400 SE puhaltaa huonosti
400 SE puhaltaa huonosti
W140:n puhallus on kuin lehmän hönkäys, sitä paljon mainostettua "siiliä" ei löydy, ainoastaan musta boksi moottorin vierestä. Onko tämä toosa se säädin joka ohjaa moottorin nopeutta? Mistä sen saa huokealla? Tuntuu olevan kilohinta kohdallaan näillä kotimaisilla kauppiailla.
Voiko vika olla kenties jossain muuallakin?
Voiko vika olla kenties jossain muuallakin?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
joo siinä ei sitää "siiliä" ole. On joko se motukka siinä puhaltimen vieressä tai elektronisesti ohjattu
Tongitaan lisää tiatua ku keriitähä.
Tongitaan lisää tiatua ku keriitähä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: 400 SE puhaltaa huonosti
Vanhemmanmallinen "etuvastus" on boksin näköinen, uudempi on varustettu jäähdytysrivalla.HVM kirjoitti:W140:n puhallus on kuin lehmän hönkäys, sitä paljon mainostettua "siiliä" ei löydy, ainoastaan musta boksi moottorin vierestä.
Ei ole nimestään huolimatta etuvastus, vaan aktiivinen komponentti.
Hinta on kyllä kohdallaan. Jos haluat vinguttaa visaa, niin täältä voisi hintaa kysellä.
Norsumersu
Re: 400 SE puhaltaa huonosti
Kiitos Markulle vinkistä, pitää laittaa postia matkaan tuohon firmaan. Mikä se käikäle muuten on? Heater motor regulator? Sanokaas joku nohevampi.markku kirjoitti:Vanhemmanmallinen "etuvastus" on boksin näköinen, uudempi on varustettu jäähdytysrivalla.HVM kirjoitti:W140:n puhallus on kuin lehmän hönkäys, sitä paljon mainostettua "siiliä" ei löydy, ainoastaan musta boksi moottorin vierestä.
Ei ole nimestään huolimatta etuvastus, vaan aktiivinen komponentti.
Hinta on kyllä kohdallaan. Jos haluat vinguttaa visaa, niin täältä voisi hintaa kysellä.
Re: Lähteitä
Ja ekstralisäkiitos . Joku on selkeästi parempi metsästämään tätä palikkaa kuin minä. Nyt alkaa jo hintakin olla kohdillaan, eli opettelemaan visa-tilausta.markku kirjoitti:Täältäkin voisi ko. mörkylää kysäistä.
Re: Lähteitä
Joku saattaa jopa yllättyä kun kerron että en osaa ostaa rekulaattoria ameriikanaritsoonan nettivalinnasta. Zip code? Tajunkankaan Zip codeko? Se millä posti liikkuu? Ei taida Pekospill tietää minne lähetellä jos lätkään kenttään Tajunkankaan postinumeron?HVM kirjoitti:Ja ekstralisäkiitos . Joku on selkeästi parempi metsästämään tätä palikkaa kuin minä. Nyt alkaa jo hintakin olla kohdillaan, eli opettelemaan visa-tilausta.markku kirjoitti:Täältäkin voisi ko. mörkylää kysäistä.
Nii, Visa on, sitä en tarvitse lainaan. Kaikki muu onkin sitten yhtä suurta arvoitusta.
Opastasko se joku yleisneroa?
Re: Lähteitä
Lähetä mailia ja kerro mistä olet ja mitä tuotetta haluat , niin saat tarjouksen myös rahdista + ohjeet miten ulkomaan pellet voivat heiltä tilata.HVM kirjoitti:Joku saattaa jopa yllättyä kun kerron että en osaa ostaa rekulaattoria ameriikanaritsoonan nettivalinnasta.
Niin kauan kuin sinulla on rahat ja heillä kamat ei ole eikä tule ongelmia. Jos ei muu auta, niin pistä tämä Cllä ajeleva perheenjäsen töihin.
Norsumersu
Re: Lähteitä
Heh, joo, pitää laittaa eukko hommiin.markku kirjoitti:Lähetä mailia ja kerro mistä olet ja mitä tuotetta haluat , niin saat tarjouksen myös rahdista + ohjeet miten ulkomaan pellet voivat heiltä tilata.HVM kirjoitti:Joku saattaa jopa yllättyä kun kerron että en osaa ostaa rekulaattoria ameriikanaritsoonan nettivalinnasta.
Niin kauan kuin sinulla on rahat ja heillä kamat ei ole eikä tule ongelmia. Jos ei muu auta, niin pistä tämä Cllä ajeleva perheenjäsen töihin.
Huomenna postia liikenteeseen.
