w220 ostajan opas
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
w220 ostajan opas
Otsikko kertoo kaiken. Saksanmaalta näkyy saavan 5000€ jo valita asti. Mitä muuta näissä on kauheata kuin airmatic? Vuosimalli 2001-2005. 320 cdi koneinen kiinnostaa eniten.
On kuumottanut tälläinen herkku jo kauan (vuodesta 1998). Vähitellen alkaa olla hinnat saavutettavalla tasolla.
Star on ainakin hankintalistalla jos ässän saisi pihaan. Ei varmaan haittaisi olla mukana jo kun autoa ostattelee.
On kuumottanut tälläinen herkku jo kauan (vuodesta 1998). Vähitellen alkaa olla hinnat saavutettavalla tasolla.
Star on ainakin hankintalistalla jos ässän saisi pihaan. Ei varmaan haittaisi olla mukana jo kun autoa ostattelee.
Itse menin kaupoille starin kanssa ja se helpotti ostopäätöstä kummasti, kun ei mitään majoria löytynyt. Jos tekniikka pelottaa, niin joku perusmalli on sun auto. Jos tekniikka ei pelota, niin ymmärrät airmatikinkin olevan yksi ässän simppeleimmistä systeemeistä.
Auton kallein ja hankalin osa on kori, joten sen kunto kannattaa tutkia tarkkaan. Takimmaisten nostopisteiden alue kannattaa tutkia huolella. Sakuissa kun ei niin paljoa ajella hiekkateillä, ei reijistä kertovia hiekkakasoja helposti kerry moottoritilaan, mutta suomessa ne sitten huomaa..
Pellit on muovien alla, joten kuntoa pääsee arvioimaan kunnolla vasta, kun pohjamuovit ja sisälokarit on irti. Jos pohjamuovit on aivan paskana, voi siitäkin päätellä aika paljon pohjan kunnosta. Joissakin kulttuureissa (suomi) autoja nostellaan ihan miten sattuu helmoista, eikä se paranna kuntoa.
Kun auto ei suomessa ole ollut, ei pitäisi pahalta näyttää. Jos ensimmäinen omistaja olisi auton suojauttanut, niin olisipa se hienoa. En ole kuullut, että koskaan olisi tällaista vastaan tullut.
Vemputtamalla autoa kurkista näet iskareiden kunnon. Jos nurkat on pompotettavissa, on iskarit ajettu loppuun ja koska iskarit on integroituna jousiin, on nekin kohta loppu. Itselleni oli ainakin autoa hankkiessani päivän selvää, että jouset vaihtuvat pikavauhtia joka nurkkaan. Tämä remontti aiheuttaa yleensä aikamoista itkeskelyä foorumeilla, mutta jos ässällä haluaa ajaa, ei parin tonnin osakustannus pitäisi aiheuttaa mutta kuin hymyn naamalle.
Etupäässä on nivelet todennäköisesti väljät, ja jos jostain löydät saksasta nimismiehen kiharaa tms. voit todentaa mahdolliset väljyydet reaktiotankojen pallonivelissä.
Itsekin ostin viiden tonnin ässän, eikä ole kaduttanut. Ekan 2 vuoden aikana kilsoja on tullut 70 000 ja kun kolmas vuosi täyttyy, saattaa 100 000 mennä rikki.
Auton kallein ja hankalin osa on kori, joten sen kunto kannattaa tutkia tarkkaan. Takimmaisten nostopisteiden alue kannattaa tutkia huolella. Sakuissa kun ei niin paljoa ajella hiekkateillä, ei reijistä kertovia hiekkakasoja helposti kerry moottoritilaan, mutta suomessa ne sitten huomaa..
Pellit on muovien alla, joten kuntoa pääsee arvioimaan kunnolla vasta, kun pohjamuovit ja sisälokarit on irti. Jos pohjamuovit on aivan paskana, voi siitäkin päätellä aika paljon pohjan kunnosta. Joissakin kulttuureissa (suomi) autoja nostellaan ihan miten sattuu helmoista, eikä se paranna kuntoa.
