Mikan W220 S mertseedes.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Itseasiassa minullakin on ollut jo monta vuotta hylyssä päivävalot juurikin noin asennettavaksi, mutta eipä vain ole saanut aikaiseksi tuunata
Saikos nuo ritilät irti ihan noin vain, vai pitääkö puskuri irrottaa? Ja mites se ohjaus tuon valoautomatiikan kautta....sähköhommat kun ei niitä parhaiten hanskassa olevia asioita

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Pikku huoltoa tällekkin. Ilmakompuran nostin pöydälle ja kuivaus ryynit kuivasin.
Sateinen kesä tehnyt tehtävänsä kun ryynit oli ihan märkää moskaa.
Paras olis ollu kyl vaihtaa nuo ryynit kokonaan uusiin mutta ei tähän inspiraatio piikkiin sellasia mistään kerenny hommamaan.
Ilmansuodattimen vaihdoin kans. Kyllä se näkyy tuolta puskuripalkin sisältäkin kosteutta imevän kun suodattimessa oli aika paljon suuriakin vesihelmiä.
Se kuuluisa imuputki oli ihan ehjä edelleen.
Ihan just pyörähtää 300tkm mittariin. 38tkm tullut ~8kuukaudessa.
Sateinen kesä tehnyt tehtävänsä kun ryynit oli ihan märkää moskaa.
Paras olis ollu kyl vaihtaa nuo ryynit kokonaan uusiin mutta ei tähän inspiraatio piikkiin sellasia mistään kerenny hommamaan.
Ilmansuodattimen vaihdoin kans. Kyllä se näkyy tuolta puskuripalkin sisältäkin kosteutta imevän kun suodattimessa oli aika paljon suuriakin vesihelmiä.
Se kuuluisa imuputki oli ihan ehjä edelleen.
Ihan just pyörähtää 300tkm mittariin. 38tkm tullut ~8kuukaudessa.
Hyvin on kilsoja tullut mutta mikäs se on suoralla kutosriisselillä hurruutellessaMika.T kirjoitti:Ihan just pyörähtää 300tkm mittariin. 38tkm tullut ~8kuukaudessa.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu mikäpä tuossa on pöristellessä.
Ennenkin hehkuttanut mutta hehkutetaan vielä lisää että on ollut kyllä tuon 648:n kulutus melko positiivinen yllätys.
Mitähän taikoja Tuikku saisi vielä tuohon aikaan
Niijja korjasinhan samalla myös tuon temppuilevan pyyhkijämekanismin.
moottoripaketista kulmavaihde auki, puhdistin ja hioin nollakohdan koskettimet tonnisella paperilla puhtaaksi.
Rasvaus ja kasaan ja johan pysähtyvät kohdalleen.
Ennenkin hehkuttanut mutta hehkutetaan vielä lisää että on ollut kyllä tuon 648:n kulutus melko positiivinen yllätys.
Mitähän taikoja Tuikku saisi vielä tuohon aikaan

Niijja korjasinhan samalla myös tuon temppuilevan pyyhkijämekanismin.
moottoripaketista kulmavaihde auki, puhdistin ja hioin nollakohdan koskettimet tonnisella paperilla puhtaaksi.
Rasvaus ja kasaan ja johan pysähtyvät kohdalleen.

Pikku lauantai turnee taas heitetty.
Vähän reilu 500km

Jossain Juujärven kylän tienoilla.


aivan helevetin pitkää suoraa........

Räisälän lossi.
Tuli vähän huono kuvakuluma. Paremmasta kulmasta otettu kuva onkin sitten ihan suttua.

Jossaki Kemijärven eteläosissa.

Eipä noista kännykällä minkäänlaista fiilistä saa.
Ihan hienoja paikkoja kuiten.
Vähän reilu 500km

Jossain Juujärven kylän tienoilla.


aivan helevetin pitkää suoraa........

Räisälän lossi.
Tuli vähän huono kuvakuluma. Paremmasta kulmasta otettu kuva onkin sitten ihan suttua.