Kamat jenkeistä
Kamojen ilmestyminen jenkeistä riippuu voimakkaasti valitusta kuljetusmuodosta, kuriiri tuo parissa päivässä mörkylän Tajunkankaalle, mutta pintaposti voi viedä 80 päivää, kuten viimeksi tilattuani maailman parasta nahanhoitoainetta.
Miköli kama tai hinta ei vastaa sovittua, niin Luottokunta hoitaa asian. Tätä riskiä jenkkifirmat eivät ota.
Miköli kama tai hinta ei vastaa sovittua, niin Luottokunta hoitaa asian. Tätä riskiä jenkkifirmat eivät ota.
Norsumersu
Re: Kamat jenkeistä
Rahdiksi ilmoitettiin jotain 20e, joten tuskin se sieltä yksityiskoneella tulee. Saas nähdä nyt...markku kirjoitti:Kamojen ilmestyminen jenkeistä riippuu voimakkaasti valitusta kuljetusmuodosta, kuriiri tuo parissa päivässä mörkylän Tajunkankaalle, mutta pintaposti voi viedä 80 päivää, kuten viimeksi tilattuani maailman parasta nahanhoitoainetta.
Miköli kama tai hinta ei vastaa sovittua, niin Luottokunta hoitaa asian. Tätä riskiä jenkkifirmat eivät ota.
Palikka on nyt Suomen kamaralla. Postista ilmoitettiin että se pitää tullata? Siis onko mahdollista että tuon hintainen (alle 200 taalaa) palikka on tullattava, postissakaan ei oltu varmoja asiasta. Se on varmaa että alv menee ainakin, sieltähän se palikan oikea hinta taitaa ruveta pukkuhiljaa löytymään.
Ja paljonkos se tulli on? Siis prosentteja haetaan.
Ja paljonkos se tulli on? Siis prosentteja haetaan.
Tulli on 3,5 % tuotteen hinnasta. Alvi lasketaan sitten niiden päälle. Eli HVM köyhtyy tullissa:HVM kirjoitti:Ja paljonkos se tulli on? Siis prosentteja haetaan.
(x * 1,22 * 1,035) - x
missä x on tuotteen hinta. Oletuksena tuo $200, joten tulli perii HVM:ltä reilut neljäkymppiä (kurssi n. 1,2). Jos tulli + alvi jää alle kymppiin, ei kumpaakaan peritä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Paketin tietoihin pitää aina laittaa max 40 €, niin ei tullata! Myös rahdista jotuu maksamaan tullit ja alvit!Roisto kirjoitti:Tulli on 3,5 % tuotteen hinnasta. Alvi lasketaan sitten niiden päälle. Eli HVM köyhtyy tullissa:HVM kirjoitti:Ja paljonkos se tulli on? Siis prosentteja haetaan.
(x * 1,22 * 1,035) - x
missä x on tuotteen hinta. Oletuksena tuo $200, joten tulli perii HVM:ltä reilut neljäkymppiä (kurssi n. 1,2). Jos tulli + alvi jää alle kymppiin, ei kumpaakaan peritä.
t.
Risto
MB 500 SEC (C140)
Ainiin, se mötikkä on nyt paikallaan, ja puhallin puhkuu tukan päästä. Tullia ei mennyt (kuten arvelinkin), alv:n joutui pulittamaan. (luonnollisesti)
Hintaa koko roskalle tuli 218e, eli halpaa verrattuna kotomaahan.
Tahdonkin nyt tässä esittää Markulle ylitsepursuavan sydämmelliset kiitokset avusta, tätä se merkkihenkinen kohtalotovereiden auttaminen tarkoittaa jaloimmillaan.
Ylitsepursuavan sydämelliset kiitokset!
Vesa
Case closed.
Hintaa koko roskalle tuli 218e, eli halpaa verrattuna kotomaahan.
Tahdonkin nyt tässä esittää Markulle ylitsepursuavan sydämmelliset kiitokset avusta, tätä se merkkihenkinen kohtalotovereiden auttaminen tarkoittaa jaloimmillaan.
Ylitsepursuavan sydämelliset kiitokset!
Vesa
Case closed.
Viimeksi muokannut HVM, 03.11.2005 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ässässä moottori on mukavasti käsillä konehuoneen puolella. Vilkaseppa mekkaan kohtaan W140.Reimpo kirjoitti:Missä sulla tuo kyseinen motukka oli..Meinaan täällä samaa ongelmaa.. Autohan on w124 aut.ilm malli..HVM kirjoitti:Palikka on nyt värikkäiden vaiheiden jälkeen tilattu, suurkiitos Markulle konsultoinnista.
Eikö lie moottorin lähellä 124:ssäkin, paikka ei vaan ole yhtä helppo.
