Airmatikin tolppien hankinta
Airmatikin tolppien hankinta
Tuntuu vaihtelevan w220 airmatikin jousien hinta 179 - 4600eurublaan
Halvimmat nyt ei herätä asennushaluja muuta kuin pikahätäratkaisuna tms.
Miessler tarjoaisi "comming soon" aikataululla tolppia joissa "residual pressure holding valve", "with active ADS valve"
Miessler Automotive:
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... 2203205113
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... 2203205013
"Alkuperäinen":
https://www.originparts.de/index.php?la ... 2203202438
https://www.originparts.de/index.php?la ... 2203205013
https://www.originparts.de/index.php?la ... 2203202338
HUH HUH
https://www.originparts.de/index.php?la ... 2203207913
ja HUH
Bilstein
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... 2203205113
http://www.ebay.de/itm/2-BILSTEIN-B4-AI ... Sw4A5Y2gxP
Arnott on myös yksi vaihtoehto muttei se juurikaan innosta.
Miten toi bilstein? Onko kukaan forumilainen asentanut näitä ässäänsä?
En nyt päässyt katselemaan EPC:stä numeroita mutta nuo numerot googlella pomppas vastaan em osille
Halvimmat nyt ei herätä asennushaluja muuta kuin pikahätäratkaisuna tms.
Miessler tarjoaisi "comming soon" aikataululla tolppia joissa "residual pressure holding valve", "with active ADS valve"
Miessler Automotive:
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... 2203205113
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... 2203205013
"Alkuperäinen":
https://www.originparts.de/index.php?la ... 2203202438
https://www.originparts.de/index.php?la ... 2203205013
https://www.originparts.de/index.php?la ... 2203202338
HUH HUH
https://www.originparts.de/index.php?la ... 2203207913
ja HUH
Bilstein
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... 2203205113
http://www.ebay.de/itm/2-BILSTEIN-B4-AI ... Sw4A5Y2gxP
Arnott on myös yksi vaihtoehto muttei se juurikaan innosta.
Miten toi bilstein? Onko kukaan forumilainen asentanut näitä ässäänsä?
En nyt päässyt katselemaan EPC:stä numeroita mutta nuo numerot googlella pomppas vastaan em osille
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Oletko katsellut ihan Suomesta esim täältä? Muutama kaveri on heidän kauttaan ostanut ja minusta hinta suomen markkinoilla järkevä ja palvelu hyvää.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
No, mulla on jo aikaa sitten loppunut into ostaa suomesta. Ostan sieltä mistä saa halvimmalla ja suhteellisen nopeasti.nix0n kirjoitti:Oletko katsellut ihan Suomesta esim täältä? Muutama kaveri on heidän kauttaan ostanut ja minusta hinta suomen markkinoilla järkevä ja palvelu hyvää.
Toi paikka tarjoaa arnottia joka ei taida olla kuin pelkkä ilmajousi/iskaripaketti. Siinä ei siis toimivaa säätöä.
Lähinnä kokemuksia nuista jo mainituista ja miksei muistakin. Kolisevia ei vaan jaksa vaihtaa.
Minkä valmistajan ne orkkikset mahtaa olla?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
VibrAcoustic lukee alkuperäsissä. Tiä sitten mistä ne ovat oikeasti pois.AK47 kirjoitti:
Minkä valmistajan ne orkkikset mahtaa olla?
Itelle laitoin arnotit ja hyvin tuntuivat toimivan ilman ylimääräisiä ääniä. Jäykkyyssäätö oli enemmänkin sellainen silmänlume. Eivät jämäköidy niin paljoa kuin alkuperäset.
Mutta ainakaan minua se ei häirinny, säädöt kun oli aina pehmeimmällä asetuksella muutenkin.
Kuulostaa tutulta. Tais tuon tapaista jossain lukea.Mika.T kirjoitti:VibrAcoustic lukee alkuperäsissä. Tiä sitten mistä ne ovat oikeasti pois.AK47 kirjoitti:
Minkä valmistajan ne orkkikset mahtaa olla?
Itelle laitoin arnotit ja hyvin tuntuivat toimivan ilman ylimääräisiä ääniä. Jäykkyyssäätö oli enemmänkin sellainen silmänlume. Eivät jämäköidy niin paljoa kuin alkuperäset.
Mutta ainakaan minua se ei häirinny, säädöt kun oli aina pehmeimmällä asetuksella muutenkin.
Ai arnot kuitenkin jonkin verran on säädettävä?
Saahan toi säätö olla toimivakin.
