Pakkanen ja vaihteet
Pakkanen ja vaihteet
Mikähän ihme voi vaivata tuota automaattilootaa kun pakkaset tulee niin vaihteet ei pelaa, lauhalla ei mitää onkkelmaa mutta heti -10 pakkasella ajat varmaan 5-10km että kakkonen lähtee päälle... Öljyt on vasta vaihettu ja suodatin... Kukaan ei tunnu tietävän...
En tiedä tuliko tämä viesti edes oikeaan paikkaan kun en itse ole asiantuntija näissä autoasioissa
En tiedä tuliko tämä viesti edes oikeaan paikkaan kun en itse ole asiantuntija näissä autoasioissa
Tervetuloa foorumille! oikea on osoite!
Mistään en mitään ässän asioista tiedä mutta käsitääkseni mersut ajaa normaalioloissa ns. kakkosvaihteella paikaltaan lähtiessä. Ykköstä käytetään vain alimmalla pakkovaihteella ja/tai kickdownia polkaistessa.
Ja kylmänä kierrokset nouee korkeammalle ennen kuin vaihtaa isompaa pykälää. Ts. noissa mun vanhoissa bensaromuissa normaalisti vaihde vaihtuu n. 3000 kierroksella mutta kylmänä raja on jotain 3400-3500. Sama juttu dieselissä, mutta matalemmalla kierrosalueella.
Mistään en mitään ässän asioista tiedä mutta käsitääkseni mersut ajaa normaalioloissa ns. kakkosvaihteella paikaltaan lähtiessä. Ykköstä käytetään vain alimmalla pakkovaihteella ja/tai kickdownia polkaistessa.
Ja kylmänä kierrokset nouee korkeammalle ennen kuin vaihtaa isompaa pykälää. Ts. noissa mun vanhoissa bensaromuissa normaalisti vaihde vaihtuu n. 3000 kierroksella mutta kylmänä raja on jotain 3400-3500. Sama juttu dieselissä, mutta matalemmalla kierrosalueella.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hmmm... Tuon kanssa kun saa hinguttaa vaikka kierrokset tappiin niin silti ei vaihda joka jokseenkin ottaa aivoon kun pitäs muksut ehtiä hoitoon ja kouluun ja itellä vielä töihin ja palatessa sama kuvio...
Tuo reistaili jo viime talvena ja kesällä ei todellakaan mitään propleemaa, onkkelmat tuloo kun pakkaset saapuu... On sitä yrittäny jos jokunen pohtia mut ei sille vaan löydy mitään selitystä...
Kuulin jopa että jotkut alipainejutskat vois vaikuttaa mutta menee yli kovaa ja korkealta... Voisko se olla mahollista?
Tuo reistaili jo viime talvena ja kesällä ei todellakaan mitään propleemaa, onkkelmat tuloo kun pakkaset saapuu... On sitä yrittäny jos jokunen pohtia mut ei sille vaan löydy mitään selitystä...
Kuulin jopa että jotkut alipainejutskat vois vaikuttaa mutta menee yli kovaa ja korkealta... Voisko se olla mahollista?
Re: Pakkanen ja vaihteet
Pitkältähän tuo matka tuntuu. Vähempi menis sen piikkiin että lämmitetään kattia ja sitten annetaan isommat pykälät käyttöön...Lellu.78 kirjoitti:Mikähän ihme voi vaivata tuota automaattilootaa kun pakkaset tulee niin vaihteet ei pelaa, lauhalla ei mitää onkkelmaa mutta heti -10 pakkasella ajat varmaan 5-10km että kakkonen lähtee päälle... Öljyt on vasta vaihettu ja suodatin... Kukaan ei tunnu tietävän...
En tiedä tuliko tämä viesti edes oikeaan paikkaan kun en itse ole asiantuntija näissä autoasioissa
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Pakkanen ja vaihteet
Aluksi pari täydentävää juttuaLellu.78 kirjoitti:Mikähän ihme voi vaivata tuota automaattilootaa kun pakkaset tulee niin vaihteet ei pelaa, lauhalla ei mitää onkkelmaa mutta heti -10 pakkasella ajat varmaan 5-10km että kakkonen lähtee päälle... Öljyt on vasta vaihettu ja suodatin... Kukaan ei tunnu tietävän...
En tiedä tuliko tämä viesti edes oikeaan paikkaan kun en itse ole asiantuntija näissä autoasioissa
Bensa?
diseli?
koneen koko?
auton malli? ikä?
laatiko öljyt vaihdettu koska?
öljyä oikea määrä ja oikeaa laatua?
ja semoiset"asiantuntijat" jutut missä puhutaan jotain että alipaine ohjaus latikolle jotain vaikutais kannatta päästää sisään ja toisesta korvasta ulos...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Dodii...
Vuosimalli -99, farmari
Diesel
C220 niin eikö soo sillon kahen litran kone... En kyllä oo siitäkää niin perillä =)
Tännään soon käyny piuhassa ja vikoja ilimottanu niin juuttaasti mut ei yhtään vikakoodia mikä viittais laatikkoon...
Öljyt laatikkoon on vaihettu n. viikko sitten ja on MB osasta ostettu, en muista mitkä mut ei kaikkein halavimpia sekä suojin sammaan rytinään.