Kun auto ei suomessa ole ollut, ei pitäisi pahalta näyttää. Jos ensimmäinen omistaja olisi auton suojauttanut, niin olisipa se hienoa. En ole kuullut, että koskaan olisi tällaista vastaan tullut.
Vemputtamalla autoa kurkista näet iskareiden kunnon. Jos nurkat on pompotettavissa, on iskarit ajettu loppuun ja koska iskarit on integroituna jousiin, on nekin kohta loppu. Itselleni oli ainakin autoa hankkiessani päivän selvää, että jouset vaihtuvat pikavauhtia joka nurkkaan. Tämä remontti aiheuttaa yleensä aikamoista itkeskelyä foorumeilla, mutta jos ässällä haluaa ajaa, ei parin tonnin osakustannus pitäisi aiheuttaa mutta kuin hymyn naamalle.
Etupäässä on nivelet todennäköisesti väljät, ja jos jostain löydät saksasta nimismiehen kiharaa tms. voit todentaa mahdolliset väljyydet reaktiotankojen pallonivelissä.
Itsekin ostin viiden tonnin ässän, eikä ole kaduttanut. Ekan 2 vuoden aikana kilsoja on tullut 70 000 ja kun kolmas vuosi täyttyy, saattaa 100 000 mennä rikki.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Kerranki jollain oikea asenne Yleensä kun se menee juuri noin että nillitetä pitkin foorumeita p*skaa laatua kun on viimeisillä tai lainarahoilla ostettu fully loaded ässä, eikä pelimerkit riitä enää normaaleihin huoltotoimenpiteisiinram kirjoitti:Tämä remontti aiheuttaa yleensä aikamoista itkeskelyä foorumeilla, mutta jos ässällä haluaa ajaa, ei parin tonnin osakustannus pitäisi aiheuttaa mutta kuin hymyn naamalle.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
Jos on mennyt ohi, niin tuossa mun topikissa
viewtopic.php?t=28965
On muutama pikku juttu käyty läpi. Nyttemmin rassaustahti on hidastunut ja autolla on vaan nielty kilometrejä.
viewtopic.php?t=28965
On muutama pikku juttu käyty läpi. Nyttemmin rassaustahti on hidastunut ja autolla on vaan nielty kilometrejä.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Kyllä möhköässän kanssa riitti yleensä se toimintatonni.
Siis yhteen "huoltoon".
Sitten kun oot ässää myymässä ja se suomipoika tulee sitä ostamaan niin voit varautua siihen että ostajaehdokas vetoaa siihen että netistä löytyy 2 tonnia halvemmalla samanlainen ässä.
Tuo autokauppa on mennyt siihen että autot pitäisi aina saada mallisarjan halvimmalla myynnissä olevan auton hinnalla, vaikka olisi juuri kone rempattu, alusta laitettu ja auto maalattu.
Siis yhteen "huoltoon".
Sitten kun oot ässää myymässä ja se suomipoika tulee sitä ostamaan niin voit varautua siihen että ostajaehdokas vetoaa siihen että netistä löytyy 2 tonnia halvemmalla samanlainen ässä.
Tuo autokauppa on mennyt siihen että autot pitäisi aina saada mallisarjan halvimmalla myynnissä olevan auton hinnalla, vaikka olisi juuri kone rempattu, alusta laitettu ja auto maalattu.
® Mesen V8 Klubi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: w220 ostajan opas
Airmaticin sijaan autossa voi olla ABC-kauhistus.Antikainen kirjoitti:Otsikko kertoo kaiken. Saksanmaalta näkyy saavan 5000€ jo valita asti. Mitä muuta näissä on kauheata kuin airmatic?
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
Liki kolme vuotta sitten, kun omaani (S500) etsiskelin, ei saksasta saanut viidellä tonnilla, kuin kolaroituja vehkeitä. Hinnat on tietty siitä laskenut ja valinnanvaraa on nyt 5 tonnilla paljon enemmän. Diiselimoottorilla olivat ässät aina kovasti kalliimpia ja niiden pyyntihinta suomessakin oli silloin aika kova. BTW paras W220 S500, jonka olen mobilessa nähnyt, oli 950 000 ajettu.