Jossaki Kemijärven eteläosissa.

Eipä noista kännykällä minkäänlaista fiilistä saa.
Ihan hienoja paikkoja kuiten.
Mitä vain haluat, kahdensadan ja viidensadan väliltä.Mika.T kirjoitti:Juu mikäpä tuossa on pöristellessä.
Ennenkin hehkuttanut mutta hehkutetaan vielä lisää että on ollut kyllä tuon 648:n kulutus melko positiivinen yllätys.
Mitähän taikoja Tuikku saisi vielä tuohon aikaan
Niijja korjasinhan samalla myös tuon temppuilevan pyyhkijämekanismin.
moottoripaketista kulmavaihde auki, puhdistin ja hioin nollakohdan koskettimet tonnisella paperilla puhtaaksi.
Rasvaus ja kasaan ja johan pysähtyvät kohdalleen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Empä hokannut ottaa.
Eipä siinä mitään ihmeellistä ollut.
Siinähän se on pelkääjänpuoleisen eturenkaan takana, parilla 6mm mutterilla kiinni.
Sisälokarikin on tehty viisaasti useammasta osasta että sen saa kohtuudella pois edestä.
Nesteletkut laitoin vaan päät vastakkain että lämppärillä kiertää neste edelleen.
Löpöletkuun tulppa päähän.
Käytin tuossa eilispänä sen lämmittimen auki. Kovin oli siisti. Ei karstaakaan ollenkaan, mitä nyt se höyrystinhuopa jonkuverran kulahtanu.
Puhallinkin pyöri oikein ilosesti ja hehkutulppa toimi myös.
Muistaakseni jotain alijännitettä se herjasi autossa ollessaan. Testerillä pakko-ohjattuna toimi kyllä.
Eipä siinä mitään ihmeellistä ollut.
Siinähän se on pelkääjänpuoleisen eturenkaan takana, parilla 6mm mutterilla kiinni.
Sisälokarikin on tehty viisaasti useammasta osasta että sen saa kohtuudella pois edestä.
Nesteletkut laitoin vaan päät vastakkain että lämppärillä kiertää neste edelleen.
Löpöletkuun tulppa päähän.
Käytin tuossa eilispänä sen lämmittimen auki. Kovin oli siisti. Ei karstaakaan ollenkaan, mitä nyt se höyrystinhuopa jonkuverran kulahtanu.
Puhallinkin pyöri oikein ilosesti ja hehkutulppa toimi myös.
Muistaakseni jotain alijännitettä se herjasi autossa ollessaan. Testerillä pakko-ohjattuna toimi kyllä.

....joka houkuttelee painamaan tennaria alaspäin. Montun pohjalla on vaan muutama h*vetinmoinen routavaurio joka mittaa iskareiden ja jousituksen kunnonMika.T kirjoitti:Aivan helevetin pitkää suoraa........

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Sama vika "rahikaisella"....testerillä lämmitin toimi jotenkin, mutta keskikonsolissa valo palaa jatkuvasti, eikä ajastimellakaan saa siihen eloa (muistaakseni jännitettä herjasi minullakin). Pikaisella vilkaisulla autoonpäin, oli ohjainkortti ottanut itseensä kosteuden muodossa ja ebaysta löysin uuden "lohkon" jossa ohjainkorttikin mukanaMika.T kirjoitti:Empä hokannut ottaa.
Eipä siinä mitään ihmeellistä ollut.
Siinähän se on pelkääjänpuoleisen eturenkaan takana, parilla 6mm mutterilla kiinni.
Sisälokarikin on tehty viisaasti useammasta osasta että sen saa kohtuudella pois edestä.
Nesteletkut laitoin vaan päät vastakkain että lämppärillä kiertää neste edelleen.
Löpöletkuun tulppa päähän.
Käytin tuossa eilispänä sen lämmittimen auki. Kovin oli siisti. Ei karstaakaan ollenkaan, mitä nyt se höyrystinhuopa jonkuverran kulahtanu.
Puhallinkin pyöri oikein ilosesti ja hehkutulppa toimi myös.
Muistaakseni jotain alijännitettä se herjasi autossa ollessaan. Testerillä pakko-ohjattuna toimi kyllä.