Reippaat -20 pakkasta ja eipähän ne vaihteet taho pelata.... PRKL...
Niin ja sillä S:llä oon ajanu, en tiä liekkö virkaa van kokkeeksi vaihon sen siihen W asentoon...
Vuosimalli -99, farmari
Diesel
C220 niin eikö soo sillon kahen litran kone... En kyllä oo siitäkää niin perillä =)
Tännään soon käyny piuhassa ja vikoja ilimottanu niin juuttaasti mut ei yhtään vikakoodia mikä viittais laatikkoon...
Öljyt laatikkoon on vaihettu n. viikko sitten ja on MB osasta ostettu, en muista mitkä mut ei kaikkein halavimpia sekä suojin sammaan rytinään.
Reippaat -20 pakkasta ja eipähän ne vaihteet taho pelata.... PRKL...
Niin ja sillä S:llä oon ajanu, en tiä liekkö virkaa van kokkeeksi vaihon sen siihen W asentoon...
Näyttäisi olevan vähän väärällä osiolla tämä keskustelu. W220 on S-Sarja ja sinun autosi ilmeisesti W202 C-Sarja. Muuttaa diagnoosia aikalailla kun on kyse eri ääripään mersusta
Viimeksi muokannut LiQQe, 22.12.2012 1:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen V8 Klubi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Lellu.78 kirjoitti:=) Joo, hyvä ja kiitti.... Tätähän mää jo huutelin alussa jotta liekkö tullu ees oikeeseen osotteeseen...
Väännähän vielä rautalangasta että minne mää ton kyselyn sitten heitä...
Siis Jos runkonumero vin valmistenumero alkaa WDB202
viewforum.php?f=39
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vai W220LiQQe kirjoitti:Näyttäisi olevan vähän väärällä osiolla tämä keskustelu. W202 on S-Sarja ja sinun autosi ilmeisesti W202 C-Sarja. Muuttaa diagnoosia aikalailla kun on kyse eri ääripään mersusta
Tosin varsinaisen laatikon diagnosin osalta jos on 5V sähkölaatiko mitä löytyy molemista (722.6**) niin on se ja sama onko se W202 vai W220 jatkoan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Perkele, onnistuin laittamaan sen vielä väärin tuonne... KorjattuCDI203 kirjoitti:Vai W220LiQQe kirjoitti:Näyttäisi olevan vähän väärällä osiolla tämä keskustelu. W202 on S-Sarja ja sinun autosi ilmeisesti W202 C-Sarja. Muuttaa diagnoosia aikalailla kun on kyse eri ääripään mersusta
® Mesen V8 Klubi
Terve,
Tähän ei vissiin ole tullut selkoa. Sisko tuossa valitteli, että niillä on 203:ssa (200 CDI) samantyyppistä vikaa. Tosin laatikon öljyjen vaihdosta ei ole mitään tietoa ja auto on ollut niillä jo useamman vuoden. Löytyykö Kemimaa-Kemi-Tornio-Tervola -maastosta pajaa, joka tuon osaisi oikeaoppisesti tehdä? Niemelän auto ainakin.
t.
Risto
PS.
Modet yms. ylläpitäjät – oisiko siirto 202-osastolle väärin?
Tähän ei vissiin ole tullut selkoa. Sisko tuossa valitteli, että niillä on 203:ssa (200 CDI) samantyyppistä vikaa. Tosin laatikon öljyjen vaihdosta ei ole mitään tietoa ja auto on ollut niillä jo useamman vuoden. Löytyykö Kemimaa-Kemi-Tornio-Tervola -maastosta pajaa, joka tuon osaisi oikeaoppisesti tehdä? Niemelän auto ainakin.
t.
Risto
PS.
Modet yms. ylläpitäjät – oisiko siirto 202-osastolle väärin?
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sen verran selekoa että son vaihekepissä se vika... Sen kun pukkaa D ja jos siinä ei valo pala niin son vikatilassa eikä vaiha vaihetta... Jatkoin tätä keskustelua tuolla "oikeassa" paikassa ja siellä tämä selevisi.. Siis nyt vaan pitäs puhistaa se kotelo niin vian pitäs "parantua" ja ruklaamalla sen D valon saa palamaan ja vaihteet toimii moitteettomasti... Pakkasella sinne kertynyt lika jäätyy eikä vaihekeppi siten pellaa kuten pitäs...
Moro,
Tämän ketjun jatko / löydökset löytyvät siis täältä.
t.
Risto
OK. Hyvä homma. Tässä vehkeessä on jo se tiptronikki mutta käskin seuraamaan, näkyykö näytössä ne pakkovaihteiden numerot oikein, kun tilanne on päällä.Lellu.78 kirjoitti:Sen verran selekoa että son vaihekepissä se vika... Sen kun pukkaa D ja jos siinä ei valo pala niin son vikatilassa eikä vaiha vaihetta... Jatkoin tätä keskustelua tuolla "oikeassa" paikassa ja siellä tämä selevisi.. Siis nyt vaan pitäs puhistaa se kotelo niin vian pitäs "parantua" ja ruklaamalla sen D valon saa palamaan ja vaihteet toimii moitteettomasti... Pakkasella sinne kertynyt lika jäätyy eikä vaihekeppi siten pellaa kuten pitäs...
Tämän ketjun jatko / löydökset löytyvät siis täältä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)