W140 Perätilan sulakeboksin irrotus?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
W140 Perätilan sulakeboksin irrotus?
Koska uumoilen vahvasti, että joku forumilta on jossain vaiheessa tonkinut möhkön peräläpeä niinkin pitkälle, että on irrottanut oikean persposken sivulla olevan sulakelootan, niin mitenkäs operaatio sujuu parhaiten mitään enempiä rikkomatta (taisi tulla saksalaistyyppisen pitkähkö lause) .
Tarviiko verhoilu irrottaa, vai pääseekö kiinnikkeisiin käsiksi muutenkin?
Olen tekemässä pientä strippauskorversiota sulakepohjaan ja siksi pitäisi moinen saada käsiin.
Toinen kysymys samalla. Palaneen polttimon merkkivalo alkoi tuijottaa. No toinen takavalo oli särki. Vaihdoin. Sammui. Muutaman päivän kuluttua alkoi palaa taas. Nyt kaikki polttimot toimivat - myös sivuvilkut. Käytin kaikki takapolttimot irti, ei näkynyt hapettumia missään, myöskään pohjissa.
Vaikka polttimot palavat, niin ottaako joku niistä kuitenkin liian vähän virtaa?
Tuplapolttimoepisodin jälkeen möhkössä ole tullut tätä kummittelua esiin, 126:ssa kyllä ja se tokeni polttimonpohjien kielien "kiristyksellä" ja kantojen pienellä hiaisulla. Onko möhkössä joku spesiaalipaikka, joka merkkivaloa saattaisi poltattaa
Tarviiko verhoilu irrottaa, vai pääseekö kiinnikkeisiin käsiksi muutenkin?
Olen tekemässä pientä strippauskorversiota sulakepohjaan ja siksi pitäisi moinen saada käsiin.
Toinen kysymys samalla. Palaneen polttimon merkkivalo alkoi tuijottaa. No toinen takavalo oli särki. Vaihdoin. Sammui. Muutaman päivän kuluttua alkoi palaa taas. Nyt kaikki polttimot toimivat - myös sivuvilkut. Käytin kaikki takapolttimot irti, ei näkynyt hapettumia missään, myöskään pohjissa.
Vaikka polttimot palavat, niin ottaako joku niistä kuitenkin liian vähän virtaa?
Tuplapolttimoepisodin jälkeen möhkössä ole tullut tätä kummittelua esiin, 126:ssa kyllä ja se tokeni polttimonpohjien kielien "kiristyksellä" ja kantojen pienellä hiaisulla. Onko möhkössä joku spesiaalipaikka, joka merkkivaloa saattaisi poltattaa
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kiitosta selvennyksestä, eli riisumaan aletaan sitten kun piha-asennuskeliä ryhtyy pukkaamaan.
Juu, rekkarivalot on kyllä katsomatta. Pitänee tarkistaa. Palovalo syttyy parkkiasennossa. Mitenkäs se muuten reagoi palaneisiin jarruvaloihin, syttyykö vasta jarrua painaessa vai tuikkaako koko ajan? Ei ole koskaan tullut moinen vastaan.
Juu, rekkarivalot on kyllä katsomatta. Pitänee tarkistaa. Palovalo syttyy parkkiasennossa. Mitenkäs se muuten reagoi palaneisiin jarruvaloihin, syttyykö vasta jarrua painaessa vai tuikkaako koko ajan? Ei ole koskaan tullut moinen vastaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Niinhän se on, että kun pikkuhiljaa laittelee valoja lisää päälle, niin näkee, missä vaiheessa merkkivalo alkaa palamaan. Viimex vaikka sitten jarruja polkaisemalla näkee, onko jarruvalon rikkoontumisesta kyse.
Mitä sanonee merkkivalo jos laittaa vahingossa 10W parkin ? Muistaaksenihan möhkössä on vain 5W kun on pareittain puolellaan (esim 124 10W).
Äsken tuli uusi ilmiö mietittäväksi (ei paha), kun tuuletin Möhkön sisustaa ovet auki.
Edestähän saa valot kytkettyä pois sisältä kun on ovet auki. Mutta mites takaosatolta ne sivuvalot ja takavalo ovikatkasijoihin puuttumatta. Taka/sivusisävaloissahan on painikkeet, mutta niistä saa vain päälle myös ovet suljettuna.
Ovien alareunoissa olevia pikkutuijuja nyt ei varmaan ole tarvis sammutella edes heikon akun pelossakaan.
Mitä sanonee merkkivalo jos laittaa vahingossa 10W parkin ? Muistaaksenihan möhkössä on vain 5W kun on pareittain puolellaan (esim 124 10W).
Äsken tuli uusi ilmiö mietittäväksi (ei paha), kun tuuletin Möhkön sisustaa ovet auki.
Edestähän saa valot kytkettyä pois sisältä kun on ovet auki. Mutta mites takaosatolta ne sivuvalot ja takavalo ovikatkasijoihin puuttumatta. Taka/sivusisävaloissahan on painikkeet, mutta niistä saa vain päälle myös ovet suljettuna.
Ovien alareunoissa olevia pikkutuijuja nyt ei varmaan ole tarvis sammutella edes heikon akun pelossakaan.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Eipä tarvinnut kuin kumartua ja vilikasta kilven yläpuolelle, niin olihan toinen tuikku pimeä. Eihän sitä näin valosalla enää huomaa, kurassakin peräpeili vielä...