Ei muuta kuin ostohousut jalkaan, setelinippu taskuun ja kaupoille
Ei muuta kuin ostohousut jalkaan, setelinippu taskuun ja kaupoille
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Ihan sama oli kun 105tkm ajettua ruotsintuonti-clk-320:a kaupittelin pari vuotta sitten jossa oli täyd. merkkiliikkeen huoltohistoria ja varusteista puuttu vaan 3 muistipaikan penkit, navigointi ja takalasin verho, muuten kaikki, ja nuo em toimenpiteet tehty niin ilmaiseks olis pitäny antaa, vitutti myydä sitä ku ostajat vertas sitä karvalakki-suomimersuihin...LiQQe kirjoitti:Kyllä möhköässän kanssa riitti yleensä se toimintatonni.
Siis yhteen "huoltoon".
Sitten kun oot ässää myymässä ja se suomipoika tulee sitä ostamaan niin voit varautua siihen että ostajaehdokas vetoaa siihen että netistä löytyy 2 tonnia halvemmalla samanlainen ässä.
Tuo autokauppa on mennyt siihen että autot pitäisi aina saada mallisarjan halvimmalla myynnissä olevan auton hinnalla, vaikka olisi juuri kone rempattu, alusta laitettu ja auto maalattu.
Itse kauppasin vajaa pari vuotta sitten (tälläkin sivustolla) W126:sta. Saman huomasin minäkin, eli olisi pitänyt puoli-ilmaiseksi myydä. Vakuuteltiin kyllä puhelimessa, että "juu, juu,onhan vanhoissa aina jotakin", mutta annapa olla, kun paikan päälle päästiin, niin kuulosti siltä, että auton olisi pitänyt olla uutta vastaava ja olisi pitänyt myydä juuri siihen nettiauton listan halvimman hintaan. Sanoinkin kohteliaasti, että käy ihmeessä hakemassa sitten se!LiQQe kirjoitti:Kyllä möhköässän kanssa riitti yleensä se toimintatonni.
Siis yhteen "huoltoon".
Sitten kun oot ässää myymässä ja se suomipoika tulee sitä ostamaan niin voit varautua siihen että ostajaehdokas vetoaa siihen että netistä löytyy 2 tonnia halvemmalla samanlainen ässä.
Tuo autokauppa on mennyt siihen että autot pitäisi aina saada mallisarjan halvimmalla myynnissä olevan auton hinnalla, vaikka olisi juuri kone rempattu, alusta laitettu ja auto maalattu.
Aika paljon tuli lisäksi kyselyjä näiltä rehellisten autokauppiaiden leipää syöviltä 'pimeiltä' autojobbareilta! Samoilta m**kuilta kun menet ostamaan jotakin, niin kyllä silloin on hinta ihan eri luokkaa. Yksikin tuli kylään toyota anjoviksella, niin piruuttani kysyin, paljonko tuo maksaisi, jos ostaisin käyttöauton tilalle, niin eipä ollut se listan halvin (tarkistin jälkikäteen vastaavien hintatason), ei edes listan puolivälissä!
Jumalauta, ollaan muka niin taitavia bisnesmiehiä, että...
Onneksi pystyn työnikin puolesta tarkistamaan, onko myyjä 'oikea' omistaja vai joku huuhaa välityyppi.
Sori, meni 'hieman' OT -linjalle, mutta kylläpä helpotti!
sulovilenismi: "No kun sen sai niin halavalla"
Joo näin se menee. Mullakin on ne toimintatonnit jo autoon käytetty (paitti maalaus, joka seuraavana vuorossa) ja tuohon topikkiini ei oo saanut oikeen mitään päivitystä aikaiseksi, kun kaikki isommat on jo tehty. Siitä kun käy vilkasemassa, niin voi suurinpiirtein ruutupaperille ynnäillä eron jo kunnostetun ja jobbariversion välillä.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho