Foorumilaisten W220 ässät
Taitaa Suomen W220-kanta pikkuhiljaa tuplautua Japanin kantaa tänne rahtaamalla. Mutta tällainen S 500 L odottelee Yokohamassa laivaan pääsyä, kesäksi Savon baanalle. 61 tkm taulussa, gradet 4B, eli pitäisi olla "aika kiva".
Main data
Ident. number (FIN) WDB2201751A206357
VIN WDB2201751A206357
Baumuster 220175
Sales name S 500
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/merc...u=_gi-0j651_z5
Order number 0 1 839 36308 (Destination: Japan)
Delivery date 12 03 2001
PAINT1 189U GREEN BLACK METALLIC
Interior color 231A LEATHER BLACK
Engine 113960 30 282100
Gearbox 722633 02 790220
General data for model code 220175
220175 S-class W220 S500 L Бензин
113.960 АКП
722.633
722.635
722.901 4
220175 S-class W220 S500 L Бензин
113.986 АКП
722.633
722.635
722.901 4
SA codes
189U GREEN BLACK METALLIC
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
223 REAR BACK REST ADJUSTMENT AND HEAD RESTRAINTS, ELE
230A LEATHER, 2-COLOR
231A LEATHER BLACK
247 SEAT ADJUSTMENT ELEC. ALSO OPERABLE FROM REAR
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
284 SELECTOR LEVER, WOOD
289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
349 PREP. FOR EMERGENCY CALL SYSTEM
352 COMAND
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
498 JAPAN VERSION
524 PAINTWORK - PRESERVATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
582 AIR CONDITIONER IN THE REAR
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
617 XENON HEADLAMPS, LEFT-HAND TRAFFIC
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES W/ TIE-DOWN HOOKS
671 LIGHT-ALLOY-WHEEL 7-SPOKE-DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
761 RADIO RC W. REDUCED RANGE W/O PANIC (315 MHZ)
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
860 TV-TUNER ANALOG
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
883 POWER CLOSING SYSTEM
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
Main data
Ident. number (FIN) WDB2201751A206357
VIN WDB2201751A206357
Baumuster 220175
Sales name S 500
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/merc...u=_gi-0j651_z5
Order number 0 1 839 36308 (Destination: Japan)
Delivery date 12 03 2001
PAINT1 189U GREEN BLACK METALLIC
Interior color 231A LEATHER BLACK
Engine 113960 30 282100
Gearbox 722633 02 790220
General data for model code 220175
220175 S-class W220 S500 L Бензин
113.960 АКП
722.633
722.635
722.901 4
220175 S-class W220 S500 L Бензин
113.986 АКП
722.633
722.635
722.901 4
SA codes
189U GREEN BLACK METALLIC
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
223 REAR BACK REST ADJUSTMENT AND HEAD RESTRAINTS, ELE
230A LEATHER, 2-COLOR
231A LEATHER BLACK
247 SEAT ADJUSTMENT ELEC. ALSO OPERABLE FROM REAR
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
284 SELECTOR LEVER, WOOD
289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
349 PREP. FOR EMERGENCY CALL SYSTEM
352 COMAND
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
498 JAPAN VERSION
524 PAINTWORK - PRESERVATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
582 AIR CONDITIONER IN THE REAR
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
617 XENON HEADLAMPS, LEFT-HAND TRAFFIC
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES W/ TIE-DOWN HOOKS
671 LIGHT-ALLOY-WHEEL 7-SPOKE-DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
761 RADIO RC W. REDUCED RANGE W/O PANIC (315 MHZ)
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
860 TV-TUNER ANALOG
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
883 POWER CLOSING SYSTEM
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Satamakuvat tuli, yhtään ei kuume hellittänyt. Näkyvä jälki tuossa etulokarissa, kuten sheettikin sanoi, saa nähdä miltä luonnossa näyttää.
Parilla katsastuskonttorilla tuli käytyä kyselemässä etukäteen. Ensimmäinen (A-katsastus) paikka kertoi, että tarvitaan vaatimuksenmukaisuustodistus, melumittaus sekä asiantuntijalausunto valoista, ja sittenkin saatetaan joutua pudottamaan paikkalukua alaspäin.
Toinen paikka kertoi, että ei tarvita vaatimuksenmukaisuustodistusta, vaan mikäli auton tunnistekilvessä ei ole massoja, niin vapaamuotoinen selvitys maahantuojalta todellisesta kokonaismassasta, ja omamassa mitataan konttorilla. Isoimpana ongelmana näki jos OBD-pistoke puuttuu, mutta ei kai W220:iä ole tehtaalta lähtenyt ilman, koko auto kun on jo yksi iso tietokone?
