Pakkanen ja vaihteet

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Lellu.78
Viestit: 9
Liittynyt: 18.12.2012 18:41

Pakkanen ja vaihteet

Viesti Kirjoittaja Lellu.78 »

Mikähän ihme voi vaivata tuota automaattilootaa kun pakkaset tulee niin vaihteet ei pelaa, lauhalla ei mitää onkkelmaa mutta heti -10 pakkasella ajat varmaan 5-10km että kakkonen lähtee päälle... Öljyt on vasta vaihettu ja suodatin... Kukaan ei tunnu tietävän...
En tiedä tuliko tämä viesti edes oikeaan paikkaan kun en itse ole asiantuntija näissä autoasioissa :)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tervetuloa foorumille! oikea on osoite!

Mistään en mitään ässän asioista tiedä mutta käsitääkseni mersut ajaa normaalioloissa ns. kakkosvaihteella paikaltaan lähtiessä. Ykköstä käytetään vain alimmalla pakkovaihteella ja/tai kickdownia polkaistessa.

Ja kylmänä kierrokset nouee korkeammalle ennen kuin vaihtaa isompaa pykälää. Ts. noissa mun vanhoissa bensaromuissa normaalisti vaihde vaihtuu n. 3000 kierroksella mutta kylmänä raja on jotain 3400-3500. Sama juttu dieselissä, mutta matalemmalla kierrosalueella.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Lellu.78
Viestit: 9
Liittynyt: 18.12.2012 18:41

Viesti Kirjoittaja Lellu.78 »

Hmmm... Tuon kanssa kun saa hinguttaa vaikka kierrokset tappiin niin silti ei vaihda joka jokseenkin ottaa aivoon kun pitäs muksut ehtiä hoitoon ja kouluun ja itellä vielä töihin ja palatessa sama kuvio...
Tuo reistaili jo viime talvena ja kesällä ei todellakaan mitään propleemaa, onkkelmat tuloo kun pakkaset saapuu... On sitä yrittäny jos jokunen pohtia mut ei sille vaan löydy mitään selitystä...

Kuulin jopa että jotkut alipainejutskat vois vaikuttaa mutta menee yli kovaa ja korkealta... Voisko se olla mahollista?
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

ei taija tuon ikäsessä enää alipaine juttuja olla laatikossa...
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Lellu.78
Viestit: 9
Liittynyt: 18.12.2012 18:41

Viesti Kirjoittaja Lellu.78 »

Sitähän minä en tiijä kun kuuntelen vain muita :)
Ja lähin kyseleen jotta liekkö kellään ollu vastaava vikkaa ja mikähän lienee ensiapuna moiseen oireeseen? :)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Pakkanen ja vaihteet

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Lellu.78 kirjoitti:Mikähän ihme voi vaivata tuota automaattilootaa kun pakkaset tulee niin vaihteet ei pelaa, lauhalla ei mitää onkkelmaa mutta heti -10 pakkasella ajat varmaan 5-10km että kakkonen lähtee päälle... Öljyt on vasta vaihettu ja suodatin... Kukaan ei tunnu tietävän...
En tiedä tuliko tämä viesti edes oikeaan paikkaan kun en itse ole asiantuntija näissä autoasioissa :)
Pitkältähän tuo matka tuntuu. Vähempi menis sen piikkiin että lämmitetään kattia ja sitten annetaan isommat pykälät käyttöön...
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Missä päin asut
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Lellu.78
Viestit: 9
Liittynyt: 18.12.2012 18:41

Viesti Kirjoittaja Lellu.78 »

Asustelen Kainuun korvessa mistä joka paikkaan on pitkä matka...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pakkanen ja vaihteet

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lellu.78 kirjoitti:Mikähän ihme voi vaivata tuota automaattilootaa kun pakkaset tulee niin vaihteet ei pelaa, lauhalla ei mitää onkkelmaa mutta heti -10 pakkasella ajat varmaan 5-10km että kakkonen lähtee päälle... Öljyt on vasta vaihettu ja suodatin... Kukaan ei tunnu tietävän...
En tiedä tuliko tämä viesti edes oikeaan paikkaan kun en itse ole asiantuntija näissä autoasioissa :)
Aluksi pari täydentävää juttua
Bensa?
diseli?
koneen koko?
auton malli? ikä?
laatiko öljyt vaihdettu koska?
öljyä oikea määrä ja oikeaa laatua?

ja semoiset"asiantuntijat" jutut missä puhutaan jotain että alipaine ohjaus latikolle jotain vaikutais kannatta päästää sisään ja toisesta korvasta ulos...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
masterrontti
Viestit: 36
Liittynyt: 19.11.2012 10:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

käytätkö w vai s asentoa kun ajat ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

masterrontti kirjoitti:käytätkö w vai s asentoa kun ajat ?
W tai S niin ei pitäis vaikutaa niin että sitä vois vikaan sekoitaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Lellu.78
Viestit: 9
Liittynyt: 18.12.2012 18:41

Viesti Kirjoittaja Lellu.78 »

Dodii...
Vuosimalli -99, farmari
Diesel
C220 niin eikö soo sillon kahen litran kone... En kyllä oo siitäkää niin perillä =)
Tännään soon käyny piuhassa ja vikoja ilimottanu niin juuttaasti mut ei yhtään vikakoodia mikä viittais laatikkoon...
Öljyt laatikkoon on vaihettu n. viikko sitten ja on MB osasta ostettu, en muista mitkä mut ei kaikkein halavimpia sekä suojin sammaan rytinään.

Reippaat -20 pakkasta ja eipähän ne vaihteet taho pelata.... PRKL...

Niin ja sillä S:llä oon ajanu, en tiä liekkö virkaa van kokkeeksi vaihon sen siihen W asentoon...
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Näyttäisi olevan vähän väärällä osiolla tämä keskustelu. W220 on S-Sarja ja sinun autosi ilmeisesti W202 C-Sarja. Muuttaa diagnoosia aikalailla kun on kyse eri ääripään mersusta :)
Viimeksi muokannut LiQQe, 22.12.2012 1:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen V8 Klubi
Lellu.78
Viestit: 9
Liittynyt: 18.12.2012 18:41

Viesti Kirjoittaja Lellu.78 »

=) Joo, hyvä ja kiitti.... Tätähän mää jo huutelin alussa jotta liekkö tullu ees oikeeseen osotteeseen...
Väännähän vielä rautalangasta että minne mää ton kyselyn sitten heitä...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lellu.78 kirjoitti:=) Joo, hyvä ja kiitti.... Tätähän mää jo huutelin alussa jotta liekkö tullu ees oikeeseen osotteeseen...
Väännähän vielä rautalangasta että minne mää ton kyselyn sitten heitä...

Siis Jos runkonumero vin valmistenumero alkaa WDB202

viewforum.php?f=39
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

LiQQe kirjoitti:Näyttäisi olevan vähän väärällä osiolla tämä keskustelu. W202 on S-Sarja ja sinun autosi ilmeisesti W202 C-Sarja. Muuttaa diagnoosia aikalailla kun on kyse eri ääripään mersusta :)
Vai W220 :roll:

Tosin varsinaisen laatikon diagnosin osalta jos on 5V sähkölaatiko mitä löytyy molemista (722.6**) niin on se ja sama onko se W202 vai W220 jatkoan :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

CDI203 kirjoitti:
LiQQe kirjoitti:Näyttäisi olevan vähän väärällä osiolla tämä keskustelu. W202 on S-Sarja ja sinun autosi ilmeisesti W202 C-Sarja. Muuttaa diagnoosia aikalailla kun on kyse eri ääripään mersusta :)
Vai W220 :roll:
Perkele, onnistuin laittamaan sen vielä väärin tuonne... Korjattu :lol:
® Mesen V8 Klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Tähän ei vissiin ole tullut selkoa. Sisko tuossa valitteli, että niillä on 203:ssa (200 CDI) samantyyppistä vikaa. Tosin laatikon öljyjen vaihdosta ei ole mitään tietoa ja auto on ollut niillä jo useamman vuoden. Löytyykö Kemimaa-Kemi-Tornio-Tervola -maastosta pajaa, joka tuon osaisi oikeaoppisesti tehdä? Niemelän auto ainakin.

t.
Risto

PS.
Modet yms. ylläpitäjät – oisiko siirto 202-osastolle väärin?
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Lellu.78
Viestit: 9
Liittynyt: 18.12.2012 18:41

Viesti Kirjoittaja Lellu.78 »

Sen verran selekoa että son vaihekepissä se vika... Sen kun pukkaa D ja jos siinä ei valo pala niin son vikatilassa eikä vaiha vaihetta... Jatkoin tätä keskustelua tuolla "oikeassa" paikassa ja siellä tämä selevisi.. Siis nyt vaan pitäs puhistaa se kotelo niin vian pitäs "parantua" ja ruklaamalla sen D valon saa palamaan ja vaihteet toimii moitteettomasti... Pakkasella sinne kertynyt lika jäätyy eikä vaihekeppi siten pellaa kuten pitäs...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
Lellu.78 kirjoitti:Sen verran selekoa että son vaihekepissä se vika... Sen kun pukkaa D ja jos siinä ei valo pala niin son vikatilassa eikä vaiha vaihetta... Jatkoin tätä keskustelua tuolla "oikeassa" paikassa ja siellä tämä selevisi.. Siis nyt vaan pitäs puhistaa se kotelo niin vian pitäs "parantua" ja ruklaamalla sen D valon saa palamaan ja vaihteet toimii moitteettomasti... Pakkasella sinne kertynyt lika jäätyy eikä vaihekeppi siten pellaa kuten pitäs...
OK. Hyvä homma. Tässä vehkeessä on jo se tiptronikki mutta käskin seuraamaan, näkyykö näytössä ne pakkovaihteiden numerot oikein, kun tilanne on päällä.

Tämän ketjun jatko / löydökset löytyvät siis täältä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 voimansiirto”