Mörkylä
Piti soveltaa omia oppejaan, lämppärin puhallus oli kuin lehmän henkäys, mutta mörkylän vaihdon jälkeen puhaltaa taas kunnolla. Samalla tuli imuroitua siitepölyt ja siemenet ilmansuodattimesta, kun unohdin ostaa uuden. Arizonasta tavaran tulo lentopostilla otti kolme päivää. Tullia meni 2.8% + ALV 22%, Arizonan suuret pojat eivät suostuneet tuunaamaan laskua.
Olihan kerrankin vehje, joka on suunniteltu vaihdettavaksi. Kun muovikannen ( 6 ristipääruuvia ) irroittaa ja ottaa ilmansuodattimen pois, niin regulaattori suorastaan hyppää silmille. Takaisin laittaessa kannattaa tarkastaa kumisen ylivuotoputken kiinnitys ja asento, tuppaa irtoamaan kantta irroittaessa. Itse lukitsin sen paikalleen nippusiteellä. Wattikittiä pitää muistaa laittaa ohut kerros mörkylän ja rungon väliin.
Olihan kerrankin vehje, joka on suunniteltu vaihdettavaksi. Kun muovikannen ( 6 ristipääruuvia ) irroittaa ja ottaa ilmansuodattimen pois, niin regulaattori suorastaan hyppää silmille. Takaisin laittaessa kannattaa tarkastaa kumisen ylivuotoputken kiinnitys ja asento, tuppaa irtoamaan kantta irroittaessa. Itse lukitsin sen paikalleen nippusiteellä. Wattikittiä pitää muistaa laittaa ohut kerros mörkylän ja rungon väliin.
Norsumersu
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Wattikitti
Ko. mörkylä on moottorin nopeussäädin, joka generoi runsaasti hukkalämpöä toimiessaan = aina. Wattikitti ( piirasva ) helpottaa hukkalämmön johtumista mörkylästä puhallinasetelman alumiiniseen runkoon -> pidempi elinikä.650000tuttavuus kirjoitti:Mikä merkitys sillä wattikitillä siellä on ?
Joku viisas voisi toteuttaa mörkylän invertterillä, jotta hukkalämmöt saisi aisoihin.
Norsumersu
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Hei vaan
Vielä on minulle vähän epäselviä mutikoita siellä ilmastointi/lämmitys puolella
Puhaltimen nopeuden nostinhan on ymmärtääkseni ihan puhaltimen vieressä pieni mutikka, jossa useita piuhoja. Tämä on käsittääkseni minulla rikki, kun ei hönkäile kunnolla, hinta 225 €.
Kerrosta ylempänä (30 ristipää ruuvilla kiinnitetyn kannen alla, ilmankulkutunnelissa on kolmekin epämääräistä laitetta:
1.Vänkärin puoleisella laidalla aiemmin kyselemäni Bosch merkkinen vähän isompi mustalaatikko tiheällä sihtiverkolla suojattuna ?
2.Kuskin puolella oleva messinkinen tunnistin todennäköisesti vesiletkuun yhteydessä ?
3.Ja sitten vielä näiden välissä tunnelissa hyvin ohut kynämainen muovinen suippo piikki, johon tulee piuha ?
Kyselen sillä, kun en ole varma voisko näilläkin olla vaikutusta puhaltamattomuuteen.
Kuvia olis kyllä kännykässä kyseisstä laitteista, jos joku tykkää diagnosoida. En tiedä saako kuvia tietokoneesta siirrettyä noin vain tänne.
Vielä on minulle vähän epäselviä mutikoita siellä ilmastointi/lämmitys puolella
Puhaltimen nopeuden nostinhan on ymmärtääkseni ihan puhaltimen vieressä pieni mutikka, jossa useita piuhoja. Tämä on käsittääkseni minulla rikki, kun ei hönkäile kunnolla, hinta 225 €.
Kerrosta ylempänä (30 ristipää ruuvilla kiinnitetyn kannen alla, ilmankulkutunnelissa on kolmekin epämääräistä laitetta:
1.Vänkärin puoleisella laidalla aiemmin kyselemäni Bosch merkkinen vähän isompi mustalaatikko tiheällä sihtiverkolla suojattuna ?
2.Kuskin puolella oleva messinkinen tunnistin todennäköisesti vesiletkuun yhteydessä ?
3.Ja sitten vielä näiden välissä tunnelissa hyvin ohut kynämainen muovinen suippo piikki, johon tulee piuha ?
Kyselen sillä, kun en ole varma voisko näilläkin olla vaikutusta puhaltamattomuuteen.
Kuvia olis kyllä kännykässä kyseisstä laitteista, jos joku tykkää diagnosoida. En tiedä saako kuvia tietokoneesta siirrettyä noin vain tänne.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37