Seuraavaksi merkkiliikkeeseen, josta selvittelivät että massatiedon saa maahantuojalta hintaan 450 €. Eli käytännössä tuo vaatimuksenmukaisuustodistus...
Parilla katsastuskonttorilla tuli käytyä kyselemässä etukäteen. Ensimmäinen (A-katsastus) paikka kertoi, että tarvitaan vaatimuksenmukaisuustodistus, melumittaus sekä asiantuntijalausunto valoista, ja sittenkin saatetaan joutua pudottamaan paikkalukua alaspäin.
Toinen paikka kertoi, että ei tarvita vaatimuksenmukaisuustodistusta, vaan mikäli auton tunnistekilvessä ei ole massoja, niin vapaamuotoinen selvitys maahantuojalta todellisesta kokonaismassasta, ja omamassa mitataan konttorilla. Isoimpana ongelmana näki jos OBD-pistoke puuttuu, mutta ei kai W220:iä ole tehtaalta lähtenyt ilman, koko auto kun on jo yksi iso tietokone?
Seuraavaksi merkkiliikkeeseen, josta selvittelivät että massatiedon saa maahantuojalta hintaan 450 €. Eli käytännössä tuo vaatimuksenmukaisuustodistus...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Onhan se kivaa jos on jännitystä tien päällä, koskaan ei tiedä tuleeko fiksu poliisi tarkastamaan autoa. Ensin tietenkin pitää löytää tyhmä katsuri, molemmat onnistuu varmaan aika helpolla.Ale.s kirjoitti: Valoista olen tullu siihen tulokseen että jos ei vipua löydy, niin muokkaan ite kuvion suoraksi. Tällä hetkellä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin voi tulla aika iso autovero..
En silti pilaisi W220:stä saatikka uhraisin ajoturvallisuutta heikkoihin valoihin.Onhan se asymmetria aika merkittävä turvallisuustekijä lyhyillä ajettaessa.
Löytyi orkkisumpiot 200 eurolla, saapahan kerralla kelpaavat inssistä riippumatta. '
Marraskuussa näkyy verotetun 63 tkm S 500 reilulla kahdella tonnilla (harriban oisko?). Jos meinaavat enemmän kupata niin helppo valitus.Ale.s kirjoitti:Tällä hetkellä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin voi tulla aika iso autovero..
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
En ymmärrä miten valot voi olla vilpillisiä jos kuvio on oikea/suorakuvio?Mika.T kirjoitti:Meinaatko tosiaan että jos ja kun konttorisetä ei huomaa vilpillisiä valoja niin ne olisi sitten lailliset?Ale.s kirjoitti:Jaa miten poliisi tähän liittyy? Luulen jos katsastuksessa menee läpi niin on ihan lailliset.
Poliisi ei tien päällä mihinkään valokuviohin puutu. Se on ihan saletti että sen puoleen voi olla ihan huoleti. Jos kuvio kelpaa konttorilla ja ei ketään liikenteessä ei häi'ji, niin en alkaisi tuhlaamaan satasia joihin tiesuolan syömiin kauhtuneisiin eurovaloihin vain sen takia että juriidinen puoli täyttyy 100%:sti.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ennen 1.1.2001 käyttöönotetut menevät ilman mitään lisäpahveja kilpiin. Myöhemmistä ei ole omaa kokemusta, mutta ymmärtääkseni joko EU tyyppihyväksyntänumero (ei löydy japanin mallista) tai tuo Vehon €450 pahvi tarvitaan.Ale.s kirjoitti:Mersuissa on OBD. Varmaan itse yritän ensin kilpiin ilman vastaavuustodistusta..Jos sen vaatii niin hommaan sen sitten. Valoista olen tullu siihen tulokseen että jos ei vipua löydy, niin muokkaan ite kuvion suoraksi. Tällä hetkellä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin voi tulla aika iso autovero..
Jos/kun nuo ovat pre-faceliftin orkkisxenonit niin ne on heijastin- eikä projektorimallia. Niiden kuvion kääntö vaatii joko uudet umpiot tai uudet umpion lasit. Siellä sisällä ei ole mitään varjostinta, vipua tai muuta himmeliä. Se tuli vasta faceliftin bi-xenoneihin. Mulla on nuo vanhat umpiot vielä jossain romuläjän alla odottamassa sorttiasemalle menoa.
