Roisto kirjoitti: ↑23.4.2021 21:31
Moro!
Itse tiivistin vänkärin puolen Loctiten 5970:llä (guuglettelun pohjalta pitäisi olla samaa kamaa kuin mersun tökötti). Kuskin puoli jäi silloin vaihtamatta, koska huohottimen letkut olivat muuttuneet kumista kovamuoviksi, enkä uskaltanut niitä purkaa. Parin vuoden päästä Loctite en enää kovettunut, joten kuskin puolen tiivistin Dirkon / Elringin harmaalla mössöllä (036.166). Ensimmäisestä on 7 vuotta, jälkimmäisestä 5 vuotta. Ei vielä ole alkanut huohottaa läpi.
Samalla kertaa vaihdoin alumiiniset M5x15-pultit teräksisiin.
t.
Risto
Juu, pitää katsoa millainen homma on se vuodon tiivistys ja jos molemmat puolet sitten tiivistelisi kerralla.
Kurkkasin sinne muovien alle, niin vuoto oli pahentunut siitä mitä viime ilmansuodattimien vaihdon aikaan oli.
Kävin hakemassa motonetistä 5 litraa jarrukliineriä.... Sillä lähtee varmaan öljyt, mutta muoviosat ei taida sitä kestää. Tarkoitus oli ottaa pönttö moottoripesua myös ja sillä aloitella, mutta mistä lienee johtunut niin kotona huomasin että onkin tullut mukaan tehopesua

Pitänee hakea moottoripesua vissiin vielä erikseen.
Mitenhän iso kaukalo pitäisi olla alla että siihen valuisi kaikki mitä moottoria ihan maltillisesti suihkutuspullosta sumuttamalla ja tiskiharjatyylisesti pesemällä valuisi talteen? Koneen kylkiä pitkinhän taitaa pääosin valua. Mutta nyt on mietteissä mistä 1x1m kaukalo...
Toisaalta voisihan kaivaa maahan kuopan johon muovista tekisi "altaan" saisi läträtä kunnolla. Sen sit imaisisi pönttöön ja ongelmajätteeseen.
Olikos niin että se on tosiaan alumiinipulteilla kiinni? Pitänee ruiskia irroitus-spräytä niihin etukäteen muutaman päivän ajan ettei katkea...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.