..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Hieno ässä on Mikalla ja paranee kokoajan!
Täytyy kompata tuota kulutusta, itse tulin eilen omalla S211 320cdi:llä Luulajasta: (Ruotsin puolella 130km/h vakkarissa ja Suomen puolella 110km/h)

Ajotietokoneen ja mitatun kulutuksen välillä 0,15l/100km heitto eli todellinen kulutus tuolla välillä 5,85l/100km...
Täytyy kompata tuota kulutusta, itse tulin eilen omalla S211 320cdi:llä Luulajasta: (Ruotsin puolella 130km/h vakkarissa ja Suomen puolella 110km/h)

Ajotietokoneen ja mitatun kulutuksen välillä 0,15l/100km heitto eli todellinen kulutus tuolla välillä 5,85l/100km...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kovat on keskinopeudet ollut tekstissä....ajotietokoneen lukema kuitenkin antaa keskinopeudeksi vain 70km/h? Onko tässä mukana jotain tyhjäkäyntiä paikallaan, joka on pienentänyt keskinopeuden vai mistä moinen ristiriitajohtuu?Jube kirjoitti:Hieno ässä on Mikalla ja paranee kokoajan!
Täytyy kompata tuota kulutusta, itse tulin eilen omalla S211 320cdi:llä Luulajasta: (Ruotsin puolella 130km/h vakkarissa ja Suomen puolella 110km/h)
Ajotietokoneen ja mitatun kulutuksen välillä 0,15l/100km heitto eli todellinen kulutus tuolla välillä 5,85l/100km...
On tyhjäkäyntiä, kaupunkialueet, hieman kaupunkiajoa Luulajassa ja kaikki muut hidastukset!kardaani kirjoitti:Kovat on keskinopeudet ollut tekstissä....ajotietokoneen lukema kuitenkin antaa keskinopeudeksi vain 70km/h? Onko tässä mukana jotain tyhjäkäyntiä paikallaan, joka on pienentänyt keskinopeuden vai mistä moinen ristiriitajohtuu?Jube kirjoitti:Hieno ässä on Mikalla ja paranee kokoajan!
Täytyy kompata tuota kulutusta, itse tulin eilen omalla S211 320cdi:llä Luulajasta: (Ruotsin puolella 130km/h vakkarissa ja Suomen puolella 110km/h)
Ajotietokoneen ja mitatun kulutuksen välillä 0,15l/100km heitto eli todellinen kulutus tuolla välillä 5,85l/100km...
Tuota luokkaa se keskinopeus vaan on vaikka vakkarissa olisi mitä silloin kun liikenne pohjoisen teillä sen salli, vakkarinopeudet mainittu lähinnä siksi että jalkakaasulla on ajettu ainoastaan tarvittaessa

Tänään käytiin tuolla sedan 220cdi:llä makkaranpaistossa, tosin emäntä ratissa, ajosta alle 10km kaupungissa/kaupunkialueella ja loput isommalla tiellä:

En sotke Mikan topicia enempää mutta ainakaan E-sarjaa ei kannata kulutksen takia valita neloskoneella, itsellä nyt molemmat pihassa eli on vertailupohjaa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kaverin autotallin kätköistä löyty laatikossa ainakin 10v majaillut nokian 6150 puhelin.
No ei kuulemma tarvinnut niin tökkäsin sen ässään käsinojan sisään paikalleen ja kappas. Sehän toimi ja heräsi hetken latauaan henkiin.
Mittaristoon ja comandiin tuli niin näppärästi Saunalahden tekstit
Läppärin laturia koitin pikkusen invertterin kautta ladata. Latautuu kyllä mutta mittaristo huutaa kokoajan "PING" srs defective... "PING" srs defective......
Ei näemmä kestä tuota tupakansytkäriä kuormittaa kännykänlaturia kummemmin.
Pitänee vetasta johonkin pelkääjän jalkatilaan vähän tymäkämmillä johdoilla virtapistoke.
ML:stä jäikin sopivasti mersun omia virtapistokkeita.
Samalla hokasin että takaovien pistokkeet on mykkiä. Onkohan niille omaa sulaketta?
No ei kuulemma tarvinnut niin tökkäsin sen ässään käsinojan sisään paikalleen ja kappas. Sehän toimi ja heräsi hetken latauaan henkiin.
Mittaristoon ja comandiin tuli niin näppärästi Saunalahden tekstit

Läppärin laturia koitin pikkusen invertterin kautta ladata. Latautuu kyllä mutta mittaristo huutaa kokoajan "PING" srs defective... "PING" srs defective......
Ei näemmä kestä tuota tupakansytkäriä kuormittaa kännykänlaturia kummemmin.
Pitänee vetasta johonkin pelkääjän jalkatilaan vähän tymäkämmillä johdoilla virtapistoke.
ML:stä jäikin sopivasti mersun omia virtapistokkeita.
Samalla hokasin että takaovien pistokkeet on mykkiä. Onkohan niille omaa sulaketta?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 20.2.2015 8:59
Samalla hokasin että takaovien pistokkeet on mykkiä. Onkohan niille omaa sulaketta?[/quote]
Eihän sulla vaan ollut niitä kokeillessa kuskin ovesta se lapsilukko päällä?
Se kun katkaisee myös taka pistokkeista virran.
(Omassani takaovien pistokkeista virta katkeaa kuormitettaessa vielä herkemmin kuin edestä.)
Eihän sulla vaan ollut niitä kokeillessa kuskin ovesta se lapsilukko päällä?
Se kun katkaisee myös taka pistokkeista virran.
(Omassani takaovien pistokkeista virta katkeaa kuormitettaessa vielä herkemmin kuin edestä.)
Etutolpat vaihtelin tänään vähän kuin talven varalle kun viimetalvena temppuilivat pakkasilla.
Keulasta on muutenkin alkanut kuulumaan hiljaisia kolinoita ja ainakin kuskinpuolen eturengas antaa pituussuunnassa hieman periksi.
reaktiotangot menee siis vaihtoon.
Samalla huomasin noita tolppia vaihdellessa että jousitolpan alapään nivelet on molemmin puolin entiset---> alatukivarretkin uusiksi.
No tuohon kun lähdetään niin vaihdan samalla alapallotkin.
Jospa se noilla loppus tuo keulan lotina.
Takapääkin vetelee kuopissa kummallisesti mutta ei sieltä väljää löydetty.
Keulasta on muutenkin alkanut kuulumaan hiljaisia kolinoita ja ainakin kuskinpuolen eturengas antaa pituussuunnassa hieman periksi.
reaktiotangot menee siis vaihtoon.
Samalla huomasin noita tolppia vaihdellessa että jousitolpan alapään nivelet on molemmin puolin entiset---> alatukivarretkin uusiksi.
No tuohon kun lähdetään niin vaihdan samalla alapallotkin.
Jospa se noilla loppus tuo keulan lotina.
Takapääkin vetelee kuopissa kummallisesti mutta ei sieltä väljää löydetty.
Noi kumipuslat itseäni aina hieman mietityttää, kun uutta osaa autoon laitan ja vertaan uutta ja vanhaa. Uusi tuntuu aina jämäkältä ja liki joustamattomalta, kun vanha antaa helposti sormivoimalla periksi. Väljää ei varsinaisesti ole, mutta rengasta voi silti heilutella.
Aikakoneella kun pääsisi heiluttamaan uuden ässän renkaita, niin voisi sitten tuntumaa verrata.
Etupään alatukivarteen tuli aikoinaan päivitys, jossa kumipusla jämäköityi. Kumipuslan päätyihin tuli myös semmoiset alumiinikiekot.
Aikakoneella kun pääsisi heiluttamaan uuden ässän renkaita, niin voisi sitten tuntumaa verrata.
Etupään alatukivarteen tuli aikoinaan päivitys, jossa kumipusla jämäköityi. Kumipuslan päätyihin tuli myös semmoiset alumiinikiekot.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Juu, eiköhän tuo jonkuaikaa taas mene kun uusii kaikki kerralla.
Tosin ylätukivarret jää vanhaa.
Taakse tilasin apurungon ja korin väliset puslat kun näytti että antavat sieltä vähän periksi kun kangella renkaita väänteli.
Webaston perkule pitäs saaha kuntoon.
Tulee aivan 290 väykyn ajat mieleen kun lämmitin ei toimi. Jumalauta että on kylmä auto.
tai oikeastaan vaan helkkarin hidas lämpeneen.
Tänään käväsin keminmaan Sercapin ovea nykimässä mutta mitä sitä paskaa, kiinni oli vaikka aukioloaikojen mukaan ois pitäny olla auki vielä parituntia.
Hinnatkin siellä on tainneet saada melkoisen hyppäyksen kun soittelin sinne niin sanoi että 200€ webaston kortin huolto...
Kukahan noita väylä webastoja osais huoltaa???
Tosin ylätukivarret jää vanhaa.
Taakse tilasin apurungon ja korin väliset puslat kun näytti että antavat sieltä vähän periksi kun kangella renkaita väänteli.
Webaston perkule pitäs saaha kuntoon.
Tulee aivan 290 väykyn ajat mieleen kun lämmitin ei toimi. Jumalauta että on kylmä auto.