Mun lossista tosiaan meni sen pari tuusaa veroja. Sinänsä ei kovin paha, mutta toisaalta jos laskee kuinka paljon tulleja, alveja ja korruption suojelumaksuja siis autoveroa on yhteensä maksettu niin saattaa *tutus alkaa hiipimään hipiään.
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Tarkoitatko pelkkiä umpioita vai myös teknistä puolta?harriba kirjoitti:
Ennen 1.1.2001 käyttöönotetut menevät ilman mitään lisäpahveja kilpiin. Myöhemmistä ei ole omaa kokemusta, mutta ymmärtääkseni joko EU tyyppihyväksyntänumero (ei löydy japanin mallista) tai tuo Vehon €450 pahvi tarvitaan.
Jos/kun nuo ovat pre-faceliftin orkkisxenonit niin ne on heijastin- eikä projektorimallia. Niiden kuvion kääntö vaatii joko uudet umpiot tai uudet umpion lasit. Siellä sisällä ei ole mitään varjostinta, vipua tai muuta himmeliä. Se tuli vasta faceliftin bi-xenoneihin. Mulla on nuo vanhat umpiot vielä jossain romuläjän alla odottamassa sorttiasemalle menoa.
Mun lossista tosiaan meni sen pari tuusaa veroja. Sinänsä ei kovin paha, mutta toisaalta jos laskee kuinka paljon tulleja, alveja ja korruption suojelumaksuja siis autoveroa on yhteensä maksettu niin saattaa *tutus alkaa hiipimään hipiään.
Jos meinaat pre-fl xenon sytkiä ja ohjausbokseja niin nekin pitäisi olla vielä tallessa. Oli ehjiä ainakin purkaessa.Ale.s kirjoitti:Tarkoitatko pelkkiä umpioita vai myös teknistä puolta?harriba kirjoitti:
Ennen 1.1.2001 käyttöönotetut menevät ilman mitään lisäpahveja kilpiin. Myöhemmistä ei ole omaa kokemusta, mutta ymmärtääkseni joko EU tyyppihyväksyntänumero (ei löydy japanin mallista) tai tuo Vehon €450 pahvi tarvitaan.
Jos/kun nuo ovat pre-faceliftin orkkisxenonit niin ne on heijastin- eikä projektorimallia. Niiden kuvion kääntö vaatii joko uudet umpiot tai uudet umpion lasit. Siellä sisällä ei ole mitään varjostinta, vipua tai muuta himmeliä. Se tuli vasta faceliftin bi-xenoneihin. Mulla on nuo vanhat umpiot vielä jossain romuläjän alla odottamassa sorttiasemalle menoa.
Mun lossista tosiaan meni sen pari tuusaa veroja. Sinänsä ei kovin paha, mutta toisaalta jos laskee kuinka paljon tulleja, alveja ja korruption suojelumaksuja siis autoveroa on yhteensä maksettu niin saattaa *tutus alkaa hiipimään hipiään.
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Nyt se on omassa katoksessa piiiitkän odotuksen jälkeen. :smoke:
Kuljetusauton kuski ei muuten varmistanut millään tavalla, että olin oikea henkilö. Ei tosin tainnut juuri puhua suomea muutenkaan...
Väri on mielestäni pirun hyvä livenä, vihreän ja mustan välimaastossa valosta riippuen. 189 Green black.
B-graden sisusta, "wear on seats and steering wheel", tarkoittaa tällaista kulumaa kuskin penkissä, muissa en osaa kyllä erottaa uudesta:
197-senttisenä kuskin penkki itselleni säädettynä takajalkatilat:
Kaikki napit on ihan lähmässä, aurinkoko nuo syö? Liekö pelastettavissa?
Etulokarissa ja puskurissa odotettu jälki, vaatii maalaria.
Muuten on kyllä ihan käsittämätön kunto. Konepellissä yksi (1) kiveniskemä, joka sekin tökätty piiloon. Kynnyslistoissa on alkuperäiset muovit yhä päällä. Kaikki tuntuu toimivan. Buusterilla käynnistyksen jälkeen jäi SRS-valo päälle, joka sammui sitten itsekseen, virran vähyyttä kaiketi.
En tiedä miten sitä osaa nukkua, herätys kyllä kukonlaulun aikaan siivoamaan tuota.
Kuljetusauton kuski ei muuten varmistanut millään tavalla, että olin oikea henkilö. Ei tosin tainnut juuri puhua suomea muutenkaan...