Pakkaskausi alkoi joten jännityksellä odottelen miten 14 v vanha airmatic pelaa... Huonon hetken varalle täytyy kuitenkin selvitellä etukäteen mitä on tarjolla. Ja iskarit ja jousethan tässä on yhtä vanhat ja kuluneet...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Rahatilanne kehno ja vuotopaikka hukassa. Testailin viikolla lämpimässä pakko-ohjailla tolppia ja käytös oli epäloogista, välillä ei tapahtunut mitään ja välillä totteli. Epäily kääntyi venttiiliblokin jäätymisen ja jumimisen ja korroosion suuntaan. Halvin alkuperäinen venttiiliblokki on 260€.MHe kirjoitti:Jokos AK47 löysi hyvän ja halvan tolppien ostopaikan?
Tänään rupes kanssa laskemaan keulaa ajossa... varmaan pitää uusia se etutolppa mikä jo kesällä tunkatessa valahteli tyhjäksi...
Mutta on siellä vuoto jossain oltava myös. Aiemmin epäilin vasenta tolppaa kun joskus oikeassa tiukemmassa kaarteessa keula laski. Nyt taasen venttiiliblokon lämmitys sisälämppäripuhaltimella sai oikean tolpan myös lämmetessä keulan nousemaan kun koko auto oli laskenut 15 asteen pakkasessa parkissa. Oikea puoli nyt se joka tällä viikolla kiukuttelee.
Miessler tai bilstein tulee olemaan valintani kun kukkaro sallii. Pikkuhiljaa engelsmannien tarjoama peruskorjaus jäämässä kakkos tai kolmois-sijalle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sen uuden mallin jossa se alustan säätö pitäis olla olemassa?MHe kirjoitti:laitoin miesslerin tilaukseen... samaa tolpaa näköjään myy tuo jmtech
No, hjyva hjyva. Kerroppa sitten miten se pelaa.
Itse olen itselleni vakuutellut että mulla on autossa vuoto jossain ja venttiiliblokki särki tai vettä täynnä tms joten ensin eliminoidaan uuden kompuran ja venttiiliblokin avulla yksi "halpa" kohta pois. Ja sitten taas katotaan mikä sormi menee suuhun.
Ärsyttävää kun oireet on mitä on. Tossa toimi lämpimästä otettuna 5.5 asteeseen asti yli 100km mutta kun mittari näytti -6 niin keula laski. Sitten pysäytin ja kas sehän nousi. Palkkasta oli siinä kohtaa 9. Pikkuisen ajoa niin taas laski. Ja taas nousi kun pysäytti ja pysyikin ylhäällä 50km vaikka pakkanen taas 8 astetta.
Kai se on miessler tai bilstein sitten millä seuraavaksi yritetään saada jotain logiikkaa tohon.
Tolpasta sai testerillä lämpimässä aikansa houkuttelemalla paineet 2 bar asti laskettua ja siellähän pitäis olla joku 4 bar ylläpitävä venttiili - HÄH?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Juu pitäis tuossa säätöventtiili olla (toisin kuin arrnottissa). Pitäisköhän se venttitliblokikin ostaa varuiksi, menee se kohta kuitenkin jos muutaman vuoden autoo meinaa pitää Miesslerin bloki oli jotain niiden omaa designia, ihan eri mallinen kun orkkis, niin en sieltä sitä tilannut...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Juu, miesslerin venttiiliblokki oli 219 ja alkuperäinen saksasta suodattimen kanssa 283 postikuluineen. En lähtisi kokeilemaan noin neljän kympin takia tarviketta.MHe kirjoitti:Juu pitäis tuossa säätöventtiili olla (toisin kuin arrnottissa). Pitäisköhän se venttitliblokikin ostaa varuiksi, menee se kohta kuitenkin jos muutaman vuoden autoo meinaa pitää Miesslerin bloki oli jotain niiden omaa designia, ihan eri mallinen kun orkkis, niin en sieltä sitä tilannut...
Mulla tarkoitus tosiaan eliminoida toi kohta ensin ja jos saisi kunnolla painetta aikaa ja käskettyä sitä tolppiin reippaasti niin saattais se vuotokin löytyä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Bilsteineissä lukee kanssa vibracoustic.Mika.T kirjoitti:VibrAcoustic lukee alkuperäsissä. Tiä sitten mistä ne ovat oikeasti pois.AK47 kirjoitti:
Minkä valmistajan ne orkkikset mahtaa olla?
Itelle laitoin arnotit ja hyvin tuntuivat toimivan ilman ylimääräisiä ääniä. Jäykkyyssäätö oli enemmänkin sellainen silmänlume. Eivät jämäköidy niin paljoa kuin alkuperäset.
Mutta ainakaan minua se ei häirinny, säädöt kun oli aina pehmeimmällä asetuksella muutenkin.
Oisko ne orkkikset muka bilsteinin tekemät???
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.