinen systeemi että se kääntää tarvittaessa imupuolelle paluun (kaiketi kun pitää laskea alustaa).
Minkä verran jännitettä ja virtaa uskaltaa laittaa siihen venttiilin ohjaukseen?
Aattelin testata ton verstaalla kuitenkin ensin.
Juu. Tommonen tarvike tulossa. Näköjään männänrengas ei ole mennyt koloonsa ja jäänyt toisesta reunasta ulommas jolloin mäntä raapinut keramisylinteriin jäljen. Näin äkikseltään arvioiden. Pimeässä ei pitäisi survoa mitään minnekkään, voi tulla kallis lasku...ram kirjoitti:Wabco on tehnyt originaalinkin. Kompura on sama W220 ja W211 kopissa, mutta ilmaputkissa on pientä eroa, jolloin niitä joutuu joskus siirtämään vanhasta kompurasta uuteen. Eli kun on myyty W211 kompura ässämiehelle.
Tarvikkeessa on 2 v takuu joten eiköhän se ainakin vuoden kestäRoisto kirjoitti:Niin, se on jotain keraamipinnoitettua materiaalia se sylinteri. Joku valurauta oisi mennyt varmaan hoonaamalla.
t.
Risto
Meinasin sitä kokeilla kunhan ois tehnyt timantti tms hiomapatentin tohon, mutta mittailin vanhaa ja varaosarengasta ja katselin niitä ja pikkuisen oli isompi se vanha renkaan säteen suunnassa (0.1mm) Siinä sit mallasin ja ihmettelin että täähän saattais käydä paremmin toisinpäin mitä oli laitettu.Roisto kirjoitti:Tuskin se ainakaan pahemmin menee pilalle.AK47 kirjoitti:Keramipinnoitteelta näyttää. Voisi sitäkin hoonata... Ainakin voisi kokeilla.
t.
Risto
No, ei siinä niin suuri se ero ole etteikö rengas toimisi. Homma meni reisille siinä kun ei tehnyt sitä valoisassa ajatuksen kanssa vaan kiireessä ja takakontin päädyssä pohjolan liikenteen hallissa...Roisto kirjoitti:Eli eikö se korjaussarja ollut alkuperäisen veroinen? Uusi rengas ei tarpeeksi iso?
Monikohan noitakin kauppaa ja kenen tekemiä? Alkuperäisiä ei varmaan oo vapailla markkinoilla.
t.
Risto