Tuo takaosaston valojuttu onkin tsekattava, ei ole tullut koskaan mieleen. Luulisi nekin saavan sammutettua. Pitää ottaa ohjekirja käteen ja jos ei löyvy mittään, niin kokeilla sitten - aika monta on nätä saloja tuossakin, mitä ei kirja kerro. Se lämppäripaneelin tietokone noin yhtenä.
Tuo takaosaston valojuttu onkin tsekattava, ei ole tullut koskaan mieleen. Luulisi nekin saavan sammutettua. Pitää ottaa ohjekirja käteen ja jos ei löyvy mittään, niin kokeilla sitten - aika monta on nätä saloja tuossakin, mitä ei kirja kerro. Se lämppäripaneelin tietokone noin yhtenä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Pakko se on Jussin tanssia, ku haloolla soitetahan.... ohjekirjan kertomaa:650000tuttavuus kirjoitti:Mutta mites takaosatolta ne sivuvalot ja takavalo ovikatkasijoihin puuttumatta. Taka/sivusisävaloissahan on painikkeet, mutta niistä saa vain päälle myös ovet suljettuna.
Takasisävaloja ei voida kytkeä pois takaoven ollessa avoinna.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mausissa on tuossa vasemman sivukaivon pohjalla CD-vaihtaja tehtaan jäljiltä ja seinäverhon takana imuovien kompura, ainakin äänen perusteella
Kun olette noita kompulan sivuverhouksia noin ahkerasti irrotelleet, niin onko siellä mitään kiinnikenippeleitä, jotka ensikertalainen kykenee särkemään. Menen tässä juuri kohta KL:aan muutenkin, joten otetaanko suosista osia mukaan .
Kun olette noita kompulan sivuverhouksia noin ahkerasti irrotelleet, niin onko siellä mitään kiinnikenippeleitä, jotka ensikertalainen kykenee särkemään. Menen tässä juuri kohta KL:aan muutenkin, joten otetaanko suosista osia mukaan .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ei siellä taida olla minkäänlaisia nippeleitä. Itsekkin olis tarkoitus laittaa tässä joskus vahvistin ja invertteri tuonne verhoilun taakse piiloon. Nyt ne seilaa vain kontin pohjalla muiden tavaroiden joukossa
Eli kun pitää kaukosäätimen nappia pohjassa niin sulkee ovet ja ikkunat jos auki. Sitten ne lasiautomatiikat.
Eihän toi olisi se "comfort boksi" ?Mika.T kirjoitti:joku "basic-poksi"
Eli kun pitää kaukosäätimen nappia pohjassa niin sulkee ovet ja ikkunat jos auki. Sitten ne lasiautomatiikat.
® Mesen V8 Klubi
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Imuovipumppuhan on siis täällä kontin vas etukulmassa.
himmee kuva, mut tuolla minne johtaa pun imuletkut
Pumppu
Vas kyljessä on niitä loppupierutuhahtuksia antavia hukkaputkia
(kuvassa pun ryöstäjien lähellä)
Kiinnikenippeleitä on joitakin, jos kaikki verhoilut purkaa
himmee kuva, mut tuolla minne johtaa pun imuletkut
Pumppu
Vas kyljessä on niitä loppupierutuhahtuksia antavia hukkaputkia
(kuvassa pun ryöstäjien lähellä)
Kiinnikenippeleitä on joitakin, jos kaikki verhoilut purkaa
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Ja tässä kuvassa, tuon ilmaräppänän vasemmalla puolella oleva musta pikku purkki on antennivahvistin, josta lähtee pikku johto ulkopuolelle puskurin antenniin.650000tuttavuus kirjoitti: Vas kyljessä on niitä loppupierutuhahtuksia antavia hukkaputkia
(kuvassa pun ryöstäjien lähellä)
Että jos jollakulla Ässän omistajalla on huono kuuluvuus radiossa, kannattaa tarkistaa ensin onko tuo piuha kiinni purkissa. Mulla ei ollut. Ja edellinen omistaja oli vaihtanut alkuperäisen mankan Clarioniin ja lyönyt originaalin roskiin luullen että mankka on rikki
® Mesen Porkkana-klubi
.. Mikä on todella huono asia. Wanha perinteinen Hirschmannin piiska ja Becker Mexico -yhdistelmä kaivoi Torniossakin Kainuun radion kuuluviin otollisella kelillä, puskuriantenni ei muuta kuin rätisee.Wikke kirjoitti:Juu, takalasissa on keski-, lyhyt- ja pitkien aaltojen antenni. ULA on puskurissa.LiQQe kirjoitti:mäkun luulin että mulla on antenni takalasissa. Siinä yläreunassa näkyy kaksi tai kolme paksumpaa raitaa vaakatasossa
® Mesen Porkkana-klubi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
No raotetaan omaakin kannikkaa vähäsenjusamb kirjoitti:Tämähän alkaa olla kuin vanhoina hyvinä aikoina. Miehet esittelevät kilvan kuvia peristään...
Mausissa on tuollainen vähäinen tappi katolla tekemässä antennin virkaa. Langat takalasista löytyvät myös. Ns. puskuriantennista en sitten tiedä.
Vai olisiko tuo kattokassinen vain navin tarpeita varten?
Peräkaivossa lymyää CD-vaihtaja, haukottelee tässä ilman kasettia.
Oikein on konsoli sille väsätty.
Hattuhyllyn alapuolelle on ripustettu tommonen laatikko.
Kovin näkyy 140-ukoilla olevan pörseet auki
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954