tai oikeastaan vaan helkkarin hidas lämpeneen.
Tänään käväsin keminmaan Sercapin ovea nykimässä mutta mitä sitä paskaa, kiinni oli vaikka aukioloaikojen mukaan ois pitäny olla auki vielä parituntia.
Hinnatkin siellä on tainneet saada melkoisen hyppäyksen kun soittelin sinne niin sanoi että 200€ webaston kortin huolto...

Kukahan noita väylä webastoja osais huoltaa???
Tulipa tässä aivopieru että tästähän on se lämmityslaitteelle menevän nestelinjan sähkövastus mykkänä. Mistähän sille löytää osanumeron kun ei tuota epc:tä ole käytössä.
Sen avullahan se kylmänä alkaa joutusasti puhaltaan lämmintä. jos vaan toimis.
Meinasin vielä kokeilla jollain kalkinpoistoaineella tms. putsata tuota nestekiertoa. Varovasti toivoen ettei sitä sisäkennoa tarvis alkaa vaihtamaan.
Kun ei saanut kesällä sitä aikaseksi vaihdettua.
Sama kalkkeuma on varmaan aiheuttanut tuon sähkövastuksen kärähtämisen.
Sen avullahan se kylmänä alkaa joutusasti puhaltaan lämmintä. jos vaan toimis.
Meinasin vielä kokeilla jollain kalkinpoistoaineella tms. putsata tuota nestekiertoa. Varovasti toivoen ettei sitä sisäkennoa tarvis alkaa vaihtamaan.
Kun ei saanut kesällä sitä aikaseksi vaihdettua.
Sama kalkkeuma on varmaan aiheuttanut tuon sähkövastuksen kärähtämisen.
No eipä mittään.
Kuuklella löyty.
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-S-Cl ... 337a3a95ab
Tuomonen palikka siellä on.
Kuuklella löyty.
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-S-Cl ... 337a3a95ab
Tuomonen palikka siellä on.
Tuosta linkistä löytyi osanumerolla tuo ketju ja onko tuo ainoastaan 30A ...
viewtopic.php?t=25145&highlight=
viewtopic.php?t=25145&highlight=