Onhan tuota ihmetelty jo useastikkin. Ei käyttäydy ihan samalla lailla joka kerta, vaihtelua ilmenee.
Samanlaisiahan nuo muuttuvatilavuiset joissa venttiili ovat automerkistä riippumatta (denso).
Tosiaan tänään katsoin panelista (näyttää korkeapainepuolen paineen ei matalapainetta) että kylmänä on 6.7bar ja noin minuutissa nousi sinne 14.0 bar asti ja sitten alkoi laskea takaisin (joinakin päivinä nousee 15 bar asti). Jos sammuttaa tai odottaa hetken saa taas paineen korkeapainepuolella nousemaan ja kennot noin 15 asteisiksi kun ulkona 22. Matalapaine ei laske alle 3 bar ikinä ja pyörii 3-5 bar kieppeillä ja toki pitempään seisoessa on kumpikin puoli smoissa 6-7 bar lukemissa. Kun vielä pelasi niin matalapuolella oli jotain 2-3 bar kieppeillä.
Tää onkin jokavuotinen motivaatio tutkia kun lämmintä tulee viikoksi tai kuukaudeksi. Motivaatio laskee kun syksy tulee. Sitten murheena on miettiä tuleeko lämmintä tai lämpeääkö penkinlämmitin tai ratti
Periaate olisi ettei vaihdeta ehjiä osia kun ei oo ainakaan semmoiseen varaa. Mutta periaatetta rikkoen on toi solenoidiventtiili hommattu. Vaihdetaan se ja samalla koetetaan tarkistaa imupuolen letkun mahdollinen tukkoisuus.
Jos ei nuissa vikaa, niin pakko alkaa vaihtamaan kompuraa ja siitä sitten muihin komponentteihin.
En löytänyt enää videoita kun mittarit oli kiinni autossa joten muistin varaisia nuo tiedot siltä osin.
Joissakin autoissa ilmastoinnin vian ratkaisee kuulemma paalauskone
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Itse kyllä mielelläni tutkin ja mukavahan se aina on vika löytää ja korjatakin vaikkei käyttöauton korjaamista miksikään huvittelumuodoksi voi sanoa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.