Väri on mielestäni pirun hyvä livenä, vihreän ja mustan välimaastossa valosta riippuen. 189 Green black.
B-graden sisusta, "wear on seats and steering wheel", tarkoittaa tällaista kulumaa kuskin penkissä, muissa en osaa kyllä erottaa uudesta:
197-senttisenä kuskin penkki itselleni säädettynä takajalkatilat:
Kaikki napit on ihan lähmässä, aurinkoko nuo syö? Liekö pelastettavissa?
Etulokarissa ja puskurissa odotettu jälki, vaatii maalaria.
Muuten on kyllä ihan käsittämätön kunto. Konepellissä yksi (1) kiveniskemä, joka sekin tökätty piiloon. Kynnyslistoissa on alkuperäiset muovit yhä päällä. Kaikki tuntuu toimivan. Buusterilla käynnistyksen jälkeen jäi SRS-valo päälle, joka sammui sitten itsekseen, virran vähyyttä kaiketi.
En tiedä miten sitä osaa nukkua, herätys kyllä kukonlaulun aikaan siivoamaan tuota.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tar Removerilla sain fiksattua valokatkaisijan ympärystän ja hanskalokeron napin uudenveroisiksi, mutta ratin napeista hävisi yhdellä vedolla värit... Prkle. Toivottavasti nuo saa vaihdettua?Mika.T kirjoitti:Nuo ratin napit saa siistiksi kun bräkleenillä ja rätillä hinkkaa sen pintakalvon huushelevettiin niistä napeista.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Paljon onnea luokyiolle, ihan oikean auton tulit hankkineeksi - puoli vuotta vastaavanlaisella körryytellä voin lämpimästi suositella.
OBD2-pulikka ja Bluetooth-yhteys Torqueen näyttivät eilen kesävalsseilla 0-60mph ajaksi 6,2 sekkaa ilman minkäänlaista venkslausta jarrun kanssa, joten ei näillä jalkoihin jää. Takana 265/40R18.
OBD2-pulikka ja Bluetooth-yhteys Torqueen näyttivät eilen kesävalsseilla 0-60mph ajaksi 6,2 sekkaa ilman minkäänlaista venkslausta jarrun kanssa, joten ei näillä jalkoihin jää. Takana 265/40R18.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Jenkkifoorumilla tais olla vaihtohjeetkinluokyio kirjoitti:Tar Removerilla sain fiksattua valokatkaisijan ympärystän ja hanskalokeron napin uudenveroisiksi, mutta ratin napeista hävisi yhdellä vedolla värit... Prkle. Toivottavasti nuo saa vaihdettua?Mika.T kirjoitti:Nuo ratin napit saa siistiksi kun bräkleenillä ja rätillä hinkkaa sen pintakalvon huushelevettiin niistä napeista.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
1500 kilsaa tullut ajeltua nyt puuhalapuilla, kaikki tuntuu pelaavan oikein kivasti. Ajotietokoneen mukaan menisi jopa yli 11 kilometriä litralle (alle 9 litran per 100 km ) matka-ajossa, huomenissa saa tankattua ensimmäisen kerran niin että tuli otettua alkukilsat ylös, niin saa varmisteltua tarkkuuden.
Maanantaina aika huoltoon, jossa vaihtuu kaikki litkut ja suodattimet, sekä umpiot. Jos eivät muuta isompaa löydä niin sitten konttorille kädet ristissä että menisi suht kivuttomasti kilpiin.
Maanantaina aika huoltoon, jossa vaihtuu kaikki litkut ja suodattimet, sekä umpiot. Jos eivät muuta isompaa löydä niin sitten konttorille kädet ristissä että menisi suht kivuttomasti kilpiin.
Joo, eihän se mikään urheiluauto ole, mutta kevyesti tuolla liikenteen seassa suhailee. Vähän itseäkin harmittaa ettei tullut avattua kukkaroa AMG:lle, lähinnä äänet on niin ylivaimennettu tuossa, ettei edes kuule mikä kone siellä hyrisee.Ale.s kirjoitti:Mun mielestä tehoa sais olla enemmänkin..kuitenki painava auto. Täytyy varmaan ostaa seuraavaksi s55 amg kompressor
Joo, bägin irroituttaa. Vajaa 190 euroa uudet napit eBaystä, ehkä sitä oppii jatkossa olemaan varovaisempi.MHe kirjoitti: Jenkkifoorumilla tais olla vaihtohjeetkin
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Nakkaat takapönttöjen tilalle suorat putkenpätkät niin murisee mielestäni juuri sopivasti. Sinne jää silti joku puoli tusinaa erilaisia tötteröitä joten äänimaailma muuttuu yllättävän vähän.luokyio kirjoitti:. Vähän itseäkin harmittaa ettei tullut avattua kukkaroa AMG:lle, lähinnä äänet on niin ylivaimennettu tuossa, ettei edes kuule mikä kone siellä hyrisee.
