ässän etujousen alapäässä väljää, hylky tuli konttorilla
ässän etujousen alapäässä väljää, hylky tuli konttorilla
Tere!
W220 320cdi -01 kävi tänään konttorilla, mutta leimaa ei irronnut. Kun inssi nosti etupään ilmaan, löytyi rengasta raudalla nostellen pystyväljää melkoisesti. Tuomio oli, että kuskin puolen jousitolpan alapään "nivel" on vaihdettava. Ei kai siinä mitään niveltä ole, vai onko?
Ei kellään olisi räjäytyskuvaa etujousen alapään kiinnityksestä?
W220 320cdi -01 kävi tänään konttorilla, mutta leimaa ei irronnut. Kun inssi nosti etupään ilmaan, löytyi rengasta raudalla nostellen pystyväljää melkoisesti. Tuomio oli, että kuskin puolen jousitolpan alapään "nivel" on vaihdettava. Ei kai siinä mitään niveltä ole, vai onko?
Ei kellään olisi räjäytyskuvaa etujousen alapään kiinnityksestä?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Joo. Aika jännän näköinen systeemi siellä on. Alatukivarressa on pallonivel, jonka tappi ahdistetaan iskaritolppaan parilla kartiopäisellä pultilla. Guuglesta, kun katsoo vaikka "w220 front lower control arm", niin löytyy kuveja.
Miksihän se pitää olla niin erilainen kuin 211:ssä? Siinähän on normikumipusla alatukivarressa, mihin iskarin pultataan. Vai onko 211:n alatukivarsi paranneltu versio tuosta.
t.
Risto
Miksihän se pitää olla niin erilainen kuin 211:ssä? Siinähän on normikumipusla alatukivarressa, mihin iskarin pultataan. Vai onko 211:n alatukivarsi paranneltu versio tuosta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Jos se 211-ratkaisu on parannus niin ei se ainakaan ole kerinnyt vielä 211:stä myöhemmin suunniteltuun 221-korimalliin. Toisaalta 222:ssa onkin vähän saman näköinen ratkaisu.Roisto kirjoitti: Miksihän se pitää olla niin erilainen kuin 211:ssä? Siinähän on normikumipusla alatukivarressa, mihin iskarin pultataan. Vai onko 211:n alatukivarsi paranneltu versio tuosta.
Eli koko alatukivarsi sitten vaihtoon. Näytti siltä, että nivel ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi...
http://www.amazon.com/Mercedes-Control- ... B00A8VJWLY
http://www.amazon.com/Mercedes-Control- ... B00A8VJWLY
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Kuuluuko sieltä kolinaa? Väljät nivelet pitää yleensä meteliä ittestään. Iskarin/jousen alapään nivelen tuntee kyllä, kun nostaa keulan ilmaan ja koittaa nostella rengasta ylös alas.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man