Alunalkaen KLA on herjaillut aina välillä:
Ohjainlaite N22 (ilmastointiautomatiikan käyttö- ja ohjainyksikkö) rikki. Tärkeä huomautus: Jos ohjainlaitteen MB-osanumero on 2208300985 ja ohjelmapäivitys alle 10.01, Sinun ei tarvitse välittää tästä viasta.
No, empä ole välittänyt vaikka osanumero on 2208301185 ja HW2902 ja SW09902

Nyt kuitenkin lopetti toiminnan ja sytyttää AC off merkkiledin ja silloinhan se kylmästöinti ei pelaa.
Antaa uuden koodin joka B10/6 (höyrystimen lämpötilan tunnistin), Höyrystin Edessä.
Koodin nollaamalla pelaa aikansa, muttei kovin tehokkaasti - höyrystin 12 asteinen. Mutta sitten taas lopettaa pelaamisen ja koodia ei tule. Mutta kun nollaa kaikki koodit vaikkei niitä olisi niin lähtee pelaamaan eli saa AC off valon pois.
Mahdollisiksi tarkastuksiksi star ehdottaa N22b1 mittausarvoa (sisätilan tunnistin)
Anturi näyttää kyllä oikein noin asteen parin tarkkuudella. Puhdistin kuitenkin vastuksen juotoskohdan jossa iso pölypallero ties mitä pölyä (ehkä sähköä johtavaa enempi kuin eristävää) Samoin ropeli anturille oli jäykkäliikkeinen, puhdistin pölyt ja voitelin jotta ropeli pyörii nyt.
Kylmäainekompuran testi toteaa ettei painetta muodostu riittävästi. Testattaessa kompuraa ohjataan 70% teholle mikä on tasan 70% tai nolla jos ledi ACOff syttyy.
Kompura kuitenkin pyörii. Kylmäainetta on vallitsevaan lämpötilaan nähden paineen perusteealla aikalailla oikea määrä. Noin 24 asteen lämmössä oli matalapuolella n 4 bar ja korkeapainepuolella 11 bar.
Jatkotoimiksi yhtenä vaihtoehtona starissa on kylmäaineen tyhjennys (punnitus) ja uudelleentäyttö ohjearvoon.
Kysymys kuuluukin ennen uudelleentäyttöä että onko näitä ohjainlaitteita hajonnut niin että toimivat tämäntyylisesti?
Autossa on lisäksi kaikenlaista sähkökummittelua ollut ennestään johon ei vielä ole syytä löytynyt niin sekin mietityttää että onko can pulmaa tms.