Putkileikkurilla rööri poikki ja kuuntelemaan. Jos murinat ei miellytä, 2'' jatkolla pönttö takaisin. Jos miellyttää, niin pöntön tilalle esim. yksi 60 asteen mutka + pätkä suoraa putkea + kannatin + norsunkärsä:
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Kävi korjaamolla tänään, kaikki mahdolliset litkut vaihdettu suodattimineen joka paikkaan ja valotkin nyt eurooppalaiset ja ratin napit uusittu. Leimalle ei kuitenkaan vieläkään pääse, oikea etupussi vuotaa tyhjäksi jos nostaa auton ilmaan. Laittelin verottajalle lisäaika-anomusta kun pyysivät katsastustodistusta 1.6. mennessä, toivottavasti menee anomus läpi.
Olikos se nyt niin että yksittäistä pussia ei kannata uusia vaan toinenkin etunen pitäisi vaihtaa?
Olikos se nyt niin että yksittäistä pussia ei kannata uusia vaan toinenkin etunen pitäisi vaihtaa?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Mulla oli ihan sama ongelma että tunkilla valahti tyhjäksi ja laskettaessa tonttiin... eskaloitui toisiaan että kahdenkympin pakkasilla ei jaksanutkaan pidellä ajossa ylhäällä... mutta siis vaihdatin miesslerin tolpan vain toiselle puolelle, ei ongelmia. Katsastuksessa oli jonkin verran eroa iskaritestissä mutta ei liikaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tilasin nyt yhden Meisslerin tolpan, verottajalta herui lisäaikaa vain 15.6. saakka ja ukaasit että peruvat hakemuksen jos ei ala tulla rekisteröintitodistusta määräaikaan mennessä... Toivottavasti ehtii alle.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ne aina antaa 2vk eikä enemmän. Kiusantekoahan se.luokyio kirjoitti:Tilasin nyt yhden Meisslerin tolpan, verottajalta herui lisäaikaa vain 15.6. saakka ja ukaasit että peruvat hakemuksen jos ei ala tulla rekisteröintitodistusta määräaikaan mennessä... Toivottavasti ehtii alle.
Ei rikkinäistä autoa voi vaatia katsastettavaksi. Autostahan löytyi vika josta et tiennyt. Jonot korjaamolle helposti yli 2vk. Uutta hakemusta vaan ja 3kk ajoaika tappiin käyttämään kun siitä olet maksanut. Sehän on verotonta huristelua
Vastaavuustodistuksenkin kanssa saattaa mennä kun ensin pitää selvittää kelpaako tuvin v€hon vai pakettiautopoikien todistus jne. Verottaja on vaan niin ahne ja ilkeä... Heti pitäisi saada verot juoksemaan.
Sanoo niille että valtio saa kaikista ostetuista osista ja korjauksista 24% että mikäs kiire siellä nyt on korjaamatonta autoa verottaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Juu niin käy. Siinä on vaan sellainen pieni sivuvaikutus, että jos käyt hylsyn ja toimitat verottajalle, verotuspäätös tulee about samantien 7 päivän maksuajalla. Eräpäivänä maksat veron, ja siirtolapuista loppuu virta sillä hetkellä. Sitten onkin pihassa verottomassa vapaassa käytössä olevan ässän sijasta verotettu ajokieltoinen ässä. Eli viivyttelen viimeiseen asti ennen kuin toimitan todistusta verottajalle.tuc kirjoitti:Kyllähän se hylätty katsastuskin käy veroilmoitukseen, eli hylsyä vaan hakemaan...
Väliin kuvasaastetta, päivänvalossa ei ole tullut otettuakaan näköjään julki:
Kilvet (minikokoiset siis) aion laittaa ilman ruuveja 3M Dual Lock -nauhalla kiinni. Mietin tuossa että onkohan parempi japsialusilla vai ilman:
Jokunen merkki suurkaupungissa asumisesta löytyy:
Ensihuoltokin kutakuinkin summaltaan mitä odotin, puolet alkuperäisestä ostohinnasta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D